Handkappen, boutje te kort?

...
Plaats reactie
Tukker

Handkappen, boutje te kort?

Bericht door Tukker »

Mogguh mensen,

Van 't weekend een paar handkapjes op de Strom gezet. Gewoon de standaard suzuki handkapjes voor de Strom.
Ik had nog nooit aan een motor gesleuteld en dus de (haast onvermijdelijke) fout gemaakt door de schroeven helemaal uit 't stuureinde te draaien. :x
Maar goed, na wat gepruts met een trekveer is dat weer goed gekomen.

Echter het boutje dat door de koppelingshendel gaat lijkt te kort te zijn. Volgens de handleiding moet ik er nog 2 ringetjes tussen plaatsen maar dan blijft er helemaal geen draadeinde meer over om het moertje te bevestigen. Nu zit het moertje dus direct tegen de handkap aan en dat lijkt mij geen methode die erg lang goed zal gaan.
Mijn idee is nu om het afstandsbusje wat in te korten....
Maar dit zou toch allemaal niet mogelijk moeten zijn met standaard suzuki accesoires??

Komt iemand dit bekend voor??
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Handkappen, boutje te kort?

Bericht door Iron Horse »

Nee, komt mij niet bekend voor. Ik heb ze op de vorige ook gemonteerd en dat ging verder zonder problemen of noodzakelijke aanpassingen. Bij de huidige heb ik ze er juist weer afgehaald. Ik weet niet of er in de tussentijd nog iets aan is veranderd, behalve de prijs dan, want die hebben ze aardig weten op te drijven.

Je weet zeker dat je de juiste onderdelen in de juiste volgorde en op de juiste plaats hebt zitten? Niet toevallig verkeerd geleverd gekregen? Kan ook voorkomen natuurlijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tukker

Re: Handkappen, boutje te kort?

Bericht door Tukker »

We hebben met 2 man naar de tekening zitten kijken en zijn tot de conclusie gekomen dat we 't echt op de juiste manier hebben gedaan.

Raar gevalletje dus...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Handkappen, boutje te kort?

Bericht door Iron Horse »

Misschien even langs een motorzaak rijden die er eentje heeft staan met handkappen en daar vergelijken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Handkappen, boutje te kort?

Bericht door DesertStrom »

Tukker schreef:....Mijn idee is nu om het afstandsbusje wat in te korten....
Dit is natuurlijk een mogelijkheid, maar is een langer boutje niet een iets makkelijker optie?
Plaats reactie