Vraagjes Daijiro module

...
Plaats reactie
Snipes

Vraagjes Daijiro module

Bericht door Snipes »

Bekend probleem van de DL1000 is dat die wel eens wat zenuwachtig is bij rustig toeren.... Ik heb ook dit "probleem" en heb her en der wat gelezen over het plaatsen van iridium bougies en een powerbox. Ik heb de Daijiro module voorbij zien komen en dit lijkt me een mooi stukje techniek. Het probleem is echter dat ik een K7 model heb en de module alleen verkrijbaar is tot en met model K6 (volgens hun site).

Weet iemand of iets dergelijks of deze module ook te krijgen is voor mijn K7 en waar in NL ik deze kan aanvragen/bestellen ?

Heeft het plaatsen van iridium bougies ook een positief effect op het zenuwachtig zijn van de DL1000 ?

Ik heb ook wel eens gehoord van een zaak (weet niet meer welke) welke de mapping van je Vstrom aanpast dmv de testbank, is dit de ultieme oplossing of helpt al het eerder genoemde helemaal niet ?

Gr Snipes
Brambo.650

Re: Vraagjes Daijiro module

Bericht door Brambo.650 »

Ik heb geen DL1000 maar het bedrijf dat je bedoelt voor het tunen van je Strom is denk ik Hoegee Motortechniek.
Cronny
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: belgie

Re: Vraagjes Daijiro module

Bericht door Cronny »

Ik heb dit probleem kunnen oplossen met irridium bougie's,K&N luchtfilter en een MEMJET module. :lol:
Als u enkel het stotterprobleem wilt oplossen is dit volgens mij een beter alternatief (laten herprogrameren zal waarschijnlijk beter zijn).
De Daijiro module neemt de begrenzingen weg en zal meer vermogen leveren,is dit de bedoeling :?:
Ik rij op stand 7 met de MEMJET en ben hier heel tevreden over,stotteren is weg,verbruik is wel iets gestegen,ong.0,5 L/100KM.
Het nadeel van de setting(waarschijnlijk veroorzaakt door de iridium bougie's) is dat de motor iets agressiever reageert op het gas.
Ook het doorverbinden van de vacuumpoorten heeft een positief effect,ziehttp://www.stromtrooper.com/showthread.php?t=29846
MEMJET is ook iets goedkoper en eenvoudig te plaatsen,en ook voor een K7,zie https://www.bike-design.com/detail.php? ... _year=2004
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Vraagjes Daijiro module

Bericht door DesertStrom »

Zou gewoon eens contact opnemen met Hoegee, vertel ze wat je wensen zijn en zij kunnen het voor je instellen.
Dan heb je je persoonlijke instellingen zoals jij het wilt en dat is bij zo'n kastje maar de vraag.
Wat voor de een uitstekend is, kan voor de ander enorm tegenvallen.
Snipes

Re: Vraagjes Daijiro module

Bericht door Snipes »

Hoegee was inderdaad de zaak die ik eerder had zien staan ergens, bedankt !

Aangaande de vacuumpoorten dat gaat hem niet worden, mij te technisch om evt zelf te doen. De Memjet klinkt ook interessant alleen ben ik niet zo gecharmeerd van het nog feller reageren op het gas. Ik heb nu al moeite om het gas een beetje in dezelfde stand te houden op een klinkerweg en als die dan ook nog feller op het gas reageert wekt dat alleen maar irritaties op denk ik. Het gaat mij er alleen om dat ik rustig kan toeren zonder dat de DL te zenuwachtig is.

Moeilijk dus......
Cronny
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: belgie

Re: Vraagjes Daijiro module

Bericht door Cronny »

Hoegee is van bij mij thuis 120KM enkel,dit was wegens tijdsgebrek niet een optie,dus ik heb een beetje info opgezocht en de memjet module gekozen.
Het agressief reageren op de gas valt best mee,even gewoon worden.
Als u het beste verkiest,ga naar een prof. afsteller,u wordt waarschijnlijk op u wensen bediend.
ZilverStrom

Re: Vraagjes Daijiro module

Bericht door ZilverStrom »

Ik heb toendertijd gekozen voor Hoegee Motortechniek.

Marc Hoegee heeft mijn DL1000 toen zo mooi afgesteld dat ik nu baal van de afstelling van mijn BMW F800ST.
Ik weet nu hoe smeuïg een motor afgesteld kan worden die direct op je gas reageert als jij dat wilt.
Waarvan de powerband zo mooi oploopt dat hij van 50 zonder zeuren doortrekt naar de 180 en niets van happeren of stotteren of iets dergelijk daarbij heeft.

Aan deze afstellingsspecialist kan BMW nog een puntje zuigen.
Marc Hoegee heeft verstand van zaken en ik hoop dat er vele naar hem toe zullen gaan.
Hij is de man die mensen blij maakt, en ik mag zeggen het is een aardige gozer met een goed team om hem heen. :worship:
Snipes

Re: Vraagjes Daijiro module

Bericht door Snipes »

Dat is een positieve ervaring en reactie. Zojuist terug van een stukje toeren en het zenuwachtig zijn is toch enigszins een beetje vervelend. Ik moet boven de 3000 toeren blijven om een beetje soepel te rijden. Het is een halve dag toeren heen en terug naar Hoegee maar mogelijk moet ik het toch overwegen. Is er iemand die kan vertellen hoe lang men bezig is met afstellen ?
Laatst gewijzigd door Gast op ma 05-04-2010, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Hofstee

Re: Vraagjes Daijiro module

Bericht door Erik Hofstee »

@ snipes,

Heb je bij jou in de buurt geen Suzuki Dealer met een testbank?
Want iedere goede Suzuki Dealer zou dit gewoon moeten kunnen afstellen met een testbank.

Mijn Dealer, motorhuis de Valkenier in Barneveld heeft ook een Dynostar testbank staan. Misschien daar eens informeren, is ietsje dichterbij dan Giessen.....

:-)}
Plaats reactie