Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

...
Plaats reactie
Waalstrom

Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

Bericht door Waalstrom »

Zoals wel vaker bij de Aldi nu ook weer een grappige en vooral goedkope aanbieding. Of het wat is?? Ik kan het je morgen vertellen, maar toch maar ff snel gehaald voor 24,99 incl 2gb sd kaartje...Hoe kunnen ze het maken...! nu gebruik ik soms mijn normale digitale camera voor een filmpje maar dat is
ook niet altijd alles (kans op vallen, moeilijk monteren enz...)
Kijk en oordeel zelf op http://www.aldi.nl bij de aanbiedingen van 29-6 http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_26/OFF06.SHTML
Ben erg benieuwd...en anders hou ik er een webcam aan over.... :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

Bericht door Iron Horse »

Het is natuurlijk niet veel geld. Maar verwacht er ook geen wonderen van. Er staat wel 2 megapixel camera, maar het videoformaat is 720 x 480. Dit is echter vergelijkbaar met de vroegere tape videorecorders, die hadden een resolutie van ca. 300.000 pixels. Hieronder de specs.

Product details
Action Cam

PO 1146

Features

- in the box : camera, 2GB micro SD card + SD adapter, USB cable, clip, bracket for helmet fastening, wide belt for helmet or bike attachment, carrying strap, 3 small belts for bike attachment, CDRom with application software.

- video format : AVI

- video codec : M-jpeg

- resolution : 720 x 480

- frame rate : 30 f/s

- screen ratio : 4:3

- software compatibility : Win2k, WinXP, Win2003, Vista, Mac OS 10.4

- interface : mini USB

- rechargeable LiPo battery incorporated

- power input : 5V DC

- storage : micro SD card
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Waalstrom

Re: Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

Bericht door Waalstrom »

Zoals beloofd even de bevindingen: Beeldkwaliteit is prima, valt echt niet tegen..kleuren zijn ok, geluid is minder maar daardoor op een motor juist
beter bruikbaar anders heb je toch alleen maar windgeruis...
Wel blijft ook hier de gevoeligheid voor trillingen een probleem, slecht wegdek en andere oneffenheden komen behoorlijk door in het beeld. Dit zal altijd wel een probleem blijven bij alle camera's. Montage is door de omvang op diverse plaatsen goed te doen. Ga nog op zoek naar een manier om de trillingen te reduceren. produceert kant en klare AVI's , dus dat is wel erg handig. Zal een filmpje op youtube plaatsen vanavond.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

Bericht door PDvD »

Waalstrom schreef:Zoals beloofd even de bevindingen: Beeldkwaliteit is prima, valt echt niet tegen..kleuren zijn ok, geluid is minder maar daardoor op een motor juist
beter bruikbaar anders heb je toch alleen maar windgeruis...
Wel blijft ook hier de gevoeligheid voor trillingen een probleem, slecht wegdek en andere oneffenheden komen behoorlijk door in het beeld. Dit zal altijd wel een probleem blijven bij alle camera's. Montage is door de omvang op diverse plaatsen goed te doen. Ga nog op zoek naar een manier om de trillingen te reduceren. produceert kant en klare AVI's , dus dat is wel erg handig. Zal een filmpje op youtube plaatsen vanavond.
Filmpje op Youtube zegt meer vermoed ik...
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Meneer Patrol

Re: Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

Bericht door Meneer Patrol »

720 x 480 = 0.35 Megapixels, niet 2 MP .... ??
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

Bericht door Iron Horse »

:shock: En wat schreef ik dan ????
Er staat wel 2 megapixel camera, maar het videoformaat is 720 x 480. Dit is echter vergelijkbaar met de vroegere tape videorecorders, die hadden een resolutie van ca. 300.000 pixels.
:?: :?:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

Bericht door V-Stoom »

Waalstrom schreef:Zoals beloofd even de bevindingen: Beeldkwaliteit is prima, valt echt niet tegen..kleuren zijn ok, geluid is minder maar daardoor op een motor juist
beter bruikbaar anders heb je toch alleen maar windgeruis...
Wel blijft ook hier de gevoeligheid voor trillingen een probleem, slecht wegdek en andere oneffenheden komen behoorlijk door in het beeld. Dit zal altijd wel een probleem blijven bij alle camera's. Montage is door de omvang op diverse plaatsen goed te doen. Ga nog op zoek naar een manier om de trillingen te reduceren. produceert kant en klare AVI's , dus dat is wel erg handig. Zal een filmpje op youtube plaatsen vanavond.
Maak even een mooi linkje dan. Ik ben wel benieuwd :shock:
Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
MacReal

Re: Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

Bericht door MacReal »

Hier inderdaad ook erg benieuwd! Anders vandaag nog even kijken of ze er nog liggen hier :)

edit:
filmpje gevonden op youtube :D
http://www.youtube.com/watch?v=L3VpOeIOnBQ
ziet er nog best redelijk uit! Na wat googlen blijkt er genoeg bevestigingsmateriaal op te zitten om hem ook op je helm te zetten, dus klinkt als erg leuk speelgoed!
Afbeelding
Meneer Patrol

Re: Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

Bericht door Meneer Patrol »

Iron Horse schreef::shock: En wat schreef ik dan ????
Er staat wel 2 megapixel camera, maar het videoformaat is 720 x 480. Dit is echter vergelijkbaar met de vroegere tape videorecorders, die hadden een resolutie van ca. 300.000 pixels.
:?: :?:
sorry ijzeren paard..... had niet goed gelezen
Maar snap nog steeds niet hoe ze dit dat als 2MP action cam adverteren.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Voordelige (helm?)camera bij Aldi...

Bericht door Wullebolle »

envivo actioncam filmpje on the road
http://www.youtube.com/watch?v=DWN14pcMwOk
Spooky Action At A Distance !
Plaats reactie