Stickers zijkant verwijderen?

...
Plaats reactie
Treg

Stickers zijkant verwijderen?

Bericht door Treg »

Aangezien ik een klein beetje allergisch ben voor stickers :wink:, zit ik te twijfelen of ik de stickers op de zijkant van mijn 650 zal verwijderen...
Ik heb even snel een voorbeeldje in elkaar geshopt om te kijken hoe dat eruit gaat zien.
Naar mijn mening wordt hij er wat "duisterder/stoerder" van, maar dat is allicht persoonlijk.
Wat zeggen jullie er van?
Of hebben sommige van jullie het ook al daadwerkelijk gedaan?

Afbeelding

en het origineel (ter vergelijking):

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Stickers zijkant verwijderen?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Zoals je zelf al zegt "is persoonlijk" maar de tanksticker liet ik zitten. Heeft wel iets. Bij de nieuwe DL vindt iedereen het jammer dat er geen tanksticker op zit en jij haalt 'm eraf. Die motorbouwers doen het ook nooit goed in 'onze' ogen 8) Over het 'duisterder' hoef je niet bang te zijn. Hij kan niet zwarter :D Ik vind het photoshoppen wel geslaagd, jammer dat het blok niet zwart is. Zou ie wel duisterderder 8) zijn.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Udo van Dongen

Re: Stickers zijkant verwijderen?

Bericht door Udo van Dongen »

Gelijk eraf ahalen dat lelijk ding, enne tis maar een sticker, dus mocht je die bliksemschicht missen dan kun je altijd nog een nieuwe terugplakken, maar ik heb hem nooit gemist. Ik heb indertijd bij aanschaf bij de dealer alles eraf laten halen, behalve het abs stickertje. Naderhand ben ik zelf aan het pimpen geslagen zoals je hieronder ziet:

Afbeelding

of iets langer geleden met groot scherm en taartschep achter:

Afbeelding

Ohja, nog een idee. als ik een mat zwarte zou hebben dan zou ik die plastic kuipdelen achter en het deel rond de teller ook eens mat zwart (laten) spuiten, maakt het m.i. af.

groet, udo
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Stickers zijkant verwijderen?

Bericht door Wullebolle »

Ik ben ook allergisch voor stickers.
Maar deze op de kuipen heb ik laten zitten. Ben bang dat ik ze niet helemaal perfect kan verwijderen, en dan heb ik liever een onbeschadigde "vstrom" op de zijkant, dan na gefrustreerd pulken nog een hoop restanten die er niet afgaan, laat staan kleurverschillen in de lak.

De zwarte sticker op het frame hebbek ook laten zitten. Geen idee hoe nodig die is, en of ie eraf mag of moe blijven.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Stickers zijkant verwijderen?

Bericht door Ebrostrom »

Ben er laatst op de rotonde van Leenderheide eentje zoals die Treg voor ogen heeft tegengekomen.
Wullebolle schreef:Ben bang dat ik ze niet helemaal perfect kan verwijderen, en dan heb ik liever een onbeschadigde "vstrom" op de zijkant, dan na gefrustreerd pulken nog een hoop restanten die er niet afgaan, laat staan kleurverschillen in de lak.
Het kan dus wel. Hij stond naast mij (ik in koekblik ditmaal dus geen post gemaakt in 'gespot') en ik kon geen restanten of kleurverschillen zien (wellicht omdat t een matzwarte was, je maakt denk ik sneller krasjes op een glanzende).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Polar

Re: Stickers zijkant verwijderen?

Bericht door Polar »

Ook ik heb een sterke sticker allergie maar was toch wat huiverig voor het verwijderen van de stickers van mijn net gekochte V-Strom.
Enigzins gesterkt door eerdere posts toch maar de moed verzameld en de verfföhn te hand genomen.
Ik heb er een filmpje van gemaakt waar je kan zien hoe makkelijk het ging. In minder dan 2 1/2 minuut had ik de sticker er lijmvrij vanaf gekregen.
Vreemd genoeg ging alleen de rechter "Suzuki DL650" sticker er niet mooi af. het plastic van de sticker kwam er af en de lijmlaag bleef op de motor zitten.
Ik kon de stickerverwijderaar even niet vinden dus voorzichtig gedept met wasbenzine en er daarna probleemloos af kunnen wrijven.
Mijn vermoeden is dat ik die sticker iets te warm had gemaakt waardoor de lijm te zacht was geworden.
mzzl,
Dave
http://www.youtube.com/watch?v=jZ-a2XRBp_k
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Stickers zijkant verwijderen?

Bericht door Jon »

de sticker verwijderen is geen probleem zolang hij niet onder de lak zit(beetje verwarmen) , de plak die er blijft opzitten is te verwijderen met diverse produkten, wat er af of moet veranderen is puur persoonlijke smaak,
heb op mijn dl 1000 ook verwijderd wat me niet aanstond zonder probleem maar de "V-strom " links en rechts vanvoor op de kuip heb ik laten staan.grt
Plaats reactie