Spiegel verhoger en verbreders

...
Plaats reactie
FrenkieNL

Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door FrenkieNL »

Niet gelijk zeggen dat ik eigenlijk te dik ben, maar wie heeft dat nou niet dat je jezelf prima ziet in de spiegels van de Strom.
En dan bedoel ik hinderlijk teveel van jezelf en te weinig van wat er achter je gebeurt.
Daarvoor heb ik een setje spiegelverhoger en verbreders gekocht om eens uit te proberen.
Ik kan ook met hoge snelheden nog prima trillingsvrij achter me kijken en kan het de bredere medemens (...) prima aanraden!

Afbeelding
:bye:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door Peterzeeland »

ik vind mezelf niet te dik ( :? ) maar had ze ook, en opeens geen ellebogen meer, maar perfect zicht naar achter.
ik had die van SW-motech, dat is maar 2 cm breder, maar in de praktijk echt veel meer.

Zie ik daar trouwens een zgn. 'sport' ruitje voor de Vstrom????? Ziet er kek uit !
en hoe gaat dat met de turbulentie????
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
FrenkieNL

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door FrenkieNL »

Ja, is idd een klein kort zwart ruitje ( wel org suzuki ). Gekcoht op marktplaats voor een habbekrats. Geeft de strom een heel typisch en heel ander aangezicht. De turbulentie is gewoon wat je kunt verwachten van zo een klein plaatje. :D :D :D

Afbeelding
Joost

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door Joost »

Waar is het mesh gebleven amigo? Gaf dat problemen met onvoldoende ventilatie?
FrenkieNL

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door FrenkieNL »

De mesh zit er nog steeds, is gewoon erg fijn mazig :)

Afbeelding
rsold

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door rsold »

Dag,

Dat ziet er goed uit. Heb zelf ook pas een DL 1000 gekocht maar ook hetzelfde probleem met in de spiegels kijken. veel van me zelf minder van wat er achter rijdt.

Waar heb je deze verhogers/ verbreders gekocht. Zijn ze via Internet verkrijgbaar?

groet
Rogier
FrenkieNL

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door FrenkieNL »

jazeker, ik heb ze van Louis.de, en die bezorgen ook fijn in NL. Maar zoals je in het topic kunt lezen, motech bied ze ook aan, dus probeer eens motozoom ofzo. succes !
Big Rhino

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door Big Rhino »

hallo,

mijn vraag is ik ben ongeveer 1.85 lang en ook ik heb vrij veel last van turbelentie.
daarbij komt dat ik best een grote jongen ben (breed).
het probleem is dus als ik in mijn spiegels wil kijken dat ik iedere keer mijn armen moet intrekken of dat
ik echt opzij moet gaan kijken.
nou heb ik al geprobeerd om de speigels anders kwa "angle" te positioneren maar was geen succes.
ik heb op dit forum kunnen lezen dat je andere spiegels kunt kopen en een kloontje kunt plaatsen.
de KTM super duke spiegels nemen die daadwerkelijk de tubelentie weg en geven ze meer zicht voor de bredere man.
(of vrouw)
heeft iemand hetzelfde pobleem of ervaringen mee?? (daarmee bedoel ik met de breedte)
en heeft iemand iemand misschien een kloontje te koop?????????????

groeten

Big Rhino

ps: ik heb trouwens een shoei multitec (head bangend bij 130/140 km per uur :wink: )
rsold

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door rsold »

@frenkienl

Bedankt voor de Tip. ze zijn besteld en hopelijk binnenkort gemonteerd op mijn v-strom. !
Jan Bartels

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door Jan Bartels »

Big Rhino schreef:hallo,

mijn vraag is ik ben ongeveer 1.85 lang en ook ik heb vrij veel last van turbelentie.
daarbij komt dat ik best een grote jongen ben (breed).
het probleem is dus als ik in mijn spiegels wil kijken dat ik iedere keer mijn armen moet intrekken of dat
ik echt opzij moet gaan kijken.
nou heb ik al geprobeerd om de speigels anders kwa "angle" te positioneren maar was geen succes.
ik heb op dit forum kunnen lezen dat je andere spiegels kunt kopen en een kloontje kunt plaatsen.
de KTM super duke spiegels nemen die daadwerkelijk de tubelentie weg en geven ze meer zicht voor de bredere man.
(of vrouw)
heeft iemand hetzelfde pobleem of ervaringen mee?? (daarmee bedoel ik met de breedte)
en heeft iemand iemand misschien een kloontje te koop?????????????

groeten

Big Rhino

ps: ik heb trouwens een shoei multitec (head bangend bij 130/140 km per uur :wink: )
Hoi big Rhino je hebt een PB
Big Rhino

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door Big Rhino »

He jan,

jij ook :D :D

Groet

Big Rhino
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door RedStrom »

Sinds 2 weken een DL650. 1600 km gereden.
Standaard ruitje uiteindelijk in hoogste stand (stand 3, niet 4 die ook schijnt te kunnen).
Da's nog niet genoeg. Turbulentie op de helm. Ik ben 1,80. Als ik naar het scherm toega verdwijnt de turbulentie.
Dat wordt dus een hoger ruitje of kloontje oid.

