gps

...
Ikke

TomTom Rider

Bericht door Ikke »

Ik heb niet alle berichten gelezen :oops: , dus ik weet niet of er al over geschreven is, maar TomTom verwacht in het derde kwartaal van dit jaar de TomTom Rider te gaan leveren.
Speciaal voor motoren.
Alleen nog afwachten wat de prijs er van wordt, maar in de wandelgangen wordt gesproken over €600 à €700. :?:
Kijk maar op de link. :arrow:

http://www.tomtom.nl/products/product.p ... Language=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Pagina 12 van dit topic.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hierin beschrijft Promotor dat ze medio augustus een test exemplaar krijgen...............
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Crazychris

Re: TomTom Rider

Bericht door Crazychris »

Ikke schreef:Ik heb niet alle berichten gelezen :oops: , dus ik weet niet of er al over geschreven is, maar TomTom verwacht in het derde kwartaal van dit jaar de TomTom Rider te gaan leveren.
Speciaal voor motoren.
Alleen nog afwachten wat de prijs er van wordt, maar in de wandelgangen wordt gesproken over €600 à €700. :?:
Kijk maar op de link. :arrow:

http://www.tomtom.nl/products/product.p ... Language=5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pdashop.be/product/15937
Harry

Bericht door Harry »

Belangrijk is de doelstelling van je GPS......

De weg vinden in een onbekende stad
De snelste route naar..........
Als je de Vstrom als vervoermiddel gaat gebruiken, zoals een auto, dan zal iedere GPS die een beetje waterdicht is wel werken.

Wil je echter:
je eigen route bepalen (mooie weggetjes zoeken), een schitterende omweg maken, toeren voor je plezier......

dan zijn er helaas maar weinig opties;
Garmin heeft doosjes met de juiste eigenschappen, bijbehorende software voor je PC, een grote schare aan gebruikers die routes uitwisselen etc etc.....

Ik had vroeger ook een Apple Mac en vecht nu zoals iedereen met een PC

Tja de kracht van het aantal.
Maar! Ik ben eigenlijk aardig tevreden met mijn Garmin doosjes, maar echt gebruiksvriendelijk?? :twisted:
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Heeft iemand zijn gewone mobiel aan het stuur hangen, of in de buurt daarvan.
Ik zoek nog steeds een houder voor een SPV500, ik heb er tomtom mobile op.
Voor het laatste stukje van de route zet ik mijn mobiel met riemhouderklip op de top van mijn scherm.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Harry schreef:
Garmin heeft doosjes met de juiste eigenschappen, bijbehorende software voor je PC, een grote schare aan gebruikers die routes uitwisselen etc etc.....

Die routes die een ander uitzet, waar er al -tig van zijn, die zijn toch ook te downloaden........ dan hoef je niet te stoeien met je PC.....toch?
Zowel met Garmin , als met TomTom..... :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Toontje

Bericht door Toontje »

Stroompje schreef:
Die routes die een ander uitzet, waar er al -tig van zijn, die zijn toch ook te downloaden........ dan hoef je niet te stoeien met je PC.....toch?
Zowel met Garmin , als met TomTom..... :!:
Gedownloade routes kunnen zijn gemaakt met ander (bv. ouder) kaartmateriaal en moeten voor Garmin in ieder geval eerst in het programma MapSource worden herberekend. Anders krijg je 9 van de 10 keer een foutmelding van je GPS.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

crazychris schreef:als t een word dan word t bij mij een Garmin
wil m wel kunnen combineren met mn auto en mn motor
vind alleen die prijzen zo hoog nog
dus denk dat ik nog ff wacht er mee
:oops:

nu ik de nieuwe aankomende tomtom heb gezien ben ik daar ook wel in geintreseert
Gast

TomTom op Moter

Bericht door Gast »

Allemaal erg mooi die apparatuur van Garmin, maar duur.

Zonder een discussie op gang te brengen hoop ik dat soommigen hier iets aan hebben

Ik gebruik een PDA, een waterdichte Otterbox en de kabel GPS van het
TomTom pakket.

De waterdichtte box zit op het stuur gemonteerd met een mount welke is voorzien van rubberen kogels zodat je hem kunt verstellen, deze box heeft een flexibele kunsttsof ruit om dePDA te bedienen. Opening aan de onderzijde maken voor bekabeling. De box is waterdicht.

Stroompunt links in kuip en de GPS ontvanger op een metalenplaatje rechts in de kuip. Alle daden in een tasje weggewerkt tussen de voorvorkpoten en hangt aan een van de kabelgeleiders.

Mocht het toch regenen, even was huishoudfolie om de gps ontvanger en ook deze is waterdicht.

Door de rubber kogelverbinding trilt de pda evenveel als in een auto

Klnkt allemaal wat klungelig, is het echter net als je het zien.

Heb je al een PDA is dit wellicht een goedkope oplossing voor je

Kosten Box 50 euro
Kosten Mount 35 euro
GPS kabel ontvangers al vanaf 65 euro

Meer info vtr1000@zonnet.nl
Toontje

Bericht door Toontje »

Ja, leuk . . .

Maar kun je nu ook thuis op de computer zelf routes maken? Dat is nu net het mooiste van de Garmin-toestellen en de bijhorende software.
Gast

Antwoord ivm grbuik TomTom en PDA

Bericht door Gast »

TomTom 5 geeft de mogelijkijkheid om routes te plannen en deze op te slaan. Welliswaar een hele klus maar het kan. Mijn kennis van Garmin is niet voldoende om beide pruducten te vergelijken.
In mijn bericht gaf ik slechts aan wat een mogelijkheid voor weinig geld kan zijn. Er zijn er vast die er hun voordeel mee kunnen doen.
Welliswaar illegaal maar TomTom 5 is te downloaden, dus ook dit scheelt weer geld.

Grtzzx
LeChef

TomTom Rider...het antwoord

Bericht door LeChef »

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik antwoord gekregen op een email dat ik naar TomTom gestuurd heb.

Mijn email:
Beste Tomtom,

Naar ik gegrepen uit komt de Rider deze zomer (of wat ervan over is ) uit. Ik rij dagelijks en altijd met mijn motor (nee, ik heb geen auto!). Daar ik nog bezig ben een geschikt navigatie apparaat te vinden voor mijn motorfiets heb ik neg een paar vragen cq. opmerkingen om een definitieve keuze te maken.

1) Zijn er ook aparte (zelfgemaakte) GPS routes in de Rider te laden? Of is de Rider alleen maar een digitale kaart met begeleidende stem?
2) Traffic info heeft bij mij geen prioriteit. Verkeersinformatie voor de motorrijder in NL? Ik ga gewoon tussen de file door en voor die paar keer in het jaar dat de hele snelweg afgesloten is niet de moeite. Geloof niet dat jullie daarmee gaan verdienen.
3) Is het interne geheugen op te waarderen met geheugenkaarten?
4) De prijs natuurlijk, maar die zie ik wel bij de introductie.
5) Welke IP klasse krijgt de Rider?

Alvast dank en met vriendelijke groet,

Gabby Rybier
TomTom's antwoord:

Geachte heer Rybier,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wegens de grote drukte in deze upgradeperiode zijn wij helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Wij hopen op uw begrip in deze situatie.

Naar aanleiding van uw vragen antwoorden wij u als volgt:

1. Dit is helaas niet mogelijk; de Rider gebruikt een aangepaste versie van de Navigator 5/GO 5 interface, en zodoende is het niet mogelijk om routes op te stellen en te importeren.

2. Dit is inderdaad een goed punt, maar voor de simpliciteit en toekomstige uitbreidingsmogelijkheden is de Rider uitgerust met alle mogelijkheden van onze andere producten

3. Uiteraard. De Rider gebruikt hetzelfde SD-kaart interface als de GO 500, en zodoende kunt u meerdere regiokaarten gebruiken, net als op de GO en Navigator-reeks.

4. Hoewel wij nog geen prijs hebben ervoor is het prijs te vergelijken met die van de GO 700 of een lagere prijs.

5. Gezien wat het gemiddelde motorrijder in het Nederlands weer moet verduren is de Rider:

IP X5-6 (beschermd tegen harde stortbuien, hoewel die niet al te vaak in Nederland voorkomen)
IP 3X (aanrakings+grove stofveilig)

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team
Dit alles ter info en trek zelf je conclusie.....TomTom of GPS ze....

Groet,

Gabby
8)
Toontje

Bericht door Toontje »

Het wordt dus: Tomtom Go Maar Met Jezelf Spelen.

Garmin:
- Zelf routes maken op de PC.
- Keuze uit meerdere uitvoeringen.
- Minimaal IPX-7!

De Tomtom Rider is dus nog geen serieuze concurrent voor Garmin.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Ik heb gekozen voor een Garmin Quest. Met RAM motorsteun en de BMW versie van een QPAC Quest Power & Audio Cable. Gekocht bij http://www.gpsw.co.uk voor omgerekend 580 euro incl. btw (bij Notter 700 euro).

Hij bevalt goed. Behalve dan dat er maar 500 waypoints in kunnen. Dus om een lijst met alle flitspalen in Nederland (1689) erin te krijgen was nog een behoorlijk gepruts. Gelukkig kent de Quest ook custom maps en bestaat er software die zulke maps kan maken. http://gps.chrisb.org/en/main.htm

Maar tijdens mijn pogingen goed duidelijk te krijgen hoe ik een transparante map kon maken, vond ik toevallig met google een kant en klare oplossing!

Hier http://www.geocities.com/seriallain/GPS/speed.html kun je een Garmin kaart ophalen waarin alle flitspalen staan van de UK, de Benelux en Duitsland!

Zo krijg je in de vom van rode stipjes precies te zien waar je wat langzamer moet rijden.
MacB

Bericht door MacB »

Hallo ferdo,

Is het makkelijk om zonder de stembegeleiding op de kaart te rijden op de Quest, of is hiervoor het scherm te klein?
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Hmm, hoe weet je dat ik hem tot nu toe alleen nog zonder oortje uitgeprobeerd heb? ;-)

Ik moest hem zo monteren dat ie precies onder de kilometerteller in het beeld zit. Dus als ik op de tellers kijk pik ik een blik erop mee.

Het scherm blijft toch wat klein. Beter is het als je een route rijdt. Want dan spring het scherm steeds aan (uit de screensaver, handig in het donker) en wisselt automatisch van zoom stand om je de volgende kruising te laten zien. Zo'n 150 meter voor de kruising komt een vrij grote pijl op de plaats van de 'Data Fields' in beeld. Die is al een stuk beter te zien. Morgen ga ik nog uitproberen hoe het rijdt met alleen de 'Current Route Page' in beeld, en soort scrollende bolletjes pijltjes kaart.

Het is dus wel te doen met een Quest zonder oortje. Ik was trouwens van plan hem alleen te gebruiken als ik na een dag toeren in onbekend gebied de kortste weg terug wil. Wat heel erg handig is, is dat als je een route rijdt je ook de verwachte aankomsttijd kunt zien. Ik had de Quest vanmiddag direct al op een route naar huis gezet. En bij elke kruising die ik verder van huis kwam rekenende hij steeds redelijk snel een nieuwe route uit. En toen ik eindelijk zag dat ik pas om 16:30 uur thuis zou komen volgde ik mijn Quest trouw op...

Omdat ik thuis en op mijn werk al veel achter een computer zit, was ik eigenlijk niet van plan dat op de motor ook te gaan doen. Dus ik denk dat ik hem steed vaker in de jas mee ga nemen en als de nood hoog is hem eruit haal. Hoe ie werkt weet ik nu.

Leuker lijkt het me om er zelf kaarten voor te gaan ontwikkelen. Heb nu al een kaart met er op alle flitspalen waarvan de kleur aangeeft hoe hard je er langs mag. Misschien is een kaart met bijzondere plekken ook wel leuk.
Eddie

Bericht door Eddie »

Hoi ferdo

Ik heb de zip geinstalleerd voor de flitspalen die onder "download the maps" staat.
Maar hoe verder?

Alvast bedankt.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

De zip file uitpakken. en de .exe file uitvoeren. Daarna is er een nieuw MapSource product geinstalleerd. Als je MapSource nu opent, zie je linksboven bij de selectie van je kaart materiaal het nieuwe product staan.

Het nieuwe product selecteren en vervolgens de maps net zo uploaden naar je Garmin als met de andere maps.

P.S. Hier een screenshot van de camera's in MapSource
Afbeelding

En hier hoe het er in de buurt van Groningen op de Quest uitziet:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Teddy
DL1000 berijder
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 03-01-2005, 18:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (2021)
Woonplaats: Veenendaal
Contacteer:

European city navigator version 6

Bericht door Teddy »

Voor degenen die van het programma Mapsource "European city navigator version 6" gebruiken, is er een nieuwe update beschikbaar, namelijk 6.9.1. (gratis te downloaden via http://www.garmin.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). :D
Groeten Jan
Biker

Re: European city navigator version 6

Bericht door Biker »

Teddy schreef:Voor degenen die van het programma Mapsource "European city navigator version 6" gebruiken, is er een nieuwe update beschikbaar, namelijk 6.9.1. (gratis te downloaden via http://www.garmin.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). :D
En vanaf deze versie is hij ook in het nederlands te installeren, let op: je moet dan wel voor nederlands kiezen bij het installeren
Ikke

Tom-Tom Rider

Bericht door Ikke »

Tom-Tom Rider is eindelijk beschikbaar. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen? Als iemand er iets over weet of links heeft naar tests, dan zijn die welkom :worship: . In het voorjaar wil ik de knoop doorhakken :?.
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

gps

Bericht door Beverstrom »

ikke ga nou maar voor een garmin 2610 heb je veel meer aan...
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Biker

Bericht door Biker »

Vandaag kreeg ik de nieuwsbrief van Way-Point uit Notter via de mail binnen met de volgende tekst:

GPS-vrienden,

er is al veel over gesproken en na maanden wachten is hij nu eindelijk leverbaar; de TomTom Rider.
De TomTom Rider is de waterdichte variant van de TomTom Go serie waardoor deze geschikt is voor het gebruik op een motor. De levering compleet voor het gebruik op een motor of scooter binnen de BeNeLux. Een autokit is optioneel, evenals de kaarten voor de rest van Europa. Software om zelf routes te maken ontbreekt, maar er zijn via de TomTom plus diensten een aantal kant-en-klare routes beschikbaar. Voor Nederland betreft dit een kleine selectie van de routes van GPStracks die geschikt zijn gemaakt voor de TomTom Rider.
We hebben de TomTom Rider inmiddels ruim op voorraad. Kom gerust langs om te kijken en vergelijken.

Groeten uit Notter (en begin volgend jaar ook uit Moordrecht).
http://www.gps.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

:arrow: Let op, je kunt dus NIET zelf vooraf mooie routes maken om te gaan rijden. Dit kan met Garmin (2610) wel. Ik heb natuurlijk geen ervaring met de Tom Tom Rider maar hij moet van hoge huize komen om de Garmin te verslaan. OK hij is wel goedkoper dan de Garmin mkaar als je dan toch veel geld uitgeeft kun je dat beter aan een produkt doen dat volledig aan de wensen kan voldoen ander krijg je last van cognitieve disonantie :!:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Als ik de 2 met elkaar vergelijk dan kom ik tot de volgende conclusie:

Als je de SP2610 met 256 mb geheugen vergelijkt met de TTR dan scheelt dat in Notter 176 Euro. Dat kost de SP2620 meer, maar die heeft als ik het goed lees wel de Europeesche kaarten meegeleverd. En daarvoor betaal je bij de TTR nog eens 140 Euro voor in Notter. Oftewel een miezerig verschil van slechts 36 Euro blijft er over. Als je dan de uitgebreidere mogelijkheden van de SP2610 bekijkt is de keuze enorm rap gemaakt. Als ik er eentje zou aanschaffen tenminste. Ik maak nog even pas op de plaats. Als ik iets verkeerd heb geinterpreteerd dan hoor ik het wel. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tuke

Bericht door Tuke »

hmmm de notter site spreekt zelf (nog) over software die op de markt is om mapsourceroutes om te zetten naar TomTom. Biedt dus nog mogelijkheden?

Ik wacht ook nog wel een jaartje.... 8)
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Iron Horse schreef:Ik maak nog even pas op de plaats. Als ik iets verkeerd heb geinterpreteerd dan hoor ik het wel. :wink:
Met die gps dingen gaat het toch net zo als het met computers al jaren aan de hand is. De prijs blijft ongeveer gelijk of daalt en de prestaties gaan elke jaar flink omhoog. We staan hier nog maar aan het begin van die ontwikkeling.

Dus passen op de plaats nu, worden grote sprongen in de nabije toekomst en nog grotere als je nog langer wacht. Wachten op het ideale apparaat zou dan nog wel eens jaren kunnen duren en al die tijd rijdt je dan zonder zo'n ding.

Als je nu twijfelt omdat het te slecht weer is om te rijden snap ik dat. Maar ik koop bijvoorbeeld (voor mijn werk) al 20 jaar lang om de 2 a 3 jaar een nieuwe computer en denk dat in de toekomst die interval ook wel zal gelden voor een gps navigator.

Over 2/3 jaar is er iets veel mooiers dan de Quest. Dat weet ik nu al zeker....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ferdo,

met computers doe ik dat al 25 jaar. Maar ik zie voor mezelf nog niet direct de noodzaak om 1000 Euro uit te geven aan iets wat ik zoals het er nu uitziet sporadisch ga gebruiken. Zou ik afhankelijk zijn geweest van alleen of hoofdzakelijk mijn motor dan had hij er al lang opgezeten. In tegenstelling tot de pc's die er hier in huis staan en worden gebruikt, is de motornavigator voorlopig nog een luxe-artikel.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Iron Horse schreef:Ferdo,

met computers doe ik dat al 25 jaar. .
Zag het er zo uit?

Atari 64 ?commadore met z'n bandje met software? 268 ? 386co ? 486 met local bus? pentiun 1,2,3,4?

Maar daarvoor met een telraam begonnen :?: :lol:
Ferdo

Bericht door Ferdo »

't wordt nu wel zwaar offtopic, maar aan mijn computerwieg staan de computers van het voormalige engelse bedrijf Acorn. De BBC micro en later in 1988 de met de 32 bit ARM processor uitgerustte Archimedes. Daarna, nadat met windows 95 ook op het intel/pc platform het 32 bit programeren mogelijk was, steeds pc's gehad. De nieuwste is nu een dual Xeon op 3 Ghz.

Ietsje meer ontopic, misschien zit er wel een opvolger van de ARM in mijn Quest...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Nee, nog effe iets eerder, een TRS-80 model I, 16 kilobyte geheugen. En zelf programmeren. Alleen het toetsenbord/computer 1800 gulden in 1979. Ik heb hem nog steeds en hij doet het ook nog. Is wel door mijzelf uitgebreid naar 48 kb (! :roll: ) en v.z.v. floppydiskcontroller en externe drives. Enkelzijdig/dubbelzijdig/single or dubble density. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar absoluut niet meer van deze tijd. Time flyes.

Right, on-topic again. :roll: :!:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Iron Horse schreef:En zelf programmeren.
Ik koop alleen maar computers om zelf te programeren. De nieuwste wordt of binnenkort een dual dualcore opteron 280 of een dual dualcore Pentium M begin volgend jaar.
LeChef

Bericht door LeChef »

Als we toch bezig zijn een off-topic uitje te maken. Ik ben begonnen met Fortran op ponskaarten op een IBM machines. De sub-routines van Breda naar de TH server in Eindhoven. Dat was nou pionieren.

Back to the GPS then,

Greetings,

Gabby 8)
M-Strom

Bericht door M-Strom »

HIER WORDT PAPA NOU ZO MOE VAN . . . . . .
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

M-Strom, je hebt gelijk, ook ik maak me er wel eens schuldig aan........ :roll: :wink: :lol:

En je hebt toch wel geleerd niet te mogen schreeuwen? (HOOFDLETTERGEBRUIK..... :wink: )

Back on-topic.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

Bericht door Beverstrom »

gps op je v-strom ...... ideaal.................... (kort maar krachtig)
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Ik begon met een telraam derde hands. 10 balletjes op een roestig stokje.
En een rode driewieler heb ik nooit gehad :cry: . Wel een houten blokkedoos tha..
ook derde hands de verf was er al grotedeels vanaf.
Ik heb 2 grote broers. :? (lang maar slap)
Plaats reactie