Tips voor Vstrommers

...
Plaats reactie
FastLoe

Tips voor Vstrommers

Bericht door FastLoe »

Weet je ergens een leuke aanbieding, maakt niet uit waar het over gaat, als het maar voor de strom toepasbaar is.
Soms komen we wel eens wat tegen, een uitverkoopje, een aanbieding of gewoon iets zeldzaams waar een hoop strommers naar op zoek zijn.

Bij deze dan, omdat ik weet dat er belangstelling voor is.

Bij MDI is de zogenaamde Huger in de aanbieding, een achterspatbord voor de Vstrom

http://www.mdi-online.nl/webshop/uitver ... px?lang=nl
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Chopperbiker »

Bedankt voor de tip, 'k heb um gelijk besteld! :-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Compa

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Compa »

Dank voor die tip - weer extra schroefwerkzaamheden in het verschiet :)
Leville

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Leville »

Voor de Belgen onder ons: de Touratech webshop (uitgebaat door RAD) is volgens mij erg handig.

Heb verleden week de 'kick stand support extension' besteld (bij de accessoires) . Prijzen zijn INclusief verzending!

http://www.touratech.com/shops/019/index.php?cPath=6_70
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Steenarend »

Hallo allemaal,

voor diegene die intresse hebben ik heb er nog ééntje liggen van mijn vorige v-strom ( 2005 dus zonder abs )

Deze is ook afkomstig van MDI je moet er dan wel zelf een nieuw beugeltje bij maken omdat deze niet meer compleet is, had deze afgezaagt en de strip vastgebout in de achterbrug middels twee m6 boutjes ipv de gehele beugel te gebruiken.

ps. licht beschadigt.

Voor 50 euro af te halen in Riel bij tilburg.
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
Udo van Dongen

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Udo van Dongen »

Gaat zo'n hugger voor een DL1000 van na 2004 ook op een DL650 van 2009 met ABS passen?
Gebruikersavatar
Patman_66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 12-09-2010, 12:48
Mijn motor is een: Yamaha XT1200Z Super Ténéré ABS Worldcrosser
Woonplaats: Zwolle

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Patman_66 »

Volgens mij niet, de bevestigingspunten verschillen bij beide types.
Never Ride faster than your Guardian Angel can fly! O:-)
Compa

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Compa »

Volgens mij is MDI nu uitverkocht qua 650?

Op http://www.motoagora.com/ is er nu nog wel (t/m dit weekend) een aanbieding op hun protectiemateriaal (chrismas sales eindigt dus dit weekend)
Fred

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Fred »

Patman_66 schreef:Volgens mij niet, de bevestigingspunten verschillen bij beide types.
Klopt, de 1000 heeft een andere achterbrug
Fred

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Fred »

Belgian

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Belgian »

Stalen remleidingen vind ik best wel interessant om me aan te schaffen...
Kan je die feitelijk zelf plaatsen ?
Ook heb ik interesse in een deftige "fork-brace" Dat moet volgens mij zeker zelf te plaatsen zijn ... ware het niet dat
je slijklap dan toch niet in de weg zit ??? :(
MacB

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door MacB »

Zit niet in de weg om de brace te monteren, kan er net tussen.
Om hem erop te krijgen heb ik wel de hulp moeten inroepen van de hamer, met de blote hand kreeg ik hem er steeds maar aan 1 zijde over. :wink:
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Steenarend »

Voor de liefhebbers,

zag in een ander draadje dat wd 40 populair is onder de v-strom rijders.

Nu in de aanbieding bij de Action 400 ml + 40 ml gratis voor 2,95.
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Wullebolle »

MacB schreef:Zit niet in de weg om de brace te monteren, kan er net tussen.
Om hem erop te krijgen heb ik wel de hulp moeten inroepen van de hamer, met de blote hand kreeg ik hem er steeds maar aan 1 zijde over. :wink:
Idem bij mij.
Beetje bijbuigen en dan de rubberen hamer.
Mits een klein beetje vloeken en zweten was het zo gepiept.
Spooky Action At A Distance !
Fred

HEL remleidingen aanbieding

Bericht door Fred »

Vandaag een mail gehad van HEL remleidingen (heb er vorig jaar bij hen gekocht, en de levering, service was goed)
Dear valued customer



You recently purchased from CMS / Helmobile and as a valued customer we would like to give you the opportunity to purchase Hel Performance brake and clutch lines at a special sale price.



When ordering either by

PHONE - 01737 217747 / 07831 366079

WEBSITE - www.helmobile.com ( previously WWW.CMSHELUK.CO.UK)



Please quote the offer code FORUM and you will get a 3 line race kit (2 full front lines and 1 rear line) for any model / year and any colour choice of lines and plain stainless steel banjo ends for

£58.00.

+

Postage charges



If you require more than 3 lines please contact me. (£15.00 approx per extra line,)



Payments can be made by paypal, cheque, or debit/credit cards.

This offer code applies to you, family and friends and is available with immediate effect and will run till 1st April 2011

This offer cannot be used in conjunction with any other offer or special price including

Show prices and will only be accepted for the time stated.



We can now be found at all the British super bike meetings and many more shows including Excel, world super bikes, Scottish show and many more.

If you would like to see us at any more events please email us.

We apologise if you receive this email more than once or you no longer require the products we are promoting.



John Arthur

CMS / Helmobile

32 Howard Close

Tadworth,

Surrey

KT20 7QF

Email - john@helmobile.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ed Jonkmans

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Ed Jonkmans »

@Fred: da's niet zo erg duur: ik heb net €122 betaald voor hetzelfde (2 aparte leidingen vooraan en eentje voor achter) van Bike Design (inclusief langere bout rempomp vooraan en de nodige koperen dichtingen. Helaas
@Leville: Ik wil ook wel zo'n plaatje voor mijn DL1000, maar ik denk niet dat het past in kombinatie met een middenbok (SW Motech)
Het is een acessoire voor een DL 650 en zal waarschijnlijk niet passen voor een 1000. Weer helaas!

Grtz
Ed
iSponge

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door iSponge »

Voor hen die het leuk vinden filmpjes te maken onderweg is dit misschien een goede oplossing: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37975 Niet duur en gratis wereldwijde verzending.

Zo'n beetje elke camera heeft wel zo'n schroefdraad aan de onderkant en kan met dit beugeltje gebruikt worden :)

Heb er enkele dagen terug een besteld, maar kan helaas niet testen wat de mogelijkheden zijn qua bevestiging op een V-Strom, maar d'r zal vast wel een plekje te vinden zijn die vlak genoeg is. Maar zal iig eens kijken hoe de algemene kwaliteit is. Ga hem zelf iig in de auto gebruiken :) (vind het leuk te filmen waar ik heen ga en wat er gebeurd onderweg :P :oops: )
Laatst gewijzigd door Frank op zo 16-01-2011, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
Ed Jonkmans

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Ed Jonkmans »

@iSponge: dat lijkt me wel leuk. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik wil zo'n ding ook wel bestellen.
En je kan niet voor veel geld gekl... zijn.
Grtz
Ed
MacB

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door MacB »

K&N luchtfilter met verzending inbegrepen geen 47 euro lijkt mij een mooie prijs.

http://www.sporttour.com/VStrom.htm
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2961
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Tulipan »

Op Ebay Duitsland een Touratech mistlamp voor 115.00 gebruikt

http://cgi.ebay.de/Touratech-Nebel-Sche ... 4cecaba278

Ook daar pins van de V-Strom

http://cgi.ebay.de/Ori-Suzuki-DL-650-V- ... 1c18be3b0e

Tankpads voor 12.50 ook daaro

http://cgi.ebay.de/Tankpad-Carbon-Desig ... 3caa069fff

Dat is het wel voor nu... :P
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
iSponge

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door iSponge »

