G4 vragen

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

G4 vragen

Bericht door RedStrom »

Ik overweeg de aanschaf van een Cardo set.
Alhoewel ik een C3 heb heeft de G4 toch de voorkeur.
Het SRC systeem past alleen maar op een C3, en een G4 is uitwisselbaar (voor als ik ooit nog eens van helm verander).

G4:
- kan met meer dan 2 tegelijk (Q2 Pro niet)
- is up te daten, dus gaat langer mee (Q2 Pro bijvoorbeeld niet; wel een stuk goedkoper).
- het grotere bereik is meegenomen, maar geen must (Q2 Pro is ook goed genoeg lijkt me).

1/ Is zo'n 2-de set makkelijk van de ene op de andere helm te zetten?
Gaat dat met plakken of met klemmen of vastklikken?
2/ Zo'n set is af fabriek aan elkaar gepaired. Is dat een voordeel of nadeel in de praktijk?
Ik begrijp niet goed wat dat betekent.
Kun je bijv. met z'n 2-en een set kopen en die dan delen.
3/ Is motowebshop (389,-) het beste adres?
Ik heb nog Snel's webshop gevonden. Bij meerdere sets vragen die 369,-.
Zou je samen met nog iemand allebei een set kopen dan ben je dat kwijt.
Koop je met z'n 4-en dan heb je voor 185,- een solo of single.

Alvast bedankt voor de reacties.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: G4 vragen

Bericht door RvGS »

RedStrom schreef: 1/ Is zo'n 2-de set makkelijk van de ene op de andere helm te zetten?
-> ja, zie manual onderaan dit bericht,
RedStrom schreef: Gaat dat met plakken of met klemmen of vastklikken?
-> kan op beide manieren
RedStrom schreef: 2/ Zo'n set is af fabriek aan elkaar gepaired. Is dat een voordeel of nadeel in de praktijk?
-> pairen moet altijd je zelf doen :twisted: is nog voordeel noch nadeel,
RedStrom schreef: Ik begrijp niet goed wat dat betekent.
-> dat ze met elkaar 'praten' , net als bluetooth van je telefoon, is niets anders dan 2 apparaten opelkaar afstemmen,
RedStrom schreef: Kun je bijv. met z'n 2-en een set kopen en die dan delen.
-> yep, moet je wel ff iemand vinden die met je 'mee' doet,
RedStrom schreef: 3/ Is motowebshop (389,-) het beste adres?
-> er is altijd ergens nadat je iets gekocht hebt een betere aanbieding.. that's live :? prijzen liggen niet zo heel ver uitelkaar, wacht op een goede aanbieding.. op de beurs bijvoorbeeld.

JW,
Download even de handleiding HIERO, denk dat je vragen daar deels beantwoord worden.

Anders kun je dinsdag die van Frank of ondergetekende bekijken en de ervaring van 'the experts' horen.
:-)}
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: G4 vragen

Bericht door Frank »

RedStrom schreef: G4:
- kan met meer dan 2 tegelijk (Q2 Pro niet)
- is up te daten, dus gaat langer mee (Q2 Pro bijvoorbeeld niet; wel een stuk goedkoper).
- het grotere bereik is meegenomen, maar geen must (Q2 Pro is ook goed genoeg lijkt me).
Het bereik van de G4 is eigenlijk het enige voordeel. Maar dan moet wel iedereen een G4 hebben. Je bent qua bereik altijd afhankelijk van degene die het laagste bereik hebt. Jij met een G4 en iemand anders met een Q2 geeft toch maar het bereik van een Q2(pro). In principe is dit genoeg.

De software van G4 en SchuberthRSC is nagenoeg hetzelfde. De SRSC is powered bij Cardo. En ook voor de Q2(pro) zijn er firmware updates beschikbaar, dus ook up to daten! :)

Met zo'n helm zou ik gaan voor de SRSC. Ik heb ze nu allebei en heb geen verschil. En de SRSC is mooi weggewerkt. Met een G4 zit je altijd weer met die microfoonhals die buitenom naar binnen in je helm moet.

Succes met je keuze! :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Kalebats

Re: G4 vragen

Bericht door Kalebats »

http://www.seeyourheartbeat.com/webshop ... ardo-scala

Goede service, snelle levering en zeer scherpe prijs.

Gr. Kalebats
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: G4 vragen

Bericht door RedStrom »

Dank je. Die site had ik van Patman ook eens gekregen. Staan bovenaan mijn lijst.
Nog interessanter als je tegelijk een Zumo er bij koopt.
Alleen Pixmania is goedkoper denk ik. Kwestie van een paar euri.

Dinsdag met gebruikers van Q2Pro, G4 en SRC gesproken.
Eigenlijk moet ik een SRC met als extra setje een Q2Pro.
Het blijft en hoop geld. Daar ga ik nog even over denken.
:bye: :worship:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Graafie68

Re: G4 vragen

Bericht door Graafie68 »

Over dat goedkopere pixmania, doe google daar eens op los laten.
Voor verschil in prijs zou ik gewoon een winkel in wandelen, maar das mijn mening.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: G4 vragen

Bericht door Soesko »

RedStrom schreef:3/ Is motowebshop (389,-) het beste adres?
Ik heb nog Snel's webshop gevonden. Bij meerdere sets vragen die 369,-.
Ik heb bij Motowebshop ooit eens twee Shoei helmen gekocht. De ene werd direct geleverd en op de andere heb ik lang moeten wachten. De helmen waren beide nieuw, echter de ene zat niet in de originele doos. Dat vond ik toen wat vreemd, maar ik heb het erbij laten zitten. Ik weet niet waar motowebshop inkoopt. Is dat rechtstreeks van de leverancier/importeur of is dat grijze import uit het buitenland.
Mijn ervaring is dat je niet alleen naar de prijs dient te kijken, maar ook naar de service van het bedrijf.
Ik heb destijds een Interphone-set gekocht bij Waypoint. Vervolgens zat er op een exemplaar nogal wat ruis. De technische dienst van Waypoint heeft toen het apparaat onderzocht en kwam tot de conclusie dat het niet goed was. Enige tijd later kreeg ik een nieuwe thuis bezorgd.
Ga dus ook na hoe de after sales is geregeld en hoe de garantie geregeld is. Dit om te voorkomen dat goedkoop duurkoop wordt.
Plaats reactie