Ervaringen Fatbar stuur

...
Plaats reactie
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Silverstorm »

Aangezien ik mij een nieuw stuur moet laten plaatsen overweeg ik me een Renthal Fatbar aan te schaffen,wat ik wel mooi vind staan op de strom.
Maar mooi staan is natuurlijk niet het enige wat telt.
Graag jullie eventuele ervaringen met het fatbar stuur.
grtz Alain
Laatst gewijzigd door Silverstorm op zo 28-03-2010, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Ed Jonkmans

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Ed Jonkmans »

Mijn Fatbar stuur is er eentje van LSL. Je hebt natuurlijk wel een adapter nodig want een dikker stuur kan je zo maar niet monteren op je Strom. Mijn stuur is een superbike-stuur. Ik ben er zeer tevreden over: je zo hebt een wat aktievere houding op je motor.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Sparkle Black Peter »

Silverstorm schreef:Aangezien ik mij een nieuw stuur moet laten plaatsen overweeg ik me een Renthal Fatbar aan te schaffen,wat ik wel mooi vind staan op de strom.
Maar mooi staan is natuurlijk niet het enige wat telt.
Graag jullie eventuele ervaringen met het fatbar stuur.
grtz Alain
Stuur Joskestiller anders een PBtje. Die heeft er ook een Fatbarstuur opzitten.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Ed Jonkmans

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Ed Jonkmans »

Inderdaad, Joske heeft er eentje van Renthal opzitten.
Ik heb hetzelfde Renthal-stuur erop gehad, ik vond het te recht en te breed, het LSL-stuur heeft wat meer kromming naar de bestuurder toe en is een paar cm smaller.
Voor mij was het Renthal stuur te recht: Joske vind het zeer fijn rijden met zo'n recht stuur.
Smaken en voorkeuren verschillen, je zal het zelf moeten uitproberen wat je het fijnst vind.
Grtz
Ed
Leville

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Leville »

Komt zo'n Renthal of LSL stuur lager dan het originele?
Ed Jonkmans

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Ed Jonkmans »

Het zal niet zo veel schelen wat de hoogte betreft, maar de kromming verschilt wel.
Een superbike-stuur is rechter. De uiteinden plooien minder naar de bestuurder toe.
Voor "mij" is dit veel prettiger rijden dan het originele stuur.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door PDvD »

Fotootje?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Leville

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Leville »

Ed, hoe groot ben jij?
Ed Jonkmans

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik ben 1.80 m.
Grtz
Ed
FastLoe

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door FastLoe »

Ik heb dan wel geen Fatbar maar een rechter Enduro stuur. Door de minder kromming aan de uiteinden heb ik minder last van tintelingen in m'n handen. Bij het originele stuur maakten m'n polsen altijd een wat vreemde knik en ik denk dat dat die tintelingen na een urtje of twee gaf.
Is nu helemaal over.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Peterzeeland »

Hee Fastloe,
precies hetzelfde gehad met originele stuur, die was (voor mijn anatomie) te veel naar binnen gedraaid.
Een Lucas 0365 alu stuur erop gezet, en nu heb ik een rechtere armhouding, wel iets meer naar voren, en hij is misschien maar een centimeter lager, maar wat een wereld van verschil.

Op mijn fiets ooit ook een 2 cm kortere voorbocht opgezet, en zie: hij paste als gegoten.
zo moet je je motor ook afstellen naar je eigen verhoudingen, het is toch ook net een fiets? Die moet passen.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
FastLoe

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door FastLoe »

Ja, je moet hem als het ware aan kunnen trekken.
De gemiddelde mens is 1:73 lang maar je moest eens kijken wat een problemen er zouden ontstaan als alle deurposten 1:80 hoog waren (Nou en, dan kan iedereen er toch onderdoor)

Wel schijnen we allemaal op dezelfde motorfiets met dezelfde afmetingen te moeten kunnen rijden. Tijd dat ze daar eens wat aan gaan doen. Een aantal fabrikantjes komt al met verstelbare zadels maar dan zal je weer net zien dat zo'n ding in de prettige stand er weer lelijk op staat, met overal kieren enzo.
Leville

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Leville »

Wat is een voorbocht? :roll:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Peterzeeland »

een duwstang
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
FastLoe

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door FastLoe »

Ik heb voor die van mij ooit zo'n verstelbare voorbocht gekocht, juist om de goede maat een beetje uit te kunnen meten. Na een weekje verstellen, hoger en lager, dus ook korter en langer op die manier de goede maat gevonden. Kan inderdaad een heleboel uitmaken
Leville

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door Leville »

Peterzeeland schreef:een duwstang
Fotootje?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door PDvD »

Ziet er el stoer uit... alleen heb je je linkerknipper nou gemaakt met gele ducktape?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
FastLoe

Re: Ervaringen Fatbar stuur

Bericht door FastLoe »

PDvD schreef:Ziet er el stoer uit... alleen heb je je linkerknipper nou gemaakt met gele ducktape?
Is klopt, ik heb van die 4kante knippers. Bijna niet aan te komen in het wit, bij verschillende motorzaken besteld omdat ze zeiden die dingen wél te kunnen leveren. Uiteindelijk stonden ze altijd weer met de verkeerde achter de toonbank. Inmiddels wel een tent op internet gevonden die ze heeft dus, mochten ze op de beurs nix leuks hebben morgen, gaat morgenavond de bestelling de deur uit.

Voorlopig dus nog ff het gele ducktape :schater:
Plaats reactie