Stuurverhogers L2

...
Plaats reactie
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Stuurverhogers L2

Bericht door Silverstorm »

Omdat ik steeds last kreeg van pijn in de schouders bij mijn nieuwe L2 (stuur staat iets verder van je af tov het vorige model)heb ik me stuurverhogers laten plaatsen van sw-motech en wel DEZE
Mijn dealer heeft ze moeten bestellen via splash design,is invoerder voor nederland en belgië.Artikelnummer bij hun is 187 8015 101 DEZE
Ze verhogen het stuur met 3.1 cm en brengen het ook nog eens 2.2 cm naar je toe.
Ik heb het laten uitvoeren door de dealer omdat we dachten dat er kabels moesten verlengd worden of nieuwe gestoken worden.Voor hun was het ook de eerste L2 waar ze deze moesten plaatsen.Dit was echter niet het geval.Enkel de electrische bedrading heeft ie wat moeten verleggen,hoe dat gedaan is weet ik niet want was er niet bij maar veel werk zal het niet geweest zijn want het was maar een uurtje werk waarbij ook nog eens de ketting gespannen en gesmeerd werd.
Voordeel bij mijn dealer is dan ook nog dat als je bij hun een motor koopt alle accessoires er gratis op worden gezet en enkel de materiaalkosten moeten betaald worden.
Waarom zouden we er dan zelf aan beginnen :D
Voor mij is dit een hele goede oplossing geweest want mijn zitcomfort is nu fantastisch en de pijn is weg.Ik zit nu veel meer ontspannen op mijn motor en naar mijn gevoel stuurt ie veel vlotter door de bochten wat natuurlijk ook kan zijn omdat ik minder verkrampt op de motor zit.Maar ook voor mensen die geen last hebben van pijn kan ik dit aanraden,de zithouding is gewoonweg veel beter nu.
Kortom een heel goede investering voor 66 euro :D
Afbeelding

Afbeelding
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Stuurverhogers L2

Bericht door TT-Strom »

Nice!

Blij dat ze helpen voor jou :-)

Thanks voor de duidelijke foto's.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
MacReal

Re: Stuurverhogers L2

Bericht door MacReal »

Ziet er goed uit! Ook fijn dat je prettig verder kan tuffen, zonder ergens last van te hebben :-)}

Maarre... Wat ziet je kroonplaat eruit! :shock: Heb je zoveel sleutels aan je bos hangen, of slijt die lak gewoon zo snel?
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Stuurverhogers L2

Bericht door Silverstorm »

MacReal schreef:
Maarre... Wat ziet je kroonplaat eruit! :shock: Heb je zoveel sleutels aan je bos hangen, of slijt die lak gewoon zo snel?
Was er ook van verschoten,heb enkel mijn topkoffersleutel en sleutel van schijfremslot eraan hangen.
Als je stuur lager staat valt dat niet zo op.
Op foto ziet het er wel erger uit dan in het echt(is met flits getrokken)
Maar idd de lak is maar zeer dun gespoten en slijt heel snel weg,dit heb ik ook al achter mijn voetsteunen waar mijn hielen zitten.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
MacReal

Re: Stuurverhogers L2

Bericht door MacReal »

Silverstorm schreef: Was er ook van verschoten,heb enkel mijn topkoffersleutel en sleutel van schijfremslot eraan hangen.
Als je stuur lager staat valt dat niet zo op.
Op foto ziet het er wel erger uit dan in het echt(is met flits getrokken)
Maar idd de lak is maar zeer dun gespoten en slijt heel snel weg,dit heb ik ook al achter mijn voetsteunen waar mijn hielen zitten.
Dat is dan weer het nadeel van zwart gespoten delen zullen we maar denken. Ergens wel zonde!

Misschien eens kijken naar een stuk zwart stickervel om er overheen te plakken?
Een beetje als dit dus (je ziet het vooral veel bij supersports in carbon)
Afbeelding
PietB
Berichten: 257
Lid geworden op: di 27-03-2012, 10:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2
Woonplaats: Bolsward

Re: Stuurverhogers L2

Bericht door PietB »

Dit was voor mij een gouden tip. IK had hetzelfde probleem met mijn nieuwe V-Strom. Na een lange rit problemen met mijn schouders. Ik ben naar mijn dealer gestapt en die heeft de stuurverhoger besteld en gemonteerd. Wat een verbetering van de zithouding. Perfect gewoon. Afgelopen zaterdag 514 km gereden met MTC Roden. Nergens last van. Ik ben trouwens 175 cm groot. Iemand die groter is heeft volgens mij geen last? :D
On the road again.............
Plaats reactie