De motorhoes, wel of niet doen? Welke is goed?

...
Plaats reactie

Ik stal mijn motorfiets wel/niet overdekt.

In de garage of schuur. (Of vergelijkbaar)
31
49%
Buiten. (In de tuin of op straat)
24
38%
Buiten, maar onder een afdak.
8
13%
Soms binnen, soms buiten.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 63

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

De motorhoes, wel of niet doen? Welke is goed?

Bericht door Iron Horse »

Wanneer je de luxe van een garage hebt of een andere overdekte, liefst droge, ruimte hebt voor je diva, zul je je er niet zo druk over maken. Maar ik moet haar noodgedwongen buiten parkeren. Welliswaar in de achtertuin, maar het blijft nat als het regent en nog erger vochtig als er dauwvorming plaatsvindt.

Ik heb een slechte ervaring met een hoes waar ik hier nu niet over zal uitwijden. Maar wat is jullie ervaring met motorhoezen (indien die er is) en wat raad je verder aan. Inspuiten tegen roestvorming als de hoes er over gaat? Of beter helemaal geen hoes. Dat doe ik nu maar, maar dat heeft geen positief resultaat op de huidprobleempjes van deze dame. Dus toch maar wat meer nachtcreme smeren.

Maar zonder dollen, ik hoor graag meer ervaringen, want weg laten kwijnen is niet hetgeen dat ik wil. En we hebben al wat nattigheid gehad en de herfst moet nog komen.

Lijkt me ook wel aardig te zien hoe men zijn/haar geliefde stalen ros onderbrengt, dus daarom het simpel gehouden polletje er maar aanvast geknoopt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bandit

Bericht door Bandit »

Niet warm (wel vorstvrij) maar wel droog staat mijn "darling" straks te wachten tot het moment dat ik haar weer met zachtehand aanmoedig tot het leveren van uitzonderlijke prestatie's. Maar nu nog even niet jaaaaaaaaaaaaaa, het is nog veel te mooi om de stofhoes overhaar trillende lendenen te draperen :D
Corre

Bericht door Corre »

als je uw motor onder een hoes zet moet je zorgen dat de hoes niet van plastiek anders krijg je kondens onder uw hoes en dat geeft roestvorming je kan haar beter onder een afdakje zetten waar veel wind onderdoor kan maar geen regen
Toontje

Bericht door Toontje »

Er zijn tegenwoordig toch van die hoezen met een ingebouwd ventilatortje? Tegen condens.
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Ik gebruik al een paar jaar een motorhoes en tot tevredenheid. Het gaat om een hoes van canvas met aan de bovenzijde een kunststof strook. Een motor die er nat onder gaat komt er 's ochtends weer droog uit.

Tom.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Toontje schreef:Er zijn tegenwoordig toch van die hoezen met een ingebouwd ventilatortje? Tegen condens.
Ken ik niet, maar verras me. Kan dat natuurlijk ook zelf maken. Is wel een goed idee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Pale Rider schreef:Ik gebruik al een paar jaar een motorhoes en tot tevredenheid. Het gaat om een hoes van canvas met aan de bovenzijde een kunststof strook. Een motor die er nat onder gaat komt er 's ochtends weer droog uit.

Tom.
Bedankt Tom,

Komt zeker van HvW af dan? (Verheul?) Welke heb je, de 9xx?

Zo te zien heb je alleen nog niet gestemd. Voel me wel een beetje alleen zo in de buitenlucht. Of had ik een optie vergeten? :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Iron Horse schreef:
Komt zeker van HvW af dan? (Verheul?) Welke heb je, de 9xx?

Zo te zien heb je alleen nog niet gestemd. Voel me wel een beetje alleen zo in de buitenlucht. Of had ik een optie vergeten? :lol:
Stem heb ik inmiddels uitgebracht. De hoes heb ik gekocht bij Struik in Leiden. Merk weet ik niet, maatje XL of zo.

Tom.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ook geen motorhoes gebruiken als de motor buiten staat en er katten in de buurt rondlopen. die zien dit als een leuke schuilplaats en zien je zadel aan voor krabpaal.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat heb ik idd vaker gehoord, maar nu is het het kerkhof van vraatzuchtige spinnen die binnen 1 dag mijn diva omtoveren tot een waar slachtveld met tientallen webben en even zoveel strijders. Daar wordt ik echt gek van bij deze. Gisteren nog gewassen en vanmorgen zeker tien spinnenwebben, zo niet meer. En niet van die kleintjes ook.

