Scala rider G4 - Software update - January 2011

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Scala rider G4 - Software update - January 2011

Bericht door RvGS »

The scala rider G4 3.0 software update: Software upgrade 3.0
cardosystems schreef:Version 3.0 – January 2011
Overview - New Features

The scala rider G4 3.0 software update is a major milestone, bringing with it innovative new features, improved customization options and more.

Important new features include:
* Click-to-Link
* VOX and AGC (Automatic Gain Control) Calibration
* Volume Per Mode
* Standalone A2DP

What’s new in the scala rider G4 v3.0
Click-To-Link (CTL)
The Click-To-Link feature allows bikers to initiate spontaneous intercom calls to random G4 users who are within range, without the need to perform advance pairing. Users can always activate or deactivate this feature and also reject incoming requests for such random connections.

Volume Per Mode
The Volume Per Mode feature causes the G4 to memorize the most recently stored volume setting for each audio source (A2DP stereo, mobile phone, GPS, FM radio), so that whenever a user switches between modes, the G4 will automatically transmit sound at the previously set volume level.

Stand Alone A2DP
A dedicated audio channel was added to accommodate A2DP-enabled music devices (such as the iPod Touch 2G/3G/4G). This provides the G4 with parallel connectivity to an MP3 device and a mobile phone, so that users can seamlessly switch from one to the other.

AGC Calibration
AGC sensitivity levels can now be set according to any user's particular needs (Low, Medium, High) and can be re-adjusted whenever needed. Users can now set the optimal AGC level to accommodate their personal needs and adapt to specific driving conditions, thus avoiding excessive or insufficient AGC responsiveness. Users will set and/or readjust their desired AGC sensitivity levels as often as they wish via the PC software or in the Voice Configuration Menu directly on the G4.

VOX Calibration
VOX sensitivity levels can now be set according to the user's particular needs (Low, Medium, High) and can be adjusted by the end user whenever needed. The end user will be able to set the optimal VOX level for specific driving habits (lower VOX sensitivity for fast driving, etc. and vice versa) via the PC software or in the Voice Configuration Menu directly on the G4.

Automatic Radio Tuning
One-Button-Push to search for and temporarily set up to six radio station presets: For users travelling outside their home region. To reactivate their original six station presets after returning to the home region, users just need to turn the unit off and on again.

Automatic Scan (FM Radio)
Automatic Scan for the next available station by extended button press. If the user finds a station he wants to listen to, one press of a button will stop the Scan before the system continues to automatically search for the next station.

New convenient and simple Voice Configuration Menu
The new Voice Configuration Menu lets users easily change G4 settings and customize their unit without the need for a computer.

The following settings may be configured via the Menu:
* Language
* Enable/Disable Click to Link
* Enable/Disable VOX
* Set VOX sensitivity level
* Set AGC sensitivity level
* Enable/Disable RDS
* Enable/Disable Spoken Status Announcements

Bug Fixes
* Enhanced performance with TomTom Rider/Urban Rider GPS: GPS instruction audio connection is instantaneous
* Solved bug in Intercom mode that sometimes caused the first syllable of speech not to be heard after a period of silence
* Solved occasional distortion noise on an Intercom call that remained open for an extended period of time (~1hr+)
* Secured seamless transition to A2DP playback after an Intercom call when using an iPhone™

iPhone is a trademark of Apple Inc.

Handleiding upgrade Dutch
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Scala rider G4 - Software update - January 2011

Bericht door Frank »

Dit is echt een geweldige update. Vooral de click-to-link optie, waarmee je dus zonder te paren snel een verbinding kunt maken met een andere Rider.
Dus als je met iemand bij een stoplicht komt te staan, kun je binnen een paar seconden ff kletsen, zonder te stoppen.

Hier is de nieuwe Nederlandse Handleiding: - L I N K -

PS: Ik heb nog een nieuwe powerset (origineel in doos) liggen. Voor de liefhebber: € 320,00 (incl. verzending)
Meer info: http://snelbalie.gps.nl/shop/product/sc ... 4_powerset
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
FastLoe

Re: Scala rider G4 - Software update - January 2011

Bericht door FastLoe »

Frank schreef:waarmee je dus zonder te paren snel een verbinding kunt maken met een andere
Waarom zou je het willen :schater:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Scala rider G4 - Software update - January 2011

Bericht door RedStrom »

Zonder paren een verbinding maken bedoel je.
Nou er zijn er genoeg waarmee ik geen verbinding zou willen maken, laat staan ... :wink:

@Frank
Die van een vrachtwagen gevallen set van je 8) werken die ook apart?
Ik bedoel, stel dat er nog iemand is die er 1 (ipv set van 2) zou willen, dan werken die allebei apart, of moet het een set blijven?
Past deze op een systeemhelm (C3)?
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Scala rider G4 - Software update - January 2011

Bericht door Frank »

Ja, je kunt een set gewoon splitsen, alles zit er twee keer in, tot het inbussleuteltje toe. Er zijn wel meer forumleden die samen een set gekocht hebben.

Maar toevallig, heb ik hem net (met pijn in mijn hart) verkocht aan forumlid Bartemans. Van de week pb'de hij de quote hierboven of ik hem nog had en gisteren is ie vanuit Sassenheim hier geweest om hem op te halen. Hij werd zowat van z'n brommer geblazen.. :P
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Scala rider G4 - Software update - January 2011

Bericht door RedStrom »

Dat van de brommer worden geblazen kan ik bevestigen. Wat een wind gisteren en vandaag!

Jammer dat ie weg is. Ik wacht op de volgende aanbieding. Heb er geen haast mee. :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Bartemans

Re: Scala rider G4 - Software update - January 2011

Bericht door Bartemans »

@Frank: Nog bedankt! Was inderdaad helemaal gaar van de wind. Twee uur heen en twee uur terug via de snelweg met een harde zijwind. Ik heb weleens ontspannender gereden.

Heb de set bij mij en m'n vriendin in de helm gebouwd en bevalt erg goed. De twee dingen die ik nu - na twee dagen ervaring - kan opmerken zijn:
- De FM radio werkt (nog) voor geen meter. Heb een aantal frequenties ingesteld, maar die ontvang ik niet helder. Ook zoeken levert geen heldere ontvangst op. Ik hoor in de verte met veel storingsruis wel wat muziek.
- We hebben beiden een systeemhelm en daarbij moet je oppassen met het dichtklappen icm met de microfoon. Je moet de mic. goed onder je helm doorbuigen, anders komt ie tussen het scharnier.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Scala rider G4 - Software update - January 2011

Bericht door Frank »

Hey Bart...

Tja, de FM ontvangst. In diverse fora (onder anders gps.nl) staat dat je niet moet verwachten dat het de kwaliteit van een autoradio heeft. En de ontvangst is inderdaad stukken minder. Het antennetje opzetten heeft ook geen zin, want die wordt alleen door de intercom gebruikt. De RDS (die zenders over moet schakelen als je in een ander gebied komt) werkt bij mij ook niet feilloos. Of eigenlijk niet. Maar wat ik wel een uitkomst vind (in de nieuwe update) is dat je de Volume Down knop 6 seconden ingedrukt kunt houden (na drie seconden piept ie en na 6 seconden weer) waarna ie de 6 volgende zenders programmeert en heb je dus weer muziek als je eigen geprogrammeerde zenders niet meer te ontvangen zijn. Als je hem dan weer uit en aan zet, dan zijn het weer je eigen geprogrammeerde zenders.

Het tweede puntje klopt ook. Ik zag nu dat mijn zwanehals een beetje beschadigd is en waarschijnlijk heeft ie dus tussen het scharnier van de helm gezeten. :(
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Bartemans

Re: Scala rider G4 - Software update - January 2011

Bericht door Bartemans »

Ja, jammer he? Ik ga 'm daar maar met een beetje isolatietape verstevigen en er op letten dat het niet meer gebeurt. Komt goe.
Plaats reactie