ART goedgekeurd slot

...
Plaats reactie
VstromRuud

ART goedgekeurd slot

Bericht door VstromRuud »

Wie van de lezers heeft een tip voor de aanschaf van een goedgekeurd
ART slot?

Kettingslot, U-beugel, schijfrem slot etc... wat gebruiken jullie voor de
Vstrom?

VstromRuuD
DL650

Bericht door DL650 »

Ruud ,

Ik gebruik een combinatie van ketting en schijfrem slot van Abus 4****
Het voordeel vindt ik hier van, zet je hem even op slot dan gebruik ik het schijf rem slot gedeelte. En voor langeretijd dan komt de ketting erbij.



Peter,
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ DL650,

ik begrijp je redenatie, maar hij is net zo onlochisch als "die ene keer maar even zonder beschermende kleding rijden". Maar ik doe het zelf ook vaak zo. Maar het gebeurt altijd wanneer je het niet verwacht en helaas kunnen we het niet voorspellen.

Maar om even op de vraag te antwoorden.

Ik vind een kettingslot (flinke uitvoering van ABUS) handiger omdat je die beter kunt "plooien" in tegenstelling tot een beugel e.d. Hij past ook gemakkelijk onder het zadel. Daarnaast heb ik ook een (te eenvoudig) remschijfslot. Tegenwoordig wel met geheugenkabeltje. In de praktijk wijs geworden. :oops: (Met volle bepakking op m'n plaat. Gelukkig in het gras met 2 km/hr) Verder vind ik een kabelslot ook gemakkelijker om om een paal te monteren.

Maar hoe veilig is veilig uiteindelijk. Als men hem wil hebben krijgen ze hem toch wel.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 31-08-2004, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Bericht door Jan1966 »

Ik heb net een nieuw Kryptonite schijfremslot van iets van 75 Euro gekocht. Uit een recente test van Promotor kwam deze er als goed uit.

IK ben nog op zoek naar een goed kettingslot om mijn motor aan een vast voorwerp vast te kunnen maken. De verzekeringsmaatschappijen stellen dit vaak als eis.
Ook tillen de dieven vaak een motor gewoon in een busje.

Bij schijfremsloten wordt vaak de schijf gewoon losgedraaid en kan men toch gewoon rijden. Alleen zo`n slot is dus niet zalig makend.

Groeten van Jan
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ach ja...als ze je motor echt willen jatten helpt niks hoor. je kan het ze hoogstens wat moeilijker maken.

als ze hem echt willen hebben laten die kl@@tzakken zich door niks tegenhouden. en al helemaal niet door een paar slotjes.
LeChef

Slot en ketting...

Bericht door LeChef »

Ik heb zelf een remschijfslot met herinneringsspiraal en een aanvullende ketting van 1,40 m. Verder een grondplaat om de V-strom aan moeder aarde te verbinden. Alles van Kryptonite.

Ketting en slot kunnen zonder problemen in de toptas mee.
Maar zoals al gezegd, als ze je motor willen pikken ze hem toch.

Groet,

Gabby 8)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi VStromRuud,

ik gebruik altijd mijn Kryptonite schijfremslot op de voor mij vertouwde plaatsen, zoals op mijn werk, bij familie en voor een snelle boodschap........... moet ik mijn Stroompje echt lang en uit het zicht parkeren gaat er nog een 6 armig vouwslot op (ik geloof van Abus) .........eventueel aan de Pan van mijn eega........
Twee zwaargewichten tegelijk optillen zal hopelijk wel niet gebeuren hoop ik........:oops: :oops: :oops:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
MacB

Bericht door MacB »

Aangezien er op dit Forum nog niets over te lezen is geef ik jullie dit graag mee: 4. Sloten openen zonder de sleutel?

Sloten die open gaan met een buisvormig sleuteltje vormen een risico. Zo zijn er verschillende die je kunt openen met een simpele balpen. Sommige leveranciers geven dit probleem toe en zijn gestart met een inruilcampagne. Misschien best dat jullie zelf even de proef op de som nemen en jullie slot testen?


NEEM EEN KIJKJE OP DE SITE VAN kRYPTONITE:

http://www.kryptonitelock.com/inetisscr ... =home_home" onclick="window.open(this.href);return false;

Klik hier op het rode vak met URGENT je kan hier je type slot uitkiezen en dit zal dan zo vlug mogelijk omgeruild worden!!!!
Doen voordat het te laat is! :wink:
LeChef

Sloten kraken en more...

Bericht door LeChef »

Als de profs het willen kunnen ze elk slot, ketting en beugel kraken of knippen [ga jullie niet vertellen hoe]. Slechts een kwestie van het juiste gereedschappen. Een slot 'picken' kost wel het nodig geduld en vaardigheid.

De Krypronite waarschuwing is als sinds september in de media en internet bekend. Kryponite is al met een grote omruilactie bezig.

Groet,

Gabby 8)
Yippy

Re: Sloten kraken en more...

Bericht door Yippy »

LeChef schreef:Een slot 'picken' kost wel het nodig geduld
Chefke, wat is picken :oops: ??
LeChef

Picken....

Bericht door LeChef »

Een slot 'picken' is vakjargon om het slot met 'lockpickers' [speciaal slotgereedschap] zonder het slot te beschadigen open te krijgen. Er zijn in NL zelfs verenigingen die dat als sport doen [zonder criminele bedoelingen]. In diverse actie films zie je de held dat [onder hoge tijdsdruk] ff doen.

Groet,

Gabby 8)
Yippy

Bericht door Yippy »

Dank.

Niet echt een terrein waar ik me in zou willen bekwamen.....
The V

Bericht door The V »

Heeft iemand ervaring met de sloten van het Spaanse merk "LUMA"?

Deze zijn namelijk in de aanbieding bij MP DH.
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Het merk van een slot lijkt mij niet zo spannend. Waar het om gaat is of het slot het juiste ART-keurmerk heeft. Dit is zeker ook van belang voor de verzekering, dus voor je iets koopt even in de polisvoorwaarden kijken.

Tom.
The V

Bericht door The V »

Is idd 4 **** dus wat dat betreft zit 't wel goed.

Nu ik het zo terug lees heb ik hiermee mijn eigen vraag beantwoord... :oops:

Weer een ervaring rijker, wist niet dat ik dat ook kon :roll:
SuziQ

Bericht door SuziQ »

De stichting ART voor goedgekeurde sloten heeft een lijst met goedgekeurde ART sloten op internet. Deze wordt regelmatig geupdate. zie de link
http://www.stichtingart.nl/goedgekeurde%20sloten.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie