LED verlichting bij ingekort spatbord.

...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Ik denk dus dat het weinig verschil zal maken. Als dit al het resultaat is met taartschep dan zal het met minder niet echt veel meer vervuiling geven. Het deel dat er zit is toch de juiste breedte en de "straal" vanaf de band komt toch tegen het deel achter de nummerplaat. De rest gaat er sowieso kennelijk langs. Ik hoef me dus geen zorgen te maken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacReal

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door MacReal »

Iron Horse schreef:Ik denk dus dat het weinig verschil zal maken. Als dit al het resultaat is met taartschep dan zal het met minder niet echt veel meer vervuiling geven. Het deel dat er zit is toch de juiste breedte en de "straal" vanaf de band komt toch tegen het deel achter de nummerplaat. De rest gaat er sowieso kennelijk langs. Ik hoef me dus geen zorgen te maken.
Kan me van mijn KLE herinneren (daar zat geen taartschep op), dat mijn rug altijd onder zat en dat ik een enkele keer zelfs bagger op mijn tellers kreeg... (en dat was dan vaak nog MET een topkoffer!)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Misschien een idee voor de after market om een tijdelijk breed opzetstuk te maken voor dit soort omstandigheden. Standaard is het in ieder geval geen mooi gezicht. En gelukkig rij ik meestal met mooi weer en die enkele keer dat het wel met regen is dan heb ik meestal een regenpak aan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacReal

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door MacReal »

Dat zou ideaal zijn, beugeltje achter het kofferrek om em mee te nemen en je bent klaar :)

http://i219.photobucket.com/albums/cc29 ... 101770.jpg
Hier zit je btw hoe mijn KLE eruit zag na wat "licht" offroaden. Als je goed kijkt, zie je de spetters op de tank zitten, die komen van het achterwiel af.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Ebrostrom »

@ Udo: dankjewel. Ik had de rizoma idd ook bij motorcorner gevonden en aangezien ik in een dorp naast Venlo woon scheelt mij dat ook weer in verzendkosten. Ik heb gisteren nog even achter op de kentekenplaathouder gekeken en zag dat er ook voorgeboorde gaatjes bovenaan zaten, maar ik begrijp dat dat net niet past en er dus moet worden geboord. Jammer. Iig bedankt voor het aanbod.

@Macreal: vanwege de regen in NLD wilde ik daarom ook de ervaringen van anderen hebben. Thx :D . Los daarvan rij ik nog niet offroad. Ik weet niet of dat er ooit van gaat komen met de 650 maar eerst maar eens echt goed en ervaren leren rijden. Maar daarnaast heb ik persoonlijk ook weinig trek in extra superzeiknat worden van een regenbui op de snelweg omdat ik een taartschep heb verwijderd :(
Als je de foto goed bekijkt valt mij trouwens ook op dat het midden aan de onderzijde van de topkoffer vrij is van vuiligheid en dan zou Iron Horse ook wel een punt kunnen hebben met de 'straal'. Komt de bagger niet ook van het voorwiel af :?: :?: (en dan bedoel ik natuurlijk niet die troep op jouw rug maar de tank en teller :o) )

Ervaringen zijn nog steeds welkom.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
MacReal

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door MacReal »

De kentekenplaat houdt de koffer inderdaad redelijk schoon, maar ik stond zo'n beetje stil met het voorwiel (bijna vast, probeerde los te komen) toen ik de spetters op de tellers zag komen....
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Ebrostrom »

MacReal schreef:De kentekenplaat houdt de koffer inderdaad redelijk schoon, maar ik stond zo'n beetje stil met het voorwiel (bijna vast, probeerde los te komen) toen ik de spetters op de tellers zag komen....
Aha.......ik vroeg mij eigenlijk al af of je niet achteruit aan het rijden was en de spetters tegemoet reed :schater:

Hieruit kun je misschien ook wel concluderen dat als je wel vaart hebt, je geen last van de modder/waterstraal van het achterwiel zou moeten hebben :?: :?:

Ziet er trouwens wel stoer uit zo'n smerige bike na een beetje spelen in de modder!
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
MacReal

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door MacReal »

Met wat vaart zou het inderdaad mee kunnen vallen, maar af en toe stop je ook wel eens. Ik ben er niet zo 1 die rustig wegtrekt, omdat ik een kort spatbord heb :roll:

Vieze Black Rhino:
Afbeelding
Richard_
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: za 02-05-2009, 07:39
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650
Woonplaats: Westervoort

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Richard_ »

Iron Horse,

Heb je je bestelling al binnen?
Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Richard
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Ik heb hem eergisteren binnen gekregen. Bij het uitpakken bleek het achterlicht niet meegestuurd. Dat heb ik inmiddels vandaag ontvangen. Maar bij het uitpakken bleek het kunststof deel op een hoek beschadigd te zijn. Dus die is weer terug en ze bestellen een nieuwe. Als dat ook weer 3 weken gaat duren dan is het nog wel even afwachten. Maar zodra ik het erop zet dan zal ik er ook foto's van maken en hier plaatsen. Nog maar eventjes geduld dus.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
RenéB

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door RenéB »

Ik heb sinds nov 2011 m'n motorrijbewijs en rij sinds jan 2012 op een blauwe V-Strom DL650 bj 2008
Op zoek naar LED achterlicht en evt knipperlichten kwam ik gisteren voor het eerst op dit forum. De verhalen maar met name de mods spraken me heel erg aan.
Nooit stilgestaan bij 'de taartschep' maar vanaf nu is alles anders. Het resultaat van Udo is verbluffend, de achterkant is top maar ook die reflectiestrepen op de wielen, wow! En ja, ook ik ben benieuwd naar de foto's van Iron Horse.
Kortom, ik hoop hier nog heel veel tips, uitleg over mods en gewoon ook leuke verhalen tegen te komen.
En voor nu, op zoek naar m'n zaag ;)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

De ervaringen en uitgebreide set foto's kun je hier zien. Omdat ik er toch weer een bagagerek op wil monteren is de complete achterkant momenteel voor een zacht prijsje te koop. Zie hier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie