gps
Nederlandse taal
De sp2610 is qua software (op de sp2610 zelf) en gesproken taal gewoon in nederlands in te stellen. Alleen de software voor je pc om de routes te maken (Mapsource) is in duits, engels, frans, intaliaans, spaans etc. Maar helaas niet in nederlands. Voor de meesten zal engels echter geen probleem zijn. Wil je meer weten, kun je me ook een pb tje sturen of e-mailen: bwsves@prettel.nl
Groetjes
Bertilla
Groetjes
Bertilla
Ik heb me op de beurs even laten bijpraten over GPS.
Dat gaat inderdaad aardig in de papieren lopen als je een complete GPS op je motor wil hebben, (die ook nog in de auto kan), PC software erbij, een headset voor je helm en een kastje om ook via een PMR te kunnen overleggen met je ega........
Ik ga eerst maar eens even shoppen naar alle onderdelen
Hoort de PC software ( Mapsource) bij de Garmin??
harry
Dat gaat inderdaad aardig in de papieren lopen als je een complete GPS op je motor wil hebben, (die ook nog in de auto kan), PC software erbij, een headset voor je helm en een kastje om ook via een PMR te kunnen overleggen met je ega........
Ik ga eerst maar eens even shoppen naar alle onderdelen
Hoort de PC software ( Mapsource) bij de Garmin??
harry
Software
Hoi Harry,
Mapsource hoort bij de Sp2610. Bij je sp2610 (normaal lees auto pakket)krijg je geleverd: Mapsource, European City Navigation (kaartensoftware voor de sp2610 én Mapsource), bijbehorende unlock codes, usb kabel voor uploaden van pc naar sp2610, Power adapter, compactflash 256 mb, steun voor op het dashboard, afstanbediening, aansluiting van sp2610 met speaker naar 12V in auto en alle handleidingen. Weliswaar in het engels. Shoppen is zeker de moeite waard, zie eerdere stukjes.
Groetjes
Bertilla
Mapsource hoort bij de Sp2610. Bij je sp2610 (normaal lees auto pakket)krijg je geleverd: Mapsource, European City Navigation (kaartensoftware voor de sp2610 én Mapsource), bijbehorende unlock codes, usb kabel voor uploaden van pc naar sp2610, Power adapter, compactflash 256 mb, steun voor op het dashboard, afstanbediening, aansluiting van sp2610 met speaker naar 12V in auto en alle handleidingen. Weliswaar in het engels. Shoppen is zeker de moeite waard, zie eerdere stukjes.
Groetjes
Bertilla
Goedkoop is ook Aspidshop (http://www.aspidshop.com).
Ik heb zelf de 60CS. Ik heb alleen Metroguide om mee te navigeren.
Is er iemand geinteresseerd in het "sharen" van City Select of City Navigator. Er zit standaard een unlock bij voor 2 toestellen.
Tobo01
Ik heb zelf de 60CS. Ik heb alleen Metroguide om mee te navigeren.
Is er iemand geinteresseerd in het "sharen" van City Select of City Navigator. Er zit standaard een unlock bij voor 2 toestellen.
Tobo01
Hallo Tobo01,
Ik heb geleerd dat er géén 'domme vragen' bestaan, dus ik gok het maar
Als je bij Aspidshop en GPS systeem van Garmin Quest zou kopen, kan je dan wel de Nederlandse taal instellen
Het is namelijk een Spaans/Italiaans bedrijf, en ik weet het echt niet, wat je dan mag verwachten.
Als iemand anders deze vraag kan beantwoorden, dan (ook) graag, want ik wil eigenlijk op kort termijn zo'n 'Quest' kopen
Ik heb geleerd dat er géén 'domme vragen' bestaan, dus ik gok het maar
Als je bij Aspidshop en GPS systeem van Garmin Quest zou kopen, kan je dan wel de Nederlandse taal instellen
Het is namelijk een Spaans/Italiaans bedrijf, en ik weet het echt niet, wat je dan mag verwachten.
Als iemand anders deze vraag kan beantwoorden, dan (ook) graag, want ik wil eigenlijk op kort termijn zo'n 'Quest' kopen
Hoi Strommie,
Alles is gewoon instelbaar in het Nederlands, als dat beschikbaar is in de firmware. Meestal is dit zo bij Garmin.
