Vizier anti condens

...
Plaats reactie
Biker

Vizier anti condens

Bericht door Biker »

Van de week zag ik iets dat voor mij nieuw is. een kunstof schermpje dat aan de binnenzijde van je vizier wordt geplakt en zo een dubbel vizier wordt dat niet aanslaat!! Het is geen folie, dat heb ik ook eens geprobeerd en dat werkte niet maar dit werkt wel! Hoe het heet weet ik niet maar wel dat hij het bij een motordealer (motorhuis eindhoven heeft laten monteren en dat het € 35,= kosste. Mij leek het het ei van.......de kip (hoe heet hij ook alweer). Ook wordt het iets getint als de zon erop schijnt. Het is dus een soort pin-lock maar dan zonder dat er gaatjes in je vizier geboord worden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Is het soms "Fog City"? Die tint volgens mij niet maar die plak je wel.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacB

Bericht door MacB »

Iron Horse schreef:Is het soms "Fog City"? Die tint volgens mij niet maar die plak je wel.
Hallo Iron,

Fog city heeft er eentje dat donkerder wordt, vastgehad bij http://www.rad.be/Framesetproef.html" onclick="window.open(this.href);return false;
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ik heb jaren geleden een FogCity insert gehad, werkte op zich prima voor zover ik me kan herrineren. De nieuwere modellen schijnen nog verbeterd te zijn. Ik ben ook erg benieuwd naar die "light adaptive" versie (de FogCity Hyper Optiks), ik heb net een test ervan gevonden:

http://www.motorcycle.com/mo/mcbeware/0 ... ndex.motml" onclick="window.open(this.href);return false;

De Hyper Optiks is verkrijgbaar in groen en blauw:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

niet bij schuberth

Bericht door Gerrit »

Hoi,

Let even op. Ik heb op mijn Schuberth eerst een pinlock gehad. Deze reageerde met de anti-condens laag van schuberth zelf, waardoor ik matglad gehad. Nadat mijn dealer onder garantie mijn vizier had vervangen heeft hij een fogcity vizier aan de binnenkant geplakt. Na verloop van tijd loste de lijmlaag op waardoor ik weer een matglas voor mijn ogen had. Weer onder garantie het vizier vervangen. Ben nu aan het knoeien met rain-x anti condens. Vooralsnog tevreden.

Moraal van het verhaal. Met schuberth kun je het beste geen "dubbel-glas" aanschaffen.

Groets,

Gerrit
Moose

Re: niet bij schuberth

Bericht door Moose »

gerrit schreef: Moraal van het verhaal. Met schuberth kun je het beste geen "dubbel-glas" aanschaffen.
Hoi Gerrit !
Sorry, maar dan hou ik er een volledig andere moraal op na :!: :wink:
Ik heb een Schuberth helm en heb daar twee jaar geleden een FogCity anti-condens vizier ingeplakt ! .... Werkt ( nog steeds ) perfekt :!: :lol:
Door mijn dealer werd destijds de Pinlock afgeraden en de FogCity juist aanbevolen.
Het is echter wél zaak dat je de FogCity in één keer goed aan de binnenkant van het Schuberth vizier plakt ...en da's geen gemakkelijke opgave :!: :wink:

Groet
Vic
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: niet bij schuberth

Bericht door Aad900 »

Moose schreef: Het is echter wél zaak dat je de FogCity in één keer goed aan de binnenkant van het Schuberth vizier plakt ...en da's geen gemakkelijke opgave :!: :wink:

Groet
Vic
Klopt als een bus, ik had hem een paar jaar terug in mijn Caberg geplakt, toen ik bij een verkeerslicht mijn klep omhoog deed, woei dat ding gelijk eruit. Ik ben er toen nooit meer aan begonnen. Maar als hij goed geplakt zit werkt het wel.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Ferdo

Re: niet bij schuberth

Bericht door Ferdo »

gerrit schreef:Moraal van het verhaal. Met schuberth kun je het beste geen "dubbel-glas" aanschaffen.
Ik heb het originele pinlock vizier van Schubert zelf op mijn S1. Dan krijg je gelijk een kant en klaar compleet dubbel-glas vizier voor ongeveer 80 euro's. Werk perfect. En van matglas merk ik niets. Super handig in deze vrieskou....
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Is het soms "Fog City"? Die tint volgens mij niet maar die plak je wel.

Afbeelding
Nee het is niet The Fog city, dit is een dunnen folie en wat ik heb gezien is een hyper optick(???) het is van dikker materiaal en heeft een zwarte omranding en kost iets meer dan fog city
Biker

Re: niet bij schuberth

Bericht door Biker »

Moose schreef:
gerrit schreef: Moraal van het verhaal. Met schuberth kun je het beste geen "dubbel-glas" aanschaffen.
Hoi Gerrit !
Sorry, maar dan hou ik er een volledig andere moraal op na :!: :wink:
Ik heb een Schuberth helm en heb daar twee jaar geleden een FogCity anti-condens vizier ingeplakt ! .... Werkt ( nog steeds ) perfekt :!: :lol:
Door mijn dealer werd destijds de Pinlock afgeraden en de FogCity juist aanbevolen.
Het is echter wél zaak dat je de FogCity in één keer goed aan de binnenkant van het Schuberth vizier plakt ...en da's geen gemakkelijke opgave :!: :wink: Het plakken van fog city is inderdaad niet makkelijk. Ik heb het llaatst geprobeerd op mijn shoei raid echter de dag erop was het een waas en bubbel. Ik heb hem eraf gesnukt en met een rotgang weggeflik...... dus dat doe ik niet meer maar de nieuwe Hyoer Optic LAAT ik er wel inplakken en dan word ik blij!!

Groet
Vic
Biker

Bericht door Biker »

2 weken geleden heb ik een anti condens 'binnenvizier' in mijn helm vizier geplakt. Het is van Pro Grip en heet: Light snesitive no fog lens. Het is een kunststof vizier dat aan de binnenkant van je gewone vizier komt. Doordat er lucht tussen je vizier en het binnenvizier blijft zitten beslaat je vizier niet meer! Het werkt echt. Ook is hij te verkrijgen in een getinte versie wat erg comfortabel is. 1 nadeeltje, de buitenste rand waarmee je het binnenvizier vastplakt is zwart maar dat went snel en de kosten: €25,-
Yippy

Bericht door Yippy »

Ik gebruik al 9 jaar een FogCity en naar volle tevredenheid. Die heb je tegenwoordig ook in enkele kleurtjes en voor een aantal merken is een bijzonder exemplaar te koop.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Aan de binnenkant van mijn Nolan helmpje zit een binnenscherm tussen twee pinntjes vast. Is dus niet luchtdicht afgesloten, maar van beslaan heb ik ook geen last.
Ik kan het dus relatief eenvoudig vervangen (4 a 5 minuten) door een ander binenscherm. Je schijnt ze in diverse kleuren te hebben.
Biker

Bericht door Biker »

ABo schreef:Aan de binnenkant van mijn Nolan helmpje zit een binnenscherm tussen twee pinntjes vast. Is dus niet luchtdicht afgesloten, maar van beslaan heb ik ook geen last.
Ik kan het dus relatief eenvoudig vervangen (4 a 5 minuten) door een ander binenscherm. Je schijnt ze in diverse kleuren te hebben.
Is dit een soort van Pin Lock?? Zijn deze pinnetjes door het orginele vizier geboord?? Nog nooit gezien.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Yep, ze zijn nog draaibaar ook.
Kan je het binnenvizier zonder al te veel moeite er tussen uit halen.
Maar je moet wel je hele viezier demonteren, maar echt in 4 / 5 minuten heb je alles verwisseld.
Kip simpel
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Low budget oplossing :idea:

Als ik op mijn werk kom maak ik altijd mijn helm met een sopje van handzeep schoon hij moet toch schoon. Met veel zeep en weinig water. Dan even droog vegen, er blijft dus wat zeep achter condens blijft dan grotendeels weg. Vooral zeep met veel gliserine (schrijf ik het goed) houd de condens weg.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Zover ik weet is dat niet een soort pinlock maar gewoon pinlock. Dezelfde optie als op de Schuberth helmen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Pinlock heeft sinds enige tijd nu een siliconenrand op hun schermpje zitten dat een (nog) beter resultaat moet opleveren. Alleen te hopen dat er dan niet van die eikels als in Rotterdam bij Safe zijn die het monteren, want dan kun je het beter zelf doen. (Zie hier)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Toontje

Bericht door Toontje »

Even wat betreft Schuberth-helmen . . . ze staan niet in de lijst op pinlock.nl. Dit is om twee redenen: Schuberth heeft alleen anti-condens-vizieren en de Pinlock kan de ingebouwde zonnenbril blokkeren. Montage van een Pinlock is bij sommige helmen wel mogelijk, maar het moet heel taktisch gebeuren.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Toontje schreef:Schuberth heeft alleen anti-condens-vizieren en de Pinlock kan de ingebouwde zonnenbril blokkeren.
Quote van motorforum:
"Het is een origineel standaardvizier met Schuberth anticondens behandeling, dus niet geschikt voor een pinlock. Heb op mijn oude Schuberth vizier, waar na twee jaar intensief dagelijks gebruik de anticondenswerking weg was, wel een pinlock gemonteerd en daar ruim twee jaar probleemloos meegereden (niks geen chemische reactie, omdat de anticondenswerking uitgewerkt was!). Pinlock kan dus wel, maar dan alleen op een oud al enige tijd gebruikt vizier, waarvan de anticondenswerking is uitgewerkt"

Er is ook een electrisch verhit vizier te koop voor de concept en C2, alsmede een neuskapje om condens te verminderen:
Afbeelding
CVke

Bericht door CVke »

Rij al enkele maanden rond met een pinlock van een Laser Tornado in mijn schuberth concept. Geen enkel probleem, werkt perfect. Geen condens, gemakkelijk zelf te installeren, het meeste werk kruipt in het uitmeten en daarna enkel nog 2 gaatjes boren, pinnetjes erin en pinlock erin klikken.
Sommige zeggen dat je moet oppassen dat de anti condenslaag kan reageren met de siliconen van de pinlock. Maar ze zeggen er ook bij dat je best je vizier 24 uur in een emmer met water moet leggen om de originele condenslaag te verwijderen. Heb ik niet gedaan omdat die bij mij er waarschijnlijk toch al uit was door de condens voor de plaatsing van mijn pinlock.
Pinlock kost ongeveer 25€, dus weinig geld voor goed zicht.
Hans van Delft

Re: Vizier anti condens

Bericht door Hans van Delft »

Enkele weken geleden anti-condensruitje in het vizier geplakt. Al enkele keren is dat losgelaten!? Het plakrandje houdt niet meer. Heeft iemand tips??

gr.
Hans
Furiousz

Re: Vizier anti condens

Bericht door Furiousz »

Hans van Delft schreef:Enkele weken geleden anti-condensruitje in het vizier geplakt. Al enkele keren is dat losgelaten!? Het plakrandje houdt niet meer. Heeft iemand tips??

gr.
Hans
Welke heb je gekocht? Fogcity? Ik zou toch voor een pinlock gaan, deze word niet geplakt maar vastgezet in je vizier dmv 2 pinnetjes. Misschien iets duurder dan andere oplossingen, maar het werkt echt perfect!
Korsan

Re: Vizier anti condens

Bericht door Korsan »

Wie weet trouwens nog een goedkoop adresje voor Concept pinlock? Ze kosten namelijk 85 euro!!
Hans van Delft

Re: Vizier anti condens

Bericht door Hans van Delft »

Het merk weet ik niet meer, staat er niet op. Aan de beide uiteinden van het 'anti fog visor' zit een kleine inham. Zou het kunnen zijn dat daarin die pinlocks in passen. Kun je die alsnog in het originele vizier laten plaatsen?

Hans
Furiousz

Re: Vizier anti condens

Bericht door Furiousz »

Hans van Delft schreef:Het merk weet ik niet meer, staat er niet op. Aan de beide uiteinden van het 'anti fog visor' zit een kleine inham. Zou het kunnen zijn dat daarin die pinlocks in passen. Kun je die alsnog in het originele vizier laten plaatsen?

Hans
Klinkt wel als een pinlock met die 2 inhammen aan de uiteinden, maar daar zit geen plakstrip oid aan dacht ik. Welke helm heb je?
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Vizier anti condens

Bericht door Martien_1000 »

IK heb een Nolan N103 met standaard pinlock vizier.
Werkt perfect, slaat nooit aan.
Hans van Delft

Re: Vizier anti condens

Bericht door Hans van Delft »

Hoi,

Ik ben vandaag terug geweest naar Van der Heijden in Den Bosch waar ik 'm had gekocht. Probleem is voorlopig weer opgelost, hoop ik. Ik kreeg gratis een nieuwe.

gr.

Hans
Capri

Re: Vizier anti condens

Bericht door Capri »

Volgens de Pinlock site was er geen standaard oplossing voor mijn type HJC helm.
Echter bij martijnsmotorkleding te Rotterdam hebben ze "klaar terwijl u wacht" de Pinlock erin gezet :D
Ik heb nu bijna 2 jaar een Pinlock in mijn HJC helm, koste me ongeveer €25,- inclusief montage (type met silicone rand)
Nu wil ik nooit meer iets anders, werkelijk een super oplossing, nooit meer een beslagen vizier.
http://www.martijnsmotorkleding.nl/
Furiousz

Re: Vizier anti condens

Bericht door Furiousz »

Hans van Delft schreef:Hoi,

Ik ben vandaag terug geweest naar Van der Heijden in Den Bosch waar ik 'm had gekocht. Probleem is voorlopig weer opgelost, hoop ik. Ik kreeg gratis een nieuwe.

gr.

Hans
Wat was nu het uiteindelijke probleem?
Stromtrooper

Re: Vizier anti condens

Bericht door Stromtrooper »

Korsan schreef:Wie weet trouwens nog een goedkoop adresje voor Concept pinlock? Ze kosten namelijk 85 euro!!
Krijg je er wel een nieuw vizier bij!!

De anticondens laag op een Schuberth vizier kan je eraf weken door het minimaal het in 24 uur in koud water te leggen, hierna kan je er een standaard pinlock ruitje in monteren.

Bij mij was het vizier wat beschadigd, dus heb ik voor een "beursprijsje" (74euro, zonder beursprijs 82 en een beetje) een nieuwe op gezet.

Het resultaat TOP!! en was me de 74 euro wel waard.

Toch al met al had Schuberth hierin wel een tegemoedkoming mogen doen..(maarja Duitsers doen niet aan matsen)

Groetjes
Hans van Delft

Re: Vizier anti condens

Bericht door Hans van Delft »

De verkoopster zei: 'soms zit er gewoon een slecht exemplaar tussen dat gewoon niet goed plakt'. Als je het anti-condens vizier (was inderdaad fog-city) er volgens de gebruiksaanwijzing in plakt, mag dat na zo'n korte tijd niet loslaten.
Daarom kreeg ik een nieuwe. Prima service toch.

gr
Hans
Korsan

Re: Vizier anti condens

Bericht door Korsan »

Dat weet ik, maar ik had gehoord dat de universele pinlock veel smaller is als die er standaard opgaat.
Stromtrooper schreef:
Korsan schreef:Wie weet trouwens nog een goedkoop adresje voor Concept pinlock? Ze kosten namelijk 85 euro!!
Krijg je er wel een nieuw vizier bij!!

De anticondens laag op een Schuberth vizier kan je eraf weken door het minimaal het in 24 uur in koud water te leggen, hierna kan je er een standaard pinlock ruitje in monteren.

Bij mij was het vizier wat beschadigd, dus heb ik voor een "beursprijsje" (74euro, zonder beursprijs 82 en een beetje) een nieuwe op gezet.

Het resultaat TOP!! en was me de 74 euro wel waard.

Toch al met al had Schuberth hierin wel een tegemoedkoming mogen doen..(maarja Duitsers doen niet aan matsen)

Groetjes
Stromtrooper

Re: Vizier anti condens

Bericht door Stromtrooper »

Korsan schreef:Dat weet ik, maar ik had gehoord dat de universele pinlock veel smaller is als die er standaard opgaat.
Kep nog zo'n universele pinlock, zal ze eens vergelijken!

ondertussen vergeleken... dat is een behoorlijk verschil... universele pinlock is ongeveer in de hoogte 1 cm kleiner
maar in de breedte wel een centimeter of 4.

Ziet er niet uit.. ga voor de originele vizier incl. pinlock!! dat zou mijn advies zijn!

Groetjes!
E-Strom

Re: Vizier anti condens

Bericht door E-Strom »

Voor de C2 moet je dan ook een universele in XL nemen... (weet niet of die nog beschikbaar zijn, op de site vind je niks meer over universeel).
Capri

Re: Vizier anti condens

Bericht door Capri »

Bij mijn Schuberth C2 liet de anti-condens laag aan de binnenzijde van het vizier al vrij snel los.
Ik had de helm gekocht bij Louis in Duitsland, daar vertelde men mij dat dit een veel voorkomende klacht was.
De laag kan niet tegen vocht :?:
Het vizier is onder garantie vervangen voor een origineel Schuberth vizier met Pinlock, en dat zonder kosten. :worship:

Overigens is dit vizier met Pinlock nu in de aanbieding bij Louis.de voor 47,95. (bestelnummer 20017173)
Of als je het liever in Nederland koopt bij Motozoom.nl voor 57,95. (bestelnummer 22017173)
Plaats reactie