Welke buitenhoes voor een DL 650?

...
Plaats reactie
Stuyter

Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Stuyter »

Vorige week is door een attente voorbijganger goed meegedacht en heeft hij voor de zekerheid mijn hoes maar meegenomen, zodat hij er niet af zou waaien. Oftewel: hoes gejat, @#&#$! Nu was het geen dure hoes en bovendien al beschadigd, maar toch vervelend. Zeker met het weer van deze week heeft mijn V-Strom het vrij koud en vochtig... dus maar op zoek naar een nieuwe.

Alleen zie ik nu door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij adviseren? Ik heb een DL650 uit 2004, met topkoffer (alhoewel ik deze er vaakl af laat). In verband met opspattende regen, sneeuw en wind gaat mijn voorkeur er wel naar uit om een hoes (bijna) tot op de grond te laten komen. Daarnaast wil ik er eigenlijk mijn kettingslot doorheen halen zodat hij niet meteen weer gejat wordt, of wegwaait als de wind er onder mocht slaan (dus een sleuf of ringen daarvoor in de hoes).

Ik zag veel opties, van goedkoop tot duur, onder andere deze:
http://www.motorplazawebshop.nl/accesso ... uiten.html
http://www.motorcorner.nl/motorhoezen-m ... -6437.html
http://www.ds-motoronderdelen.nl/motorh ... 3godski4Ow
http://www.kalsbeekmotoren.nl/products/ ... or-buiten/
http://www.martijnsmotorwebshop.eu/n1/1 ... hoezen.htm

Of sla ik de plank helemaal mis en moet ik echt nog wat anders hebben? :-) En bij al deze hoezen is ook weer net de vraag: welke maat moet ik hebben? Hopelijk kan iemand hier wat verstandigs over zeggen!
Laatst gewijzigd door Frank op ma 30-01-2012, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links aangepast: (NB: Zet externe links aub tussen de [url] en [/url] code!!!)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Iron Horse »

Kijk eens hier. Met foto's. Van de ringen weet ik de maat niet, maar eventueel kun je er ook (extra) grotere zeilringen in (laten) zetten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Why

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Why »

Maakt allemaal net zo veel uit volgens mij. (maar daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn).

Enige adviezen die ik je kan mee geven. Kenteken leesbaar (als de politie in jouw omgeving daar fanatiek op handhaaft en de motor op de openbare weg cq stoep staat.

Hoes die motor helemaal afdekt (ik moet het ruit laten zakken of de schijven voor beginnen te roesten). En inderdaad een paar ringen in de onderkant zo dat je hem vast kan zetten.

Zelf heb ik 3 straps waarmee de hoes vast zit. Bij minder vloog hij er nog wel eens van af bij harde wind.

Bij mij kan de hoes niet alleen van de achterkant worden verwijdert, zonder hem ook van de voorkant te verwijderen. Dus als ik iets in mijn koffer heb laten zitten, moet de hele hoes weer los en er af. Dat is erg hinderlijk.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Bozobin † »

Geen kunststof (plastic) wegens condensvorming, kanvas neemt vocht op en dat verdampt dan weer aan de buitenzijde.
Verder zijn ze voor alle typen te koop/te maak, met of zonder topkoffer/ruit.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Tulipan »

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Stuyter

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Stuyter »

Thanks voor jullie reacties. Ik had natuurlijk al wat zitten zoeken maar kwam nog zoveel verschillende reacties en meningen tegen (overigens niet alleen op dit forum, maar ook op andere sites) dat ik het wel de moeite waard vond er nog een topic aan te wijden. Vooral de maat vind ik ook lastig, bij de Verheul hoes lijkt het me nu duidelijk (type 919), maar bij die andere hoezen weet ik het niet... L, XL, XXL? Bij Motoport in Amsterdam adviseerden ze bijvoorbeeld voor de Bogart hoes maatje Goldwing. Lijkt mij persoonlijk wel héél groot, maar misschien is dat wel nodig met een tourschermpje en topkoffer. En daarnaast was ik gewoon benieuwd naar de ervaringen van mensen met andere merken/typen hoezen.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Eric66 »

Ik heb op mijn Black-Rhino een hoes van Verheul, gekocht bij motoport.
Een top hoes speciaal op maat voor de strom, er zijn verschillende types te koop ivm koffers of zonder.
Niet een goedkoop hoesje maar een goede kwaliteit en pasvorm met veel ringen.
tegen opwaaien en diefstel een kabelslotje door een paar ringen gehaalld.
zie de link.

Afbeelding

http://www.verheul.nu/producten.php?taa ... gorie_id=5
V-Strom, The great compromiser !!
Justinasd

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Justinasd »

Ik sluit me helemaal aan bij Eric66. Ik heb ook een hoes van Verheul, speciaal voor de Vstrom met Topkoffer. Deze canvas hoes ventileert zodat het vocht niet onder de hoes blijft hangen. Tegen diefstal een slotje door de ringen gehaald en voor de zekerheid mij kenteken er duidelijk opgezet.
Stuyter

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Stuyter »

De Verheul hoes is binnen! Ik zoek alleen nog een slotje om hem vast te zetten door de ringen die er in zitten. Zo eentje als Eric66 hierboven... alleen die kan ik nergens vinden. Bij Motoport hadden ze er geen die er doorheen paste, bij Karwei/Gamma/Praxis en Halfords gekeken, maar niks goeds gevonden. Waar hebben jullie dit gevonden?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Iron Horse »

Als je goed kijkt op het plaatje zie dat er "Safeman" opstaat. Google op "Safeman slot" en je ziet meerdere verkooppunten. Kost ca. € 25,=.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Bozobin † »

Er zitten ook 2 slotkabeltjes onder je buddyseat, doorhalen en IEDER slotje past door de oogjes van het kabeltje.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Iron Horse »

Die heb ik nog nooit gehad/gezien bij de Strom, ook niet toen ik hem nieuw gekocht had.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Stuyter

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Stuyter »

Die slotkabeltjes heb ik ook nog nooit gezien inderdaad... en een slotje zelf past inderdaad wel door de oogjes, maar ik vind het juist handig om een wat langere kabel er door te kunnen doen. Zo'n Safeman slot lijkt me ideaal, thanks voor de tip Iron Horse!
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Dyrck »

Vanaf 1 maart bij de LidL voor 12 euries:http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... _28230.htm

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Stroompje op di 28-02-2012, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe Links tussen de [url] en [/url] code's plaatsen aub.....!!
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Marvinjsn
DL650 berijder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
Woonplaats: Barendrecht

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Marvinjsn »

Ik heb vorige maand de opvouwbare garage van motodome (te koop bij motozoom) gekocht, geen moment spijt van! Openklappen, Strom erin rijden, dichtklappen en klaar! Strom staat droog, uit de wind en vrij van een hoes of zeil of wat dan ook + hij kan op z'n gemak opdrogen, hoef hem niet eerst af te nemen voordat de hoes eroverheen gaat.
Kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Ex-V-Strom rijder
Why

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Why »

Dyrck schreef:Vanaf 1 maart bij de LidL voor 12 euries:http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... _28230.htm
Of bij sommige vandaag al verkrijgbaar.

Ik heb deze hoes genomen, omdat ik soms onverwachts de motor langer buiten moet stallen tijdens mijn dagelijkse ritjes.

Ik vind het geen vervanging voor een stevige buitenhoes (hoewel je er toch 3 jaar garantie op krijgt). Maar als noodoplossing ,voor onderweg (achter in de koffer) is deze ideaal.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Bozobin † »

Iron Horse schreef:Die heb ik nog nooit gehad/gezien bij de Strom, ook niet toen ik hem nieuw gekocht had.
Ik heb 2x een nieuwe gekocht en 2x zaten ze erbij. Zijn eigenljk bedoeld om de helmen aan het oog onder de buddy te hangen.
Stukje staaldraad met 2 lussen van +/- 20 cm lang
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Iron Horse »

Ik ken ze wel, maar ik heb ze er nooit standaard bij gehad, bij een nieuwe motor.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Stuyter

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Stuyter »

Voor de nieuwsgierigen onder u, of mensen die ook nog op zoek zijn naar een hoes: ik heb uiteindelijk de Verheul hoes maat 903T gekocht (voor met topkoffer en toerscherm). Past nagenoeg perfect, hangt rondom zo'n 20 cm boven de grond. Had bij Motoport ook de 902T geprobeerd, maar die was (zeker met het hogere scherm) toch te klein. Heeft me uiteindelijk ongeveer 100 euro gekost, plus nog 25 euro voor een slotje.

Misschien ook de Lidl hoes toch nog maar even halen voor als ik onderweg hem wat langer moet stallen :-)
Morts

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Morts »

Dat is ook vreemd... Ik heb naar Verheul een mailtje gestuurd en daar ingezet dat ik een hoes zoek voor een DL650 2008 met topkoffer. Toen kreeg ik dit terug:

Hallo,

Voor jouw motor is art nr.:
931, orgineel. 129,00 euro ADV
931T, met topkoffer. 135,00 euro ADV
931TZ, met top- en zijkoffers. 139,00 euro ADV


Een andere maat dus en een andere prijs! :?

En als ik op deze site kijk: http://omp-motorsport.biedmeer.nl/websi ... 04&Index=5 dan zie ik ook bij de 931HQ staan dat deze speciaal voor de V-Strom is.

Je hebt dus niet de verkeerde hoes gekocht maar ook niet de hoes die speciaal voor de V-Strom gemaakt is. Ik heb net de 931T besteld!! Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Alive
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 10-10-2011, 18:32
Mijn motor is een: V-Strom DL 650 AL 4 + V-Strom DL 650 AL 2
Woonplaats: Lelystad

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Alive »

En hoe bevalt de 931T ?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Welke buitenhoes voor een DL 650?

Bericht door Iron Horse »

Zal wel even duren voor je antwoord krijgt, z'n laatste bezoek was 4 maanden geleden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie