gps

...
Strommie

Bericht door Strommie »

Harry zei: In je binnenzak zal wel niet lukken,
tenzij je natuurlijk een externe antenne gaat aanbrengen.

En waar laat je die dan weer?

Antw.: 'Die 'Navman iCN510' van Blueberry doet het/funcioneert gewoon met 'ingeklapte antenne' in zijn binnenzak.

Die HP h2210 van mij, werkt met een losse GPS-ontvanger (nog een stuk kleiner dan een muis van een computer) en die doe ik gewoon in mijn jaszak, en funcioneert op deze manier ook :wink: (Zélfs op die manier ook IN de auto.)
Gast

gps voor de motor!

Bericht door Gast »

Met lede ogen heb ik de laatste dagen de berichten van "gps" gelezen. Ik krijg namelijk de indruk dat men het liefst een gps wil die alles kan, namelijk voor de motor, auto (is nog logisch) maar ook voor de atb en de wandelwagen (lopen). Dit zijn toch zeer afwijkende zaken? Je zit al met praktiche problemen als een antenne, accu, wel/geen scherm, waterdicht, stootvast en om nog maar te zwijgen over de type (land) kaarten die dan geladen moeten worden. In mijn beleveing moet je mensen laten doen waar ze goed in zijn. Dat geldt ook voor apparaten. Je zet toch ook niet een atb helm op tijdens het motor rijden? Je hebt het geld er voor (over) of niet. Als je veel meer op de atb zit, koop dan een specifieke gps voor op de atb!
Zo, ben ik weer van mijn mening verlost.... :mrgreen:

Groetjes
Bertilla
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Natuurlijk sluit ik mij bij Rinus aan, hoe meer zo'n apparaat kan doen hoe beter.

Kijk eens naar de moderne GSM, inmiddels is dit ook een PDA of Navigatie-systeem of MP3 speler ingebouwd, je keuze is alleen: wil je dit en betaal je er voor ?

De compactheid geeft zeker geen garantie of het ook gemakkelijk werkt.

Op de vraag van Rob : Ik programeer vooraf mijn bestemming en/of eventuele tussenstops in.
Het is dan niet nodig om het Touch-scherm te gebruiken.

Robert
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Mensen laten we het gezellig houden. 8) Ieder mag zo z'n mening hebben en zolang netjes geformuleerd is dat geen enkel probleem.

Er zit in beide denk ik wel wat. Zelf ben ik als beginnende en onervaren GPS-er (behalve met ingebouwde autosystemen) ook zoekende in een voor mij redelijk onbekende wereld. Er vliegen je weer allerhande nieuwe kreten over het scherm waar ik me eerst weer in moet gaan verdiepen.

Als je zegt dat een ider moet doen waar die goed in is en dat doe je ook met de apparatuur, dan is dat een waarheid als een koe. Als je er dan ook nogeens het geld er voor (over) hebt dan zit je helemaal gebeiteld.

Maar dat veel mensen (waaronder ook mijn persoon) zoveel mogelijk functionatiteit voor zo minmogelijk geld willen dan is die waarheid weer net zo groot. De kunst is alleen om er de gulden middenweg in te vinden.

Ben je een veelvuldige motorrijder dan denk ik dat je idd voor de beste keuze voor de motor moet gaan en zelfs zou moeten overwegen om voor andere doeleinden een ander apparaat aan te schaffen. (Als dat kan lijden uiteraard) Of geld speelt geen rol, dan kies je uiteraard voor deze optie.

Ben je een allrounder en/of zit je minder bij kas dan kan ik me weer vinden in de andere mening, want dan gaat het er maar om dat het met minimale eisen toch uiteindelijk werkt. Dan neem je genoegen met wat primitievere bevestigingen en aanwijzingen. Desnoods stop je dan ergens even om (net als op een papieren kaart) even je positie te raadplegen op je elektonische wonder.

En bedenk gewoon..... zoveel mensen zoveel wensen. En wat ik eerder ook al zei; zolang uiteindelijk de gebruiker er tevreden mee is en het voldoet aan zijn/haar verwachtingen wie ben ik(of ieder ander) dan om daar iets van te vinden zolang het ziet mijn eigen situatie betreft.

