onderkuip

...
Plaats reactie
Strommie

onderkuip

Bericht door Strommie »

Zag gisteren op de beurs in Utrecht deze onderkuip; weet helaas niet welk merk- en bij welke stand :oops: , omdat ik hem wel mooi vond heb ik wél een foto genomen, maar zou hem zelf niet (snel) aanschaffen.

Afbeelding

(Door de foto aan-te-klikken, een grotere foto te zien.)
spirelli

Bericht door spirelli »

Gelukkig verschillen de smaken want ik vind het opzich wel goed en mooi staan. Ik ga moreg nnaar de beurs dus zal er eens op letten.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik schreef toch niet, dat ik de kuip NIET mooi vond :?: ........ik schreef: omdat ik hem wel mooi vond heb ik wél een foto genomen

Dat ik hem persoonlijk niet (snel) zal kopen, is ook meer een financiële reden :cry: :wink:

'Don't shoot the messenger' 8)
spirelli

Bericht door spirelli »

Ja ok, ik heb er te snel over heen gelezen. Ik zal hem inderdaad ook niet aanschaffen want de prijzen zijn over het algemeen best wel hoog.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik weet niet eens óf er een prijs bijstond, want als ik er nog eens over nadenk (en mij niet vergis), stond deze motor bij een 'Bos-uitlaten' stand :?:
.... maar dat zoiets prijzig zal zijn, weet ik nú al :cry:

p.s.: Mooie motor heb je 'Spirelli', .... lijkt wel 'de mijne' :?: :wink:
spirelli

Bericht door spirelli »

Dank je. ik heb zo'n vaag vermoeden dat je de zelfde uitvoering als mij hebt :lol:

Hiervoor heb ik een sv650s gehad. Een onderkuip voor die motor kostte toen bij tech-line ongeveer €450,-

Dus je kunt er wel van uit gaan dat deze ongeveer hetzelfde zal
kosten :(
P2U

Bericht door P2U »

hallo Strommie,
die onderkuip komt uit Frankrijk (http://www.jmvconcept.fr/" onclick="window.open(this.href);return false;) en wordt in de Benelux ingevoerd door Bike Design (http://www.bike-design.be/company.asp" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ze kost echter een heleboel duiten: op het Internationale Motorsalon in Brussel werd me medegedeeld dat ze zo'n slordige 600 neuro zou moeten kosten (in België, ongespoten).
HTH

André
Strommie

Bericht door Strommie »

Hoi P2U en Spirelli,

Da's 'niet gepiest, maar toch nát', zoals wij dat in 'Olland' plegen te zeggen :wink:
Misschien voor iemand die alléén een motor heeft, en die dus écht áltijd door weer- en wind heen moét, is het misschien een nuttige aanschaf :idea:
Voor mij dus niet 'weggelegd', en bovendien vind ik het ook géén straf, om ná de 'Pan European', die zo'n beetje álles bedekt heeft, wéér een motor te hebben waar je het motorblok van kan zien 8) :!:

En ja, Spirelli, wij hebben exact dezelfde motor, in kleur én uitvoering; misschien hebben ze wel ná elkaar op de 'band' gestaan :)
Heb jij er al mee gereden ondertussen? (Ik nog niet, en ik wacht echt tot álle pekel wég is ......., dus laat het maar regenen :!: ....... met excuses voor diegene die van het weekend 'motorplannen' hebben :oops: )

'Belgische' groet, Rinus
spirelli

Bericht door spirelli »

Op 22 januari 2005 is het kenteken afgegeven. Ik heb inmiddels 250 km met de strom gereden. Ik moet zeggen dat het echt een super fijne motorfiets is. Laat het idd maar flink regenen en daarna mag de zon flink gaan schijnen.

De onderkuip zal voor mij denk ook een droom blijven. Eerst maar eens sparen voor een leuke uitlaat en daarna zien we wel verder. Het probleem is dat er ook nog 2 auto's voor de deur staan. 1 voor woon/werk verkeer en een VW Kever (ook hobby dus). En helaas kost dat ook allemaal een flinke duit.
Strommie

Bericht door Strommie »

Dat bedoel ik; óók jij met (zelfs :wink: ) twee overdekte voertuigen voor de deur, hebt die onderkuip dus niet persé nodig 8)

Wel leuk, zo'n Kever, is ook altijd een leuke hobby :!: (Heb zelf ook ooit nog een tijd een mooie Karmann Ghia 1600 'platte Kever' gehad :D )
P2U

Bericht door P2U »

Strommie schreef:Da's 'niet gepiest, maar toch nát', zoals wij dat in 'Olland' plegen te zeggen :wink:
Misschien voor iemand die alléén een motor heeft, en die dus écht áltijd door weer- en wind heen moét, is het misschien een nuttige aanschaf
Hola Rinus,
de onderkuip heeft uitsluitend en alleen een kosmetische waarde. Het geeft je niks extra bescherming omdat ze helemaal niet uit de motor steekt. Het blijft dus een duur 'mooimakertje'.
Niet gepist en toch nat: LOL, die had ik nog niet gehoord :lol:
P2U

Bericht door P2U »

Strommie schreef: (Heb zelf ook ooit nog een tijd een mooie Karmann Ghia 1600 'platte Kever' gehad :D )
Een cabrio??? :)
spirelli

Bericht door spirelli »

Een Karmann is zeker erg gaaf. Zijn alleen erg duur momenteel. En als je er een koopt voor een redelijk bedrag zijn ze meestal zo goed als rot.

Ik vind een cabrio net zo mooi als een normale :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je kunt wel zien dat we een beetje in de "bejaardensoos" :roll: terecht gekomen zijn, want mijn eerste auto in 1971 was, je raad het al, een ruim 10 jaar oude zwarte Kever. Geen cabrio maar eentje met een volledig linnen schuifdak. Zo eentje waar nog een benzinekraantje in zat met een reserve. En een voetpompje voor de ruitenwisservloeistof. Enz.........
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 11-03-2005, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

Hoe oud (ervaren) dan óók; HERINNERINGEN (ervaringen) kan niemand je afpakken :!: :D
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Strommie

Bericht door Strommie »

Oh ja, P2U (André)

Nog op die onderkuip terugkomend: Als het alléén een duur mooimakertje is, zónder functie ........, dan moet 'men' het inderdaad wél héél erg mooi vinden, om er zo'n hoop geld aan uit te geven :?

En ik geniet voorlopig gewoon van het 'blok' :wink: (Blijft zowiezo héél erg mooi schoon .............. áls je niet rijdt :oops: )

:P Rinus
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Gelukkig voel ik me ook nog niet zo oud, maar als je er aan gaat terugdenken is het al best een tijd geleden. En wat was toen eenvoud toch al een behoorlijke luxe. Helaas ontbreken mij ook de (financiele) mogelijkheden. Anders had er al heeeel wat meer voor de deur en in de achtertuin gestaan. Alleen ziet de "directie" dat niet zo zitten. Volgens haar kun je er toch maar op/in eentje rijden en is het doel van zo'n ding om van A naar B te komen. Dus daar zullen we wel niet zo eenvoudig uitkomen. Ik zie wel wat in het asfalteren van de achtertuin, gedeeltelijk overdekken en dan een leuke verzameling motoren en oude bromfietsen. En voor de deur een paar leuke oldtimer auto's. Misschien dat er toch nog wel een keertje een oud Haags Puchie bij komt. Daar ben ik al redelijk naar aan het speuren. En die Kever zal ik maar in gedachten blijven zien, want met ook 2 vierwielers voor de deur en een nieuwe V-Strom wordt die (financiele) ruimte wat krap.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
P2U

Bericht door P2U »

Strommie schreef:Hoe oud (ervaren) dan óók; HERINNERINGEN (ervaringen) kan niemand je afpakken :!: :D
Rinus,
da's nou net wat ik plezierig vind aan ouder worden: als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een goede motor, ga je even in je persoonlijk archief (ervaring) zoeken en je koopt een.....V-Strom
:lol: :lol: :lol:

@Rob: ho maar groentje: een beetje meer respect voor de 3de leeftijd zou je niet misstaan. De eerste keer dat we mekaar IRL zien, krijg je de rekening wel gepresenteerd.
:) :) :) :) :) :) :)
Strommie

Bericht door Strommie »

Ha, ha, ha ........ 'memory-lane'........ het gaat hélemáál nergens meer over (helemaal off-topic, ha, ha) :D ........ en tegelijkertijd óók weer over ALLES; want hier leven we toch voor :?: :!: :wink:

Koetjoetjoe ........ I love it, I love it :!: 8)
Bandit

Bericht door Bandit »

@Rob: ho maar groentje: een beetje meer respect voor de 3de leeftijd zou je niet misstaan. De eerste keer dat we mekaar IRL zien, krijg je de rekening wel gepresenteerd.
:) :) :) :) :) :) :)[/quote]

De eerst volgende gelegemheid doet zich voor op 20 maart a.s. Het groepje Strommers (en als ik het goed heb ook Robbie het Ijzeren Paard)
komen dan bijeen op de begraafplaats van "De reus van Rotterdam".

Ik wil die twee ouwetjes wel eens het motorjasje uit willen zien trekken. :wink:

8)
P2U

Bericht door P2U »

bandit schreef:De eerst volgende gelegemheid doet zich voor op 20 maart a.s. Het groepje Strommers (en als ik het goed heb ook Robbie het Ijzeren Paard)
komen dan bijeen op de begraafplaats van "De reus van Rotterdam".

Ik wil die twee ouwetjes wel eens het motorjasje uit willen zien trekken. :wink:

8)
Sorry Bandit, maar ik kan er helaas niet bij zijn. :( Onderstaande foto zegt meer dan 1000 woorden.
Maar ik moet toegeven dat de lokatie alvast goed gekozen is
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Deze pin gaat er op 29/03 uit en dan hoop ik weer met de motor te kunnen gaan rijden.
Strommie

Bericht door Strommie »

Oei André :? ..... wat zal jij een pijn (gehad) hebben; ik voel (het weer bijna létterlijk) met je méé :wink:

Tot de tijd dat de pin eruit moet, (daar voel je niet al te veel van, hóór) heb je tot die tijd nog wel een aardige 'privé-kapstok' bij de hand ..... uh.....voet 8)

Sterkte, Rinus
spirelli

Bericht door spirelli »

Vandaag op de motorbeurs geweest. De onderkuip inderdaad op de strom zien staan. Ik vind het best goed uitzien zolang je maar van de zijkant kijkt. bekijk je de strom schuin van voren dan vind ik dat de stroomlijn toch niet echt lekker loopt. Dus voor mij geen onderkuip :(
Strommie

Bericht door Strommie »

....... scheelt óók een hele hoop geld, Spirelli :!:
Moet je eens gaan uitrekenen, hoéveel km's je dáár voor kunt 'toeren' :wink:
spirelli

Bericht door spirelli »

Daar heb je helemaal gelijk in maar bij een motorbeurs doe je natuurlijk wel weer veel ideeen op. Dus ik moet toch gaan sparen voor wat andere dingen. Maar eerst maar eens lekker toeren als het weer beter is en dan zien we wel.
Bandit

Bericht door Bandit »

Goeiegenade P2U, dat is geen kattepis. Als het nu je linkervoet was geweest, zou je dat haakje kunnen laten zitten. Is altijd makkelijk bij het terug schakelen. :?
Veel sterkte en geduld nog de komende weken.
8)
P2U

Bericht door P2U »

Rinus, Bandit,

van pijn heb ik nu bijna geen last meer. Al blijft het wel lastig om met zo'n ding rond te lopen. Het ergste is echter reeds lang voorbij. Maar dat vertel ik jullie wel eens tussen pot en pint :wink:
Strommie

Bericht door Strommie »

Daar houd ik je aan, André :wink:

In welk gedeelte van België woon jij eigenlijk :?: (Je hoeft niet persé jouw plaats/dorp te noemen, maar bijv. welke omgeving?)
Ikzelf woon exact in het midden van het land; nabij Utrecht.

8) Rinus
P2U

Bericht door P2U »

Strommie schreef:Daar houd ik je aan, André :wink:

In welk gedeelte van België woon jij eigenlijk :?: (Je hoeft niet persé jouw plaats/dorp te noemen, maar bijv. welke omgeving?)
Ikzelf woon exact in het midden van het land; nabij Utrecht.

8) Rinus
Rinus,
ik woon in het centrum van het land, nabij Brussel.
MacB

Bericht door MacB »

Dat is dan maar een kleine 25km van bij mij P2U .....rarara................ :D
Strommie

Bericht door Strommie »

Dáár wonen 'de béste' ........ ha, ha,ha.... :wink:
diop

Prijs onderkuip in Belgie

Bericht door diop »

Ik heb ter info eens de prijs gevraagd bij Bike Design

Ongespoten 372 € - Gespoten 484 €

Op de foto is de onderkuip op een KLV 1000 maar is idem voor een Vstrom.

http://www.bike-design.be/popup.asp?img=KLV1000_BC.jpg
P2U

Bericht door P2U »

Diop,

naar het schijnt zou de onderkuip voor de Kwak NIET dezelfde zijn als die van de Strom. Ik heb het van een ander forum, maar ik weet niet zeker of dit klopt. :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Lijkt me stug, want de KLV1000 is 100% Suzuki DL1000 met een extra neusje en in een ander kleurtje. Staat ook op het typeplaatje. Maar zeg nooit nooit. :?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
diop

Bericht door diop »

P2U,

Ik zal nog eens informeren bij Bike Design voor alle zekerheid.
Er zullen waarschijnlijk 2 versies zijn van de onderkuip één woor de kawa en één voor de Vstrom maar die perfekt te gebruiken zijn op de beide.
Ik laat je iets weten zodra ik een antwoord heb van Bike Design.
P2U

Bericht door P2U »

Diop,

zou je eventueel willen vragen bij Bike Design wat zo'n achterspatbord kost? Je weet wel: zo'n ding dat over de achterband gemonteerd zit en tevens dienst doet als kettingkast.
Naar het schijnt zou de veer properder blijven met zo'n ding :wink:

Groetjes
André
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je bedoelt deze.....?

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
P2U

Bericht door P2U »

Iron Horse schreef:Je bedoelt deze.....?

Afbeelding
Inderdaad, dat is het :)
diop

Bericht door diop »

ok, ik zal ook informeren naar het achterspatbord.

Bij Bike-Design kan je niet als particulier terecht voor aankoop maar wel voor enige info.

Voor aankoop moet je dit regelen via uw verdeler.

Bike Design Benelux
Huivelde 70
B-9240 Zele
T: +32 52 45.33.61
F: +32 52 45.33.71
Email: info@bike-design.be


Bike Design Nederland
Willem Hooftstraat 37
2614 EV Delft
Nederland
T: +31 15 21.43.075
F: +31 15 21.59.877
Email: info@bike-design.nl
Crazychris

Bericht door Crazychris »

mijn vrienden van martijn's motorkleding hebben contact met bike design

mischien een tip voor jullie
diop

Bericht door diop »

Hier de info van Bike Design.

De onderkuip voor de KLV 1000 en Vstrom 1000 zijn dezelfde

DL 1000 V-STROM

Prijzen in Euro

SPATBORD ACHTERAAN Niet gesp. 143 gespoten 201

ONDERKUIP PASSEND OP ORIGINELE BOVENKUIP
niet gespoten 372 gespoten 484



DL 650 V-STROM '04>

MOTORSPOILER Niet gesp. 203 gespoten 279

SPATBORD ACHTERAAN Niet gesp. 143 gespoten 201

ONDERKUIP PASSEND OP ORIGINELE BOVENKUIP
niet gepoten 372 gepoten 484
Laatst gewijzigd door diop op di 29-03-2005, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
P2U

Bericht door P2U »

Hallo Diop,

bedankt voor de info :)
Plaats reactie