Mijn 60CS komt uit Amerika, en is gewoon in Nederlands in te stellen. De firmware is internationaal. Mijn GPS heeft als nadeel, dat er een Amerikaanse basemap in zit (is niet te wisselen). De Garmins bij Aspid zijn Europees.
Het basemap probleem wordt opgeheven, door Mapsource kaarten te gebruiken.
Groeten,
Tobo01
Alles is gewoon instelbaar in het Nederlands, als dat beschikbaar is in de firmware. Meestal is dit zo bij Garmin.
Mijn 60CS komt uit Amerika, en is gewoon in Nederlands in te stellen. De firmware is internationaal. Mijn GPS heeft als nadeel, dat er een Amerikaanse basemap in zit (is niet te wisselen). De Garmins bij Aspid zijn Europees.
Het basemap probleem wordt opgeheven, door Mapsource kaarten te gebruiken.
Groeten,
Tobo01
Voor de "doe-het-zelvers":
Stap voor stap montage van een GPS op je strompie:
Laat je boormachine niet uitschieten
http://www.spectrum-mrc.com/technical/a ... erlet.html
Harry
Stap voor stap montage van een GPS op je strompie:
Laat je boormachine niet uitschieten
http://www.spectrum-mrc.com/technical/a ... erlet.html
Harry
Bedankt voor de tip Harry, maar na 2 minuten kijken kreeg ik al het gevoel dat dit écht iets is voor 'gevorderden'
Ik hoef (en wil) geen vast systeem op de motor; daarom koop ik ook een 'handheld', net zoals Blueberry.
Die heeft bijv. een handheld Navman, en houdt hem in z'n binnenzak.
Zo wordt hij door een 'oortje' in z'n helm 'binnen-gepraat'
Dát wil ik ook. (Hoe is de Navman t.o.v. de Quest, BLUEBERRY )
Nog iemand tips over een Garmin Quest
Ik hoef (en wil) geen vast systeem op de motor; daarom koop ik ook een 'handheld', net zoals Blueberry.
Die heeft bijv. een handheld Navman, en houdt hem in z'n binnenzak.
Zo wordt hij door een 'oortje' in z'n helm 'binnen-gepraat'
Dát wil ik ook. (Hoe is de Navman t.o.v. de Quest, BLUEBERRY )
Nog iemand tips over een Garmin Quest
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Nadeel KAN het niet uitbreidbare geheugen zijn. Ben momenteel ook druk zoekende.
Bij de 2610 heb ik al in dit topic gelezen dat die continue aan de voeding moet blijven hangen. Wat daar mee bedoeld werd is me niet geheel duidelijk. Moet je hem dan op de motor gemonteerd laten zitten? Kan hij er dan vanaf gejat worden? Ik ben dus ook duidelijk nog zoekende en heb me nog niet professioneel laten voorlichten.
Bij de 2610 heb ik al in dit topic gelezen dat die continue aan de voeding moet blijven hangen. Wat daar mee bedoeld werd is me niet geheel duidelijk. Moet je hem dan op de motor gemonteerd laten zitten? Kan hij er dan vanaf gejat worden? Ik ben dus ook duidelijk nog zoekende en heb me nog niet professioneel laten voorlichten.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Maar men geeft nogal hoog op als het gaat om Waypoint in Notter. En advies is iets dat niet meteen iets kost. Ik begrijp uit alle verhalen dat men daar zeer ter zaken kundig is en ik hoor er (tot nu toe) ook geen negatieve verhalen over. Misschien niet de goedkoopste, maar ik heb ook nog niks gekocht. En afhankelijk van het prijsverschil is service en deskundigheid me ook wel iets waard. Het zijn toch behoorlijke bedragen en dan koop je dat toch het liefst met een behoorllijk stukje zekerheid.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik begrijp hem , maar in eerste instantie ligt het in de bedoeling, voor zover mogelijk, ze een keertje tijdens mijn (variabele) lunchpauze of na werktijd een bezoekje te brengen. Daarmee vang ik 2 vliegen in 1 klap. Werk en het pleziertje zonder dat het elkaar schaadt. Mocht ik iets anders plannen, zoals een zaterdag of een vrije dag dan laat ik het je nog even weten, net als voor een eventueel tripje naar Louis.de in Essen zoals al eens eerder genoemd.Strommie schreef:Oké Rob; wannéér gaan we naar Notter
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Nogmaals ik heb eerst de SP 2610 gehad, en heb daarna de GPSmap 276C gekocht. Deze vind ik persoonlijk beter in meerdere opzichten, zoals ik al eerder omschreven hebt!
Notter zal je zeker de SP aansmeren, omdat hij zelf de Cradle heeft laten ontwikkelen! En dan wordt het een dure hobby. Dus laat je niet teveel beinvloeden!
Beide GPSsen hebben hun voor en nadelen, en het is voor ieder een persoonlijlke afweging! Denemarken heeft momenteel de scherpste prijzen, vooral de SP is SUPER goedkoop! Ik heb vorig jaar nog 1600 euro moeten neerleggen voor de SP 2610 met alle toebehoren, en is afgelopen jaar met 500 euro gedaald in de prijs! Als je slim bent en je wilt je orienteren, laat je gewoonweg informeren bij een GPS dealer, of op de beurs in Utrecht!
M.v.g. Stormke met een GPSmap 276C .....!
Notter zal je zeker de SP aansmeren, omdat hij zelf de Cradle heeft laten ontwikkelen! En dan wordt het een dure hobby. Dus laat je niet teveel beinvloeden!
Beide GPSsen hebben hun voor en nadelen, en het is voor ieder een persoonlijlke afweging! Denemarken heeft momenteel de scherpste prijzen, vooral de SP is SUPER goedkoop! Ik heb vorig jaar nog 1600 euro moeten neerleggen voor de SP 2610 met alle toebehoren, en is afgelopen jaar met 500 euro gedaald in de prijs! Als je slim bent en je wilt je orienteren, laat je gewoonweg informeren bij een GPS dealer, of op de beurs in Utrecht!
M.v.g. Stormke met een GPSmap 276C .....!
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Klopt.bleuberry schreef:-quest heeft volgens mij geen touchscreen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
O.K. dan: 'Back to the drawing-board'
Géén head-set (dus géén 'oortje') bij de Quest
Als dat zo is, heb ik er geen interesse meer in
Blueberry: Kan je bij de Navman nog wél nadehand nieuwe 'up-dates' invoeren
Iron 'Rob': Ik probeerde zomaar wat (meeliften met een auto van de zaak ), maar ik begrijp maar al te goed hóe dat 'hét' werkt , je werk combineren met je vrije tijd
Géén head-set (dus géén 'oortje') bij de Quest
Als dat zo is, heb ik er geen interesse meer in
Blueberry: Kan je bij de Navman nog wél nadehand nieuwe 'up-dates' invoeren
Iron 'Rob': Ik probeerde zomaar wat (meeliften met een auto van de zaak ), maar ik begrijp maar al te goed hóe dat 'hét' werkt , je werk combineren met je vrije tijd
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Voor de Quest dien je ook met het volgende rekening te houden:
WayPoint Notter schreef:De Quest mag niet direct op de 12V aangesloten worden en bovendien moet het geluid versterkt worden. Er is dus een speciale kabel met wat elektronica voor nodig.
WayPoint maakt deze kabel in eigen beheer. Vanaf februari/maart 2005 hebben wij deze kabel beschikbaar en kan de Quest dus ook op de motor gebruikt worden in combinatie met een Touratech houder. De kabel gaat bij aanschaf van een Quest ongeveer 50,- Euro kosten. Waarschijnlijk is eind februari ook de Bluetooth versie voor de Quest beschikbaar.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik heb de 2610 zonder dat kastje (perfect pilot) op de motor. Het is een touch screen en dat werkt moeilijk met handschoenen aan. De`perfect pilot bediening vervangt het touchscreen door bediening met knoppen wat makkelijker gaat met handschoenen aan. Echter het bedienen van je GPS doe je als je stilstaat en dan trek je toch gewoon even je handschoenen uit. Dat scheelt je € 150,=.Harry schreef:Hoe gaat de bediening van de 2610??
Bij Notter hebben ze daar zo'n apart kastje bij gezet om de bediening wat eenvoudiger te maken.
Ik vraag me af of je dat nu werkelijk nodig hebt??
Harry schreef:Voor de "doe-het-zelvers":
Stap voor stap montage van een GPS op je strompie:
Laat je boormachine niet uitschieten
http://www.spectrum-mrc.com/technical/a ... erlet.html
Harry
- Je kunt voor de montage beter een Ram mount gebruiken. Dan hoef je niet te boren en je kunt het makkelijk verwijderen.
Ik ben het niet eens met het woord aansmeren want dat is iets wat ze absoluut niet doen bij Notter!tatanka schreef:Nogmaals ik heb eerst de SP 2610 gehad, en heb daarna de GPSmap 276C gekocht. Deze vind ik persoonlijk beter in meerdere opzichten, zoals ik al eerder omschreven hebt!
Notter zal je zeker de SP aansmeren, omdat hij zelf de Cradle heeft laten ontwikkelen! En dan wordt het een dure hobby. Dus laat je niet teveel beinvloeden!
Beide GPSsen hebben hun voor en nadelen, en het is voor ieder een persoonlijlke afweging! Denemarken heeft momenteel de scherpste prijzen, vooral de SP is SUPER goedkoop! Ik heb vorig jaar nog 1600 euro moeten neerleggen voor de SP 2610 met alle toebehoren, en is afgelopen jaar met 500 euro gedaald in de prijs! Als je slim bent en je wilt je orienteren, laat je gewoonweg informeren bij een GPS dealer, of op de beurs in Utrecht!
M.v.g. Stormke met een GPSmap 276C .....!
Dat wil zeggen: de 2610 heeft geen eigen accu en moet dus aangesloten worden op de accu, sigarettenaansteker of met een adapter op 220V. Je kunt hem gewoon van je motor afhalen dus ook de niet eigenaren kunnen dit! Als het weer is kom ik in maart ook naar de meeting en neem dan de 2610 wel mee. Kijk ook eens hier. Verder kan ik je echt aanraden om naar Notter te toeren, echter als je op zaterdag gaat is het wel verstandig om een afspraak te maken.Iron Horse schreef:Nadeel KAN het niet uitbreidbare geheugen zijn. Ben momenteel ook druk zoekende.
Bij de 2610 heb ik al in dit topic gelezen dat die continue aan de voeding moet blijven hangen. Wat daar mee bedoeld werd is me niet geheel duidelijk. Moet je hem dan op de motor gemonteerd laten zitten? Kan hij er dan vanaf gejat worden? Ik ben dus ook duidelijk nog zoekende en heb me nog niet professioneel laten voorlichten.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik begrijp het. Dan is hij niet interessant voor wandelaars, fietsers en andere portable toepassingen. Ik zou portable ook wel leuk vinden in combinatie maar je kunt niet alles hebben. Het is wel mogelijk, maar ieder systeem heeft voorlopig toch nog z'n voor- en nadelen. Het prijskaartje blijft echter toch nog wel knagen. Er komen wat extra bronnen ter beschikking in de vorm van uitbetaalbare vakantiedagen, maar dat is voorlopig nog niet voldoende. Dus nog even geduld lijkt het.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Het blijft inderdaad erg veel geld echter dat is maar 1 keer en het gemak en plezier van dat ding doen de investering snel vergeten!Iron Horse schreef:Ik begrijp het. Dan is hij niet interessant voor wandelaars, fietsers en andere portable toepassingen. Ik zou portable ook wel leuk vinden in combinatie maar je kunt niet alles hebben. Het is wel mogelijk, maar ieder systeem heeft voorlopig toch nog z'n voor- en nadelen. Het prijskaartje blijft echter toch nog wel knagen. Er komen wat extra bronnen ter beschikking in de vorm van uitbetaalbare vakantiedagen, maar dat is voorlopig nog niet voldoende. Dus nog even geduld lijkt het.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik heb het wonder aanschouwd en het is een indrukwekkend stukje speelgoed. Als je de andere er dan bij ziet en een vergelijking gaat maken wil je (ik althans wel) eigenlijk alleen nog maar de SP 2610. Zeer snelle berekening waar die van mijn auto nog wat van kan leren. Het belangrijkste criterium is toch (afgezien van het financiele deel) de mogelijkheid van het relatief goedkoop kunnen uitbreiden van het geheugen. Je kunt hem natuurlijk gebruiken als hulpje om alleen maar routes te rijden en de weg er naartoe alleen met de basiskaart te rijden, maar dan wordt het al een stuk minder leuk. Ik ben uitgegaan van een redelijk lange vakantietrip van Zoetermeer via Oostenrijk naar Rome en weer via Frankrijk terug. In dat geval heb je voor alleen de kaarten die op de route liggen al 290 MB geheugen nodig. Als je dan iets wil afwijken heb ik al een probleem, laat staan wanneer ik ook ter plaatse nog routes wilt rijden. Die hoeveelheid heb ik dan weliswaar alleen tijdens mijn vakantie nodig, maar met 3 weken en misschien 5~6.000 kilomer is dat wel zo'n beetje de helft van de tijd die ik op de motor rondrij. Dus ik had mijn keuze er eigenlijk al op laten vallen, maar hik nog tegen het prijskaartje aan.
Nu werd mij ook de Perfect Pilot versie aangeraden. Maar dat is weer 150 Euro meer. (Als je de SP tenminste bij hen gekocht hebt anders is het iets van het dubbele.) Ik heb op de motor nog helemaal geen ervaring met navagatie, dus vraag me af of dit echt zoveel meer handigheid biedt. Het zal ongetwijfeld, maar ik bedoel eigenlijk dat als je het niet gewend bent of je het dan zult missen.
Wat verder in het voorgaande verhaal opvalt met de lagere prijzen is dat het erg moeilijk vergelijkbaar is omdat die aangboden worden als autouitvoering en daarbij dus nog de motoraccessoires komen die volgens de Notter lijst 100 Euro kost. Bij de complete Notter-uitvoering voor de motor zitten de autoaccessoires er niet bij. In het geval van de goedkopere aanbieders heb je er dan dus wel eentje voor gebruik in zowel de auto als op de motor. Al met al zou bij Waypoint de uitvoering alleen voor de motor met 1 GB komen op 1050 Euro. De Perfect Pilot uitvoering dan op 1200 Euro, maar die kun je er altijd later nog bij kopen.
Nu werd mij ook de Perfect Pilot versie aangeraden. Maar dat is weer 150 Euro meer. (Als je de SP tenminste bij hen gekocht hebt anders is het iets van het dubbele.) Ik heb op de motor nog helemaal geen ervaring met navagatie, dus vraag me af of dit echt zoveel meer handigheid biedt. Het zal ongetwijfeld, maar ik bedoel eigenlijk dat als je het niet gewend bent of je het dan zult missen.
Wat verder in het voorgaande verhaal opvalt met de lagere prijzen is dat het erg moeilijk vergelijkbaar is omdat die aangboden worden als autouitvoering en daarbij dus nog de motoraccessoires komen die volgens de Notter lijst 100 Euro kost. Bij de complete Notter-uitvoering voor de motor zitten de autoaccessoires er niet bij. In het geval van de goedkopere aanbieders heb je er dan dus wel eentje voor gebruik in zowel de auto als op de motor. Al met al zou bij Waypoint de uitvoering alleen voor de motor met 1 GB komen op 1050 Euro. De Perfect Pilot uitvoering dan op 1200 Euro, maar die kun je er altijd later nog bij kopen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Hoe wil je die dan comfortabel op de motor gaan gebruiken? Alleen met het oortje en dan de Tom Tom in je rugzak of tanktas? Hij heeft toch ook een voeding nodig. Voor de auto lijkt hij mij wel geschikt maar voor de motor totaal ongeschikt, maar dat ligt misschien ook aan de wijze waarop je dat wilt gaan doen, wat je er van verwacht en hoeveel waarde je aan de bediening e.d. hecht. Ik ben benieuwd. Ik zie verder nog dat je voor Europa nog eens 175 Euro extra moet neertellen wil je tenmiste niet alleen op de hoofdwegen willen blijven rijden. Dat zit er bij de SP2610 en andere Garmins al bij inbegrepen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Keuze van GPS
Een moeilijke keuze... zo'n gps. Het is inderdaad een afweging van het prijskaartje tegenover de hoeveelheid gebruik.
Wij hebben vorig jaar bewust gekozen voor de SP2610 vanwege:
1. snelle omrekentijden (m.n. handig bij verkeerd rijden);
2. grote en makkelijke opslagcapaciteit middels compactflash kaarten (los verkrijgbaar; de SPIII heeft spec Garmin kaarten)
3. een opslag van 50 routes (handig voor op vakantie!);
4. duidelijk en overzichtelijk beeld op het screen van de te volgen route, de gereden snelheid, afstand en tijd tot aan de volgende afslag en de bestmming.
5. vele vele mogelijkheden qua opzoeken van diverse belangrijke plaatsen zoals restaurants, hotels, tankstations (niet onbelangrijk!) en ga zo maar door.
De nadelen die worden genoemd zoals een touchscreen en geen accu heb ik niet als nadeel ervaren. Als je de gps wilt instellen mag je niet rijden! Levengevaarlijk! En je doet de gps toch uit als je van de motor af gaat.
Zo'n SP 2610 is een hele investering. Maar voor iemand die veel van toeren houdt en regelmatig op vakantie of weekenden weg gaat is dit zeker de moeite waard. Wij hebben vorig jaar vanaf dat we de motor(en) ophaalden eind april 12.800km gereden en hebben zeer veel plezier van Saartje (zoals we onze gps stem noemen) gehad.
Ik heb haar altijd op de motor omdat ik voorop rij (ben de sloomste.... ) en ik vind haar erg gebruikers vriendelijk.
Maar ik zou haar zeker niet meer kunnen missen...nooit meer de weg kwijt....
Groetje
Bertilla
Wij hebben vorig jaar bewust gekozen voor de SP2610 vanwege:
1. snelle omrekentijden (m.n. handig bij verkeerd rijden);
2. grote en makkelijke opslagcapaciteit middels compactflash kaarten (los verkrijgbaar; de SPIII heeft spec Garmin kaarten)
3. een opslag van 50 routes (handig voor op vakantie!);
4. duidelijk en overzichtelijk beeld op het screen van de te volgen route, de gereden snelheid, afstand en tijd tot aan de volgende afslag en de bestmming.
5. vele vele mogelijkheden qua opzoeken van diverse belangrijke plaatsen zoals restaurants, hotels, tankstations (niet onbelangrijk!) en ga zo maar door.
De nadelen die worden genoemd zoals een touchscreen en geen accu heb ik niet als nadeel ervaren. Als je de gps wilt instellen mag je niet rijden! Levengevaarlijk! En je doet de gps toch uit als je van de motor af gaat.
Zo'n SP 2610 is een hele investering. Maar voor iemand die veel van toeren houdt en regelmatig op vakantie of weekenden weg gaat is dit zeker de moeite waard. Wij hebben vorig jaar vanaf dat we de motor(en) ophaalden eind april 12.800km gereden en hebben zeer veel plezier van Saartje (zoals we onze gps stem noemen) gehad.
Ik heb haar altijd op de motor omdat ik voorop rij (ben de sloomste.... ) en ik vind haar erg gebruikers vriendelijk.
Maar ik zou haar zeker niet meer kunnen missen...nooit meer de weg kwijt....
Groetje
Bertilla
De herberekening van een SP 3 is erg langzaam. Indien je van de route afwijkt dan heeft hij wel een minuut nodig om te herberekenen je moet dan echt langs de kant gaan staan om te laten herberekenen en dat is een groot nadeel. Dat is ook precies de reden dat er best veel SP 3 modellen worden ingeruild op een nieuwe 2610.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
@ Bandit,
Daar heb ik idd ook gekeken, maar het eerdere criterium van het geheugen blijft dan toch bestaan. Plus dat daar ook nog de motorset bijkomt en dan ben je nog met het extra geheugen dat peperduur is 725 Euro kwijt met 1 extra 256 MB module (en de standaard 128 MB). Daarbij komt dat de rekensnelheid van de SP III een factor "veel" lager ligt dan de SP2610 (256 MB). Al met al is het verschil dan 250 Euro met een versie die langer op de toekomst is voor bereid voordat ik weer "jeuk" krijg om een modernere uitvoering te kopen. Dan is die 250 Euro uiteindelijk wel weer snel terugverdiend. Maar als je die eisen zoals ik niet hebt kan het een voordeliger keuze zijn. Alhoewel ze al een tijdje uitverkocht zijn daar. Alleen nieuw, maar dan zijn ze 650 Euro en vind ik het al helemaal niet meer interessant in vergelijk met de 2610.
Daar heb ik idd ook gekeken, maar het eerdere criterium van het geheugen blijft dan toch bestaan. Plus dat daar ook nog de motorset bijkomt en dan ben je nog met het extra geheugen dat peperduur is 725 Euro kwijt met 1 extra 256 MB module (en de standaard 128 MB). Daarbij komt dat de rekensnelheid van de SP III een factor "veel" lager ligt dan de SP2610 (256 MB). Al met al is het verschil dan 250 Euro met een versie die langer op de toekomst is voor bereid voordat ik weer "jeuk" krijg om een modernere uitvoering te kopen. Dan is die 250 Euro uiteindelijk wel weer snel terugverdiend. Maar als je die eisen zoals ik niet hebt kan het een voordeliger keuze zijn. Alhoewel ze al een tijdje uitverkocht zijn daar. Alleen nieuw, maar dan zijn ze 650 Euro en vind ik het al helemaal niet meer interessant in vergelijk met de 2610.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik ben niet zeer negatief. Maar ik ben aldoende en tijdens dit hele verhaal langzamerhand een stuk wijzer geworden en weet nu beter wat de voor en nadelen (kunnen) zijn. En ook na mijn bezoekje in Notter vandaag. En als ik 400 Euro uitgeef waar ik uiteindelijk toch spijt van krijg dan had ik dus beter meteen het volle pond kunnen betalen en misschien wat langer wachten met de aanschaf.Strommie schreef:Je lijkt wel zeer negatief, Rob. Waarom was je eerst wel positief over de Navman iCN510 van Blueberry (= hetzelfde idee )
In eerste instantie leek me zo'n oplossing als van Bleuberry ook niet verkeerd, maar je gaat erover nadenken kijken en vergelijken, lezen, zoeken op internet enz. En ik stel mijn mening bij naarmate ik meer informatie verzameld heb.
Laat echter wel duidelijk zijn dat het een ieders eigen keuze is en dat wanneer diegene daar tevreden mee is het er verder niet toe doet of ik dat ook zou zijn geweest. Blijft nog wel een boel geld hoor.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Uitstekend. Ik had geluk dat het even niet druk was toen ik binnenkwam, maar dat veranderde al snel. Verder complete uitleg gehad met alle voor- en nadelen. Al werd mij ook uitdrukkelijk de SP2610 aangeraden, was dat op basis van mijn eisenpakket. Had dat anders geweest dan hadden ook andere types in aanmerking gekomen. Enige waar ik nog niet zo zeker van ben of zij (met de beperking dat het ook via de officiele Nederlandse importeur moet zijn) ook daarwerkelijk de goedkoopste zijn. Nu zal ik niet om 10 Euro moeilijk gaan doen. Daar moet je meer dingen voor vergelijken, maar als het (een paar) honderd Euro gaat schelen dan wordt het wat anders. Het is ook een beetje moeilijk vergelijkbaar zoals ik al eerder schreef. Voorlopig krijg ik de indruk dat het opgeteld waarschijnlijk iets van 100 Euro scheelt wanneer je de SP2610 in Engeland koopt en het geheugen en de motoraccessoires elders. En dan weet ik niet of dat dan alle "toestanden" waard is. Betekent ook dat je, als je dat wilt niet later nog goedkoop de perfect cradle erbij kunt aanschaffen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik ben nog niet uit de vergelijking 2610 of de Quest.
Het kleinere scherpje lijkt mij niet zo'n probleem, als het geluid maar keurig in mijn oortje komt.
Voordeel is dat je hem ook kunt toepassen voor een ATB tocht of lange wandeling...
Iemand motorervaring met de Quest ??
@IH
Rob, heb jij bij je bezoek aan het "verre oosten" (Notter) nog aanvullende info hierover??
Ik heb ze enige dagen geleden een mailtje hierover gestuurd, nog geen antwoord.
Harry
Het kleinere scherpje lijkt mij niet zo'n probleem, als het geluid maar keurig in mijn oortje komt.
Voordeel is dat je hem ook kunt toepassen voor een ATB tocht of lange wandeling...
Iemand motorervaring met de Quest ??
@IH
Rob, heb jij bij je bezoek aan het "verre oosten" (Notter) nog aanvullende info hierover??
Ik heb ze enige dagen geleden een mailtje hierover gestuurd, nog geen antwoord.
Harry
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik heb begrepen dat er voor het geluid weer een apart "kastje" moet worden gemaakt om het in je helm te kunnen krijgen. Verder niet over gehad omdat hij voor mij afviel. In eerste instantie leek hij me ook wel wat, zeker omdat hij ook al wandelend te gebruiken is. Maar tel je alles op dan scheelt de prijs uiteindelijk niet zo erg veel meer met de SP2610. 650 voor de Quest, 50 voor de speciale kabel, 100 (?) voor de motoraccessoires inclusief het kastje. Komt op ca. 800 Euro. Dat weggezet tegen de 975 voor de 2610 maakt het voor mij dat ik iets langer wacht. Het schermpje is idd ook niet erg groot, maar of dat een bezwaar ik durf ik niet te zeggen, dat merk je pas in de praktijk. Verder zijn de knoppen op de 2610 een stuk makkelijker te bedienen en is het touch sreen wel erg prettig, maar uiteraard geen noodzaak. Aan de andere kant is de Quest nu in de introductiefase, dus het zou me niet verbazen als die na enkele maanden ook ineens flink in prijs daalt. En dan wordt het voor velen mogelijk nog een stuk interessanter en de prijsafstand groter met zijn grotere broer.
Voor op de ATB zou je voor een 2610 een accu moeten monteren. Men heeft in Notter ook een accu hiervoor maar die gaat maar 2 uur mee. Ik heb in de gebruiksaanwijzing gezien dat het verbruik maximaal 6 Watt is, dus een niet al te grote accu die niet te veel weegt zou het ook daar mee moeten kunnen doen.
I.p.v. een mailtje zou je ook hun forum kunnen proberen, dan lezen meer mensen het en krijg je misschien meer info.
Voor op de ATB zou je voor een 2610 een accu moeten monteren. Men heeft in Notter ook een accu hiervoor maar die gaat maar 2 uur mee. Ik heb in de gebruiksaanwijzing gezien dat het verbruik maximaal 6 Watt is, dus een niet al te grote accu die niet te veel weegt zou het ook daar mee moeten kunnen doen.
I.p.v. een mailtje zou je ook hun forum kunnen proberen, dan lezen meer mensen het en krijg je misschien meer info.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Een quote van de Extremesport-website:biker schreef:De herberekening van een SP 3 is erg langzaam. Indien je van de route afwijkt dan heeft hij wel een minuut nodig om te herberekenen je moet dan echt langs de kant gaan staan om te laten herberekenen en dat is een groot nadeel. Dat is ook precies de reden dat er best veel SP 3 modellen worden ingeruild op een nieuwe 2610.
Garmin has raised the bar for portable automotive navigation with StreetPilot 2610. The new processor is 8 times faster then streetpilot III and gives a much better real time navigation.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
dit : MiTAC MIO 168 GPS voor slechts € 329,= op :
http://www.pdastore.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Is ook een leuke voor in de auto of in je binnenzak en je naar je bestemming laten praten.
Is niet waterdicht!
Robert
http://www.pdastore.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Is ook een leuke voor in de auto of in je binnenzak en je naar je bestemming laten praten.
Is niet waterdicht!
Robert
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Het zijn zeker leuke dingen en voordeel is dat je hem ook lopend of op de fiets kunt gebruiken. Ik vraag me wel af of je geen problemen krijgt met je touch screen als je hem in je binnenzak steekt. Of je moet die functie kunnen uitschakelen, dan is er geen probleem te verwachten. Die functionaliteit (het lopend kunnen meenemen) mis ik dan weer bij de SP2610. Hoewel ik voor op de motor denk ik toch nog steeds daar voor ga kiezen. Aan de andere kant wordt het prijstechnisch natuurlijk wel erg interessant, het scheelt een factor 3 en dat is niet mis. Blijf het dan toch wel jammer vinden dat je tijdens het rijden geen gebruik kunt maken van het beeldscherm. Dan maar alle twee aanschaffen
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.