Hehe, heb ik ook weer eens even m'n hart gelucht. 8) Maar laten we weer gewoon verder gaan met het uitwisselen van informatie die in ieder geval nuttig is voor mensen (zoals ik) die nog in dubio staan of nog helemaal niet weten wat ze willen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
tatanka

Bericht door tatanka »

De GPSmap 276C van Garmin is voor alle doeleinde geschikt...! Hij is al voor de wandel gebruikt (Sauerland in dichte bebossing), in de auto, en bij mij vooral voor op de motor (dwars door Europa zonder kaarten). Je kan hem op de ATB zetten (dat gaat aankomende zomer gebeuren), en als je een vliegbreffet hebt kan je er ook nog mee vliegen.....! Wat wil je nog meer......! Ik zou géén andere meer willen (wat momenteel op de markt is)...>!

M.v.g. Stormke een ervaren GPS gebruiker LOL 8) ......!
swintie

Bericht door swintie »

Ik heb de discussie van in het begin aandachtig gevolgd en had het in men krollen gekregen om ook zo'n ding aan te schaffen. MAAR ik wou er niet zo veel geld aan geven. Dus.. Ikke naar Ebay gesurft en heb daar geboden op zo'n GPS systeem van Garmin, de Garmin V. Die dingen worden momenteel massaal te koop aangeboden aan relatief lage prijzen. Ik heb die van mij NIEUWzijnde 254 Euro betaald mét mount voor in de auto, 12V stekker, data kabel en Mapsource City Select 6.4 met Unlock voor heel Europa! Dan heb ik nog een nieuwe Ram-Mount van Touratech gekocht via Ebay voor 55 Euro.
Heb het ding al uitgebreid getest in mijn auto en ben er erg tevreden over. Het systeem is tot op 3 meter nauwkeurig (WAAS), is waterdicht en schokbestendig. Je kan de vele gps-routes die collega-motards op het internet plaatsen heel eenvoudig naar het toestel kopiëren. Nog een voordeel is dat het toestel zelfstandig functioneert met 4 AAAA batterijen (25 uur!) dus geen kabel-toestanden op de motorfiets. Het scherm is erg duidelijk en met achtergrondverlichting (wel geen kleurenscherm maar who cares). Voor de meer verwende zielen is de enige handicap waarschijnlijk dat er geen spraakbegeleiding is, de bochten worden hier met bieptonen aangekondigd. Maar ik vond dit niet zo erg en is de prijs-kwaliteit erg goed, de eerste indrukken zijn dus echt héél positief 8)

Meer info bij Notter:

http://www.gps-garmin.nl/body_review_gps_v.html
http://www.gps-garmin.nl/body_gps_v_deluxe.html
http://www.gps-garmin.nl/body_introductie.html
http://www.gps-garmin.nl/body_schermpjes.html
http://www.gps-garmin.nl/body_gps_v___r1150rt.html
tatanka

Bericht door tatanka »

Swintie , dit is mijn eerste GPS geweest, en het is inderdaad een goed toestel voor de beginner.....! Je kan hem multi functioneel gebruiken! Ik heb er twee jaar geleden nog een dikke 700 euro voor neer moeten leggen!

Nadeel vindt ik de processor (is langzaam met herberekenen e.d.) en het geheugen (19 MB). Dus als je er een lange trip mee wilt maken, heb je altijd een laptop nodig, voor het uploaden van het gedetaileerde kaartmateriaal.....! Ik heb er mee door de Vogezen mee gereden, en daar heeft ie toch wel slechte ontvangst in de dichte bebossing, dus een externe antenne is dan wel aan te bevelen.....! Zorg wel dat je er een extra veertje of aanpassing bij gebruikt t.a.v. batterijen, anders kan ie uitvallen door de trillingen op de motor! Het beste is een 12 volt aansluiting met een zekering!

P.s. Volgens mij haal je twee dingen door elkaar t.a.v. de software. N.l. de Mapsource software (PC) kan je uploaden tot 6.5, en de City Select (kaartmateriaal) is waarschijnlijk 6. Als je hem nieuw heb gekocht en nog niet geregistreerd hebt bij Garmin kan je een gratis upload krijgen naar 7.

