Helm camera's

...
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Helm camera's

Bericht door Wullebolle »

The V schreef:Grote beeld is met Drift HD Ghost: http://youtu.be/54Pi-gt-Jz8
En deze ook. Alleen op 720p en de grootste FOV http://youtu.be/XcUc3oEX_pk

Beide met de player op 720, prima van beeldkwaliteit .. :duim:
Spooky Action At A Distance !
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Helm camera's

Bericht door AVC »

Ik zoek vooral een camera die lang kan opnemen,een breed zicht heeft en goed monteerbaar is op mijn motor en mijn helm. De camera dient dan als bewijsmateriaal voor het geval een automobilist me weer eens de pas afsnijdt en ik daardoor ten val kom. Gisteren nog op het allerste nippertje kunnen ontsnappen toen een bestelwagen besloot om uit het niets maar eens even op 2 baanvakken te rijden. Nu wil ik een (valse) vorm van verzekering.
De tachyon xc micro lijkt me een goede kandidaat, hij is goedkoop en goed te bevestigen, waterproof en heeft een breedhoeklens. Iemand ervaring, tips of suggesties?
The V

Re: Helm camera's

Bericht door The V »

AVC schreef:De camera dient dan als bewijsmateriaal voor het geval een automobilist me weer eens de pas afsnijdt en ik daardoor ten val kom.
Daarvoor zou ik geen camera kopen eerlijk gezegd. Zou meer "investeren" in je eigen defensieve rijden. Dit soort dingen is mij tot op heden nog nooit overkomen. Maargoed, een camera met loop/tag functie zou dan handig zijn. Ben zelf helemaal weg van de Drift HD Ghost. Die heeft alles! Alleen blijf je afhankelijk van accuduur. Of je niet gaan werken met de 12V
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Helm camera's

Bericht door Spurm »

Ik kan de voeding van de Garmin aansluiten op m'n drift, dan is het batterij icoontje weg en verschijnt het usb icoontje en kan ik als ik zou willen m'n 32Gb vol "schieten" :)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
The V

Re: Helm camera's

Bericht door The V »

Zo ver was ik nog niet. Simpel op te lossen dus.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Helm camera's

Bericht door AVC »

Mijn eigen rijden is al defensief. Ik heb al teveel bijna aanrijdingen gehad, als het er ooit van komt wil ik kunnen bewijzen dat ik niet in fout ben. Ik zou nooit een camera kopen om te bewijzen dat ik wél in fout ben hé. :wink: Ik rijd rustig. Helaas is bejaard Vlaanderen niet bepaald aandachtig en eigenlijk heeft België een vreselijk slechte rijopleiding en infrastructuur. Het blijft helaas een risico, motorrijden, maar ik heb het er echt wel voorover.

The V schreef:
AVC schreef:De camera dient dan als bewijsmateriaal voor het geval een automobilist me weer eens de pas afsnijdt en ik daardoor ten val kom.
Daarvoor zou ik geen camera kopen eerlijk gezegd. Zou meer "investeren" in je eigen defensieve rijden. Dit soort dingen is mij tot op heden nog nooit overkomen. Maargoed, een camera met loop/tag functie zou dan handig zijn. Ben zelf helemaal weg van de Drift HD Ghost. Die heeft alles! Alleen blijf je afhankelijk van accuduur. Of je niet gaan werken met de 12V
AkapUch

Re: Helm camera's

Bericht door AkapUch »

http://vimeo.com/69914191

Min stukje woon werk elke dag
Helaas maakt vimeo van mijn 1080 480 zo et zien
Gebruikersavatar
Roba
DL650 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
Woonplaats: Almere

Re: Helm camera's

Bericht door Roba »

Wat een prachtige weg om dagelijks 2x te mogen rijden... Stinkjaloers!!! :mrgreen:
Groeten,
Rob
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Helm camera's

Bericht door Spurm »

Wat maakte die voetganger voor een gebaar in het begin van het filmpje?

Sent from my Nokia Lumia, Tapatalk
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Helm camera's

Bericht door Ebrostrom »

Heerlijk man!


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
AkapUch

Re: Helm camera's

Bericht door AkapUch »

dat gebaar van die voetganger was mijn nog niet opgevallen, ik denk dat hij mijn grote bloemkolen mooi vond :duim:
MrStainless

Re: Helm camera's

Bericht door MrStainless »

Filmpje gemaakt met de Drift HD GHost:

[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=3fgPchfsA2M[/youtubehd]

Met wat ram-mount die ik nog had liggen van de Zumo de camera op het kofferrekje gemonteerd. Camera zit met de standaard houder op zo'n ram plaat geplakt. Zit wel stevig vast, maar er zit de nodige speling in die houder dus het trilt als een malle. Heb een camerabol van RAM besteld, hopelijk gaat het daar beter mee. En verder maar eens op zoek gaan naar de overige rammounts die ik nog ergens moet hebben liggen. Was destijds sterk genoeg om een Streetpilot III te dragen, dus zo'n cameraatje mag geen probleem geven.

Geluid was niet best helaas. Heb er een externe mic bij, deze lag onder mijn buddy. Geluid vervormt nogal eens. Denk zelf dat dat komt omdat het volume te hoog stond ingesteld of wellicht te dicht bij het motorblok. Daar moet ik dus nog eens mee experimenteren.

Camerapositie die AkapUch gebruikt is ook wel mooi. Eens kijken of zoiets ook op mijn motor kan.

En voor de bijdehandjes onder ons: filmpje is versneld ;)
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Helm camera's

Bericht door Spurm »

Schiet wel lekker op zo ;)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
AkapUch

Re: Helm camera's

Bericht door AkapUch »

dat had ik ook met die drift, teveel speling, geluid wordt nooit mooi op een motor tenzij je een externe mic plaatst uit de rijwind.
Toch ook grappig om de bestuurder te zien, kan je goed zien of ie knijpt^^
MrStainless

Re: Helm camera's

Bericht door MrStainless »

Speling is wellicht nog wel op te lossen door er een stukje klittenband omheen te doen zodat het allemaal wat strakker vast zit.

Geluid is met een externe mic opgenomen, maar toch niet al te best helaas.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Helm camera's

Bericht door Frank »

Tot morgenochtend 12 uur in de aanbieding: De GoPro Hero 3 Black Edition (met wifi) voor 359,95 euro..

http://www.1dayfly.com/nl/nl/
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Helm camera's

Bericht door Margon »

isaw is ook in opmars.
De a3 doet al 1080p op 60 frames per seconde
Voor de prijs die onder de meeste ligt

gr marlon
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Helm camera's

Bericht door PDvD »

Full HD kunnen de meeste cameras tegenwoordig wel, maar wat is de kwaliteit van het beeld... Scherpte/diepte, kleurechtheid, donkere of lichte (of snel overspringen hiertussen) omstandigheden.
Op papier is de eerste editie van een Hero gelijk aan de meeste actioncams, vergelijk je de kwaliteit echter met de hero3 Black dan schrik je.

En dan moet je jezelf af gaan vragen wat je er mee wilt doen....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie