Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom.

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Viberatio
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
Woonplaats: Heerlen

Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom.

Bericht door Viberatio »

Het moge duidelijk zijn dat er een groot aantal liefhebbers zijn van een degelijke luchthoorn. De Stebel Magnum klinkt dan ook als een brullende leeuw tegenover de standaard gemonteerde piepmuis van Suzuki.
Een hele hoop strommers hebben hun ideeën op het forum gezet hoe en waar de luchthoorn te monteren. Echter allemaal ideeën voor de "oude" V-Strom.
Ik ben nu sinds ruim een week op de nieuwe aan het rijden en ergerde me weer aan de claxon. Ik had de Nautilus liggen van mijn Black Rhino en vond dat die maar weer een plaats moest krijgen in de kuip.
Dat viel niet alleen tegen, bleek praktisch ook onmogelijk. Door de afslankkuur van de L2 is er geen goede plek waar je de Nautilus met beugels kunt bevestigen en gaten boren in het kuipgedeelte om ze vast te zetten vind ik niet lekker uitzien. Dus op zoek naar een andere plek. Nu heb je onder het zadel een paar kleine opbergplekjes en als je niet teveel mee wilt nemen heb je een mooie plek voor de 2 hoorns.
Voordeel is ook nog dat e.e.a. mooi droog ligt, korte verbinding naar de accu en je nog eens iets wilt veranderen dan kun je er makkelijk bij.
Dit is wat ik gedaan heb!!

Kort plankje gezaagd om de hoorns op te bevestigen. Gaatje in het midden om plankje vast te zetten. Wel een gaatje boren in het bakje om de bout te kunnen borgen.
Afbeelding

Hoorns gemonteerd en zover aangesloten. De stekkertjes een klein beetje gebogen om te voorkomen dat ze palt geduwd worden.
Het relais ingepakt met een stukje fiets binnenband om kortsluiting te voorkomen.
Afbeelding

Verder heb ik het plankje nog bekleed met een stukje foam om trillingen te voorkomen en de stekkertjes beschermd met een krimpkousje.
Afbeelding

Niet vergeten een zekering te plaatsen. Heb ik ook maar gelijk met een stukje binnenband beschermd tegen de invloeden van buitenaf.
Afbeelding

Het eindresultaat. Ben niet ontevreden. Klinkt nog steeds perfect en vooral luid.
Afbeelding

Als er Strommers zijn die verdere uitleg wensen dan hoor ik dat wel via dit geweldige forum.

Groet
Viberatio
Others go fast, Strommers go everywhere :-)}
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom

Bericht door Redhead »

Volgens mij de slechts denkbare plaats om veel geluid te maken.
Volledig en een bakje gestopt.
De rijder zit er bovenop en denkt veel lawaai te maken!!!

Veel geluid is bedoeld voor het gebied waar je heen gaat, niet waar je bent. :wink:
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom

Bericht door TT-Strom »

Goed verhaal!

Ziet er goed uit, top!

Enige wat ik me dan afvraag, is of het geluid indeed nog hard is, omdat het nu direct tegen plastic van het bakje aanblaast en onder het zadel zit?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Viberatio
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
Woonplaats: Heerlen

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom

Bericht door Viberatio »

TT-Strom schreef:Goed verhaal!

Ziet er goed uit, top!

Enige wat ik me dan afvraag, is of het geluid indeed nog hard is, omdat het nu direct tegen plastic van het bakje aanblaast en onder het zadel zit?
Geloof het maar. Ik heb drie jaar met de nautilus op de Rhino gereden (kan dus wel enigzins vergelijken) en zelfs op de "slechts denkbare plaats" blaas je iedereen weg.
En voor hen die twijfelen, rij eens een keer mee. Dan kom ik wel naast je rijden en dan mag je van de sound genieten!! :twisted:
Others go fast, Strommers go everywhere :-)}
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom

Bericht door Silverstorm »

Mooi gedaan maar blaas je je eigen niet een beetje weg als je erbovenop zit?
Kun je me vertellen waar de originele toeter zit bij de L2?
grt Alain
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom

Bericht door Iron Horse »

Mijn gevoel en eerste reactie is hetzelfde als van Redhead. Maar als je er al langer ervaring mee hebt dan mag ik aannemen dat je het goed verwoordt en beoordeelt. Als het echt hetzelfde geluid geeft, waar ik ook wel moeite mee heb het te geloven, dan vind ik het wel een mooie plek. Kan dan ook mooi bij de "oude" V-Strom. Ik heb er nog eentje liggen die ik moet monteren, dus ik kan sowieso er eerst eens een test mee uitvoeren door hem er gewoon met een verlengsnoertje in te leggen en de resultaten te vergelijken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Viberatio
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
Woonplaats: Heerlen

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom

Bericht door Viberatio »

Silverstorm schreef:Mooi gedaan maar blaas je je eigen niet een beetje weg als je erbovenop zit?
Kun je me vertellen waar de originele toeter zit bij de L2?
grt Alain
Linkerzijde. Direct achter de radiator. Beter bereikbaar als bij de "oude" strom.
Others go fast, Strommers go everywhere :-)}
Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 634
Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Woonplaats: Kamerik (buiten)

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom

Bericht door Sjakie »

Als ik de plaatjes zo bekijk gaat het hier niet om de Nautilus maar om de Magnum. :? (geeft niet, als je maar herrie kan maken :twisted: ) Met de nautulis zal plaatsen waarschijnlijk nog lastiger worden op de L2 omdat die met een compresor werkt.
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
Gebruikersavatar
Viberatio
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
Woonplaats: Heerlen

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom

Bericht door Viberatio »

Sjakie schreef:Als ik de plaatjes zo bekijk gaat het hier niet om de Nautilus maar om de Magnum. :? (geeft niet, als je maar herrie kan maken :twisted: ) Met de nautulis zal plaatsen waarschijnlijk nog lastiger worden op de L2 omdat die met een compresor werkt.
Je hebt helemaal gelijk. Moet me wat schamen. :oops: Ik heb als onderwerp de tekst maar gewoon overgenomen uit het vorige topic.
Het betreft idd de Magnum. :oops:
Laatst gewijzigd door Stroompje op za 08-10-2011, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam aangepast -->Nautilus veranderd in Magnum!!
Others go fast, Strommers go everywhere :-)}
Sjaak

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom

Bericht door Sjaak »

Afgelopen week de Magnum gemonteerd naar aanleiding van de uitgebreide instructie, waarvoor dank. Een wereld van verschil, zelfs onder het zadel nog genoeg lawaai om andere weggebruikers te waarschuwen mocht dit nodig zijn :D
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom.

Bericht door TT-Strom »

Ik voel een gezamelijke inbouwactie aankomen...

Heb er ook wel oren naar, standaard toeter is niet alles
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Leville

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom.

Bericht door Leville »

Extra "oren naar" hier...
Sjaak

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom.

Bericht door Sjaak »

Ik heb i.p.v. hout een stripje aluminium gebruikt en als demping een stuk opengesneden buisisolatie.
Het reultaat:

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ufeJC8d5P6A[/youtube]

Filmpje geeft slechts een indicatie!
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom.

Bericht door TT-Strom »

Klinkt goed inderdaad, netjes.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom.

Bericht door Aad900 »

Het klinkt zeker goed, maar je bent nu wel het opbergvak kwijt. Ik heb daar het e.e.a. in, zoals bandenreparatieset, kettingslot etc. Ik hoop dat er ergens nog een andere geschikte plek is, want zo'n Stebel lijkt mij wel wat.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Sjaak

Re: Stebel Magnum op de nieuwe V-Strom.

Bericht door Sjaak »

Aad900 schreef:Het klinkt zeker goed, maar je bent nu wel het opbergvak kwijt. Ik heb daar het e.e.a. in, zoals bandenreparatieset, kettingslot etc. Ik hoop dat er ergens nog een andere geschikte plek is, want zo'n Stebel lijkt mij wel wat.
Denk niet dat er een andere geschikte plek is, of je moet ze in het zicht monteren :( Binnen de kuip is volgens mij geen ruimte, maar suggesties ter verbetering blijven altijd welkom. Bij mij lag er enkel het instructieboekje, andere spullen liggen in de koffer
Plaats reactie