SLOTEN (voor onderweg)

...
Plaats reactie
Blueberry

SLOTEN (voor onderweg)

Bericht door Blueberry »

Ik ben erg nieuwsgierig naar de oplossing die iedereen gevonden heeft om onderweg te zorgen dat je fiets niet gestolen wordt.

Met name sloten en de kosten hiervan (eventueel met ART keuring).

Aub geen tips over verborgen startonderbrekers enzo
daar wordt het dievengilde alleen maar wijzer van.

Merken en internetlinks of foto's zijn welkom.(idm met prijs in euro's )

Robert
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb 1 simpel remschijfslotje met waarschuwingskoortje van ca. 15 Euro. Die gebruik ik alleen als ik hem ergens zet waar ik "het kan vertrouwen" of als ik een winkel binnega en ik hem met 1 oog in de gaten kan houden. Dan nog een ABUS ART gekeurd kettingslot van ik geloof 1,3 meter. Die was 2,5 jaar geleden ca. 125 Euro. Die gebruik ik meestal en vaak in combinatie met de andere. Als het kan zet ik hem het liefst ergens aan vast. Voordeel van de ketting i.t.t. sommige andere sloten is, dat hij ook onder het zadel kan worden opgeborgen vanwege de flexabiliteit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Nou BB,

Daar gaat 'ie dan:

Zoals ik zojuist gepost heb, heb ik mijn AfbeeldingKryptonite schijfremslotjebinnenkort omgeruild voor een nieuwe. Die doe ik erom als ik ff ergens snel wat moet halen. Natuurlijk wel met een Afbeelding.
Wat 'ie gekost heeft :?: :?: Ik geloof in de buurt van de 150 Hollandsche florijnen.

Als ik 'em bijvoorbeeld in de stad (Amsterdam) neerzet, gaat er ook een 140 cm-slotje van Abus bij, gekocht voor € 239,00:
Afbeelding
Schijnt de goeiste te zijn die ze nu voor motoren hebben.

En als ik in een buurt ben (Rotterdam :lol:) waar ik het helemaal niet vertrouw, heb ik nog een U-slot, wat ik destijds bij mijn Honda gekocht heb. Was toen 200 guldens...
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

een remschijfslot doe ik maar niet, te veel rare ervaringen meegemaakt :oops:
Onder mijn zadel een goedgekeurd kabelslot. Meestal zetten we de 2 RFjes aan elkaar, lief hè 8)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

ja die gekke dingen met een schijfremslot heb ik ook een keer mee mogen maken...... :roll: :oops: :roll:

Maar het blijft een makkelijke/snelle manier om je Strom van een slot te voorzien.......dus er maar een aangeschaft die begint te 'gillen' als ik er mee weg zou willen rijden!
Afbeelding

Staat 'ie echt voor langere tijd uit het zicht dan gaat er een ook nog een 6-delig vouwslot door het wiel heen en als we samen zijn, zetten we de Strommetjes aan elkaar :!:
Laatst gewijzigd door Stroompje op vr 18-02-2005, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Hé dat is handig zo'n gilding, voorkomt toch de nodige problemen, als je ff niet oplet. Is zeker een overweging waard.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
swintie

Bericht door swintie »

Men collega heeft ook zo'n screamer maar is er niet over te spreken. Blijkbaar gaat het alarm ook af als je zelf het slot wilt verwijderen met je sleutel. Want je kan hem niet openen zonder de bewegingsensor te aktiveren. Je krijgt dan natuurlijk wel wat bekijks van de directe omgeving :oops:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Da's niet geheel juist. Bij het aanbrengen en ook bij het weghalen piept het slot alarm eenmaal.... tenzij je een poosje bezig bent ja dan gaat het alarm af en daar is het dan ook voor bedoeld.

FF een opmerking nog, Xena is momenteel bezig met een duurdere en verbeterde versie.....
zwaardere uitvoering, lithium batterij, 'verlichting'. Men is hem aan het testen bij TNO ?? ivm ART sterren.
Op de beurs in Utrecht zou het klaar zijn.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Bij Louis.de staat hij ook in de gids. Weliswaar niet exact de versie zoals door Stroompje getoond, maar vergelijkbaar en van hetzelfde merk. Deze kost tussen de 65 en 75 Euro. (En voor wie denkt dat Motozoom hetzelfde is als Louis, die betaalt 10 Euro meer voor hetzelfde slot. En ook daar komen de verzendkosten nog bij.)

Is eigenlijk best wel een goed alternatief voor mijn eenvoudig slot. Weer iets om geld aan uit te geven... :oops: Dure hobby hoor met zoveel (leuke) zaken in de aftermarket. 8)

Pagina 531 voor wie de gids heeft of zie op hun website en toets het artikelnummer 10001852 of 10001858 in in de zoekfunctie voor de complete beschrijving.

Er wordt hier trouwens een vertragingstijd van 5 seconden opgegeven voordat het alarm echt afgaat.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Je hebt ook bepaalde diktes (6mm, 10mm pins) voor het hem te plaatsen in je schijf.....!

Welk syteem/ maat gebruiken de DL 1000 V-Strommers hiervoor?

M.v.g. Stormke
tatanka

Bericht door tatanka »

B.t.w. hier een link http://www.elsware.nl/nl/dept_19.html" onclick="window.open(this.href);return false;

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Bedankt voor jullie reaktie's tot zover.

Ik was reeds in het bezit van een Alarminstalatie van M+S en van mijn vorige motor heb ik een XENA slot met herrie overgehouden.
De XENA is trouwens van het oude type met de ronde sleutel, waarover ik een gerucht heb vernomen dat deze met een balpen open zou kunnen?

Wat ik mij afvraag wie heeft er een grote ketting of beugel die je handig kan bevestigen of misschien onder je zadel kwijt kan?
En ook nog kan gebruiken om je fiets ergens aan vast te maken?


Verder geen wensen :lol:
Robert
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Tatanka,

deze gebruik ik op mijn Strom:
Xena Lock XE S15
Categorie : Sloten
Alarmerend goed
Gemaakt van roestvrij gehard staal
Met een goed dubbel afsluitsysteem
Met ingebouwd alarm
en ART-KEURMERK CAT. 4
De XE S15 heeft naast het ART-Keurmerk ook het Gold Secure keurmerk gekregen in Engeland
14 mm pin
dubbel sluitsysteem
verchroomd versterkt aluminium
zilver
Voorheen heette dit slot de XES12.
Prijs : € 85.00 (Adviesprijs Incl. Btw)
op de beurs voor de prijs van 65 Euroos......
:arrow: misschien in Utrecht weer....... :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
tatanka

Bericht door tatanka »

Stroompje, kan je op zo'n beurs (Utrecht) ook pinnen, en weet je het niet zeker of de Xena Lock XE S15 dan voor 65 eurokes te koop zijn....! Dan heb ik n.l. mijn entree kaartje eruit!

M.v.g. Stormke
tatanka

Bericht door tatanka »

Voorheen heb ik altijd een gecertificeerd alarm laten plaatsen (450 euros),. Maar wanneer je je motor inruild. ben je het alarm ook kwijt, en dat is bij zo'n systeem natuurlijk TOPPIE....!

P.s. Ben je er tevreden over, qua losmaken e.d.....?

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Zolang je motoriek in orde is ..........is het insteken van de sleutel(met daarbij één piep) en daarna een slag draaien, geen moeilijke handeling......... :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Inmiddels zelf ook weer een leuke site gevonden:

http://www.abus.de/de/main.asp?ScreenLa ... MarkenID=7" onclick="window.open(this.href);return false;


Robert
Fred

Bericht door Fred »

Bouwschuim tegen het piepen, een skateboard onder het voorste wiel en drie stevige kerels en je moto zit binnen de minuut in een kamionette.
DUS : GEBRUIK ALLEEN STEVIGE KETTINGEN, SLOTEN, BOMEN enz... om hem te ketenen. De rest is prul .........
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Als je het zo bekijkt (en dat doet het dievengilde ook) dan heb je (helaas) zondermeer gelijk. :cry: En ken die gevallen ook van nabij. Dus nog belangrijker is goed verzekerd zijn. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

De Xena sloten zijn niet de sloten die met een balpen te openen zijn, zo staat ook op de NL site aangegeven.

Ik heb ook een Xena slot, batterijen gaan wat snel. Een aantal batterijtjes zijn ook gaan roesten. Wel makkelijk slot, maar het geluid demp je zo, je kan je handschoen zo op de speaker houden. Maar toch weer een extra obstakel voor een dief. Jammer genoeg komt hij niet al te goed uit de Promotor sloten test van vorig jaar. Kraaktijd onder 3 minuten als ik me niet vergis. Het Abus remschijfslot was echter langer dan 5 minuten (na 5 minuten stoppen ze, dat was goed genoeg).

Ik vond het alarm juist zo'n mooi extraatje, maar met zo'n slechte kraaktijd ga ik toch volgende keer (als dit slot weggeroest is) voor zo'n Abus.
tatanka

Bericht door tatanka »

Bedankt Emile voor de info, want ik was n.l. ook van plan om zo'n XENA slot aan te schaffen voor het alarm. Zelf heb ik een Abus schijfremslot!

Mijn neefje was afgelopen jaar met zijn R1 bij mij op bezoek, en het alarm (XENA) ging tot 2x toe af. Je hoorde het in de woonkamer niet. Toevallig was mijn vrouw onder in de kelder met de was bezig en had een luikje openstaan, en deze attendeerde ons erop! De dieven hebben er gewoonweg schijt aan.....!

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Je moet wel aardig dronken zijn als je een Yamaha wilt stelen.

Zonder gekheid: Ik heb zeker niet het idee dat je het iemand onmogelijk maakt om een fiets onsteelbaar te maken.

Ik zoek puur een oplossing die prakties is om mee te nemen en ook nog betaalbaar en misschien de dieven het idee geeft om de motor ernaast te pakken omdat die makkelijker mee te nemen zou zijn.

Als ze je fiets echt willen pikken zal ze dat best lukken.

Bij mij staat de fiets :

Binnen (achter deurslot)
Op Alarmsysteem
Op XENA (met Alarm)
Verankert aan muur met ketting.
5 meter van mijn bed (niet in de slaapkamer)

Ondanks dit alles heb ik toch maar een goede verzekering genomen.

Robert
LeChef

Beveiliging

Bericht door LeChef »

De motor onder laten duiken in kamp Zeist of het marinecomplex in Den Helder......nee, dan gaat de Diva toch interviews geven..

Ehhh..ff weer serieus, goed alarm erop, remschijf slot en een goede ketting die als een opgerolde worst in de toptas mee kan om la moto ergens aan vast te ketenen.

Eigenlijk helpt dat alles niet, welk ART slot dan ook. Met het juiste professionele knipgereedschap kom overal door heen. Maar dat is voor de echte profis.

Groet,

Gabby8)
tatanka

Bericht door tatanka »

Ja en dan houdt het toch ook eigenlijk wel op, toch.....! We zijn tenslotte toch ook nog goed verzekerd.......!

M.v.g. Stromke
Plaats reactie