Veel succes met je aanschaf, je zal er veel plezier van hebben....!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Swintie schreef:Het systeem is tot op 3 meter nauwkeurig (WAAS),

Dat is volgens wat ik er over gelezen heb niet correct. WAAS is in Amerika voor een deel toepasbaar, maar in Europa staan nog geen grondstations die de correcties kunnen doorvoeren. De nauwkeurigheid is volgens zeggen dan beter dan 15 meter.
WAAS (Wide Area Augmentation System)
WAAS is een soort ingebouwde DGPS-uitvoering. Door middel van enkele grondstations en 'multi-purpose'-satellieten wordt de positie van de GPS-ontvanger veel nauwkeuriger weergegeven dan men tot voor kort gewend was. Voorlopgi werkt WAAS alleen in de VS en worden Europesche bezitters van een GPS-ontvanger die WAAS ondersteunt aangeraden om de WAAS-functie niet aan te zetten.
@ Tatanka

Hoe kun je zonder kaarten gedetailleerd door Europa reizen met de 276C. Werk je dan alleen met de source map? Die is toch lang niet gedetailleerd genoeg?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Je hebt de basis map (orgineel op de Garmin) staat er standaard op, en daar kan je (naar mijn mening) echt niets mee.......! Kan eigenlijk niemand die daarop kan navigeren.

En je koopt de software van City Select of Navigator nog eens extra erbij. Met deze sofware kan je via je PC routes e.d. uitzetten en de gedetaileerde kaart materiaal uploaden naar je Garmin! Dus ik rijdt altijd met gedetaileerde kaarten van Mapsource!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Okay, dit was dus even een spraakverwarring. Want ik begreep even "zonder gedownloade kaarten". Maar je bedoelde dus zonder papieren kaarten. Hij is weer helemaal duidelijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
swintie

Bericht door swintie »

@ Iron Horse: Normaalgezien is het WAAS- (=EGNOS voor Europa) systeem reeds uit de testfase en zou het al operationeel moeten zijn:

Quote Minister van Economische Zaken, mr. L.J. Brinkhorst: "Voor het vergroten van de betrouwbaarheid van GPS zal eind 2004/begin 2005 het EGNOS systeem operationeel worden"
http://www.ez.nl/content.jsp?objectid=11476

Qoute Notter: "Sinds April 2003 is WAAS ook in Nederland in test werking gesteld. Waarschijnlijk vanaf eind 2004 is het definitief operationeel
Het WAAS satelliet nummers die uw moet zien verschijnen (nadat u Waas ingesteld heb in het menu van uw gps) is 33 voor Europa"
http://www.gps-garmin.nl/body_waas_egnos.html


Quote Computable: "Egnos is sinds deze zomer operationeel en dient als voorbereiding voor en verfijning van Europa's eigen Gps (Global Positioning System) Galileo dat tegen 2009 gereed moet zijn."
http://www.computable.nl/artikels/archief4/d36jb4pz.htm

@Tatanka: Bedankt voor de extra tips. Ik had inderdaad versie 6 en heb deze ge-update naar 6.5 :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dan heb ik dus verouderde informatie zitten lezen. :oops: Bedankt voor de update. Dat ziet er dus erg positief uit. :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
swintie

Bericht door swintie »

@ Iron Horse: Da kan gebeuren hè. Het internet is niet altijd duidelijk wat de data van de geplaatste artikels betreft. :wink:

@ Iedereen met een GPS:
Is het mogelijk om wat leuke sites te plaatsen waar er GRATIS moto-routes kunnen gedownload worden (Liefst in de omgeving BENELUX?)
Hier zijn alvast een paar links die ik gevonden heb:
http://www.motorroutes.nl/
http://www.motoroute.com/routes/default ... S%20ritten
http://www.onroute.nl/
http://www.gpstracks.nl/
http://www.motoren-toerisme.be/gps.asp
tatanka

Bericht door tatanka »

Vergeet niet dat je bij http://www.motoroute.com/routes/default ... S%20ritten" onclick="window.open(this.href);return false; moet betalen en registreren voor de ritten......!

M.v.g. Stormke.
swintie

Bericht door swintie »

Inderdaad, ben iets te snel geweest om de link te plaatsen. :oops:
Ik ben eigenlijk meer voorstander van de gratis ritjes :lol:
tatanka

Bericht door tatanka »

http://groups.msn.com/GPSWorkshop" onclick="window.open(this.href);return false;

Ff aanmelden en dan bij "Documenten" kan je heel wat leuke ritten gratis downloaden. Tevens kan je bij de desbetreffende Garmin info uitwisselen met bijvoorbeeld andere GPS V, SP III, SP 2610, GPSmap 276C, 60CS gebruikers....!

P.s. Is trouwens een Belgische initiatiefnemer :lol: ...., die de site heeft opgezet!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

tatanka schreef:Je hebt de basis map (orgineel op de Garmin) staat er standaard op, en daar kan je (naar mijn mening) echt niets mee.......! Kan eigenlijk niemand die daarop kan navigeren.

En je koopt de software van City Select of Navigator nog eens extra erbij. Met deze sofware kan je via je PC routes e.d. uitzetten en de gedetaileerde kaart materiaal uploaden naar je Garmin! Dus ik rijdt altijd met gedetaileerde kaarten van Mapsource!

M.v.g. Stormke
Dus dat betekent eigenlijk dat dat hele verhaal m.b.t. sourcemaps Bullshit is. Want hoe dan ook moet je de Citymaps erbij hebben wil je een werkbaar apparaat hebben. Dus lijkt het erop dat het een commerciele beenlichter is. (Laat duidelijk zijn dat ik hier als absolute leek spreek die zich aan het orienteren is. (maar ook niet dom is)) Ik laat mij gaarne (OBJECTIEF) correct voorlichten door de doorgewinterde gebruikers.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Je hebt Mapsource City Navigator en Mapsource City Select....!

Afhankelijk van je Garmin apparaat kan je deze software toepassen....! Bijvoorbeeld bij de SP2610 wordt normaliter de Mapsource City Navigator software geleverd! En bij de GPSmap 276C wordt normaliter de Mapsource City Select geleverd. Je zou dan eens rond moeten gaan surfen op de Garmin site http://www.garmin.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Daarbij moet je de 25 cijferige code invoeren op de PC, anders werkt het uploaden niet naar je GPS! Dus het is géén BULSHIT, alléén de basismap is geen FUCK waard.....!

Ze komen beiden overeen met elkaar....! En je zal het verschil niet zien...>! Waarom ze dat gedaan weet ik ook niet precies...!

M.v.g. Stormke
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:
Swintie schreef:Het systeem is tot op 3 meter nauwkeurig (WAAS),

Dat is volgens wat ik er over gelezen heb niet correct. WAAS is in Amerika voor een deel toepasbaar, maar in Europa staan nog geen grondstations die de correcties kunnen doorvoeren. De nauwkeurigheid is volgens zeggen dan beter dan 15 meter.
WAAS (Wide Area Augmentation System)
WAAS is een soort ingebouwde DGPS-uitvoering. Door middel van enkele grondstations en 'multi-purpose'-satellieten wordt de positie van de GPS-ontvanger veel nauwkeuriger weergegeven dan men tot voor kort gewend was. Voorlopgi werkt WAAS alleen in de VS en worden Europesche bezitters van een GPS-ontvanger die WAAS ondersteunt aangeraden om de WAAS-functie niet aan te zetten.
@ Tatanka Voor WAAS is geen grondstation nodig, ook in ons landje en in heel de wereld is waas sinds april 2004 actief. Je moet er wel een gps voor hebben die dit kan en je moet hem wel daarvoor instellen.

Hoe kun je zonder kaarten gedetailleerd door Europa reizen met de 276C. Werk je dan alleen met de source map? Die is toch lang niet gedetailleerd genoeg?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

[off topic modus]
Ter verbetering van de leesbaarheid gaarne de antwoordtekst invullen na

Code: Selecteer alles

[/quote]
of indien gewenst, maar minder gebruikelijk voor

Code: Selecteer alles

[quote]
Voor eventuele hulp en ondersteuning kun je altijd een PB-tje sturen. :wink:

En dit was niet zozeer persoonlijk bedoeld. Bij de een gebeurt het per ongeluk omdat het bericht niet meer wordt gecontroleerd, bij de ander door onwetendheid. Het is dus een algemene "oproep" aangezien het met regelmaat gebeurt. Maar maak er geen hot item van :D . Niet iedereen is even precies (als ik zei de gek) of bekend met alle mogelijkheden van het forum of de software. (en ik leer ook nog elke dag weer bij)
[/off topic modus]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

En ik dacht dat ik er nog wel op lette!! Moet daar dan ook een spatie tussen??
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

In principe niet, je kunt direct achter de laatste rechte haak ] beginnen, maar ik geef meestal eerst een <ENTER> voor wat meer afstand. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Henk

Bericht door Henk »

Hoi Strommers,

Na het lezen van al die berichten lijkt mij de 2610 een goed apparaat, moet alleen zelf nog wel naar Notter.
Nu is mijn volgende vraag, ik hoop dat iemand hem kan beantwoorden:

Op Ebay kun je in de USA door 5 a 600 dollar een 2610 kopen, alleen staat daar bij Atlantic city en nord amerika map. met 2 unlock codes nord america
Is deze in Nederland ook te gebruiken ? , ik lees op het forum van Notter dat je hier mee uitkijken moet)
Verder heb ik via internet een versie City europe select v7 upfate kunnen bemachtigen(downloaden ).
Kun je deze zo inladen of een andere manier?

Weet iemand dit vanuit de praktijk, want indien dit mogelijk is scheelt het wel een heleboel eurootjes ondanks de ship en evt douane kosten.

svp reatie.

groetn,

Henk
tatanka

Bericht door tatanka »

Ik kan je het afraden om een Amerikaanse versie aan te schaffen t.a.v. garantie bepalingen en extra tax kosten die je naderhand moet betalen!

Neen Henk die update kan je wel gebruiken op de PC, zodat je de verschillen t.a.v. het kaarmateriaal kunt bekijken (als je versie 6 al geinstalleerd), maar je kunt het kaartmateriaal niet uploaden naar je Gamin GPS....! Deze heeft n.l. een unlockcode, die je online moet registreren i.c.m. je serienummer e.d.!

Wanneer iemand op dit forum b.v. al een SP 2610 heeft aangeschaft, kan je misschien de 2e unlock kopen en dan hoef je de software niet extra aan te schaffen. Notter zal wel zeggen dat het niet legaal is....., maar het is mogelijk.....!

P.s. Laat je door Notter eens alles goed uitleggen....! Als je voor garantie en service gaat moet je hem bij Notter halen. Anders is Denemarken On-Line de beste optie...>!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Henk ik zou er niet aan beginnen. Ik ben er ook nog een betrekkelijke leek in, maar je hebt niets aan een versie met Amerikaanse kaarten. Dan moet je dus alsnog de dure Europeesche kopen. Dus toch nog duur uit. En wat te doen als er iets aan mankeert. Dan is het wel een heel gesukkel en blijkt dat mindere bedrag dat je toen uitgaf ineens niet meer zo leuk. Verder is dat de autouitvoering en heb je daar de motorasseccoires nog bij nodig. Mocht je uiteindelijk de perfect cradle nog in Notter willen aanschaffen dan wordt die wel erg duur. Ik ben zelf ook erg allert als het gaat om iets ergens anders goedkoper te krijgen, maar met dit soort bedragen en risico's betaal ik liever toch maar wat meer. Hopenlijk hebben ze van WayPoint over 2 weken nog een leuke beursaanbieding.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Tatanka,

welke site is dat dan in Denemarken? Ik blijf toch een Nederlander, dus ik blijf zoeken naar de gunstigste deal en Denemarken is niet zover weg.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

http://www.sportextreme.com/pz824x10267yNLG/" onclick="window.open(this.href);return false; en hier is de sofware bij......!

M.v.g. Stormke.
Henk

Bericht door Henk »

Ijzeren paardje

Volgens mij bedoeld hij Aspi shop en sportextreme zoek op google.

Wie weet krijg je korting als je er 2 koopt, dan is dit misschien wel iets voor oms :oops: :lol:

Henk
Henk

Bericht door Henk »

Ijzeren paardje

Volgens mij bedoeld hij Aspi shop en sportextreme zoek op google.

Wie weet krijg je korting als je er 2 koopt, dan is dit misschien wel iets voor oms :oops: :lol:

Henk
tatanka

Bericht door tatanka »

· Kabel mit offenen Enden für StreetPilot 2610 á 37 euro.

· 26xx Serie Motorradhalterung Touratech mit Schloss á 85 euro.

· Baehr Kabel mit Helmlautspreche á 69 euro.

· Compact Flash Card 1 GB á 99 euro, en je kaart van 256MB

Ben je in totaal 290 euro extra kwijt voor de motoronderdelen, maar dat heb je wel het neusje van de zalm.

M.v.g. Stromke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik weet niet van welke website die info komt en wat daar de verzendkosten nog van zijn. Maar tel ik alles van de Deense site en de rest van de onderdelen op dan ben je ca. 1070~1090 Euro voor die set kwijt. Daar zit dan wel een afsluitbaar systeem van Touratech bij en een luxere(?, in iedergeval duurdere) helmluidspreker.

Koop je het geheel in Notter dan heb je voor € 1050 de complete motoruitvoering met 1 GB alleen niet met de afsluitbare bevestigingsversie van Touratech.

Verschil is dan nog dat daarbij geen autotoebehoren zitten, waaronder een afstandsbediening een externe speaker en een beanbag. Die set levert WayPoint Notter voor 150 Euro. Dan ben je in Notter dus € 1200 kwijt.

Koop je echter eerst de autouitvoering bij Notter dan kost die in de 1 GB uitvoering € 1075 en kost de losse motorset € 100. Bij elkaar dan ineens "maar" 1175 Euro. Rarara hoe kan dat?

De vraag is dan of je voor die ca. 10% verschil je zoveel "toestanden en eventuele risico's" op de hals moet halen. Als alles goed gaat is het natuurlijk mooi meegenomen.

En wanneer je hem echt alleen voor de motor gaat gebruiken is hij in Notter met 1 GB dus € 1050. Dus ik weet het nog niet. In eerste instantie is die Deense prijs wel aantrekkelijk, maar daarvoor zit hij dus nog niet op je fiets. En het blijft deels appelen met peren vergelijken. Maar we hebben nog even de tijd en zoals al eerder gezegd, mogelijk dat ze op de beurs nog een leuke aanbieding hebben. In dat geval is de beslissing denk ik al genomen. :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Inderdaad Rob, je heb je lessen goed uitgevoerd. Het ziet er allemaal leuk en aardig uit, maar bij Notter kan je altijd terug vallen op de service. En die is echt wel goed hoor! Dus voor de meesten forumlezers, kan ik dit alleen maar adviseren, want de meeste zijn toch beginnelingen. En zeker in het begin kom je toch nogal veel vragen tegen t.a.v. het hoe en wat van de GPS! Ga in onderhandeling t.a.v. de prijs. Daar is volgens mij ook wel wat te regelen.

P.s. Er zijn natuurlijk in Belgie, en Duitsland ook heel goede dealers.

M.v.g. Stromke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb me maar even aangemeld op het Notter-forum dan kun je tenminste ook vragen stellen. Daar kwam ik wel een belangrijke mededeling tegen m.b.t. de bevestiging. Lees hier zelf.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Voor wie denkt op de Motorbeurs bij WayPoint Notter z'n slag te kunnen slaan kan ik die nu alvast uit de droom helpen. Zie citaat op het antwoord van mijn vraag van Hans Vaessen.
Hans Vaessen schreef:Qua beurs: we verkopen niet op de beurs, behoudens wellicht een leuke aanbieding voor een eenvoudige intercom.
Die hebben er dus echt "zin" in. :shock:
Dit was voor mij misschien wel de belangrijkste reden er heen te gaan, maar misschien nu om er niet heen te gaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

En ik maar denken dat de achterliggende gedachte van een motorbeurs juist is om klanten te trekken met aantrekkelijke aanbiedingen :?: :!:
tatanka

Bericht door tatanka »

Ik heb mij GPS bij http://www.mobile-navigation.de/shop/en ... t=toc.html" onclick="window.open(this.href);return false; ,nabij Dusseldorf gekocht. Als je Duits redelijk goed is, krijg je hier ook een top garantie en service. Ook met e-mail vragen zijn die jongens erg rap. En ik weet zeker dat je met hun iets kan regelen met de prijs, wat bij Notter erg moeilijk is. Notter zegt, dat ze de laagste prijs garantie hadhaven in Nederland....!

P.s. En wie niet waagt, wie niet wint...! Stel voor, je kan detzelfde SP 2610, met de touratech-houder, Beahr intercom krijgen, voor de prijs waar Notter je een goedkoop oortje en de niet functionele Garminhouder verkoopt! Wat zou jij dan doen.....?

M.v.g. Stormke
tatanka

Bericht door tatanka »

Dit is ook wel iemand die verstand heeft van GPSsen en niet van verzekeringen...>!

http://www.bertduursma.nl/gps/gps%20bro ... 202004.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

M.v.g. Stormke
V-dad

Bericht door V-dad »

Zoon Marc heeft ook even met de gedachte gespeeld om bij Sportextreme te kopen. Uiteindelijk heeft hij voor de Quest van Touratech Duitsland gekozen. Wat duurder, maar direct bij de specialist wat houders betreft.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb de discussie over de beursaanbieding inmiddels op het GPS-forum verder aangezwengeld en ben benieuwd wat daar uit komt.

Wordt vervolgd

Voor wat betreft die Duitse zaak vind ik het een onmogelijke website vanwege hun kleurstelling (maar dat even terzijde). Erg overzichtelijk vind ik het ook niet en ik krijg niet meteen de indruk dat ik daar nu een betere deal zou maken. Dit natuurlijk afgezien van het feit dat men best wel goede kennis van zaken heeft. Ik heb het ook niet echt op een rijtje gezet met prijzen enzo. Maar voor een paar Eurotientjes ga ik ook weer niet moeilijk doen. De afstand zou het ook niet perse hoeven zijn, het is zelfs aardig te combineren me een bezoekje aan Lois in de Bammlerstrasse in Essen.

Ben nog in overweging. Keep you informed.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

Ik zou willen, dat we bedrijven als Garmin (en misschien ook Notter) het vuur aan de schenen konden leggen.

Als ik op Ebay zoek, dan koop je onder de € 200,= een GPS V inclusief City Select Amerika. Een Europese heb ik al gezien voor € 265,=.

De losse City Select Amerika is ook veel goedkoper dan de Europese. Zelf heb ik een Amerikaanse GPSMap 60CS. Hier in nederland weigert men dan zelfs om een losse City Select te verkopen. De 60CS kostte destijds de helft van de Nederlandse prijs. Voor garantie ga ik gewoon naar Garmin US, als men in Nederland niet wil helpen. Gelukkig kun je op het internet (Ebay, http://www.Aspidshop.com" onclick="window.open(this.href);return false; etc.) terecht. City Select V7 met een complete autonivagatiekit incl. 12v snoer etc. kost bij Aspidshop € 202,=. Meestal ben je dan ook veel goedkoper uit. Of de post uit Notter komt of Portugal(Aspidshop), maakt mij niet veel uit. Ik kan voor service niet naar Notter rijden, vanuit het zuiden van Nederland. Telefonie en post werken over de gehele wereld.

Kortom een statement naar Garmin Europa/Nederland:

Breng de prijzen eens terug naar normaal niveau, want een prijsverschil van 100% is ook niet te verklaren met alleen "goede service".

De prijzen van Ebay hoeven niet gehaald te worden, maar die van Aspidshop wel.

Groeten,

Tobo01

(Die zich echt boos kan maken over de prijspolitiek)
tatanka

Bericht door tatanka »

Volgens mij kan je ook terrecht bij Garmin UK i.v.m. garantie met een USA toestel.

Je hebt gelijkt als het gaat om de prijzen, het is eigenlijk waanzin...>!

Maar de meeste lui op dit forum willen op safe spelen......>!

P.s. Mijn eerste GPS V heb ik in de UK gekocht...>! En de GPSmap 60CS is ook een TOPPIE toestel! Alléén zijn geheugen valt me tegen als je een lange trip gaat maken.....!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ tobo01

Er is wel een verschil in vergelijking als het gaat om de Europeesche en de USA uitvoering. Bij de US uitvoering is er geen prijstoeslag voor wat betreft de kaarten omdat die door de overheid wordt betaald. Dit in tegenstelling tot de Europeesche uitvoering waarbij je wel voor de kaarten moet betalen.

Dus weer een voorbeeldje van het vergelijken van appelen met peren.

En ik hou de garantie toch liever iets dichter bij de deur. (Zal de leeftijd wel zijn :P )
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

@ Iron Horse

Ik had laatst problemen met de HOLUX GPS-muis van mijn PDA(Gekocht via Ebay). Gewoon tijdens garantie naar de fabriek in Azië gestuurd, na een paar E-mails. Dit kostte nog geen € 3,=. Binnen twee weken gerepareerd terug. Garantie hoeft dus niet persé een issue te zijn om alleen in NL te kopen.

Als ik prijzen vergelijk tussen Aspidshop (Europese uitvoering) en Notter, plus de koppelverkoop tussen GPS en kaarten die in Nederland plaats vind, ben ik de mening toegedaan dat er iets scheef zit in Nederland.

Ton
Biker

Bericht door Biker »

tatanka schreef:Ik heb mij GPS bij http://www.mobile-navigation.de/shop/en ... t=toc.html" onclick="window.open(this.href);return false; ,nabij Dusseldorf gekocht. Als je Duits redelijk goed is, krijg je hier ook een top garantie en service. Ook met e-mail vragen zijn die jongens erg rap. En ik weet zeker dat je met hun iets kan regelen met de prijs, wat bij Notter erg moeilijk is. Notter zegt, dat ze de laagste prijs garantie hadhaven in Nederland....!

P.s. En wie niet waagt, wie niet wint...! Stel voor, je kan detzelfde SP 2610, met de touratech-houder, Beahr intercom krijgen, voor de prijs waar Notter je een goedkoop oortje en de niet functionele Garminhouder verkoopt! Wat zou jij dan doen.....?

M.v.g. Stormke
Hoezo niet functioneel?? :?: :?:
tatanka

Bericht door tatanka »

Lees de forums maar eens van Notter e.d. Het sluit-nippeltje kan na verloop van tijd los gaan zitten, waardoor je GPS er van af kan vallen! Dat risico wil ik nemen.....!

M.v.g. Stormke
Biker

Bericht door Biker »

Als je hem niet aandraait dan kun je hem inderdaad verliezen en kun je de GPS inderdaad niet meer vast zetten maar bij goed gebruik heb je nergens last van. Ik tenminste niet.
V-dad

Bericht door V-dad »

Naar mijn mening niet zomaar aandraaien!! Het gaat om de 2 M2,5 schroefjes waar het beugeltje mee vastzit dat de GPS vergrendelt.
Bij mijn GPS houder is zo'n schroefje verdwenen. Het overgebleven schroefje bleek met blauw borgmiddel geborgd te zijn. Als het Loctite is, dan betekent blauw dat het een borgmiddel voor schroefdraad is en niet erg sterk. Zelf heb ik een nieuw schroefje gemonteerd en beide schroefjes met een sterk borgmiddel vastgezet. ( als modelvlieger heb je M2,5 op voorraad)
Het probleem is het volgende. Als de schroefjes helemaal vastgedraaid worden is het beugeltje niet verschuifbaar. Daarom zijn ze niet helemaal aangedraaid en met borgmiddel geborgd om lostrillen te voorkomen. Als er nu aan het schroefje gedraaid wordt, verliest het borgmiddel zijn sterkte. Het lijkt mij het beste om niet zomaar aan de schroefjes te draaien of, veel beter nog, om ze met een sterker borgmiddel vast te zetten.
Laatst gewijzigd door V-dad op do 03-03-2005, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Biker

Bericht door Biker »

Volgens mij heb ik dan een andere beugel dan die jij bedoelt. Ik heb namelijk een sleutelhanger bij de aanschaf gekregen waarin een torx sleuteltje zit waarmee je de beugel moet "locken" als je je GPS er in hebt gezet en dat werkt perfekt :mrgreen:
Plaats reactie