Tegen die katten werkt misschien nog wat kattenkruid of een ander onaangnaam luchtje. Maar het blijft een risico. Of iets van gewicht op het zadel op de hoes, dan is dat probleem ook getackeld.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik heb nog een rattenval klaar liggen. is zo'n grote muizenval. :twisted:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Krijg ik problemen met de kinderen. Die zullen denken dat het mogelijk hun geliefde huisdiertjes kan schaden. :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blue Rider

Canvas motorhoes

Bericht door Blue Rider »

Ik gebruik net als Tom (Pale Rider) een canvas motorhoes. Hij is zwart met een zilveren bovenkant. In Amsterdam is dit (volgens mij :wink: ) de meest gebruikte hoes. Volgens de verkoper kun je de motor er ook nat onder zetten. Ik heb 'm bij Motoport Amsterdam gehaald.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Die canvashoes lijkt erg op de Verheulhoes. Ik kan daar geen website van vinden. Is er iemand die wel een website heeft van een leverancier van vergelijkbare motorhoezen?

Bij voorbaat dank namens mijn zwarte diva!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Vynka

Bericht door Vynka »

Ik heb van het weekend de XL versie van de Dowco hoes (Zwart) bij Motoport Rockanje gekocht. Ventileert, dus nat er onder zetten geen probleem en heeft ruimte voor de zijkoffers. Is hitte bestendig (ook voor onze hoge pijpjes) en heeft voor de ruit nog een extra voering aan de binnenkant. Verder af te binden aan de onderkant met een riempje en een haak. Kosten €129...
Blue Rider

Hoes gejat!

Bericht door Blue Rider »

Grrrr. :evil:

Mijn hoes is gejat. Beter dan mijn Strom maar ik word er toch niet blij van!

Dus maar snel een nieuw hoesje gehaald. Het is inderdaad een verheul heus. De website is http://www.verheul.nu" onclick="window.open(this.href);return false; maar daar vind je geen enkele informatie.

Ik ben nog aan het verzinnen hoe ik mijn hoes tegen diefstal kan beschermen. Nu steken er drie sloten door de hoes heen. De gaten heb ik verstevigd met ducktape tegen uitscheuren maar iedere voorbijganger met een schaar of mes kan 'm zo losmaken en meenemen...

Ik heb vandaag gezocht naar een staalkabel met oogjes aan de uiteinden die ik als een soort riem om de motor heen kan doen en dan afsluiten met een hangslot die dan idealiter ook nog door een metalen oogje van de hoes heen gaat. Op die manier hoop ik het van de motor afhalen moeilijker te maken. Nog geen succes helaas.
:(
Corre

Bericht door Corre »

V-Strom Cover

Designed to fit with or without the Saddlebags, this cover helps protect your Suzuki from the elements. Features water-resistant heavyweight polyester with built-in soft-liner to help protect the wind... PRICE: $134.95

http://www.landdsuzuki.com/catalog_item ... nd=&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Hoes gejat!

Bericht door Iron Horse »

Blue Rider schreef:[...]Het is inderdaad een verheul heus. De website is http://www.verheul.nu" onclick="window.open(this.href);return false; maar daar vind je geen enkele informatie.
[...] :(
Er mag dan misschien nog geen geheel goed functionerende webstie van ze in de lucht zijn, maar op mijn e-mailvragen werd bijzonder snel gereageerd. Gisterenavond om 20:30 uur een mailtje gestuurd en om 00:30 lag er al antwoord in de brievenbus. Ook mijn reactie daarop werd weer snel beantwoord. Dus dat zit in ieder geval wel goed.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb zojuist de Verheul hoes aangeschaft. Door Verheul werd maat 919 opgegeven. Hij (zij? :roll: ) staat er nu onder en met topkoffer staat hij er perfect passend onder. Voor 97 Euro een degelijk product op het eerste gezicht. Zal er overdag wel een fotootje van schieten. Nu zie je alleen het zilvergrijze deel op de foto.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Ik heb ook die ademende, hittebestendige canvashoes van Verheul gekocht, iets van € 70. Ben alleen ook nog aan het broeden :x op een plan hoe dit ding te beveiligen... Een staalkabeltje met 2 lussen aan de uiteinden zou idd weel een oplossing zijn, maarrrrr................. hoe krijg je die lussen van je kabeltje door de ogen van je hoes??? :shock:

Sommige mensen vinden het wel nodig om beschuit met een hoekje eruit of een hi-tech device om het laatste beetje vla uit het pak te halen uit te vinden :? :idea: Maar wie heeft het licht gezien mbt een "anti-diefstal kabeltje met ogen om door je motorhoes te halen"..... :?:

Sta open voor suggesties :!:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb hem in de achtertuin staan en er geen slot op. Maar ik denk dat je niet zo'n dikke kabel moet gebruiken, dan is het oog ook kleiner en flexibeler. Voor beveiliging hoef je denk ik ook niet alle ogen te gebruiken maar zijn 2 waarschijnlijk wel genoeg. Kijk anders eens bij b.v. Safe, daar hebben een hele tijd hoezen gelegen die werden geleverd met een gratis kabel en slot. Mogelijk dat je dat op een idee brengt. Ik heb de diameter en precieze uitvoering niet meer helemaal voor de geest.

