Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

...
Plaats reactie
Morts

Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door Morts »

Hallo,

Zoals elders op dit forum al vermeld heb ik er inmiddels +/- 500 kilometer opzitten met mijn Strom! En er is geen woord van gelogen: het is een heerlijke fiets! :-)}

Op mijn motor zit handvatverwarming, die van Suzuki. Nu plaats ik hier even een topic omdat de handvatverwarming mij erg tegenvalt... :( In de hoogste stand verwarmt het mijn handen nauwelijks en dat is getest met zomerhandschoenen. Met mijn winterhandschoenen voel ik zelfs niets. Ook is het rechter handvat iets warmer dan het linker.

Hoe is jullie ervaring met de Suzuki handvatverwarming? Is dit normaal? Ik ben BMW handvatverwarming gewend en die werd zo warm dat het gewoon vies was en niet lekker meer aanvoelde.

Ik heb nog 3 maanden garantie op mijn motor dus als het niet normaal blijkt te zijn ga ik er uiteraard mee terug. Maar het is + 100 km rijden dus ik hoor graag eerst wat reacties van jullie.

Alvast bedankt!
Jo2jo
EX- V-Strom berijder
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 03-02-2010, 20:04
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1200 GT Pro
Woonplaats: Gorredijk

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door Jo2jo »

Ik heb ook een V-Strom met originele Suzuki handvatverwarming. Mijn handvatten worden wel goed warm. Bij maximale verwarming in combinatie met zomerhandschoenen kan ik ze niet aan mijn handen verdragen. Dan zijn ze irritant warm. Te warm.

Dat rechts warmer wordt dan links heeft te maken met de isolerende werking van het gashandvat. Links zit het handvat rechtstreeks op het metalen stuur. Een deel van de warmte vloeit zonder belemmering weg in het stuur. Rechts functioneert het kunststof gashandvat als isolatie en wordt daarom warmer.
Morts

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door Morts »

Kijk, daar was ik dus al bang voor! Ik had ook al het vermoeden dat het niet zou kloppen want mijn ervaring met handvatverwarming is inderdaad dat het niet te verdragen is op de warmste stand icm zomerhandschoenen...

Maar waar zou het aan kunnen liggen vraag ik me dan af..?

Ben benieuwd naar overige ervaringen hier.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door Iron Horse »

Meet de stroom eens die er doorheen loopt. In de verschillende standen en kijk eens naar de specificaties als die te vinden zijn. Normaal gesproken loopt er best een aardig stroompje doorheen. Van de Suzuki's weet ik het niet maar ik heb ze bij anderen wel eens gemeten en in de hoge stand kan dat zomaar 4 Ampère zijn. Mocht je het wattage weten dan is het Wattage gedeeld door de spanning (bij lopende motor meten is dat ca. 14 volt) geeft de Ampères.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Edward

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door Edward »

Zelf zeer slechte ervaring met de handvatverwarming. In het begin op de hoogste stand worden alleen de eerste 3 cm warm en na een kwartier lijkt het wel of ze uitschakelen. Geen warmte meer te voelen. Het lijkt haast wel of de motor niet genoeg spanning kan leveren om de verwarming te voeden.
Om toch in de winter door te kunnen rijden ben ik overgestapt op verwarmde handschoenen. Deze blijven het doen en verwarmen ook de bovenkant van je handen, die juist aan de kou is blootgesteld. Echt een verbetering!
Sonja

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door Sonja »

Mijn dealer heeft mij bij aankoop de handvatverwarming van Suzuki afgeraden. Te duur, niet mooi en niks beter dan andere merken. En die ik nu heb werkt prima. :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door Iron Horse »

Misschien ook aardig om te vertellen welke je dan nu hebt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Sonja

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door Sonja »

De daytona, had ik op mijn vorige ook. Wordt goed warm.
de Limburger

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door de Limburger »

Heb deze op erop zitten http://www.oxprod.com/index.php?pg=3&ac ... 37&pid=174
in de handleiding staat dat ze zichzelf uitschakelen als de laadcurve teveel zakt !
Nou heb ik dat eens nagemeten met een amperé tang uit nieuwsgierigheid,...ja !..het blijk dat bij stationeer draaien de laadcurve zakt naar min - 0.2A...als de hotgrips aanstaan.
Dus geen lading meer en hij schakelt zicht uit.
zonder hotgrips stationeer laten draaien...wordt er + 1.5 A gemeten.
Vanaf 2000t/m wordt er in beide gevallen + 2.5A gemeten.
Dus het kan zijn, bij veel file / startverkeer....er geen voldoende lading meer is voor de hotgrips echt warm te krijgen of dat de elektronica zichzelf naar een lager verwarming niveau schakelt.

De twee koplampen uitschakelen en alleen "led" dag verlichting laten branden zou een 10A meerwaarde opleveren , maar of dat mag op een motor ??? door oom agent is een ander. vraag......
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door Iron Horse »

Er zit speciaal een aansluiting achter de radiator als voorbereiding voor handvatverwarming. Nu is de V-Strom geen powergenerator, maar volgens mij is hij er wel voor uitgerust om dit standaard zonder fratsen uit te halen aan te kunnen. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Of je moet andere extra stroomvreters hebben geïnstalleerd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door Wullebolle »

Het verhaal van Limburger heb ik nog al es gelezen ergens op een specsheet van een of andere soort hotgrips.
Te laag toerental, electronica van verwarming ziet dat het voltage teveel inzakt en schakelt zichzelf uit, om de continuitiet van de stroom voor de ecu ontsteking & injectoren te waarborgen. Maar schakelt zichzelf niet opnieuw in als het rpm en de gegenereerde stroom weer toeneemt. Typisch tgeval bij file & stadsverkeer met veel stoppen en stilstaan.

Edit:
Het staat exact zo op de manual die bij die grips van oxford zit (net op hun site gekeken). Schakelt zichzelf uit als het accu voltage onder de 10.5 a 11V zakt.
Spooky Action At A Distance !
de Limburger

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door de Limburger »

Iron Horse @,
Tuurlijk de aansluiting achter de radiator gebruiken, zal anders gauw einde batterij worden als er iemand op het knopje gaat duwen.
Hotgrips verbruik is wel ongeveer het max wat de generator /regelaar aankan, daarom misschien dat sommige hotgrip niet echt goed werken.
Merk zelf bij mijn hotgrips, dat ze kouder worden bij file/langzaam stadsverkeer.
de Limburger

Re: Handvatverwarming Suzuki valt tegen!!

Bericht door de Limburger »

Wullebolle@
is bij de les......... :D
Plaats reactie