Kettingkast met logo.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Kettingkast met logo.
Op de MDI website staat ook de mogelijkheid een kettingkast met logo aan te schaffen. Er staan een aantal voorbeelden waarvan er volgens mij niet direct eentje ook werkelijk van de Strom is. Het gaat maar om het idee. Heeft iemand die ook ergens anders gezien of weet waar die nog meer te koop zijn? Met googlen kom ik niet veel verder. De prijs valt nog mee; € 59,= exclusief rembourskosten. Het lijkt me wel een verfraaiing i.p.v. dat stuk zwarte plastic dat er nu opzit.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Nou Rob,
Dan denk ik dat een "hugger" -zie :
http://www.bike-design.be/viewitem.asp? ... rk=0&nav=2" onclick="window.open(this.href);return false;
toch meer effekt geeft en mooier is .
moet alleen wel gelijk je nummerplaar anders bevestigen anders is het geen gezicht.
Robert
Dan denk ik dat een "hugger" -zie :
http://www.bike-design.be/viewitem.asp? ... rk=0&nav=2" onclick="window.open(this.href);return false;
toch meer effekt geeft en mooier is .
moet alleen wel gelijk je nummerplaar anders bevestigen anders is het geen gezicht.
Robert
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
@Dutch,
Dat is idd wat ik bedoel. (Kleur is niet correct, maar dat even terzijde.)
Bedankt voor de tip. Ik kwam daardoor verder in Duitsland bij Romatech. Daar is goedkoper nog een alternatief voor € 30,= een aluminium uitvoering. Er staat dan aleen geen logo in, maar staat wel mooier dan het origineel. (vind ik)
Dat is idd wat ik bedoel. (Kleur is niet correct, maar dat even terzijde.)
Bedankt voor de tip. Ik kwam daardoor verder in Duitsland bij Romatech. Daar is goedkoper nog een alternatief voor € 30,= een aluminium uitvoering. Er staat dan aleen geen logo in, maar staat wel mooier dan het origineel. (vind ik)
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
@ blueberry
Dat is wel meteen een heel heftige manier van verbouwen, maar opzich niet verkeerd. Alleen de kleur zou me niet aanstaan. En het kost een paar centjes meer, afgezien van het werk natuurlijk.
Dat is wel meteen een heel heftige manier van verbouwen, maar opzich niet verkeerd. Alleen de kleur zou me niet aanstaan. En het kost een paar centjes meer, afgezien van het werk natuurlijk.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Goed opgemerkt Biker. Dat heb je er nou van als ik overal catalogussen ga uitdelen, heb ik het zelf niet eens in het boek gezien....... Ik had er overigens wel even gekeken maar het daar dus niet gevonden.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Eventjes niet in de mailbox gekeken, maar er zat er nog eentje bij die door Dutch was ingestuurd. Hierbij het plaatje:
(klik op het plaatje voor een directe link)
Op de website even naar beneden scrollen anders zie je niks, er zit een foutje in hun lay-out.
Die vind ik ook wel erg mooi en strak. Ook is deze uit RVS tegen enkele andere uit aluminium. Met 32 Euro gunstig geprijsd, alleen zijn de verzendkosten met € 13,90 relatief hoog.
(klik op het plaatje voor een directe link)
Op de website even naar beneden scrollen anders zie je niks, er zit een foutje in hun lay-out.
Die vind ik ook wel erg mooi en strak. Ook is deze uit RVS tegen enkele andere uit aluminium. Met 32 Euro gunstig geprijsd, alleen zijn de verzendkosten met € 13,90 relatief hoog.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 04-03-2005, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
En voor wie er 24 Euro plus 7,90 verzendkosten voor over heeft kun je zoiets soortgelijks ook als afdekking voor her remvloeistofreservoir kopen. Voor de 1000 kost dat 37 Euro plus 11,90 verzendkosten, maar dan krijg je er ook nog eentje voor je koppelingszijde.
(klik op het plaatje voor een directe link)
Op de website even naar beneden scrollen anders zie je niks, er zit een foutje in hun lay-out.
(klik op het plaatje voor een directe link)
Op de website even naar beneden scrollen anders zie je niks, er zit een foutje in hun lay-out.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
BESTELDIron Horse schreef:Eventjes niet in de mailbox gekeken, maar er zat er nog eentje bij die door Dutch was ingestuurd. Hierbij het plaatje:
(klik op het plaatje voor een directe link)
Op de website even naar beneden scrollen anders zie je niks, er zit een foutje in hun lay-out.
Die vind ik ook wel erg mooi en strak. Ook is deze uit RVS tegen enkele andere uit aluminium. Met 32 Euro gunstig geprijsd, alleen zijn de verzendkosten met € 13,90 relatief hoog.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Nee, nog niet binnen. Maar een IBAN-overschrijving duurt sowieso minimaal (ze zeggen maximaal) al 5 dagen en de afschrijving was de 15de j.l. Ik moet dus nog even geduld hebben. Vanaf de bestelling tot de uiteindelijke ontvangst zitten er zomaar 3 weken tussen.
Als ie gemonteerd is laat ik wel even een fotootje zien.
Als ie gemonteerd is laat ik wel even een fotootje zien.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Hij is inmiddels binnen en vandaag gemonteerd.
Wel een paar op- en aanmerkingen bij dit geheel.
Toen het binnenkwam bleek dat het zonder enig begeleidend schrijven en zo uit de werkplaats domweg in een doos zat. Op zich niet (helemaal) fout maar goed het kan ook wat mooier.
Vervolgens moet je eerst zelf de beschermende folie ervan afpulken en het geheel met benzine reinigen. Want het wordt echt zo uit de werkplaats in de doos gedaan inclusief alle vervuiling. (was bij de oliekoelerbescherming wel ietsie pietsie beter geregeld, maar die is dan ook niet van dezelfde leverancier!)
