einde natte voeten-probleem?
einde natte voeten-probleem?
Hallo Strommers,
Hier ben ik weer met mijn probleem van de natte voeten.
Een aantal forumleden hebben al geopperd dat ik mijn schoeisel maar beter eens goed zou invetten (hetgeen ik al, gedaan heb), anderen vonden mijn poging dmv een soort carterplaat lovenswaardig, maar niet altijd even visueel geslaagd.
Als ik iets in mijn hoofd heb ga ik er mee door tot het bittere einde; ik zit nu eenmaal zo in mekaar.
Ik heb nu een andere oplossing gevonden die ik met jullie wil delen. Ze is nog niet volledig klaar (ik moet nog de linker zijde afwerken=schakelkant), maar ik wil jullie de foto's even doorsturen.
Verder is het ook nog niet in de praktijk uitgetest, want zoals jullie weten, het kan ogenschijnlijk het probleem oplossen, maar toch niet ten gronde.
Geef jullie gedacht maar erover, en denk eraan ik kan tegen een stootje.
Hierbijgevoegd 3foto's (meer ging niet), de volgende 2 foto's volgen in het volgende bericht.
grts, Ruke
Hier ben ik weer met mijn probleem van de natte voeten.
Een aantal forumleden hebben al geopperd dat ik mijn schoeisel maar beter eens goed zou invetten (hetgeen ik al, gedaan heb), anderen vonden mijn poging dmv een soort carterplaat lovenswaardig, maar niet altijd even visueel geslaagd.
Als ik iets in mijn hoofd heb ga ik er mee door tot het bittere einde; ik zit nu eenmaal zo in mekaar.
Ik heb nu een andere oplossing gevonden die ik met jullie wil delen. Ze is nog niet volledig klaar (ik moet nog de linker zijde afwerken=schakelkant), maar ik wil jullie de foto's even doorsturen.
Verder is het ook nog niet in de praktijk uitgetest, want zoals jullie weten, het kan ogenschijnlijk het probleem oplossen, maar toch niet ten gronde.
Geef jullie gedacht maar erover, en denk eraan ik kan tegen een stootje.
Hierbijgevoegd 3foto's (meer ging niet), de volgende 2 foto's volgen in het volgende bericht.
grts, Ruke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: einde natte voeten-probleem?
volgende 2 foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: einde natte voeten-probleem?
Ik zal mild zijn......
Heel creatief!!!
Maar mijn Daytona's vind ik een mooiere oplossing!!!!!!!!
Heel creatief!!!
Maar mijn Daytona's vind ik een mooiere oplossing!!!!!!!!
Re: einde natte voeten-probleem?
Tsja, je voeten zullen wel droog blijven maar of het nou mooi is...............................????
Re: einde natte voeten-probleem?
Wat Spocky zegt. Maar heel inventief, dat geef ik grif toe ! IK heb gewoon natte voeten, dus mij hoor je niet zeiken
Re: einde natte voeten-probleem?
Of het mooi is of niet, dt maakt me niet uit. Het lijkt functioneel.
Maak ik vraag me af wat de gevolgen zijn als je daar ooit mee tegen de grond flikkert?
Ik zou een versterking voorzien aan de buitenrand van dit "spatbord" om te verkomen dat het bij een val als een guillotine in je onderbeen terecht komt.
Maak ik vraag me af wat de gevolgen zijn als je daar ooit mee tegen de grond flikkert?
Ik zou een versterking voorzien aan de buitenrand van dit "spatbord" om te verkomen dat het bij een val als een guillotine in je onderbeen terecht komt.
Re: einde natte voeten-probleem?
Ik begrijp waar je mee bezig bent, maar mooi is anders. Ik vraag me overigens af of dit zal werken want het opspattende regenwater gaat als een nevel rond je motorfiets en dat hoort er gewoon een beetje bij.
En wat Nero ook zegt, bij een val buigt dit alle kanten op en dat moet niet verkeerd uitpakken. Wat betekent dit trouwens voor je grondspeling?
Ben zelf ooit begonnen met m'n voeten in plastic zakken in m'n lederen laarzen, gevolgd door regenkappen, overlaarzen of gewoon natte poten. Wat dat betreft heb ik wat geleden in die 37 jaar dat ik nu motorrij.
Nu alleen nog maar gore-tex, het echte spul en zodra die het opgeeft na de 2 jaar garantie, wegflikkeren en op naar het volgende paar. Daytona laarzen zijn aan te bevelen want die heb ik al een aantal jaren zonder vochtproblemen.
En wat Nero ook zegt, bij een val buigt dit alle kanten op en dat moet niet verkeerd uitpakken. Wat betekent dit trouwens voor je grondspeling?
Ben zelf ooit begonnen met m'n voeten in plastic zakken in m'n lederen laarzen, gevolgd door regenkappen, overlaarzen of gewoon natte poten. Wat dat betreft heb ik wat geleden in die 37 jaar dat ik nu motorrij.
Nu alleen nog maar gore-tex, het echte spul en zodra die het opgeeft na de 2 jaar garantie, wegflikkeren en op naar het volgende paar. Daytona laarzen zijn aan te bevelen want die heb ik al een aantal jaren zonder vochtproblemen.
Re: einde natte voeten-probleem?
mmhhh ziet er niet uit! (iets minder mild)
Wil niet zeggen dat het niet netjes gemaakt is..
Soort proto type.. voor evt mooi gevormde kunstofkappen ofzo!
Dat je naar een oplossing zoekt is wel begrijpelijk... er komt idd veel water op je laarzen.
Maar een is een paar waterdichten laarzen niet een beter en handigere oplossing?? of een extenda fenda... ook daar valt over te twisten... maar is wat meer één met de motor!
Heb wel een tip (lees grapje)... maak het kantelbaar naar beneden..met sneeuw kan je ook nog ff crossen!!
Grtjes (btw is dit niet verboden)
Wil niet zeggen dat het niet netjes gemaakt is..
Soort proto type.. voor evt mooi gevormde kunstofkappen ofzo!
Dat je naar een oplossing zoekt is wel begrijpelijk... er komt idd veel water op je laarzen.
Maar een is een paar waterdichten laarzen niet een beter en handigere oplossing?? of een extenda fenda... ook daar valt over te twisten... maar is wat meer één met de motor!
Heb wel een tip (lees grapje)... maak het kantelbaar naar beneden..met sneeuw kan je ook nog ff crossen!!
Grtjes (btw is dit niet verboden)
Re: einde natte voeten-probleem?
Vertel eens iets meer, Eventueel in een apparte draad over "droge voeten".TenCats schreef: Nu alleen nog maar gore-tex, het echte spul en zodra die het opgeeft na de 2 jaar garantie, wegflikkeren en op naar het volgende paar.
@ Stromtrooper : Ik heb me zopas de Extenda Fenda besteld in England. (Dank aan "FrenkieNL" voor de tip)
Vervoer inbegrepen komt dat op 24 Euro en nog wat centen.
Maar het concept van deze man zijn waterkappen is natuurlijk best interessant,... het moet dan in kunststof en smaller zijn. Gewoon functioneel om ook de voeten uit de "spat" te zetten. Beetje fusion tussen een Burgmann, een V-Strom.
(Ai, nu ga ik er van langs krijgen)
- BertVP
- DL650 berijder
- Berichten: 55
- Lid geworden op: za 31-01-2009, 22:14
- Mijn motor is een: DL1000 L5 wit sinds 17/04/2015, vorige: DL650, Yamaha XT600E
- Woonplaats: België, Vlaams-Brabant
- Contacteer:
Re: einde natte voeten-probleem?
Zoals reeds gemeld: een mooi functioneel initiatief. Persoonlijk vind ik het niet nuttig. Dat beetje regen dat onze laarsjes nat maakt stelt niets voor ... of komt dit omdat ik voor de Strom met een XT600E reed ?
Suzuki V-Strom DL1000L5 wit.
Re: einde natte voeten-probleem?
Is allemaal niet zo moeilijk. Kijk hier maar eens.Nero schreef:Vertel eens iets meer, Eventueel in een apparte draad over "droge voeten".TenCats schreef: Nu alleen nog maar gore-tex, het echte spul en zodra die het opgeeft na de 2 jaar garantie, wegflikkeren en op naar het volgende paar.
Re: einde natte voeten-probleem?
ik heb de roadstars was alleen iets minder geld kwijt is een heerlijke laars moet ik zeggen (en nee voor de bijdehante onder ons niet om op te eten )TenCats schreef:Is allemaal niet zo moeilijk. Kijk hier maar eens.Nero schreef:Vertel eens iets meer, Eventueel in een apparte draad over "droge voeten".TenCats schreef: Nu alleen nog maar gore-tex, het echte spul en zodra die het opgeeft na de 2 jaar garantie, wegflikkeren en op naar het volgende paar.
Re: einde natte voeten-probleem?
Deze had ik zelfs voor 89 euro.. met de melding dat als ze zouden lekken binnen 1 jaar, kan ik ze omruilen!!TenCats schreef:Is allemaal niet zo moeilijk. Kijk hier maar eens.Nero schreef:Vertel eens iets meer, Eventueel in een apparte draad over "droge voeten".TenCats schreef: Nu alleen nog maar gore-tex, het echte spul en zodra die het opgeeft na de 2 jaar garantie, wegflikkeren en op naar het volgende paar.
nou proberen maar ..voor dat geld!!
http://www.motozoom.nl/producten/Probiker" onclick="window.open(this.href);return false;®-Touring-II-waterproof-Met-Drygate®-membraan-202740.html
Top laars... waterdicht! persoonlijk... ogen ze ook nog (voor een probiker). ik heb ook duurdere laarzen gehad en ook waterdicht... maar voor deze prijs..aanrader!!!
@Nero, das ook een mooi prijsje (denk ik??) voor de extenda fenda, heb je hier verdere info over? bvd!
Re: einde natte voeten-probleem?
Stormtrooper kijk eens op dit linkjeStromtrooper schreef:Deze had ik zelfs voor 89 euro.. met de melding dat als ze zouden lekken binnen 1 jaar, kan ik ze omruilen!!TenCats schreef:Is allemaal niet zo moeilijk. Kijk hier maar eens.Nero schreef:Vertel eens iets meer, Eventueel in een apparte draad over "droge voeten".TenCats schreef: Nu alleen nog maar gore-tex, het echte spul en zodra die het opgeeft na de 2 jaar garantie, wegflikkeren en op naar het volgende paar.
nou proberen maar ..voor dat geld!!
http://www.motozoom.nl/producten/Probiker" onclick="window.open(this.href);return false;®-Touring-II-waterproof-Met-Drygate®-membraan-202740.html
Top laars... waterdicht! persoonlijk... ogen ze ook nog (voor een probiker). ik heb ook duurdere laarzen gehad en ook waterdicht... maar voor deze prijs..aanrader!!!
@Nero, das ook een mooi prijsje (denk ik??) voor de extenda fenda, heb je hier verdere info over? bvd!
Linkje naar Extenda Fenda
om het simpel te houden is een verlengstukje van je voorspatbord zodat het vuil meer naar onder word gewerkt ipv je blok cq je voeten
Re: einde natte voeten-probleem?
Of het mooi- en/of functioneel is laat ik in het midden, de constructie zoals deze getoond wordt is wettelijk niet toegestaan.
Artikel 5.4.48 van het voertuigreglement voor motorfietsen schrijft hierover het volgende:
Motorfietsen mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren.
Je zult dus minimaal de scherpe randen moeten aanpakken (nee, vijlen is niet voldoende )
En al las je er een koker op, dan nog zal het me niet verbazen dat een fanatieke agent je alsnog op de bon slingert vanwege een uitstekend deel.
Artikel 5.4.48 van het voertuigreglement voor motorfietsen schrijft hierover het volgende:
Motorfietsen mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren.
Je zult dus minimaal de scherpe randen moeten aanpakken (nee, vijlen is niet voldoende )
En al las je er een koker op, dan nog zal het me niet verbazen dat een fanatieke agent je alsnog op de bon slingert vanwege een uitstekend deel.
Re: einde natte voeten-probleem?
Niet breder maken als je steppies, en die buis is niet eens zo'n gek idee, beetje "ronder" maken. (en scharnierbaar als de steppies).Hunter6 schreef:Of het mooi- en/of functioneel is laat ik in het midden, de constructie zoals deze getoond wordt is wettelijk niet toegestaan.
Artikel 5.4.48 van het voertuigreglement voor motorfietsen schrijft hierover het volgende:
Motorfietsen mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren.
Je zult dus minimaal de scherpe randen moeten aanpakken (nee, vijlen is niet voldoende )
En al las je er een koker op, dan nog zal het me niet verbazen dat een fanatieke agent je alsnog op de bon slingert vanwege een uitstekend deel.
Zoals nu ben ik het ermee eens dat het gevaarlijk is...zowel voor de rijder als de medemens (en dier)
@ Jokapo, weet wat het is en doet.. maar het linkje ging het me even om.. thanx men!!
Laatst gewijzigd door Gast op zo 23-08-2009, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: einde natte voeten-probleem?
Jokapo schreef:nooit geweten dat ik ook Nero heet
haha de booz men.. tis aangepast ....