Laten we eerlijk wezen, een hoes is niet echt heftig te beveiligen. Het is meer iets tegen de echte gauwdief die hem er snel vanaf wil pakken. Iemand die hem echt wil hebben heeft aan een (zak)betonschaartje voldoende om de dikste kabel die er doorheen past met het eenvoudigste gemak door te knippen. Helaas is het enige alternatief een goed afgesloten garage of schuur, maar dat heeft niet iedereen. En dus "behelpen" we ons maar met een hoes.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Ja, het is inderdaad alleen de bedoeling om het zo minder aantrekkelijk te maken. Had idd het idee om maar twee van die gaten te gebruiken. Een normaal (fiets) krulslot is net even te dik om er doorheen te doen.
Ik heb mijn motor nu ook in de afgesloten tuin staan. Maar ik wil er toch nog wat voor verzinnen... Ik ga nog wel even verder pielen! :twisted:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb een veel eenvoudiger en simpele oplossing. Koop bij een goede ijzerwarenzaak of een zeilmakerij een paar zeilogen van de door jou gewenste grootte. Zet die in de hoes op een extra plaats of i.p.v. enkele bestaande ogen in de hoes en je probleem is opgelost. Die ogen zijn er in vele maten en soorten. Aluminium, gegalvaniseerd ijzer, messnig kunststof, RVS enz. Je moet er alleen op letten dat je er geen speciaal gereedschap voor nodig hebt. En anders moet je het door de zeilmakerij laten doen. Kun je waarschijnk op wachten. Kosten zijn zo ook niet al te hoog. Ook zijn ze vaak te krijgen bij gordijn- of fourniturenwinkel. Die zijn meestal ook vrij groot aangezien die ook geschikt kunnen zijn om over een stang te schuiven

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijke oplossing gaat worden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Betonschaar-bestendig is het idd niet, maar ik heb na de tips wat inelkaar geknutseld;

Stukje staalkabel (met kunststof omhulsel), één lusprofieltje en twee "dingetjes" waar je het draad 2X doorheen haalt en dus je lus vastzet.

Ik had eerst in beide lussen zo'n profiel gedaan maar dat was te dik en daardoor kon mijn Abus slot niet meer dicht als ik ze er allebei doorheen haalde.

Eigenlijk ben ik blijer om het feit dat ik nu iets in elkaar heb geknutseld dan dat ik weet dat mijn hoes niet meer gejat word want het kabeltje is zo doorgeknipt. :P :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het houdt je in ieder geval bezig. :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Tsja..... Morgen ga ik naar een scheepvaartmuseum; zo'n dik, vet anker met dikke schakelketting j*tten.... :twisted:

Dus als je iemand met een anker op z'n rug ziet rijden....... weet je in ieder geval waar het voor is :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ongewild dus effe een maandje niet op de brommerd gezeten. Nu i.v.m. aanpassingen en morgen de hoes eraf gehaald. Zie ik dus, waar ik al bang voor was dat die f*cking cats onder de hoes hebben huisgehouden. Resultaat is dus weer bagger. GELUKKIG geen schade door nagels. Dus in dat opzicht nog niet zo heftig, maar wel balen. Kl*ten katten. (Oordeel niet meteen verkeerd, want ik heb geen enkel probleem met katten of honden in het algemeen. Ook heb ik erg veel plezier met de muizen en ratten van mijn dochters, dus daar ligt het niet aan.)

MAAR GEEN KATTEN DIE MIJN STROM TERRORISEREREN, OF IN WELKE ANDERE VORM DAN OOK.

En ja, .............don't say it, ...............ik weet het, ...................ik was er voor gewaarschuwd en dat wist ik eigenlijk ook al. Maar het blijft desalniettemin even kl*ten.

Morgen dus geen schone motor!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Ik zie hier weer een nieuwe uitdaging in!!! :D

Verzin een "hou-de-katten-onder-mijn-motorhoes-vandaan" device :?:

Inderdaad kl*te man! :twisted:

Mogelijke oplossing: Van alle straatkatten in de buurt dat bruine gat dichtnaaien en pootjes afbinden??? :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik zie je oplossing graag, en zeer snel tegemoed. Zal toch wel niet lukken .....toch???
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Toevallig heb ik er vanmorgen eentje op heterdaad bestrapt toen hij/zij onder mijn hoes kroop. Net op het moment dat ik de tuin in kwam.

Dat zette me wel even aan het denken ja. Maarja, zoals je zelf al zei; niet veel aan te doen als je de mogelijkheid niet hebt om 'm warm en droog binnen te zetten.
Bandit

Bericht door Bandit »

Je kunt wel een van mijn honden lenen, wedden dat er geen kat meer onder de motorjas kruipt wanneer mijn huisvriend daar licht te slapen. :D
Plaats reactie