Resultaat inkorten spatbord

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Joske »

Ja ja, weer een dagje vrij geweest en alweer flink wat tijd op dit prachtige forum rondgekeken vandaag.

Nu ben ik wel van de simpele / goedkope manier van "pimpen" van de Strom.
Met name het ingekorte achterspatbord is echt een groot verschil met het origineel.

Zit er inmiddels ook aan te denken... :)

ik denk dat meer aan het onderste stukje eraf, de kentenplaatverlichting ophogen of vervangen voor een kleiner model en de reflector ook te behouden.

Maar wat ik een beetje mis is het resultaat bij regen.

Merk je het met rijden in de regen?

Ik rij namelijk het hele jaar door

Ben benieuwd
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Iron Horse »

Wanneer je maar snel genoeg rijdt blijf je de straal op je rug wel voor....... :schater: Nee, zonder dollen, onder normale omstandigheden merk ik er geen verschil mee. Er staan wel foto's op het forum waar men volledig onder de bagger zit, maar daar had volgens mij niets tegen geholpen. Veel buikschuivers hebben trouwens vaak helemaal geen achterspatbord en die zitten met regen ook niet in een extra modderstraal. Maar misschien dat er andere ervaringen zijn. Die van mij heeft de nummerplaat nog als alternatief spatbord, maar aan de andere kant zit hij wel erg hoog in verhouding met de andere modificaties.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Joskestiller »

Met de bandit waarmee ik voorheen reed had ik een stuk van het spatbord ingekort. Hierdoor kwam een klein beetje straatwater dat door de band werd opgegooid tegen mijn rug terecht. Misschien dat het verhogen van de achterkant van de bandit dit in de hand gewerkt heeft.
Ook het spatbord van mijn Strom werd ingekort. Nu heb ik helemaal geen last van opgegooid water op de motor. De vrienden die steeds achter me rijden beweren wel dat er meer water wordt opgegooid. Hierdoor blijven ze automatisch wat verder achter me. Een reden temeer om je spatbord in te korten dus! :mrgreen:
Honi soit qui mal y pense!!
Flesdop

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Flesdop »

Ik had het bij mijn vorige wel gedaan en de sporen staan nog steeds op de koffer, dus er wordt wel degelijk meer water naar voren gespetterd...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Iron Horse »

Tja, dat kan het verschil misschien ook wel maken, ik rij meestal met 46 liter topkoffer.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacReal

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door MacReal »

Mijn oude KLE had ook geen spatbord, waarvan al snel het resultaat was dat het slot van de topkoffer muurvast zat door al het zand wat erin gekomen was. (komt ook door het offroaden wat ik ermee deed)
Omdat ik het ook wel fijn vind, dat mijn wiel niet gelijk allerlei bagger opspuit als ik ga allroaden, heb ik het spatbord laten zitten.

Als je niet of niet veel offroad rijd, zou ik het spatbord er gewoon lekker afhalen.
Udo van Dongen

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Udo van Dongen »

Ik heb sinds mijn spatbord eraf is nog geen verschil gemerkt en da's inmiddels toch al wel weer meer dan een half jaar geleden. En ik rijd ook door weer en wind.

groet, Udo
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Chopperbiker »

Ook ik heb een tijdje geleden de zaag in de taartschep gezet, geen moment spijt van gehad.
Geen modderspoor op de rug, no problems at all.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
MacReal

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door MacReal »

En hoever hebben jullie hem dan afgezaagd?
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Chopperbiker »

Vrijwel gelijk met de onderzijde van de kentekenplaat.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door RedStrom »

Chopperbiker schreef:Ook ik heb een tijdje geleden de zaag in de taartschep gezet, geen moment spijt van gehad.
Geen modderspoor op de rug, no problems at all.

:-)}
Chopperbiker schreef:Vrijwel gelijk met de onderzijde van de kentekenplaat.

:-)}
Idem en idem.
En betere looks. Maar dat is pesoonlijk.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Eric66 »

Was net een randje van 1 cm langer dan onderzijde plaat net niet wat netter afgewerkt geweest?
De belijning van de motor valt nu weg, de onderkant plaat is nu zicht bepalend.
Ik vind ook dat het wel wat korter kan, maar dit vind ik wel erg bot afgekapt, maar ik zei vind ik, dus dat is persoonlijk.
Zijn er V-Strommers die dit lezen die andere foto's hebben van net iets langer laten of weer totaal andere opties.
Het blijft een taartschep, ook bij mij.
Ik ben benieuwd,
greetz Eric.
V-Strom, The great compromiser !!
MacReal

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door MacReal »

Kan nu niet zeggen dat ik het verschil heel erg groot vind. Wat dat betreft zit denk ik de kentekenplaat verlichting net in de weg. Denk dat (mocht ik ervoor kiezen hem in te korten) ik zelf de kentekenplaat op de "knobbel" van de kentekenplaatverlichting zou maken, met lichtgevende boutjes als kentekenplaat verlichting.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door RedStrom »

eric66 schreef:Was net een randje van 1 cm langer dan onderzijde plaat net niet wat netter afgewerkt geweest?
...
greetz Eric.
Achteraf wel, maar ik pak het er niet weer aan.
Hele achterkant is niet mooi. Gelukkig hoef je daar zelf niet naar te kijken.
Bij de L2 (2012) heeft Suzuki een stuk beter z'n best gedaan.
:-)} :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Joske »

leuk om de ervaringen te lezen....

ben er zelf nog niet helemaal uit.
Vind het wel en topoplossing om de kentekenplaat verlichting middels zo`n "bout" te gaan doen.
Ik rij alleen het hele jaar door....vandaar de twijffel.

Heel af en toe regent het namelijk wel eens in dit mooie land ...of is dat alleen in het midden vh land :lol:
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Resultaat inkorten spatbord

Bericht door Ebrostrom »

Zeg Joske,

met 'taartschep' in zoeken is er heel veel te vinden (incl ervaringen).

Ik ben erg te spreken over het resultaat van Udo (link) en terland,zee,lucht (link) in Led verlichting bij ingekort spatbord

Nu ik de reflectiestickers heb geplaatst (ander topic) kan ik deze stap evt ook zetten nadat ik het led-lampje heb besteld (al gevonden bij motorcorner).

Ook ik rij nu nog en t is idd wel eens nat in dit landje (ben vanmorgen zelfs nog sneeuw op de snelweg tegen gekomen :!: :!: ).

Met een ingekort spatbord blijven de naderende vtgn iig een stukje verder van je verwijderd aangezien zij de stroom water/modder wel te verwerken krijgen (op hun voorruit wel te verstaan O:-) ). Met de stickers zien ze je ook nog eens eerder....dubbelop dus denk ik dan maar....

Succes ermee en laat even weten wat t is geworden.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Plaats reactie