Bij het losmaken van de 2 schroeven van het origineel heb je zoveel kracht nodig dat dit niet met standaard gereedschap op normale wijze te doen is. Ik heb eerst de boel met WD40 ingespoten en een dag laten intrekken, maar dat mocht echt niet baten. Nog steeds zo vast als een huis. (Ze gebruiken bij Suzuki geloof ik alleen maar super locktide, want dit was ook weer absurd, net als bij de bevestiging van de valbeugel.) Uiteindelijk maar voorzichtig de waterpomptang geprobeerd (en dan moet je wel een goede hebben met een strakke aansluiting op het oppervlak, want je hebt maar een halve millimeter grip!) Uiteindelijk op deze manier de twee schroeven kunnen lossen. (Je moet voor de voorste schroef trouwens eerst de voetsteun voor de passagier verwijderen anders kom je er niet bij.)
Dan blijkt dat het origineel uit een kunststofdeel bestaat met twee metalen ondersteuningsstrips. Op zich geen probleem. Maar wanneer je dan de RVS-uitvoering gaat plaatsen blijkt dat de bouten een kraag hebben en je eerst tussenringen moet plaatsen om het geheel vast te kunnen klemmen. Maar die worden niet meegeleverd. Verder zitten er wel erg grote en wijde slobgaten in gemaakt. Ze nemen bij Bikefarm wel erg ruime marges om zeker te zijn.
Uiteindelijk gemonteerd met locktide. En het ziet er verder wel gelikt uit.
Met dien verstande dat de originele wel een stuk functioneler is als het gaat om het opvangen van vet- en olieslinger. Deze is een stuk smaller aan de bovenzijde en dekt alles behalve de ketting functioneel af. Het ziet er goed uit, maar de functionaliteit wordt er wel een stuk minder mee. Ik zie het vooralsnog niet als een miskoop, maar het had weldegelijk beter gekund en ik denk de leverancier hiervan ook zeker nog van op de hoogte te gaan stellen.
Fotootje??? Morgen misschien, vandaag ben ik verder op de weg geweest
Wel een paar op- en aanmerkingen bij dit geheel.
Toen het binnenkwam bleek dat het zonder enig begeleidend schrijven en zo uit de werkplaats domweg in een doos zat. Op zich niet (helemaal) fout maar goed het kan ook wat mooier.
Vervolgens moet je eerst zelf de beschermende folie ervan afpulken en het geheel met benzine reinigen. Want het wordt echt zo uit de werkplaats in de doos gedaan inclusief alle vervuiling. (was bij de oliekoelerbescherming wel ietsie pietsie beter geregeld, maar die is dan ook niet van dezelfde leverancier!)
Bij het losmaken van de 2 schroeven van het origineel heb je zoveel kracht nodig dat dit niet met standaard gereedschap op normale wijze te doen is. Ik heb eerst de boel met WD40 ingespoten en een dag laten intrekken, maar dat mocht echt niet baten. Nog steeds zo vast als een huis. (Ze gebruiken bij Suzuki geloof ik alleen maar super locktide, want dit was ook weer absurd, net als bij de bevestiging van de valbeugel.) Uiteindelijk maar voorzichtig de waterpomptang geprobeerd (en dan moet je wel een goede hebben met een strakke aansluiting op het oppervlak, want je hebt maar een halve millimeter grip!) Uiteindelijk op deze manier de twee schroeven kunnen lossen. (Je moet voor de voorste schroef trouwens eerst de voetsteun voor de passagier verwijderen anders kom je er niet bij.)
Dan blijkt dat het origineel uit een kunststofdeel bestaat met twee metalen ondersteuningsstrips. Op zich geen probleem. Maar wanneer je dan de RVS-uitvoering gaat plaatsen blijkt dat de bouten een kraag hebben en je eerst tussenringen moet plaatsen om het geheel vast te kunnen klemmen. Maar die worden niet meegeleverd. Verder zitten er wel erg grote en wijde slobgaten in gemaakt. Ze nemen bij Bikefarm wel erg ruime marges om zeker te zijn.
Uiteindelijk gemonteerd met locktide. En het ziet er verder wel gelikt uit.
Met dien verstande dat de originele wel een stuk functioneler is als het gaat om het opvangen van vet- en olieslinger. Deze is een stuk smaller aan de bovenzijde en dekt alles behalve de ketting functioneel af. Het ziet er goed uit, maar de functionaliteit wordt er wel een stuk minder mee. Ik zie het vooralsnog niet als een miskoop, maar het had weldegelijk beter gekund en ik denk de leverancier hiervan ook zeker nog van op de hoogte te gaan stellen.
Fotootje??? Morgen misschien, vandaag ben ik verder op de weg geweest
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik hoop dat je de schroeven gemakkelijker los krijgt dan ik. En denk aan de opvulringen die je nodig hebt, maar die men (bij mij in ieder geval) niet meeleverde.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik kom zojuist uit mijn "werkplaats" en als ik jouw verhaal nog eens terug lees heb ik het idee dat we het over iets heel anders hebben. Ik kon de schroeven zonder problemen losdraaien> Alleen zit de uitlaat een beetje in de weg maar met een bitje en een bahco kom je een heel eind. Ook heb ik geen opvulringen nodig want een ijzeren ondersteuningsstrip is bij mij niet aanwezig dus het past prima. Morgen alleen nog 2 RVS imbusboutjes halen want dat is toch wel wat fraaier dan die gezwarte boutjes op de rvs kettenshutz. Al met al ben ik zeer tevreden!
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Zo zie je maar dat het zelfs op zo´n laag niveau toch nog verschillen geeft. Maar alsie maar gelukt is. Fotootje?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.