welke intercom heeft de V-strommer?

...
Plaats reactie
Marcelg

welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Marcelg »

we zijn een beetje aan het rondkijken voor een leuke intercom voor op de v-strom zodat we lekker op toerritten met elkaar kunnen communiceren(driver-passenger) en de garmin 2610 kunnen beluisteren.

op de vfr800 hebben we een mit-100 van conrad en die bevalt goed, alleen de prijs.... :roll:
als maartje der rijbewijs heeft zou het ook mooi zijn als we de intercom kunnen uitbreiden met pmr functie.

welke intercom/pmr hebben jullie?
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Patrick8888 »

Ik maak gebruik van Interphone, bleu tooth apparaat. Kan ik mee naar de garmin luisteren en met mijn maat praten. Ben er tevreden over, bij 120 km/h is alles nog goed te verstaan. Eventueel is deze ook nog te koppelen met je gsm
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Remko

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Remko »

Marcelg schreef:
welke intercom/pmr hebben jullie?

Die van de Lidl!!!

Klik link voor review!

8)








En ik gebruik dat ding hooguit 4 dagen per jaar op de motor.......
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Kwakkel-BE »

Scala Rider Q2 :)
TenCats

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door TenCats »

Géén. Lekker rustig. :P
Remko

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Remko »

TenCats schreef:Géén. Lekker rustig. :P
Dat heb ik met dat ding van de Lidl ook!!!!

:schater:
Stromtrooper

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Stromtrooper »

Remko schreef:
Marcelg schreef:
welke intercom/pmr hebben jullie?

Die van de Lidl!!!

Klik link voor review!

8)








En ik gebruik dat ding hooguit 4 dagen per jaar op de motor.......
Nou voor die 2 euro krijg je wel veel!!!
:D
HD bye-bye

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door HD bye-bye »

Scala Q2 XL ( rider to rider ) Zijn hier zeer tevreden over :D
Dos Nijntjes

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Dos Nijntjes »

Zelf een Baehr Capo 3 (i.v.m. aanwijzingen van Zumo) en de vrouw een Baehr Dista.
Kost wel een paar centen, maar is helemaal top.

Op deze manier hebben we een zeer goede bike-to-bike communicatie waarvan het volume op het stuur te regelen is. Ook onderweg geen last van een lege batterij van de PMR zender. (Tenzij de accu 'dood' is :( )
Hiervoor 2 losse PMR zenders gehad, maar dat was het toch niet helemaal. Volume moest je voor het rijden instellen, waardoor het binnen de bebouwde kom te hard stond en je elkaar op de snelweg bijna niet kon horen. Helaas ook wel eens met lege batterijen gestaan :(
Flippy

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Flippy »

Q2 XL....is perfect voor ons.
Ik gebruik em meestal in combi met de Zumo, maar als de vrouw ook eens rijdt, dan gebruiken we die als intercom.
Zelfs tot 150km/u perfect verstaanbaar.
Diversion

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Diversion »

Heb ook goede berichten gehoord over de Scala Rider Q2, bereik schijnt goed te zijn tot 500 m. Ik weiger echter 350 euri uit te geven aan een set mono-apparaten uit de vorige eeuw. :evil:

Iemand enig idee wanneer er een Q2 met stereo bluetooth (AD2P) op de markt komt? Het schijnt dat de gewone Q2 al uitgefaseerd is en alleen de Q2 XL nog te koop is. Is dat een gunstig voorteken?
Savages

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Savages »

Diversion schreef:Heb ook goede berichten gehoord over de Scala Rider Q2, bereik schijnt goed te zijn tot 500 m. Ik weiger echter 350 euri uit te geven aan een set mono-apparaten uit de vorige eeuw. :evil:

Iemand enig idee wanneer er een Q2 met stereo bluetooth (AD2P) op de markt komt? Het schijnt dat de gewone Q2 al uitgefaseerd is en alleen de Q2 XL nog te koop is. Is dat een gunstig voorteken?
Mhmm ik had de Q2 bovenaan mijn lijstje staan, maar wist niet dat deze geen AD2P ondersteunen... mhmm dan vallen ze af, muziek afspelen stond hoog op de prioriteitenlijst... :cry:
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Kwakkel-BE »

Denk je echt dat je op de motor het verschil tussen wel of geen AD2P hoort? Met de wind, de motor, .... rondom?
Savages

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Savages »

Kwakkel-BE schreef:Denk je echt dat je op de motor het verschil tussen wel of geen AD2P hoort? Met de wind, de motor, .... rondom?

Euhh, ja daar ben ik van overtuigt. Ik heb een draadloze stereo headset (Jabra BT620s) waarmee ik via WinMobile device of gewoon pc naar muziek luister. Als ik daar AD2P uitzet, en dus mono-geluid heb, klinkt dat echt voor geen meter. Zelfs op de motor met hoge snelheid moet dat verschil in geluidskwaliteit wel te merken zijn. Daarnaast ligt de snelheid bij recreatief toeren toch altijd wat lager, en dan is het verschil zeker te horen.

Maar welke headsets staan er dan wel bekend om de goede geluidskwaliteit?
Flippy

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Flippy »

Kwakkel-BE schreef:Denk je echt dat je op de motor het verschil tussen wel of geen AD2P hoort? Met de wind, de motor, .... rondom?
Wanneer ik MP3's afspeel op de zumo, hoor ik duidelijk 'mono-kwaliteit'.
Anderzijds zit ik daar totaal niet mee in, want uiteindelijk heb ik de set gekocht als intercom OF GPS-spreekbuis. Daarvoor is de set perfect. Muziek is ook mogelijk. Wil je perfecte audio-kwaliteit -> No way, kijk uit naar een andere set.

Af en toe luister ik naar MP3's, en het stoort me niet....maar het is wel duidelijk lage kwaliteit.
Diversion

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Diversion »

Kwakkel-BE schreef:Denk je echt dat je op de motor het verschil tussen wel of geen AD2P hoort? Met de wind, de motor, .... rondom?
Ik luister nu via bluetooth naar mijn MP3's op mijn Nokia E90 en heb een perfect stereogeluid. Het is een in-ear bluetooth setje van Nokia zelf van nog geen 30 euro'tjes. Omdat het een in-ear setje is, heb ik geen aparte oordoppen nodig. Otoplastieken en al die andere ingewikkelde en dure oordopjes zijn aan mij niet besteed, het omgevingsgeluid wordt voldoende (maar niet geheel) gedempt.
Ik navigeer ook via mijn E90 en ook die navigeerdame is in stereo, met de E90 kan je navigeren en naar MP3's luisteren tegelijkertijd. Ik kan alleen zelf niet spreken.

Mijn ideaal zou zijn een Q2 met bluetooth AD2P en in-ear speakers. Is misschien wel lastig bij het opdoen van de helm.
Van

Re: welke intercom heeft de V-strommer?

Bericht door Van »

min vrouw en ik hebben de TTI 1446 gemodificeerd naar 3.5watt. aangesloten op de 2610.
met galvanische scheiding en versterker voor de 2610 en een ontstoorder voor de 1446.
werkt nog niet perfect maar doet het wel goed. duurzaam spul en spatwaterdicht.
zelf bij cbshop in overloon ingebouwd, prima service.
Plaats reactie