hoe pagagier voetsteun verhogen

...
Plaats reactie
Michael

hoe pagagier voetsteun verhogen

Bericht door Michael »

Hallo,

Mijn zoon van 6 gaat tegenwoordig mee achterop de motor (dl1000) en vind dit geweldig. Uiteraard stapt hij op in een volledig motorpak. Dit gaat prima maar kan naar mijn idee beter. Hij kan maar net met zijn motorschoenen bij de pedalen. Voor mijn gevoel is dit te vrijblijvend en heb ik het idee dat ie soms zijn voeten niet op de pedalen houd.
Beter zou zijn de pedalen enkele centimeters te verhogen waardoor hij betere steun heeft met gebogen knieen kan zitten. Ik kan echter (nog) geen oplossing vinden om de pedalen te verhogen. Wie kan mij helpen met een oplosing??

m.v.g.
Michael.
Jokapo

Re: hoe pagagier voetsteun verhogen

Bericht door Jokapo »

misschien heel gek idee.

maar van die trapper verhogers die je voor op een fiets hebt :?: :?: :mrgreen:
Ed Jonkmans

Re: hoe pagagier voetsteun verhogen

Bericht door Ed Jonkmans »

Hoi Michael,
Om mijn vrouw wat meer bewegingsruimte voor de laarzen te geven, wanneer de zijkoffers aan de motor hangen, heb ik de voetsteunen naar voor gebracht.
We zijn gaan shoppen bij Polo (Aachen). Met deze adapters kan je de voetsteunen zowel naar boven, beneden; naar voor of achter brengen.
Ga maar eens naar "Polo-motorrad.de" gebruik in de zoekopdracht "Hi-Q verstellgelenke" , op blz 19 vind je de adapter voor je DL 650 of 1000, en op blz 22 vind je een verlengstukje dat de voetrust over een nog grotere afstand verplaatst. Of, mocht je 'm thuis hebben, kijk eens in de catalagus van Polo op blz 748 en 749.
M'n vrouw vind het een hele verbetering met die standaard adapters, wij hebben daarom de verlengstukjes niet gebruikt.
Ik zou wel een foto willen plaatsen op het forum, maar ik vind dat zo'n geklos dat ik het liever niet doe. Mocht je willen dan kan ik je wel een foto doorsturen naar je e-mail-adres. Geen probleem.
Grtz
Ed
M.A.D

Re: hoe pagagier voetsteun verhogen

Bericht door M.A.D »

Michael ,

Ik nam mijn zoontje van 6 mee en hij paste ook net niet veilig genoeg op de steuntjes .
Deze heb ik om uit te testen heel 'knullig ' met een stukje rechthoekig alluminium buis verhoogd.
Is toch maar tijdelijk totdat hij beter past :

Afbeelding

Door het extra gewicht bleven de steuntjes wel uitgeklapt staan , maar hiervoor deed een hersluitbare tie-rap de truc !
( De rubberen voetsteun is bij de schade pas verloren gegaan , deze zat gewoon origineel vast. )
Michael

Re: hoe pagagier voetsteun verhogen

Bericht door Michael »

Mooie oplossing bij Polo. Wel aan de prijs gezien de tijd dat dit gebruikt gaat worden. Een stuk alu is voor tijdelijk werk wellicht een oplossing. Als het maar goed vast zit. 't zal je maar gebeuren dat de steun breekt bij het opstappen :? .
Ik zal eens kijken hoe ik dit zou kunnen monteren.

Dank voor de input tot zover.

gr.Michael
Plaats reactie