Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

...
Plaats reactie
Beko

Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Beko »

Ik overweeg een GIPRO met ATRE aan te schaffen. Nu is mijn DL1000 onlangs geremapped door Hoegee motortechniek. Zou deze Gipro een aanvulling kunnen zijn of heeft dit juist een nadelige invloed? In dat geval zou een 'normale' Gipro DS beter op z'n plek zijn. Is er iemand die met een degelijke 'combinatie' rijdt en hoe bevalt dit?
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door DesertStrom »

Er van uitgaande dat Hoegee jou motor perfect heeft afgesteld, kan een GiPro met ATRE dit alleen maar evenaren of verslechteren.
Heeft dus totaal geen zin.
Zou gewoon alleen de versnellings-indicator erop zetten en het daarbij laten.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Peterzeeland »

Ik zie dat anders.

Mijne is ook geremapped bij Hoegee, en veel later heb ik de TRE erop gezet. Beduidend sneller optrekken in 2e en 3e versnelling.
De TRE werkt in op de 'vermeende' electronische beperking in sommige versnellingen.
Ook ik was sceptisch, maar nu niet meer.
Wat hij helaas niet doet: harder lopen dan 198 km/u (GPS).
Maar ja, dat is voor mij hard zat, behalve op het circuit.

Als je overigens een felle rijstijl hebt, kan hij wel opeens 1:11 gaan lopen.
Dit wel in combinatie met een 16 tandsvoortandwiel (aanrader!), die overigens ook een Speedohealer nodig maakt.
Tja, en zo blijf je bezig.

Doe dan zeker ook een forkbrace, en Hyperpro veren, en o ja, stalen remleidingen.
Standaard is 1000 toch wat overbemeten voor zijn frame-gedeelte......
maar wat een lekker blok is het toch :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Beko

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Beko »

Ik heb toch wel een redelijk felle rijstijl en wil het verbruik niet verder op laten lopen. Ik ben net terug van mijn eerste Eifel rit en kom niet verder dan (gemiddeld) 1:13,5. Niet echt iets om over op te scheppen :-(. Wel moet ik zeggen dat ik daar veel voor terug krijg; een felle motor met een hoge fun-factor (daar zal Hoegee wellicht iets mee te maken hebben :-))

Ik hou het vooralsnog maar even op (enkel) de versnellingsindicator en kan wellicht in de toekomst nog een model met ATRE aanschaffen in combinatie met aanvullende aanpassingen.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Peterzeeland »

Vind het plaatsen van een kleiner voortandwiel meer effect geven dan die TRE,
Helaas kost die speedohealer weer 80 euri..... tandwieltje 2 tientjes ofzo.
Maar hee, dat werkt wel hoor :D :D :D

Ga a.s donderdag lekker naar de Eiffel.... en Ardennen, oioioi.... wel regenpak mee, vrees ik/
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Joost

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Joost »

Is er een vrijwilliger die mij even kan bijspijkeren? Wat is in hemelsnaam een ATRE? Met monteren van een kleiner voortandwiel neem ik aan dat de 1e versnelling langer wordt? Dat zou erg lekker zijn. Het is nu namelijk geen optie om (zonder een directe achterwaartse salto) meer dan half gas te geven in de 1e versnelling. Als die eerste versnelling langer gaat worden dan scoor ik direct een nieuw tandwieltje voor.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Peterzeeland »

De zgn. TRE of ATRE kun je vinden op http://www.healtech-electronics.com/

ook op het forum wordt erover gesproken (zoek-functie gebruiken).

Ook ik ben altijd in de war: is kleiner voor nou 'sneller trekken' of juist niet.
Ja dus.
Voor dezelfde omwenteling van het achterwiel, zal voor vaker moeten ronddraaien. Dat gebeurt dus als je voor kleiner neemt en achter gelijk laat.
Effect is dat hij sneller in de toeren klimt bij dezelfde snelheid en dus VEEL SNELLER OPTREKT :D :D :D Hihaaaaaaahhhhhhh 8)

Uiteindelijk was het zo dat ik de 3e versnelling het meest gebruik om door te trekken, en dat gaat nu een stuk vlotter,
En nee, in 1 volgas geven lijkt me wat spectaculair de hele tijd. Ik ben ook geen 40 meer......

De TRE is overigens bedoeld om de electronische beperking in bepaalde versnellingen eraf te halen. Doel: weer dat snellere optrekken......

Een nog langere overbrenging zou ik niet doen, alleen omdat hij in 1 gaat wheelieen, immers, de 1000 is al zo lang gegeard.

Desnoods geef je geen volgas in 1???
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
djeedub

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door djeedub »

beko schreef:Ik overweeg een GIPRO met ATRE aan te schaffen. Nu is mijn DL1000 onlangs geremapped door Hoegee motortechniek. Zou deze Gipro een aanvulling kunnen zijn of heeft dit juist een nadelige invloed? In dat geval zou een 'normale' Gipro DS beter op z'n plek zijn. Is er iemand die met een degelijke 'combinatie' rijdt en hoe bevalt dit?

Zolang Hoegee allen de fuel mapping optimaliseerd zou ik het zeker doen.
Ik heb onlangs bij Jeroen van der Meer mijn mapping laten corrigeren / optimaliseren.
Deze week de GIpro s02 geinstalleerd, nou een wereld gaat er open voor je.
TRE past oa het onstekingstijdstip aan en als je hem insteld op mode 4 neemt hij de eigenschappen van de 4de versnelling over: geen begrenzers meer in de 1, 2 5 en 6!
resultaat veel betere gasrespons in ALLE versnellingen en hij trekt als een beest in alle versnellingen, ja ook de 6.
daarnaast kan hij in de lage toeren meer, bijvoorbeeld 1500toeren in de 3 en dan met gemak doortrekken. 2000toern in de 4, 2500 in de 5 etc..
Als hij overal meer adem heeft, wat mij betreft een aanrader ook na mapping aanpassingen (wel hopen dat het goed is gebeurt)
(Jeroen constateerde namelijk dat mijn strom verkeerd gechipped was (stond te ruim en stikte bijna in de benzine))
TEnslotte krijg je er nog een gear indicator bij ! ;)

Gr Jan Willem
FastLoe

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door FastLoe »

Peterzeeland schreef:Ook ik ben altijd in de war: is kleiner voor nou 'sneller trekken' of juist niet
Is een handigheidje voor om te onthouden.

Een KLEINER voortandwieltje geeft een GROTER koppel op het achterwiel (omgekeerd evenredig), dus meer kracht.
Het vermogen blijft altijd hetzelfde
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Wullebolle »

Een ezelsbruggetje
"Met een grote dikke vanachter erop ga je trager"
Spooky Action At A Distance !
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door PvdBogaard »

Jan Willem, jouw opmerking "zolang Hoegee alleen de fuel mapping optimaliseert" even later gevolgd door "ik heb bij Jeroen van der Meer mijn mapping laten corrigeren/optimalizeren" geeft mij het idee dat Jeroen mogelijk ook iets anders doet dan "fuel mapping".

Is dit zo?

of is het een questie van fuel mapping optimaliseren (bij Hoegee, of v.d Meer, of etc), gevolgd door een TRE om andere rariteiten van de 1000 weg te halen?
Capri

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Capri »

Het TRE (Timing Retard Eliminator) verhaal heeft niets te maken met de (re)mapping van het brandstof gedeelte van de motor, je kunt deze dus beide toepassen.
Standaard heeft de motor beperkingen ingebouwd in de eerste tot en met de vierde versnelling.
Deze beperking is, dat tot ongeveer 4000 toeren de timing van de ontsteking niet optimaal is.
Dit is om te voorkomen dat er in deze versnellingen teveel vermogen op het achterwiel wordt losgelaten.
De ECU kan meten in welke versnelling de motor staat, vanaf de vijfde versnelling is deze beperking verdwenen en is de timing dus ook onder de 4000 toeren optimaal.

Een TRE laat de ECU denken dat de motor altijd in de vijfde versnelling staat. Dus ook als de motor in zijn Een, Twee , Drie of Vier staat.
Hierdoor zal de ECU de timing niet aanpassen in deze versnellingen en heb je dus het volle vermogen in alle versnellingen.
In de praktijk is de TRE niet meer dan een weerstand van 6,8 K-Ohm (de waarde van de vijfde versnelling).
Als je dit zelf maakt kost je dit ongeveer 20 Cent.

De ATRE is een "Advanced" versie van de TRE, deze doet niets meer dan het TRE gedeelte ongedaan maken indien de motor in neutraal staat.
In sommige gevallen loopt de motor namelijk niet meer zo netjes stationair in neutraal omdat de ECU denkt dat de motor in zijn Vijf staat.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Peterzeeland »

@Capri: duidelijk verhaal!

Nu snap ik dat de mijne met TRE toch niet harder dan 198 echte km/uur gaat, dacht nl. dat ook in 6 de beperking erop zat origineel.
In Duitsland en op Zandvoort ging het helaas dus maar tot net-geen-200....

Overigens, met mijn TRE heb je geen OD-aanduiding meer. Geregeld probeer ik naar 7 op te schakelen.....

En rottiger lopen stationair kan ik ook wel onderschrijven, hoewel ik ook aan de 24 dkm beurt/kleppenstellen toe ben dus misschien ligt het daar wel aan.

20 cent... maar dan wel + "Kennis a €€€"

Kun jij niet een fabriekje opzetten? Volgens mij heb jij wel een soldeerboutje.....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Capri

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Capri »

Dat klopt wel, je OD aanduiding werkt niet meer omdat de ECU denkt dat je in de vijfde versnelling zit.
Je zou de weerstand van 6,8 K kunnen vervangen voor 15 K (waarde van de zesde versnelling), maar dan brand je OD altijd.
Een goede oplossing hiervoor zou zijn om een Versnellingsindicator met ingebouwde ATRE te gebruiken.

Ik heb in het verleden wel een paar van die ATRE's gemaakt, speciaal voor TL1000S en Hayabusa's
Ook die vervelende 300km/h beperking bij de Hayabusa kon je hiermee wegnemen.... O:-)
Je moet je zelf wel afvragen of je met een V-Strom wel boven de 200km/h wilt gaan rijden, ik raad het je ten strengste af.
De aerodynamica van een tuintafel is beter dan die van een V-Strom, koop dan een andere motor die daar meer voor geschikt is.
Ik ga in ieder geval niet vertellen hoe je die limiet kan verhogen, geloof me, die limiet heeft hij niet voor niets!

Een ATRE daarentegen kun je makkelijk zelf maken, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Ik adviseer je om de Transistor versie te gebruiken, kost wel bijna 1 Euro meer maar dan heb je het neutraal probleem niet meer.
Zie http://wotid.com/tls/content/view/17/57/
Nu begrijp je ook gelijk hoe zo'n versnellingsindicator werkt, aan de hand van de gemeten spanning laat je het display een cijfer aangeven.
Ik weet dat er iemand hier op het forum al eens een indicator heeft gebouwd, voor hem zou de ATRE een kleine aanvulling zijn.
Succes!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Wullebolle »

@ Capri ... jij weet duidelijk waar je over praat.

Als Redhead de GI-kloon bouwer die blijkbaar ook van wanten weet, nu es moest zijn hoofd breken over wat Capri zei, en met een werkende ATRE+GI (met een klein scherpje ipv die duivels grote van Gipro) dan zou er wel es een massale collectieve bestelling kunnen volgen ... :idea:

Mijn verstand van electronica beperkt zich tot reeds kapotte dingen nog kapotter maken
Spooky Action At A Distance !
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door PvdBogaard »

Zou dit iets wezen?

http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7838.0.html

Iemand met wat meer technisch inzicht die hier commentaar durft leveren?
Capri

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Capri »

Dit is zeker wat, heeft dezelfde werking, dit is een transistor gestuurde uitvoering.
Hiermee heb je geen last van de eventuele neutraal dip!
Als ik me niet vergis heeft de GI van Readhead een PIC op het printje zitten.
Een eenvoudige aanpassing in de programmering zou de TRE uit kunnen zetten in de zesde versnelling zodat ook de OD indicatie ook weer werkt op de DL1000.
Echter heeft Readhead in een ander draadje al aangegeven hier geen brood in te zien.
Jammer, het zou een leuke en nuttige toevoeging zijn voor de V-Strom.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Redhead »

De ATRE op de genoemde manier toevoegen is geen enkel probleem wat ruimte in het display-doosje betreft. :mrgreen:

http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7838.0.html

Simpel uit te voeren. :mrgreen:

Even overleggen met Capri :oops: voor de DL-1000

gr. Martin
djeedub

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door djeedub »

PvdBogaard schreef:Jan Willem, jouw opmerking "zolang Hoegee alleen de fuel mapping optimaliseert" even later gevolgd door "ik heb bij Jeroen van der Meer mijn mapping laten corrigeren/optimalizeren" geeft mij het idee dat Jeroen mogelijk ook iets anders doet dan "fuel mapping".

Is dit zo?

of is het een questie van fuel mapping optimaliseren (bij Hoegee, of v.d Meer, of etc), gevolgd door een TRE om andere rariteiten van de 1000 weg te halen?

Het laatste is juist

groetjes
Capri

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Capri »

Inmiddels hebben Redhead en ik contact met elkaar gehad, Redhead gaat hier nog op terugkomen.
Wie weet hebben we binnenkort wel een leuke aanvulling voor onze DL's ?
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Redhead »

Even de laatste stand van zaken.

Ik ben naarstig op zoek naar de Speciale Suzuki-connectoren om een simpele inplug verbinding te maken.
Wie weet welk partnummer deze hebben?

Het programmeren van het lampje OD voor de DL-1000 is geen probleem geweest. Het prog. werkt prima. :mrgreen:
Nu de verbinding met het lampje nog op de goede manier maken. :mrgreen:

De eerder genoemde schakeling voor een "De-restriction Connector Set" kan gewoon in dezelfde behuizing komen als de Gear-indicator.

Om aan de motor te testen wil ik eerst de connectorkabel maken, werkt eenvoudige met testen etc. :mrgreen:

gr. Martin
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Redhead »

En dan willen we testen met een DL-1000 uiteraard, wie wil er met de motor een test maken? 8)

Ik woon in Doorwerth, dit ivm de afstand wil ik graag wel een beetje in de buurt blijven. :mrgreen:

gr. Martin
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door PvdBogaard »

Martin, Voorthuizen - Doorwerth zou voor mijn DL1000 geen probleem hoeven zijn.
Wat had je in gedachten?
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Redhead »

Lijkt mij een prima idee, zien we elkaar ook eens :mrgreen:
Ik laat je weten als het gereed is voor de test, liefst met stekekrs :mrgreen:

gr. Martin
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Redhead »

De stekkers zijn onderweg, ik heb eindelijk een goed adres gevonden.
Heb er gelijk een paar extra besteld. :mrgreen:

Gr, Martin
HRV

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door HRV »

Martin,

Waar kun je die stekkers krijgen? Ik kan ze niet vinden.... al helemaal niet omdat ik niet weet hoe ze heten :D
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Redhead »

Amerika :mrgreen:

Ik heb er daarom meerdere besteld.

Als je een set wil hebben kost dat 9,20 euro per set.

Ik zal ze tzt. op mopama.eu zetten. (als ze binnen zijn. :mrgreen: hopelijk deze week.)


Enkele jaren terug werden er wel eens besteld via Suzuki voor ruim 12€, maar die leveren niet meer los, alleen 50 sets heb ik vernomen. Vandaar dat ik een jaar (regelmatig) heb gezocht en eindelijk gevonden. :mrgreen:

gr. Martin
Capri

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Capri »

hrv schreef:Martin,

Waar kun je die stekkers krijgen? Ik kan ze niet vinden.... al helemaal niet omdat ik niet weet hoe ze heten :D
Deze connectors zijn van Sumitomo (MT Sealed Series)
Ze zijn o.a. te koop bij http://www.easternbeaver.com/
Het artikelnummer van deze connector is 3P090WP-MT

Capri :bye:
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Redhead »

pffff, daar heb ik nu zo lang naar gezocht en gevraagd etc. :oops: en nu staat het er zo maar. :mrgreen:

Mooie prijs in ieder geval. :mrgreen:
Capri

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Capri »

Redhead schreef:pffff, daar heb ik nu zo lang naar gezocht en gevraagd etc. :oops: en nu staat het er zo maar. :mrgreen:

Mooie prijs in ieder geval. :mrgreen:
Sorry Martin, ik had je vraag kennelijk gemist..... :oops:
RonGrootenboer

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door RonGrootenboer »

Zijn er mensen die een gipro hebben op hun Dl650?
Ik overweeg dit ook te doen maar zou wel eens het verschil willen weten.

Groet Ron
Ton

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door Ton »

Ik heb vorig seizoen de Gipro er op gezet, trekt aanmerkelijk beter in de eerste versnellingen.
Verder is het natuurlijk erg gemakkelijk om te zien in welke versnelling je rijd.
Altijd doen!

Groet,
Ton
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee

Bericht door John007 »

Even de zoekfuntie gebruiken en je zult er genoeg over vinden.
Of hier even naar kijken.
Ik zelf wil in ieder geval nooit meer zonder, wat een aanwinst !!

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... pro#p74225
Laatst gewijzigd door Sparkle Black Peter op do 03-02-2011, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: even tussen [url] gezet!
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Plaats reactie