AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door Framomile »

Hoi beste medestromers,

Even een aandachtspuntje voor jullie voor wat betreft het middenbok.

Net na thuiskomst geconstateerd dat de motor aan het wiebelen was op zijn middenbok nadat ik hem hier op had geplaatst. Na een kleine inspectie bleekt dat er een bout volledig was verdwenen en een tweede hing er half uit (beide aan de linker kant).

Feitjes:
Motor zelf nieuw gekocht in sept 2008, nu richting de 30000km mee gereden, krijgt netjes zijn dealerbeurtjes om de 6000km.
Bok bij aflevering geplaatst door dealer.
Bok zelf zit normaal aan beide kanten vast met 3 bouten.
Rechter zijde zat alles nog goed vast.
De bout die er nog in zat had in ieder geval geen metrische draad dus ik zal even naar de dealer moeten rijden om die andere te halen.


E.e.a geheel vrijblijvend ter informatie, je moet er even voor op je knietjes maar als het bij mij kan los trillen kan het misschien bij jullie ook.

Hopelijk is het een uitzondering, gegroet maar weer,

Franc
Leville

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door Leville »

Je hebt geluk gehad met je bokkige bok. Kan wel eens lelijk effect geven als dat ding er onderuit schiet of half los hangt.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door Framomile »

Ja idd, maar ik merkte het eigenlijk direkt omdat ik hem elke dag op die bok trek en dat normaal heel stabiel aanvoelt. Er zijn ergere dingen zullen we maar zeggen.

Gr Franc
Freeryders

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door Freeryders »

krijgt netjes zijn dealerbeurtjes om de 6000km.


Die krijgt hij dus niet want in de handleiding van Suzuki staat duidelijk om de 6k "Inspect" van de boutjes en de moertjes. Ik zou eens gaan praten met je dealer.




gr.
Danny
Leville

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door Leville »

Framomile schreef:Ja idd, maar ik merkte het eigenlijk direkt omdat ik hem elke dag op die bok trek en dat normaal heel stabiel aanvoelt. Er zijn ergere dingen zullen we maar zeggen.

Gr Franc
Ik bedoelde tijdens het rijden... Al is 200 kilo moto op je lijf in geen elk geval aan te raden.
Mieps

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door Mieps »

Heb middenbok zelf gemonteerd maar loctite gebruikt...
Zo stond het ook op de beschrijving... ik ga er van uit dat alles blijft zitten, maar zal toch af en toe (op jouw aanrade) checken! :o)
E-strommer

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door E-strommer »

Toen ik mijn motor op mijn zijstandaard zette (binnen het eerste jaar) (nieuwe gekocht)!! Zakte hij er doorheen ook omdat er een bout ontbrak en er een los zat toen zag ik ook meteen dat er bij mijn middenbok ook een bout ontbrak :!: .

Voor mij dus een bekend verhaal. Meteen langs de dealer gereden en ze hebben er meteen 2 nieuwe ingedraaid en vastgezet en gecontroleerd.

:bye:

Elwin :-)}
V-strom Jacky

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door V-strom Jacky »

Hallo V strommers,

meteen na dit bericht gelezen te hebben, de motor op de brug gezet en de bouten gecontroleerd.

Van de middenbok zaten ze goed vast, echter bij de jiffy waren beide bouten los !!!!!!!!!!!!!! :shock:

Als je toch aan het controleren bent !!

Bedankt voor de tip en succes allen !

gr jack :bye:
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door Framomile »

Goed om te zien dat er in ieder geval al een iemand wat aan heeft gehad!!

@Danny (freeryders) Ik ga zeker even langs de dealer om te vragen hoe of wat. Vergeet niet dat ik er al weer bijna aan toe ben en het dus al weer 6000km geleden is dat hij in principe alles zou moeten hebben gecontroleerd.

Ik heb dit in de eerste instantie gepost om anderen zoals hieboven even in te seinen/waarschuwen en neem vooralsnog mijn dealer niks kwalijk.

Groet Franc :bye:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door Stroompje »

Yep ook op mijn Strom was er één bout van de jiffy die wel een flinke slag kon hebben......... :shock: Middenbok oké.
Thx voor de tip Franc :!:
Ook gaf mijn persoonlijke Strom-vertroetelaar aan, dat ook het bevestigingsmoertje van het versnellings/schakelpookje zich zelf wel eens lost. Daar moet je een heeeeel plat sleuteltje voor hebben, om tussen het frame en het pookje te kunnen komen.......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door John007 »

Hoi Franc,

En bedankt ! bij mij zaten er ook een aantal bouten van de middenbok los, toch een aandachtspuntje dus.

Gr. John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door RedStrom »

Je leest het en denkt van zal toch niet ...
En ja hoor: 2006 DL650 laatste beurt 8k geleden.
1 los rechts net achter de veer. Los in de zin van hij zat met 4 hele slagen weer net zo vast als de rest.

De M zit toch niet in BRAVOK (banden, remmen, etc. voor degene die wat langer geleden gelest hebben).

Bedankt Franc!
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Aren

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door Aren »

Boutjes moeten volgens de installatie beschrijving met loctite bevestigd worden.
Dan komen ze echt nooit meer los.
Edward

Re: AANDACHTSPUNT MIDDENBOK !

Bericht door Edward »

Ook ik had een wiebelende middenbok en losse boutjes.
Altijd door de dealer onderhouden. Dus... :wink:
Plaats reactie