Met de hand een beetje zoeken naar de wind tijdens het rijden. Langs het scherm, boven, rechts, links.
En toen werd het links stiller. Niet de turbulentie op de helm (overigens niet extreem) maar het suizen links.
Ik heb altijd links meer ruis dan rechts (bij het oor ongeveer).
De combinatie van scherm en spiegel doet ook wat. Wat precies weet ik nog niet.
Maar als ik mijn hand rechts naast de linker spiegel hou, verdwijnt er aanzienlijk veel ruis links. Rechts heb ik dat effect niet en er ook minder last van.
Misschien omdat ik rechtsdragend ben? :mrgreen: :oops:

Naast dit ziet iedereen geloof ik meer met de rechterspiegel dan met de linker. Ik wel, zeker als het gaat om wat er achter me zit.
Waar zitten dan de verschillen? Toch maar eens gemeten.
De linker spiegel (asje in de bevestiging) zit 24,5 cm vanaf einde stuur, en de rechter bijna 26,5 cm. Bijna 2 cm meer naar het midden dus. :!:
En veel stiller.
Ik weet niet hoe ik de linker 'opschuif' naar het midden. De koppelingshendel zit er aan vast.
Misschien moeten ze wel naar buiten.
Ik heb nog niet zonder spiegels gereden. Is wel leuk om een keer te testen, maar zonder spiegels ga ik niet rijden.

Zouden extenders ook kunnen helpen? Voor minder ruis en turbulentie. Iemand ervaring?
En welke zijn dan de beste?
Rick Richland http://www.vee-strom.com/blog/parts/ric ... rom-parts/ heeft ook mooie extenders.
Verhoogt de spiegels ook met 15mm. Terwijl ik het idee heb dat d espiegels juist lager moeten.
Misschien toch KTM, Kawa, Monster of Guzzi speigels er op zetten?
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door RedStrom »

Aanvulling.
Ruitje stond toch in 4-de stand. Hoger kan niet.
Turbulentie bij 80+ is dusdanig dat het niet prettig is. Kan verkeersborden niet goed lezen.

Die ruis links heeft ook met de textielen jas te maken. Gisteren voor het eerst alle ventilatie open en membraam er uit.
Maar toch. Knoop ik alles goed dicht, dan is er verschil tussen links en rechts.
Je voelt dat ook aan als je met je hand links en rechts van de ruit en spiegels gaat.

Vanmiddag Madstad + Vario testen. Naked erheen rijden. Kijken hoe dat bevalt.
Zal wel weer nieuw ervaringen opleveren die voor nog meer twijfel zorgen :cry: , of het wordt dikke pret :P .
Daarna spiegelverbreders denk ik. Louis is ook in Wesel in Duitsland en dat is vlak bij.
En daarna andere spiegels? Ik denk KTM. Zijn wel mooi en mooi laag.

Helpt dat allemaal niet dan .... ?
In ieder geval wel V-Strom blijven rijden. Blijft een pretmachien.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Spiegel verhoger en verbreders

Bericht door RedStrom »

Leuke ritje van Winterswijk naar Utrecht: naked. Op de snelweg na een uur gaat de lol er wel een beetje af.
Maar van de snelweg af is naked rijden heel erg leuk. En zonder turbulentie. Ik ga dat zeker vaker doen.
Blijkt dat mijn HJC FS-Max goed opvalt, maar het ook goed doet. Lekker gespeeld met het zonnevizier.
Klep open, beetje dicht. Hij is niet superstil, maar meer dan voldoende. Al heb ik geen referentie. Wel oordopjes.

Terug van Utrecht naar Winterswijk. Met Madstad en Vario: geen turbulentie. Zeker tot 150 op de teller. Sneller niet gereden.
Paar standen geprobeerd, maar dat moet ik nog nader uitzoeken. Hoger en naar je toe die ruit. Dat helpt.
Voor de statistieken (@Viki): ik ben 1,80 en 81 kg, en heb standaard zadel en standaard veerinstellingen. En standaard spiegels.
Kentekens en verkeersborden goed te lezen. Wel veel ruis nog, maar dat is de lucht die tussen ruitje en spiegel doorkomt en tegen me lichaam komt.
Hou ik mijn hand rechts naast de linkerspiegel dan wordt het heel prettig stil.
Dus volgende ritje wordt er 1 zonder spiegels. En dan waarschijnlijk extenders en andere spiegels.

Best wel warm vandaag. Ook de eerste keer. Is te doen, maar de volgende broek wordt minder warm.
Wat je 2 weken en 1700 km rijplezier al niet aan ervaring opdoet. :o)
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Plaats reactie