@Ed Jonkmans,
Vandaag het pakketje binnen gekregen en natuurlijk meteen even een fotootje geschoten :) De kwaliteit voelt goed, stevig plastic en redelijk flexibel instelbaar :) D'r zit onder bij de voet een stel knop voor de arm en bij het kogel gewricht ook, de houder zeg maar waar de kogel in zit kan ook nog om de 'arm' rond draaien, dus er zijn veel instel mogelijkheden. Bij bevestiging aan de voorruit van een auto zal de camera wel op z'n kop hangen, maar met een beetje degelijke video software kun je dit zo weer 180 draaien (/of spiegelen). Hoewel de houder zowel een simpel compact cameraatje als een wat grotere camera (heb'm ook gepast op m'n Fuji Film S1600) goed kan hebben, moet je wel rekening houden met een verticale bevestiging dat je bij grotere camera's wat weinig ruimte over houdt en dat'ie snel tegen de arm aan komt. De zuignap is redelijk sterk, maar moet wel wat bevochtigd worden. Het lijkt me wel verstandig, als je de camera op de motor gaat gebruiken, even met een touwtje oid extra vast maakt aan bijv. het stuur, valbeugel etc. mocht de zuignap toch om een of andere reden los laten, ontmoet je camera het asfalt iig niet.

Overall is het, zeker voor die paar euro, een super product :) Hopelijk kan ik binnenkort eens testen hoe de prestaties zijn gemonteerd op de voorruit van een auto :)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door PDvD »

Dat ding is een stuk goedkoper dan de zuignap die je bij een gopro aan kunt schaffen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
iSponge

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door iSponge »

Jup :) Enkel is de bevestiging met de camera anders, dus niet compatible, tenzij je zelf wat knutselt :)
Ed Jonkmans

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Ed Jonkmans »

@iSponge: thankx , ik denk dat ik er ook eentje ga bestellen. Ik wil er een lichte camera op bevestigen, dus dat zal wel niet zo
veel trillingen geven. Denk je dat je er een kleine camera horizontaal op kunt bevestigen, langs de helm (dus de zuignap opzij tegen de helm)?
Grtz
Ed
iSponge

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door iSponge »

Die zuignap is 9cm in doorsnee en heb't net even op m'n eigen helm geprobeerd, maar dat gaat niet lukken vrees is, daar is de vorm van een helm te rond voor.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Frank »

Is het voor op de helm? Ik dacht voor op het ruitje!
Ik heb dit besteld: http://contour.com/camera/contour_gps
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
iSponge

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door iSponge »

Het is idd meer bedoeld om op het ruitje of andere wat vlakkere plek (tank?, kuipdeel? etc.) te gebruiken, op een helm gaat het niet lukken. Tenminste, op die ik nu heb.

De Contour is daar wel weer geschikt voor, daar zitten als het goed is ook speciale houdertjes enzo bij voor montage op een helm.
Let'r wel op dat er enkel micro SD kaartjes in kunnen (voor zover ik het begrijp op hun site).
Compa

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Compa »

Ja en let wel op dat je een contour hebt en geen vholdr (hun eerste product) want daar kan alleen maar 1gb microsd in.

De contour-serie is inderdaad met microusb maar dan tot 32 (of zelfs 64?) maar je moet tegen de tijd dat je 32 vol is toch je batterijpack wisselen :P

Houders kun je bij hen kopen voor ventilated helm (zeg maar fietshelm), gewone helm (ski of motor) in zowel vlak als ronde plakker en stuur (lees buis) bevestiging ... ze hebben er mooie kitjes voor v-nix.nl heeft volgens mij leuke setjes nu ...
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Frank »

Ja, heb de Contour besteld.

Dankzij een tip van een GSrijder op dit forum :)

http://www.1dayfly.com/nl/offer/show/22 ... rgps-1080p

Met extra 16gb kaartje (32 is het maximum) en een extra accu. Vond het wel een leuke aanbieding...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door PDvD »

valt opzich mee qua prijs, dat vragen ze e rbij x-sportscam ook voor, maar dan zonder extra accu en met kleiner kaartje. Echter deze accu gaat maar 2 uur mee. En dat is veel te weinig.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
iSponge

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door iSponge »

Weet niet of men hier van die 'camel-bag's' (zo'n rugzakje met water erin) gebruikt? Maar zag bij de Scapino (ja idd, de Scapino) van deze rugzakjes hangen voor ik geloof €9,95 :) niet duur lijkt mij. Durf niet te zeggen of het bij elk filiaal is, maar in Zwolle waren ze er sowieso :)
Leville

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Leville »

Zit veel kwaliteitsverschil in drink(rug)zakken. Goedkoop zou hier wel eens duurkoop kunnen zijn. Positieve ervaringen met het klassieke CamelBak en met Vaude.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door PDvD »

Heb zelf ook ervaring met nep camelbag van de xenos (toen ter tijd 7,95). Leuk voor een weekje boarden maar daarna kun je 'm wegmikken...
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
iSponge

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door iSponge »

Vandaag die camera mount getest :) Ben alleen vergeten een foto te maken van hoe'k op de ruit had zitten.. maarja.. hij maakt verder wel goede beelden, geen trillingen ofzo, camera blijft goed vastzitten enzo :)

Het filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T1Tk6lZlXkQ[/youtube]
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door RvGS »

Frank schreef:Ja, heb de Contour besteld.
Dankzij een tip van een GSrijder op dit forum :)
http://www.1dayfly.com/nl/offer/show/22 ... rgps-1080p
Met extra 16gb kaartje (32 is het maximum) en een extra accu. Vond het wel een leuke aanbieding...
Hey Frank en andere ContourGPS bezitters,
BLUETOOTH® CONNECTION:
aanvulling op je contour camera, check :arrow: http://contour.com/software/mobile/overview
contour schreef:BLUETOOTH® CONNECTION:
The ContourGPS and Contour+ have a built-in Bluetooth® chip that works with the new iOS or Android Contour app to enable your phone to become a wireless viewfinder. Now you can configure your camera settings in real-time and preview what your camera sees, all from the most remote locations
Staat de camera niet onverwachts in de verkeerde richting afgesteld, 't is altijd jammer als je dit achteraf pas merkt . . . :bye:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Frank »

Yep, je moet hiervoor wel een BT-kaartje bestellen en in je camera stoppen. Heb het besteld de eerste dag dat v-nix het kaartje in voorraad had. ;). Werkt perfect op mijn iPad! :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: HEL remleidingen aanbieding

Bericht door Dyrck »

Fred schreef:Vandaag een mail gehad van HEL remleidingen (heb er vorig jaar bij hen gekocht, en de levering, service was goed)
Dear valued customer

You recently purchased from CMS / Helmobile and as a valued customer we would like to give you the opportunity to purchase Hel Performance brake and clutch lines at a special sale price.
When ordering either by
PHONE - 01737 217747 / 07831 366079
WEBSITE - www.helmobile.com ( previously WWW.CMSHELUK.CO.UK)

Please quote the offer code FORUM and you will get a 3 line race kit (2 full front lines and 1 rear line) for any model / year and any colour choice of lines and plain stainless steel banjo ends for
£58.00.
Postage charges
If you require more than 3 lines please contact me. (£15.00 approx per extra line,)
Payments can be made by paypal, cheque, or debit/credit cards.
This offer code applies to you, family and friends and is available with immediate effect and will run till 1st April 2011
This offer cannot be used in conjunction with any other offer or special price including
Show prices and will only be accepted for the time stated.
We can now be found at all the British super bike meetings and many more shows including Excel, world super bikes, Scottish show and many more.
If you would like to see us at any more events please email us.
We apologise if you receive this email more than once or you no longer require the products we are promoting.

John Arthur
CMS / Helmobile
32 Howard Close
Tadworth,
Surrey
KT20 7QF
Email - john@helmobile.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
In het kader van "Proberen kan altijd" heb ik vandaag de code ook ingevoerd bij het bestellen van remleidingen voor de Black Rattus.
En verdomd, het werkt nog steeds: 17,40 pond van de prijs af, alleen door het woordje 'Forum' in te tikken :mrgreen:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Tips voor Vstrommers

Bericht door Dyrck »

En vandaag voor het enorme (kuch) bedrag van €82,91 een drietal zwarte leidingen met zwarte banjo's ontvangen. :mrgreen:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie