Resultaat inkorten spatbord
Resultaat inkorten spatbord
Ja ja, weer een dagje vrij geweest en alweer flink wat tijd op dit prachtige forum rondgekeken vandaag.
Nu ben ik wel van de simpele / goedkope manier van "pimpen" van de Strom.
Met name het ingekorte achterspatbord is echt een groot verschil met het origineel.
Zit er inmiddels ook aan te denken...
ik denk dat meer aan het onderste stukje eraf, de kentenplaatverlichting ophogen of vervangen voor een kleiner model en de reflector ook te behouden.
Maar wat ik een beetje mis is het resultaat bij regen.
Merk je het met rijden in de regen?
Ik rij namelijk het hele jaar door
Ben benieuwd
Nu ben ik wel van de simpele / goedkope manier van "pimpen" van de Strom.
Met name het ingekorte achterspatbord is echt een groot verschil met het origineel.
Zit er inmiddels ook aan te denken...
ik denk dat meer aan het onderste stukje eraf, de kentenplaatverlichting ophogen of vervangen voor een kleiner model en de reflector ook te behouden.
Maar wat ik een beetje mis is het resultaat bij regen.
Merk je het met rijden in de regen?
Ik rij namelijk het hele jaar door
Ben benieuwd
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7549
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Resultaat inkorten spatbord
Wanneer je maar snel genoeg rijdt blijf je de straal op je rug wel voor....... Nee, zonder dollen, onder normale omstandigheden merk ik er geen verschil mee. Er staan wel foto's op het forum waar men volledig onder de bagger zit, maar daar had volgens mij niets tegen geholpen. Veel buikschuivers hebben trouwens vaak helemaal geen achterspatbord en die zitten met regen ook niet in een extra modderstraal. Maar misschien dat er andere ervaringen zijn. Die van mij heeft de nummerplaat nog als alternatief spatbord, maar aan de andere kant zit hij wel erg hoog in verhouding met de andere modificaties.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Resultaat inkorten spatbord
Met de bandit waarmee ik voorheen reed had ik een stuk van het spatbord ingekort. Hierdoor kwam een klein beetje straatwater dat door de band werd opgegooid tegen mijn rug terecht. Misschien dat het verhogen van de achterkant van de bandit dit in de hand gewerkt heeft.
Ook het spatbord van mijn Strom werd ingekort. Nu heb ik helemaal geen last van opgegooid water op de motor. De vrienden die steeds achter me rijden beweren wel dat er meer water wordt opgegooid. Hierdoor blijven ze automatisch wat verder achter me. Een reden temeer om je spatbord in te korten dus!
Ook het spatbord van mijn Strom werd ingekort. Nu heb ik helemaal geen last van opgegooid water op de motor. De vrienden die steeds achter me rijden beweren wel dat er meer water wordt opgegooid. Hierdoor blijven ze automatisch wat verder achter me. Een reden temeer om je spatbord in te korten dus!
Honi soit qui mal y pense!!
Re: Resultaat inkorten spatbord
Ik had het bij mijn vorige wel gedaan en de sporen staan nog steeds op de koffer, dus er wordt wel degelijk meer water naar voren gespetterd...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7549
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Resultaat inkorten spatbord
Tja, dat kan het verschil misschien ook wel maken, ik rij meestal met 46 liter topkoffer.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Resultaat inkorten spatbord
Mijn oude KLE had ook geen spatbord, waarvan al snel het resultaat was dat het slot van de topkoffer muurvast zat door al het zand wat erin gekomen was. (komt ook door het offroaden wat ik ermee deed)
Omdat ik het ook wel fijn vind, dat mijn wiel niet gelijk allerlei bagger opspuit als ik ga allroaden, heb ik het spatbord laten zitten.
Als je niet of niet veel offroad rijd, zou ik het spatbord er gewoon lekker afhalen.
Omdat ik het ook wel fijn vind, dat mijn wiel niet gelijk allerlei bagger opspuit als ik ga allroaden, heb ik het spatbord laten zitten.
Als je niet of niet veel offroad rijd, zou ik het spatbord er gewoon lekker afhalen.
Re: Resultaat inkorten spatbord
Ik heb sinds mijn spatbord eraf is nog geen verschil gemerkt en da's inmiddels toch al wel weer meer dan een half jaar geleden. En ik rijd ook door weer en wind.
groet, Udo
groet, Udo
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Resultaat inkorten spatbord
Ook ik heb een tijdje geleden de zaag in de taartschep gezet, geen moment spijt van gehad.
Geen modderspoor op de rug, no problems at all.
Geen modderspoor op de rug, no problems at all.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Resultaat inkorten spatbord
Vrijwel gelijk met de onderzijde van de kentekenplaat.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4862
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Resultaat inkorten spatbord
Chopperbiker schreef:Ook ik heb een tijdje geleden de zaag in de taartschep gezet, geen moment spijt van gehad.
Geen modderspoor op de rug, no problems at all.
Idem en idem.Chopperbiker schreef:Vrijwel gelijk met de onderzijde van de kentekenplaat.
En betere looks. Maar dat is pesoonlijk.
Uploaded with ImageShack.us
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Eric66
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 188
- Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Westland
Re: Resultaat inkorten spatbord
Was net een randje van 1 cm langer dan onderzijde plaat net niet wat netter afgewerkt geweest?
De belijning van de motor valt nu weg, de onderkant plaat is nu zicht bepalend.
Ik vind ook dat het wel wat korter kan, maar dit vind ik wel erg bot afgekapt, maar ik zei vind ik, dus dat is persoonlijk.
Zijn er V-Strommers die dit lezen die andere foto's hebben van net iets langer laten of weer totaal andere opties.
Het blijft een taartschep, ook bij mij.
Ik ben benieuwd,
greetz Eric.
De belijning van de motor valt nu weg, de onderkant plaat is nu zicht bepalend.
Ik vind ook dat het wel wat korter kan, maar dit vind ik wel erg bot afgekapt, maar ik zei vind ik, dus dat is persoonlijk.
Zijn er V-Strommers die dit lezen die andere foto's hebben van net iets langer laten of weer totaal andere opties.
Het blijft een taartschep, ook bij mij.
Ik ben benieuwd,
greetz Eric.
V-Strom, The great compromiser !!
Re: Resultaat inkorten spatbord
Kan nu niet zeggen dat ik het verschil heel erg groot vind. Wat dat betreft zit denk ik de kentekenplaat verlichting net in de weg. Denk dat (mocht ik ervoor kiezen hem in te korten) ik zelf de kentekenplaat op de "knobbel" van de kentekenplaatverlichting zou maken, met lichtgevende boutjes als kentekenplaat verlichting.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4862
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Resultaat inkorten spatbord
Achteraf wel, maar ik pak het er niet weer aan.eric66 schreef:Was net een randje van 1 cm langer dan onderzijde plaat net niet wat netter afgewerkt geweest?
...
greetz Eric.
Hele achterkant is niet mooi. Gelukkig hoef je daar zelf niet naar te kijken.
Bij de L2 (2012) heeft Suzuki een stuk beter z'n best gedaan.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
Re: Resultaat inkorten spatbord
leuk om de ervaringen te lezen....
ben er zelf nog niet helemaal uit.
Vind het wel en topoplossing om de kentekenplaat verlichting middels zo`n "bout" te gaan doen.
Ik rij alleen het hele jaar door....vandaar de twijffel.
Heel af en toe regent het namelijk wel eens in dit mooie land ...of is dat alleen in het midden vh land
ben er zelf nog niet helemaal uit.
Vind het wel en topoplossing om de kentekenplaat verlichting middels zo`n "bout" te gaan doen.
Ik rij alleen het hele jaar door....vandaar de twijffel.
Heel af en toe regent het namelijk wel eens in dit mooie land ...of is dat alleen in het midden vh land
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Resultaat inkorten spatbord
Zeg Joske,
met 'taartschep' in zoeken is er heel veel te vinden (incl ervaringen).
Ik ben erg te spreken over het resultaat van Udo (link) en terland,zee,lucht (link) in Led verlichting bij ingekort spatbord
Nu ik de reflectiestickers heb geplaatst (ander topic) kan ik deze stap evt ook zetten nadat ik het led-lampje heb besteld (al gevonden bij motorcorner).
Ook ik rij nu nog en t is idd wel eens nat in dit landje (ben vanmorgen zelfs nog sneeuw op de snelweg tegen gekomen ).
Met een ingekort spatbord blijven de naderende vtgn iig een stukje verder van je verwijderd aangezien zij de stroom water/modder wel te verwerken krijgen (op hun voorruit wel te verstaan ). Met de stickers zien ze je ook nog eens eerder....dubbelop dus denk ik dan maar....
Succes ermee en laat even weten wat t is geworden.
met 'taartschep' in zoeken is er heel veel te vinden (incl ervaringen).
Ik ben erg te spreken over het resultaat van Udo (link) en terland,zee,lucht (link) in Led verlichting bij ingekort spatbord
Nu ik de reflectiestickers heb geplaatst (ander topic) kan ik deze stap evt ook zetten nadat ik het led-lampje heb besteld (al gevonden bij motorcorner).
Ook ik rij nu nog en t is idd wel eens nat in dit landje (ben vanmorgen zelfs nog sneeuw op de snelweg tegen gekomen ).
Met een ingekort spatbord blijven de naderende vtgn iig een stukje verder van je verwijderd aangezien zij de stroom water/modder wel te verwerken krijgen (op hun voorruit wel te verstaan ). Met de stickers zien ze je ook nog eens eerder....dubbelop dus denk ik dan maar....
Succes ermee en laat even weten wat t is geworden.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon