routerolhouder

...
Plaats reactie
Gast

routerolhouder

Bericht door Gast »

Hallo,
Ik ben sinds kort een gelukkige bezitter van een V-strom DL 1000 GT
en de bedoeling is om daar ook mee op vakantie te gaan
mijn vraag is of iemand ervaring heeft met routerolhouders en zo ja welke kan ik dan het beste aan schaffen
groeten Michel
Biker

Bericht door Biker »

Ik rijd al jaren met een eenvoudige routerol die eigenlijk bestemd is voor op de fiets. Deze kun je aanschaffen bij een fietsenzaak of bij halfords en kun je eenvoudig op het stuur klemmen. Je moet wel tussen het stuur en de klem een stukje rubber (3mm) doen zodat hij stevig op het stuur klemt. Standaard kun je er 3 a4 velletjes op rollen tussen het plastic in maar als je het plastic verwijdert wel 14! Alleen bij hevige regen werkt het niet meer en trek je het papier kapot. Hij kost denk ik +/- €15,=
L-Strom

Bericht door L-Strom »

Ik heb zelf de routerol gemonteerd van Travelroad. Zeer prettig te bedienen dmv één grote draaiknop voor zowel vooruit als terug draaien en er kunnen ong.12 a4 tjes in. Hij wordt gemonteerd dmv verlengpijpjes en twee breekbouten op de stuurzadels. Ik zal kijken of ik er een foto bij kan plaatsen zoals hij gemonteerd zit op mijn DL 1000,
maar ik ben niet zo'n techneut met de computer. Kijk anders ook even op de site, http://WWW.TRAVELROAD.NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Leo.
P2U

Bericht door P2U »

L-Strom schreef: Kijk anders ook even op de site, http://WWW.TRAVELROAD.NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Leo.
hola Leo,

ik ben inderdaad eens op die website gaan kijken en die dingen kunnen dan al mooi en blits zijn, maar ik vind ze afschuwelijk duur. Voor die prijs heb ik twee conventionele, waterdichte rollers waar tot 20 vellen A4 in kunnen. :wink:
M-Strom

Re: routerolhouder

Bericht door M-Strom »

Hoi,

Ik heb een kunstof routerol
Je kan er 5 A-4 velletjes in kwijt en is vrij gemakkelijk te bevestigen.

Groot voordeel is de prijs vanaf 29,00 euro.

Kijk eens op http://www.routerol.nl" onclick="window.open(this.href);return false;


goetjes Paul
MacB

Bericht door MacB »

Hier vindt je de verschillende modellen terug.

http://www.moto2000.be/#" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Biker

Re: routerolhouder

Bericht door Biker »

M-Strom schreef:Hoi,

Ik heb een kunstof routerol
Je kan er 5 A-4 velletjes in kwijt en is vrij gemakkelijk te bevestigen.

Groot voordeel is de prijs vanaf 29,00 euro.

Kijk eens op http://www.routerol.nl" onclick="window.open(this.href);return false;


goetjes Paul
Die bedoelde ik ook en vindt hem perfect. Als je het plastic ervan afhaalt kun je er dus wel 15 a4tjes op rollen
Gast

Bericht door Gast »

bedankt voor de tip, alleen dat mijn route nat kan worden vind ik wel minder.
die travelroad is inderdaad aan de prijs maar dan heb je kwaliteit lijkt me zo.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met routes rijden, maar jullie hebben het over zoveel a4tjes, is dat niet erg veel? 20 stuks bijv.

Leo heb je in jou travelroad ook verlichting, en heb je het wel nodig?
groeten Michel
L-Strom

Bericht door L-Strom »

Nee, ik heb er geen verlichting op. Deze is wel als accessoire te verkrijgen, maar aangezien ik altijd overdag rij en niet 's nachts gebruik ik gewoon een iets groter lettertype om mijn routes te maken en heb de verlichting nog nooit gemist. Het handige van de rol is ook één grote knop voor zowel voor- als achteruit spoelen van de route. Het kost inderdaad een paar euro's, maar het is een superapparaat.

Ik heb er wat foto's bijgevoegd zoals hij gemonteerd is op mijn DL1000 V-strom.

Succes, Leo


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Leo bedankt voor de foto's, het is een stuk duidelijker zo. IK dacht eerst dat de houder aan de hoge kant gemonteerd is, maar na bij mijn eigen motor te gaan kijken wat de hoogte ongeveer zou zijn valt dat best mee. En 1 draaiknop is inderdaad handig. Lijkt me een erg praktisch apparaat. Zal eens bij een dealer in Nijmegen gaan kijken.
Michel
L-Strom

Bericht door L-Strom »

De routerol staat 12 cm hoger,de tellerpartij is zo helemaal zichtbaar en de rol zit op een prettige bedienings en lees hoogte. De verlengpijpjes zitten gemonteerd op twee breekbouten, dus zeer veilig bij een eventueel ongeval.

Leo.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ben ook nieuwsgierig hóe de routerol gemonteerd zit, maar zie géén foto's:?
Zeker iets fout in mijn computer?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Vreemd, ik zie ze prima.


Maar in dat geval van jou dan........ you've got mail. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Een route van +/- 200 km heeft gemiddeld 7/8 a4tjes. Je route wordt pas echt nat als het behoorlijk hard regent en dan vooral als je stilstaat. Als het maar zachtjes regent dan heb je nergens last van.
Laatst gewijzigd door Gast op di 19-04-2005, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
L-Strom

Bericht door L-Strom »

Nee hoor, een lang weekend weg met een leuk uitgezette heen en terug reis heeft toch wel enkele A4 tjes nodig. Je kan de heen en terug reis dan ook compleet aaneen in de routerol draaien. Het aantal A4 tjes is natuurlijk ook afhankelijk van de lettergrootte, grotere letters zijn prettig te lezen (zeker als men wat sneller rijdt).
Plaats reactie