Hoes voor DL650

...
Plaats reactie
petje

Hoes voor DL650

Bericht door petje »

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met welke hoes dan ook die te verkrijgen zijn voor de strom?
Misschien dat iemand mij iets kan aanraden?

patrick
Jokapo

Re: Hoes voor DL650

Bericht door Jokapo »

doet eens kijken voor een Oxford type Stormex.

Ademend en een zachte voering aan de binnenzijde om beschadiging te voorkomen kost alleen wel een kleine €115
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Hoes voor DL650

Bericht door Xavier »

Ik heb er nog 1 liggen die ik niet gebruik (heb een afdakje gemaakt), is gemaakt van een soort tentdoek, zware kwaliteit katoen/waterdicht/ademend met bovenop van dat dikke plasticdoek, dus niet zo'n ding dat stukwaait na 10 keer gebruik. Zitten ringen aan om hem bijv. met een staalkabel op slot te zetten. Is voor een leuke prijs altijd over te nemen.
GSA1200
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Hoes voor DL650

Bericht door WisselStrom »

Ik heb de Oxford Stormex. Daar past je 650 prima onder. Ik heb zelf de hoge ruit met flip in de allerhoogste stand, topkoffer en twee zijkoffers en alles verdwijnt er prima onder.
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Hoes voor DL650

Bericht door Chopperbiker »

Heeft iemand ervaring met welke hoes dan ook die te verkrijgen zijn voor de strom?
Vraag is of je een hoes voor binnen of voor buiten zoekt. :?:

Mijn Strom staat in de schuur en ik heb in het verleden een Motozoom binnenhoes gekocht. Leek me een goed plan voor de winterstalling, "Goed ademend" stond er nog op de folder.
Na drie weken er weer eens er onder gekeken en heb nog nooit zoveel condens aan m'n motor zien hangen :shock:
Hoes maar gelijk weggegooid, dat soort rotzooi hoort ook niet op marktplaats thuis.

Nu gaat er een oud twee-persoons flanellen laken overheen en een betere is er niet!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
petje

Re: Hoes voor DL650

Bericht door petje »

Het wordt een hoes voor buiten.
Bedankt voor jullie reacties!
Misschien dat ik jou Xavier nog wel benader voor die hoes.
ga eerst even rondkijken ;)
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Hoes voor DL650

Bericht door Chopperbiker »

In de MotoPlus nr 20 [van 14-27 oktober 2009] stond een kleine test van 3 buiten-motorhoezen.

De twee beste waren de Dane & Kushitani, beide verkrijgbaar bij motoport. De Held 9010 kwam er met een zesje vanaf.
De Dane is verkrijgbaar in bijv. XL voor €59,=, komt goed uit de test.
Nadeel van de Kushitani is dat ie maar in 1 maat te krijgen is en waarschijnlijk te klein is voor de DL's.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hoes voor DL650

Bericht door V-Stoom »

Als ik mijn motor (kortstondig) buiten zet, grbruik ik een goedkope hoes van de LIDL en die bevalt goed. Of deze ook goed bevalt bij langdurig gebruik weet ik niet. Als de motor binnen staat (meestal) dan heb ik er een groot katoenen laken overheen. Goed tegen het stof en het ademt zeer goed. Ik zorg er wel voor dat het laken geen roestgevoelige delen raakt (mocht het katoen toch wat vocht opnemen).Tot nu toe bevalt dit erg goed.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Mandy

Re: Hoes voor DL650

Bericht door Mandy »

Bij mij zit de verheul buitenhoes op de motor, gekocht bij motoport rotterdam. Deze kost ongeveer € 110,- , weet het niet precies meer. Wilde het misschien snel vergeten.
Motor past er perfect onder, is er ook speciaal voor gemaakt. Let wel even op, als je een topkoffer hebt, dan krijg je een andere maat, maar dat spreekt eigenlijk voor zichzelf.
De hoes gaat er gemakkelijk op, en eraf gaat helemaal snel, want dan weet je dat je weewr lekker kan gaan :-)}

Groetjes mandy.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Hoes voor DL650

Bericht door Chopperbiker »

Dit misschien een goed alternatief?
http://www.motozoom.nl/indexNieuwsbrief ... r=10008325

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Hoes voor DL650

Bericht door V-Stoom »

Het schiet mij opeens te binnen dat ik ergens iemand heb gezien die op Marktplaats een oude markies op de kop had getikt. Deze had hij aan de buitenmuur bevestigd, zo laag dat, als de markies uitgeklapt was, hij de grond net niet raakte en de motor er precies onder past. Je moet er natuurlijk net tegenaan lopen maar het lijkt mij een heel goede oplossing.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Plaats reactie