LED verlichting bij ingekort spatbord.

...
Eric-v

LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Eric-v »

Ik heb net als vele andere V-strommers mijn achterspatbord ingekort vanwege onvrede over de aanblik van die taartschep. In eerste instantie heb ik deze ingekort tot net onder de kentekenplaat met behoud van de bestaande kentekenplaatverlichting. Op dat moment was ik nog geen pasklare oplossing tegengekomen voor een verdere inkorting waarbij de functie van de kentekenplaatverlichting en reflector behouden konden blijven. Toen ik laatst bij toeval een LED lampje (Evotech MDI-KVELT-001) zag ik die mogelijkheid wel. De kentekenplaat zit aan de onderkant nog net vast op de oorspronkelijk bevestigingssteun. Om de kentekenplaat mooi vlak te laten liggen heb ik de oorspronkelijke kentekenplaatverlichting verwijderd en de puist in het spatbord schuin weggezaagd. Het LED lampje heb ik direct op de zwarte plaat geschroefd welke standaard achter het kenteken zit. Voor de reflector heb ik gebruik gemaakt van de oude kentekenplaatverlichting, Ik heb de oorspronkelijk reflector eraf gezaagd samen met 2 mm van het kapje zodat er een mooi zwart randje omheen zit. Deze reflector heb ik gemonteerd op een beugeltje en dit vastgezet op het spatbord. Dus eerst de reflector gemonteerd op het spatbord en later de kentekenplaat eroverheen. Ik ben zeer tevreden over het bereikte resultaat, de kosten voor deze operatie bedragen €35,= voor het LED lampje en een uurtje knutselen. De LED verlichting is zeer functioneel en licht het kenteken goed uit. De verdere afkorting van het spatbord geeft geen opspattende troep in je nek. De foto’s spreken denk ik voor zichzelf.

Afbeelding
Afbeelding
Graafie68

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Graafie68 »

Nou hoop ik dat een v-strom vrouwelijk is.
Want dit vind ik wel een lekker kontje om te zien :worship:
Mooie pimp actie.
Richard_
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: za 02-05-2009, 07:39
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650
Woonplaats: Westervoort

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Richard_ »

Heb je de uitlaat naar buiten moeten zetten of past het net?
Eric-v

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Eric-v »

De uitlaat is niet verplaatst. Ik heb de kentekenplaat eenvoudigweg omhoog gezet en dat past bij mij maar net. Er zit slechts een fractie van een milimeter ruimte tussen de houder en de uitlaat. Je kunt de plaat ook eenvoudig weg iets naar links zetten of mider ver omhoog. Het is per slot van rekening maar kunststof, als je de gaatjes een maatjeof wat groter boort dan de schroefjes heb je ook al wat "regelruimte". ik heb ondanks de geringe ruimte geen problemen met de warmte van de uitlaat. Ik heb er in deze configuratie al enkele honderden kilometers opzitten en alles is nog in dezelfde toestand zoals het er door mij is opgezet. Het blijft allemaal een kwestie van smaak maar In mijn omgeving krijg ik allen maar positieve terugkoppelingen.
Joost

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Joost »

Geniaal gedaan man! Ik ga zo'n ledje bestellen en jou heel erg na-apen :D . Hier hebben we iets aan op dit forum. Als ik met de operatie diep in de problemen kom dan ga mij door jou laten consulten. Eigenlijk snap ik niet dat niet iedereen hier direct jouw voorbeeld volgt. De standaard taartschep doet idd pijn aan je ogen. :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Joost, dit onderwerp is al sinds 2004 en de introductie van de V-Strom aan de orde. Dus zo nieuw is het echt niet en velen gingen je reeds voor. Alleen zijn er soms weer vernieuwende oplossingen of nog niet getoonde mooie oplossingen, zoals deze. Gebruik de zoekfunctie maar eens op dit forum ..... en je zult verrast staan...... :roll: :wink: Ondanks dat ik de Strom al sinds die tijd ken en wederom in bezit heb, heb ik die modificatie nog niet aangebracht, maar ik denk er wel serieus aan dit te doen. Voorgaande suggestie is niet verkeerd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Joost

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Joost »

Ik zal eens even gaan loeren.
Richard_
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: za 02-05-2009, 07:39
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650
Woonplaats: Westervoort

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Richard_ »

Zou je een foto willen plaatsen als het nummerbord eraf is?
Ik ben nieuwsgierig hoe je het precies gedaan hebt.
Eric-v

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Eric-v »

Ziehier de situatie zonder kentekenplaat. Ik heb M6 boutjes gebruikt met een platte kop om de kentekenplaathouder opnieuw te monteren. In het midden heb ik voor extra ondersteuning van de kentekenplaathouder een derde bevestiging gemaakt. Het afstandbusje tussen de houder en het achterspatbord heb ik gemaakt van de montagematerialen van de oorspronkelijke kentekenverlichting. Zorg wel dat je deze derde bevestiging niet te hoog plaatst want dan valt ie in het nieuwe gezaagde gat in het spatbord ( dat ongebruikte gaatje in het midden dus). Ook even opletten bij het inkorten van het spatbord omdat aan de binnenkant van het spatbord verstevigingribben zitten. Als je te hoog zaagt worden deze ribben zichtbaar en het eindresultaat is mogelijk minder fraai (gelukkig vooraf opgemerkt). Succes.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Het kan allemaal nog veel simpeler, zie hier. Dit is inclusief knippers. Ik vind het wel wat prijzig, zeker als je de knippers niet nodig hebt of vindt. Maar misschien ook een suggestie om na te maken. Zo ingewikkeld kan dit niet zijn.

Edit.

Ik zie dat je de kennelijk hele achterkant erbij krijgt. Dan is het weer geenszins duur. Maar dit kan ook verkeerd begrepen zijn aangezien de foto slechts ter illustratie is. Eerst maar navragen dus voor je bestelt.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Silverstorm »

Iron Horse schreef:Het kan allemaal nog veel simpeler, zie hier. Dit is inclusief knippers. Ik vind het wel wat prijzig, zeker als je de knippers niet nodig hebt of vindt. Maar misschien ook een suggestie om na te maken. Zo ingewikkeld kan dit niet zijn.

Edit.

Ik zie dat je de kennelijk hele achterkant erbij krijgt. Dan is het weer geenszins duur. Maar dit kan ook verkeerd begrepen zijn aangezien de foto slechts ter illustratie is. Eerst maar navragen dus voor je bestelt.
Materiaal Barrcacuda kentekenplaathouder: mooi afgewerkt aluminium, zwart geanodiseerd. De kentekenplaathouder wordt geleverd exclusief knipperlichten en kentekenplaatverlichting
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Oeps :oops: je hebt gelijk, effe niet goed gelezen, dus wel duur.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Dit vond ik op de Belgische website, dat ziet er prijstechnisch al beter uit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dgr

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Dgr »

Erg netjes! Ziet er een stuk sportiever uit 8)

(edit) ...ben dusdanig geïnspireerd door je werk dat ik ook even ben gaan rondneuzen voor een compacte oplossing voor de kentekenverlichting. Hier kwam ik nog wat voordelige alternatieven tegen: http://br-custom.nl/shop/index.php?main ... 20a&page=2
Ik kan me zo voorstellen dat hier meer mensen oren naar hebben :)
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door V-TWim »

Iron Horse schreef:Het kan allemaal nog veel simpeler, zie hier. Dit is inclusief knippers. Ik vind het wel wat prijzig, zeker als je de knippers niet nodig hebt of vindt. Maar misschien ook een suggestie om na te maken. Zo ingewikkeld kan dit niet zijn.

Edit.

Ik zie dat je de kennelijk hele achterkant erbij krijgt. Dan is het weer geenszins duur. Maar dit kan ook verkeerd begrepen zijn aangezien de foto slechts ter illustratie is. Eerst maar navragen dus voor je bestelt.

Afbeelding

Pfoei, dat is een mooie -maar ook wel een beetje een dure....- oplossing! Deze ga ik zeker onthouden voor als ik geld te veel heb. :mrgreen:

Edit: T*ring! Ze hebben nog veel meer mooie spulletjes!:

Afbeelding

:shock: 8)
Only dead fish go with the flow.
Dgr

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Dgr »

Weet iemand wat voor ruitje dat is?
Zo vanuit deze hoek doet ie me denken aan een KTM adventure cockpit :)
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door V-TWim »

Van Barracuda. Mooi he? Of ie net zo effectief is als mijn vario weet ik niet.

Linkie ff opgezocht: Klik
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Tulipan »

Dat ziet er gelikt uit, alleen kan ik niet zo kort ivm de beugels ( SW Motech ) van de koffers.

Let dus op: zo kort en een kofferset wordt lastig
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
terland,zee,lucht

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door terland,zee,lucht »

Gisteren de ledlampjes gehaald bij MDI.

Tja voor die 8 euro verzendkosten kun je net zo goed even 260 km gaan rijden.

Na een avondje knutselen zit alles erop.

Heb alleen niet de mogelijkheid om het lampje op de kentekenplaathouder te zetten. Brede rand met tekst zit onder.

Moet de reflector er nog op of kan die weg blijven?

Groeten Richard
Graafie68

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Graafie68 »

Officieel is een reflector aan de achterzijde verplicht.
Udo van Dongen

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Udo van Dongen »

Graafie68 schreef:Officieel is een reflector aan de achterzijde verplicht.
dat was precies wat ik ook wilde weten, ik ben van plan om dit weekend de zaag erin te zetten en eerlijk gezegd lijkt het me zonder reflector mooier maar blijkbaar dus verplicht dus dan komt ie er weer op. Fingers crossed dat het ook netjes wordt...Wellicht ook maar gelijk een nieuwe kentekenplaathouder kopen waar zo'n LED lampje op past.

BTW, zijn er al meer forumleden die recentelijk de taartschep eraf gezaagd hebben en daar foto's van hebben? (En ja, ik heb al heel vaak gezocht met de zoekfunctie op het forum en nooit veel gevonden, behalve dat er veel over geschreven werd)

@Richard: ik ben benieuwd naar jouw resultaat: kun je eens een paar foto's plaatsen? Liefst zowel detail- als overzichtfoto's.

gr, Udo
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door V-TWim »

Ik heb van mijn laatste fietsen vrijwel overal de taartschep afgezaagd. En nog nooit de reflector danwel kentekenplaatverlichting terug gemonteerd. En er ook nog nooit geze*ik mee gehad. Ik wil de zaag er binnenkort ook 's in zetten, kan altijd dat kentekending van Barracuda nog bestellen als ik iets sloop...
Only dead fish go with the flow.
Udo van Dongen

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Udo van Dongen »

V-TWim schreef:kan altijd dat kentekending van Barracuda nog bestellen als ik iets sloop...
ik vind een afgezaagd spatbord geloof ik mooier dan dat ding van barracuda...
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door V-TWim »

Oh nee, ik vind 'm wel mooi. De hoek van de plaat is alleen iets te ver omhoog, maar metaal is buigzaam...
Only dead fish go with the flow.
Richard_
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: za 02-05-2009, 07:39
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650
Woonplaats: Westervoort

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Richard_ »

Bij de kentekenplaathouder van barracuda krijg je ook een nieuw achterdeel, aldus het antwoord op mijn mail.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Dus toch. Dat verklaart dan meteen het prijskaartje. Dan is het een stuk interessanter.

Maar dan blijft nog wel de vraag of je niet verplicht bent om die reflector erop te hebben. Die vraag is ook al elders langsgekomen.

Ik daar nog even op gegoogled en je raadt het al, het is dus verplicht. Niet gemonteerd kost je dat 60 euri! Zie hier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
terland,zee,lucht

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door terland,zee,lucht »

Foto na het inkorten. Nummerplaat staat ondertussen iets rechter. Had geen zin om me compleet nat te laten regenen voordat ik de foto kon maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Tulipan »

Yep mooi kontje geworden :oops:
Zou graag willen dat ik zo'n kontje had, maar het kofferrekje belet me plastieke chirugie :wink:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Udo van Dongen

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Udo van Dongen »

terland,zee,lucht schreef:Foto na het inkorten. Nummerplaat staat ondertussen iets rechter. Had geen zin om me compleet nat te laten regenen voordat ik de foto kon maken.
Afbeelding
Mooi werk man! Ik wil dit weekend ook de zaag erin gaan zetten, alleen heb ik nog geen ledlampje. Bij mport rdam hadden ze niets geschikts. Ga zo ff naar hvwijk in zmeer, wellicht hebben zij wat.

Gr, udo
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Deze niet vergeten! Anders kost het je 60 Euro! Zie hier.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Dyrck »

Wel een hele brede middenbok zeg..... :lol:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
terland,zee,lucht

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door terland,zee,lucht »

Tja wat zal ik zeggen.
Orginele middenbok paste niet meer na het monteren van de Leo Vince uitlaat.
Maar met zo'n bok gaat het ook prima.

Groeten Richard
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Wullebolle »

Dyrck schreef:Wel een hele brede middenbok zeg..... :lol:
'Tis een rode, die zijn sneller op te bokken :o)
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Ik vond op een andere locatie (België) een beter voorbeeld van wat er geleverd wordt voor de Barracuda oplossing.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Udo van Dongen

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Udo van Dongen »

Het is volbracht! Gratis af te halen: TAARTSCHEP! Eindelijk dat leijke ding is eraf. Vrijdag ff een mooi (te duur)LED lampje a € 42,95 gescoord en daarna de zaag erin. Zit alleen nu nog met de reflector. Ik zat denken om de onderste rand waar de oorspronkelijke dealergegevens op staan af te plakken met reflecterende tape zoals die hier verkocht wordt:http://shop.aanhangwagendirect.nl/;jses ... 8A3AEB6694. Of weet iemand of dat er wettelijke verplichte afmetingen zijn?

Hier wat foto's:

ff afplakken waar de zaag moet komen:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Daarna de zaag er doorheen gehaald en ook gelijk de oude verlichtingspuist verwijderd, en naderhand met de vlakschuurmachine de hoekjes mooi afgerond:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Toen het eenmaal af was, was het al donker:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

En zie hier het resulaat overdag:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Ik ben er zelf in ieder geval blij mee!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Ik heb hem besteld plus de ledverlichting komt het op € 167,95. Gratis verzending. Nu nog iets voor de reflector knutselen. Maar ik ga denk daarvoor ook op zoek naar iets kleiners, volgens mij is er geen maatvoering voor voorgeschreven.

Afbeelding Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Udo van Dongen

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Udo van Dongen »

Ik heb het probleem met de reflector met tape opgelost: 1 meter voor 5.95 en uit die meter kun je minstens 10 nummerplaten van een reflectorstripje voorzien, dus ik heb wat over (gratis af te halen). Ik weet niet of het legaal genoeg is als reflector, maar voor aanhangwagens schijnt het te voldoen. Zelf vind ik het wel een elegante oplossing, en als het nou niet voldoende is gok ik erop dat ik wel wegkom met een waarschuwing...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Iron Horse »

Ziet er goed uit. Met de Barracuda die ik besteld heb, kun je de reflector op de plek waar nu het slot zit plaatsen. Helaas heb ik het nog niet binnen, maar als dat zo is en gemonteerd plaats ik wel een paar foto's.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Tulipan »

Ik vind deze oplossing errug mooi, maar als Iron Horse zijn kontje heeft aangepast denk ik dat
hij het meest g..le kontje heeft van allemaal. Ik wacht in spanning af :shock:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
MacReal

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door MacReal »

Grootste probleem blijft toch het slot... Misschien eens kijken of dat te verplaatsen is :)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Tulipan »

Ik heb even wat rondgesnuffeld:

Het slot verplaatsen:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,3574.0.html

En de kentekenplaat laten klappen ( Zo vaak hoef je immers niet onder het zadel te zijn ).
Vind ik zelf de mooiste oplossing om het voetje voor de verlichting en refllector
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,468.0.html

Minder mooi
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7858.0.html

Ook een mooie:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,4626.0.html

En zijn site met vele mods uitgebreid in the picture:
http://public.fotki.com/Rbertalotto/mot ... -2007-abs/
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
MacReal

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door MacReal »

Dat kenteken op laten klappen is erg leuk!

Dat slot verplaatsen boven je achterwiel lijkt me alleen helemaal niets, bij het eerste zandpad krijg je het zadel er niet meer af :frusty:
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Tulipan »

Maar als je hem daar kunt plaatsen, moet het ook mogelijk zijn ergens anders dat gat te boren, toch ??
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
MacReal

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door MacReal »

Dat absoluut! Zat zelf meer te denken aan tussen het knipperlicht en het achterlicht. Maar dan moet daar wel ruimte voor zijn, dat moet ik dus nog nakijken.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door RedStrom »

Tulipan schreef:Ik heb even wat rondgesnuffeld:

Het slot verplaatsen:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,3574.0.html

En de kentekenplaat laten klappen ( Zo vaak hoef je immers niet onder het zadel te zijn ).
Vind ik zelf de mooiste oplossing om het voetje voor de verlichting en refllector
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,468.0.html

Minder mooi
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7858.0.html

Ook een mooie:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,4626.0.html

En zijn site met vele mods uitgebreid in the picture:
http://public.fotki.com/Rbertalotto/mot ... -2007-abs/
Mooie links Edy. Vooral die laatste.
Die dubbele uitlaat is ook mooi. Als extra bagageruimte :D
Ik heb zelf alleen het onderste stuk onder het nummerbord er afgehaald. Voorlopig wel even genoeg.
Scheelt ook al in de looks.
Ben wel benieuwd of die hele korte spatbord hun naam nog wel eer aan doen.
Misschien heb je er zelf geen last van, maar degene die achter je rijdt denkt daar misschien anders over.
Alhoewel: afstandhouden moeten we allemaal.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Tulipan »

Dank je JW,

En nog een dingetje: op het USA forum komt regelmatig naar voren dat als er geen topkoffer op zit
om de straal tegen te houden, de bestuurder maar vooral de duo van achteren zeiknat worden door
opspattend water ( als het wegdek nat is dus :roll: ) Mooiweerrijders zullen er minder last van krijgen :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door V-TWim »

Mooie voorbeelden! Binnenkort maar 's met de zaag aan de slag. Moet toch nog 4 knippers vervangen voor kleintjes. Dan nemen we dit meteen mee. :D

De Barracuda uitvoering is ook errug mooi maar mij toch te duur.
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Ebrostrom »

Udo van Dongen schreef:Ik heb het probleem met de reflector met tape opgelost: 1 meter voor 5.95 en uit die meter kun je minstens 10 nummerplaten van een reflectorstripje voorzien, dus ik heb wat over (gratis af te halen). Ik weet niet of het legaal genoeg is als reflector, maar voor aanhangwagens schijnt het te voldoen. Zelf vind ik het wel een elegante oplossing, en als het nou niet voldoende is gok ik erop dat ik wel wegkom met een waarschuwing...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
@ Udo: een hele mooie uitvoering maar is dit de rizoma led kentekenplaatverlichting?

Ik ben ook gaan zoeken en aangezien ik dezelfde kentekenplaathouder heb als jij (zo'n eentje waar de kentekenplaat wordt ingeklikt :evil: ) kan ik mij geen goede bevestigingsplek voorstellen voor de mdi evotech led verlichting waarmee dit item begonnen is (namelijk geen dikke bovenrand). Het ziet er bij jou echt wel heel erg mooi uit evenals bij de opstarter van dit item:!: :!: :!:

Als ik het ook echt ga doen meld ik me wellicht nog wel even. Misschien kunnen we iets regelen als ik geen goede kentekenplaatreflector op de kop kan tikken (evt stukkie afknippen, enveloppe met postzegel :?: ).
Tulipan schreef:En nog een dingetje: op het USA forum komt regelmatig naar voren dat als er geen topkoffer op zit om de straal tegen te houden, de bestuurder maar vooral de duo van achteren zeiknat worden door opspattend water ( als het wegdek nat is dus :roll: ) Mooiweerrijders zullen er minder last van krijgen :D
Grrrrr, hebben wij even pech met ons NLD weer........of zal het niet zo'n vaart lopen met dat opspattende water :?: :?:
Ervaringen van 'taartschepsnijders' :?: :!: :?:
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Udo van Dongen

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door Udo van Dongen »

Ebrostrom schreef:
Udo van Dongen schreef:Ik heb het probleem met de reflector met tape opgelost: 1 meter voor 5.95 en uit die meter kun je minstens 10 nummerplaten van een reflectorstripje voorzien, dus ik heb wat over (gratis af te halen). Ik weet niet of het legaal genoeg is als reflector, maar voor aanhangwagens schijnt het te voldoen. Zelf vind ik het wel een elegante oplossing, en als het nou niet voldoende is gok ik erop dat ik wel wegkom met een waarschuwing...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
@ Udo: een hele mooie uitvoering maar is dit de rizoma led kentekenplaatverlichting?

Ik ben ook gaan zoeken en aangezien ik dezelfde kentekenplaathouder heb als jij (zo'n eentje waar de kentekenplaat wordt ingeklikt :evil: ) kan ik mij geen goede bevestigingsplek voorstellen voor de mdi evotech led verlichting waarmee dit item begonnen is (namelijk geen dikke bovenrand). Het ziet er bij jou echt wel heel erg mooi uit evenals bij de opstarter van dit item:!: :!: :!:

Als ik het ook echt ga doen meld ik me wellicht nog wel even. Misschien kunnen we iets regelen als ik geen goede kentekenplaatreflector op de kop kan tikken (evt stukkie afknippen, enveloppe met postzegel :?: ).
Tulipan schreef:En nog een dingetje: op het USA forum komt regelmatig naar voren dat als er geen topkoffer op zit om de straal tegen te houden, de bestuurder maar vooral de duo van achteren zeiknat worden door opspattend water ( als het wegdek nat is dus :roll: ) Mooiweerrijders zullen er minder last van krijgen :D
Grrrrr, hebben wij even pech met ons NLD weer........of zal het niet zo'n vaart lopen met dat opspattende water :?: :?:
Ervaringen van 'taartschepsnijders' :?: :!: :?:
Hoi Erik,
Ik heb inderdaad de Rizoma kentekenplaatverlichting aangeschaft en zag dat ie online bij motorcorner een paar euro goedkoper is dan bij Hans van Wijk (waar ik hem kocht). Ik heb de verlichting rechtstreeks op de kentekeplaathouder geschroefd door er 2 gaatjes in te boren. Geef maar een gil als je reflector sticker nodig hebt, hij ligt klaar!

gr, udo
MacReal

Re: LED verlichting bij ingekort spatbord.

Bericht door MacReal »

Tulipan schreef:Dank je JW,

En nog een dingetje: op het USA forum komt regelmatig naar voren dat als er geen topkoffer op zit
om de straal tegen te houden, de bestuurder maar vooral de duo van achteren zeiknat worden door
opspattend water ( als het wegdek nat is dus :roll: ) Mooiweerrijders zullen er minder last van krijgen :D
En dat is dus wat me tegenhoud... Moet er niet aan denken hoe het er zonder spatbord uitziet als ik even in de modder gespeeld heb :shock: Afbeelding
Plaats reactie