gps
TomTom Rider
Ik heb niet alle berichten gelezen , dus ik weet niet of er al over geschreven is, maar TomTom verwacht in het derde kwartaal van dit jaar de TomTom Rider te gaan leveren.
Speciaal voor motoren.
Alleen nog afwachten wat de prijs er van wordt, maar in de wandelgangen wordt gesproken over €600 à €700.
Kijk maar op de link.
http://www.tomtom.nl/products/product.p ... Language=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Speciaal voor motoren.
Alleen nog afwachten wat de prijs er van wordt, maar in de wandelgangen wordt gesproken over €600 à €700.
Kijk maar op de link.
http://www.tomtom.nl/products/product.p ... Language=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Pagina 12 van dit topic.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5093
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Hierin beschrijft Promotor dat ze medio augustus een test exemplaar krijgen...............
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Re: TomTom Rider
http://www.pdashop.be/product/15937Ikke schreef:Ik heb niet alle berichten gelezen , dus ik weet niet of er al over geschreven is, maar TomTom verwacht in het derde kwartaal van dit jaar de TomTom Rider te gaan leveren.
Speciaal voor motoren.
Alleen nog afwachten wat de prijs er van wordt, maar in de wandelgangen wordt gesproken over €600 à €700.
Kijk maar op de link.
http://www.tomtom.nl/products/product.p ... Language=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Belangrijk is de doelstelling van je GPS......
De weg vinden in een onbekende stad
De snelste route naar..........
Als je de Vstrom als vervoermiddel gaat gebruiken, zoals een auto, dan zal iedere GPS die een beetje waterdicht is wel werken.
Wil je echter:
je eigen route bepalen (mooie weggetjes zoeken), een schitterende omweg maken, toeren voor je plezier......
dan zijn er helaas maar weinig opties;
Garmin heeft doosjes met de juiste eigenschappen, bijbehorende software voor je PC, een grote schare aan gebruikers die routes uitwisselen etc etc.....
Ik had vroeger ook een Apple Mac en vecht nu zoals iedereen met een PC
Tja de kracht van het aantal.
Maar! Ik ben eigenlijk aardig tevreden met mijn Garmin doosjes, maar echt gebruiksvriendelijk??
De weg vinden in een onbekende stad
De snelste route naar..........
Als je de Vstrom als vervoermiddel gaat gebruiken, zoals een auto, dan zal iedere GPS die een beetje waterdicht is wel werken.
Wil je echter:
je eigen route bepalen (mooie weggetjes zoeken), een schitterende omweg maken, toeren voor je plezier......
dan zijn er helaas maar weinig opties;
Garmin heeft doosjes met de juiste eigenschappen, bijbehorende software voor je PC, een grote schare aan gebruikers die routes uitwisselen etc etc.....
Ik had vroeger ook een Apple Mac en vecht nu zoals iedereen met een PC
Tja de kracht van het aantal.
Maar! Ik ben eigenlijk aardig tevreden met mijn Garmin doosjes, maar echt gebruiksvriendelijk??
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5093
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Harry schreef:
Garmin heeft doosjes met de juiste eigenschappen, bijbehorende software voor je PC, een grote schare aan gebruikers die routes uitwisselen etc etc.....
Die routes die een ander uitzet, waar er al -tig van zijn, die zijn toch ook te downloaden........ dan hoef je niet te stoeien met je PC.....toch?
Zowel met Garmin , als met TomTom.....
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Gedownloade routes kunnen zijn gemaakt met ander (bv. ouder) kaartmateriaal en moeten voor Garmin in ieder geval eerst in het programma MapSource worden herberekend. Anders krijg je 9 van de 10 keer een foutmelding van je GPS.Stroompje schreef:
Die routes die een ander uitzet, waar er al -tig van zijn, die zijn toch ook te downloaden........ dan hoef je niet te stoeien met je PC.....toch?
Zowel met Garmin , als met TomTom.....
TomTom op Moter
Allemaal erg mooi die apparatuur van Garmin, maar duur.
Zonder een discussie op gang te brengen hoop ik dat soommigen hier iets aan hebben
Ik gebruik een PDA, een waterdichte Otterbox en de kabel GPS van het
TomTom pakket.
De waterdichtte box zit op het stuur gemonteerd met een mount welke is voorzien van rubberen kogels zodat je hem kunt verstellen, deze box heeft een flexibele kunsttsof ruit om dePDA te bedienen. Opening aan de onderzijde maken voor bekabeling. De box is waterdicht.
Stroompunt links in kuip en de GPS ontvanger op een metalenplaatje rechts in de kuip. Alle daden in een tasje weggewerkt tussen de voorvorkpoten en hangt aan een van de kabelgeleiders.
Mocht het toch regenen, even was huishoudfolie om de gps ontvanger en ook deze is waterdicht.
Door de rubber kogelverbinding trilt de pda evenveel als in een auto
Klnkt allemaal wat klungelig, is het echter net als je het zien.
Heb je al een PDA is dit wellicht een goedkope oplossing voor je
Kosten Box 50 euro
Kosten Mount 35 euro
GPS kabel ontvangers al vanaf 65 euro
Meer info vtr1000@zonnet.nl
Zonder een discussie op gang te brengen hoop ik dat soommigen hier iets aan hebben
Ik gebruik een PDA, een waterdichte Otterbox en de kabel GPS van het
TomTom pakket.
De waterdichtte box zit op het stuur gemonteerd met een mount welke is voorzien van rubberen kogels zodat je hem kunt verstellen, deze box heeft een flexibele kunsttsof ruit om dePDA te bedienen. Opening aan de onderzijde maken voor bekabeling. De box is waterdicht.
Stroompunt links in kuip en de GPS ontvanger op een metalenplaatje rechts in de kuip. Alle daden in een tasje weggewerkt tussen de voorvorkpoten en hangt aan een van de kabelgeleiders.
Mocht het toch regenen, even was huishoudfolie om de gps ontvanger en ook deze is waterdicht.
Door de rubber kogelverbinding trilt de pda evenveel als in een auto
Klnkt allemaal wat klungelig, is het echter net als je het zien.
Heb je al een PDA is dit wellicht een goedkope oplossing voor je
Kosten Box 50 euro
Kosten Mount 35 euro
GPS kabel ontvangers al vanaf 65 euro
Meer info vtr1000@zonnet.nl
Antwoord ivm grbuik TomTom en PDA
TomTom 5 geeft de mogelijkijkheid om routes te plannen en deze op te slaan. Welliswaar een hele klus maar het kan. Mijn kennis van Garmin is niet voldoende om beide pruducten te vergelijken.
In mijn bericht gaf ik slechts aan wat een mogelijkheid voor weinig geld kan zijn. Er zijn er vast die er hun voordeel mee kunnen doen.
Welliswaar illegaal maar TomTom 5 is te downloaden, dus ook dit scheelt weer geld.
Grtzzx
In mijn bericht gaf ik slechts aan wat een mogelijkheid voor weinig geld kan zijn. Er zijn er vast die er hun voordeel mee kunnen doen.
Welliswaar illegaal maar TomTom 5 is te downloaden, dus ook dit scheelt weer geld.
Grtzzx
TomTom Rider...het antwoord
Hoi allemaal,
Vandaag heb ik antwoord gekregen op een email dat ik naar TomTom gestuurd heb.
Mijn email:
Groet,
Gabby
Vandaag heb ik antwoord gekregen op een email dat ik naar TomTom gestuurd heb.
Mijn email:
TomTom's antwoord:Beste Tomtom,
Naar ik gegrepen uit komt de Rider deze zomer (of wat ervan over is ) uit. Ik rij dagelijks en altijd met mijn motor (nee, ik heb geen auto!). Daar ik nog bezig ben een geschikt navigatie apparaat te vinden voor mijn motorfiets heb ik neg een paar vragen cq. opmerkingen om een definitieve keuze te maken.
1) Zijn er ook aparte (zelfgemaakte) GPS routes in de Rider te laden? Of is de Rider alleen maar een digitale kaart met begeleidende stem?
2) Traffic info heeft bij mij geen prioriteit. Verkeersinformatie voor de motorrijder in NL? Ik ga gewoon tussen de file door en voor die paar keer in het jaar dat de hele snelweg afgesloten is niet de moeite. Geloof niet dat jullie daarmee gaan verdienen.
3) Is het interne geheugen op te waarderen met geheugenkaarten?
4) De prijs natuurlijk, maar die zie ik wel bij de introductie.
5) Welke IP klasse krijgt de Rider?
Alvast dank en met vriendelijke groet,
Gabby Rybier
Dit alles ter info en trek zelf je conclusie.....TomTom of GPS ze....Geachte heer Rybier,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.
Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wegens de grote drukte in deze upgradeperiode zijn wij helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Wij hopen op uw begrip in deze situatie.
Naar aanleiding van uw vragen antwoorden wij u als volgt:
1. Dit is helaas niet mogelijk; de Rider gebruikt een aangepaste versie van de Navigator 5/GO 5 interface, en zodoende is het niet mogelijk om routes op te stellen en te importeren.
2. Dit is inderdaad een goed punt, maar voor de simpliciteit en toekomstige uitbreidingsmogelijkheden is de Rider uitgerust met alle mogelijkheden van onze andere producten
3. Uiteraard. De Rider gebruikt hetzelfde SD-kaart interface als de GO 500, en zodoende kunt u meerdere regiokaarten gebruiken, net als op de GO en Navigator-reeks.
4. Hoewel wij nog geen prijs hebben ervoor is het prijs te vergelijken met die van de GO 700 of een lagere prijs.
5. Gezien wat het gemiddelde motorrijder in het Nederlands weer moet verduren is de Rider:
IP X5-6 (beschermd tegen harde stortbuien, hoewel die niet al te vaak in Nederland voorkomen)
IP 3X (aanrakings+grove stofveilig)
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Groet,
Gabby
Ik heb gekozen voor een Garmin Quest. Met RAM motorsteun en de BMW versie van een QPAC Quest Power & Audio Cable. Gekocht bij http://www.gpsw.co.uk voor omgerekend 580 euro incl. btw (bij Notter 700 euro).
Hij bevalt goed. Behalve dan dat er maar 500 waypoints in kunnen. Dus om een lijst met alle flitspalen in Nederland (1689) erin te krijgen was nog een behoorlijk gepruts. Gelukkig kent de Quest ook custom maps en bestaat er software die zulke maps kan maken. http://gps.chrisb.org/en/main.htm
Maar tijdens mijn pogingen goed duidelijk te krijgen hoe ik een transparante map kon maken, vond ik toevallig met google een kant en klare oplossing!
Hier http://www.geocities.com/seriallain/GPS/speed.html kun je een Garmin kaart ophalen waarin alle flitspalen staan van de UK, de Benelux en Duitsland!
Zo krijg je in de vom van rode stipjes precies te zien waar je wat langzamer moet rijden.
Hij bevalt goed. Behalve dan dat er maar 500 waypoints in kunnen. Dus om een lijst met alle flitspalen in Nederland (1689) erin te krijgen was nog een behoorlijk gepruts. Gelukkig kent de Quest ook custom maps en bestaat er software die zulke maps kan maken. http://gps.chrisb.org/en/main.htm
Maar tijdens mijn pogingen goed duidelijk te krijgen hoe ik een transparante map kon maken, vond ik toevallig met google een kant en klare oplossing!
Hier http://www.geocities.com/seriallain/GPS/speed.html kun je een Garmin kaart ophalen waarin alle flitspalen staan van de UK, de Benelux en Duitsland!
Zo krijg je in de vom van rode stipjes precies te zien waar je wat langzamer moet rijden.
Hmm, hoe weet je dat ik hem tot nu toe alleen nog zonder oortje uitgeprobeerd heb?
Ik moest hem zo monteren dat ie precies onder de kilometerteller in het beeld zit. Dus als ik op de tellers kijk pik ik een blik erop mee.
Het scherm blijft toch wat klein. Beter is het als je een route rijdt. Want dan spring het scherm steeds aan (uit de screensaver, handig in het donker) en wisselt automatisch van zoom stand om je de volgende kruising te laten zien. Zo'n 150 meter voor de kruising komt een vrij grote pijl op de plaats van de 'Data Fields' in beeld. Die is al een stuk beter te zien. Morgen ga ik nog uitproberen hoe het rijdt met alleen de 'Current Route Page' in beeld, en soort scrollende bolletjes pijltjes kaart.
Het is dus wel te doen met een Quest zonder oortje. Ik was trouwens van plan hem alleen te gebruiken als ik na een dag toeren in onbekend gebied de kortste weg terug wil. Wat heel erg handig is, is dat als je een route rijdt je ook de verwachte aankomsttijd kunt zien. Ik had de Quest vanmiddag direct al op een route naar huis gezet. En bij elke kruising die ik verder van huis kwam rekenende hij steeds redelijk snel een nieuwe route uit. En toen ik eindelijk zag dat ik pas om 16:30 uur thuis zou komen volgde ik mijn Quest trouw op...
Omdat ik thuis en op mijn werk al veel achter een computer zit, was ik eigenlijk niet van plan dat op de motor ook te gaan doen. Dus ik denk dat ik hem steed vaker in de jas mee ga nemen en als de nood hoog is hem eruit haal. Hoe ie werkt weet ik nu.
Leuker lijkt het me om er zelf kaarten voor te gaan ontwikkelen. Heb nu al een kaart met er op alle flitspalen waarvan de kleur aangeeft hoe hard je er langs mag. Misschien is een kaart met bijzondere plekken ook wel leuk.
Ik moest hem zo monteren dat ie precies onder de kilometerteller in het beeld zit. Dus als ik op de tellers kijk pik ik een blik erop mee.
Het scherm blijft toch wat klein. Beter is het als je een route rijdt. Want dan spring het scherm steeds aan (uit de screensaver, handig in het donker) en wisselt automatisch van zoom stand om je de volgende kruising te laten zien. Zo'n 150 meter voor de kruising komt een vrij grote pijl op de plaats van de 'Data Fields' in beeld. Die is al een stuk beter te zien. Morgen ga ik nog uitproberen hoe het rijdt met alleen de 'Current Route Page' in beeld, en soort scrollende bolletjes pijltjes kaart.
Het is dus wel te doen met een Quest zonder oortje. Ik was trouwens van plan hem alleen te gebruiken als ik na een dag toeren in onbekend gebied de kortste weg terug wil. Wat heel erg handig is, is dat als je een route rijdt je ook de verwachte aankomsttijd kunt zien. Ik had de Quest vanmiddag direct al op een route naar huis gezet. En bij elke kruising die ik verder van huis kwam rekenende hij steeds redelijk snel een nieuwe route uit. En toen ik eindelijk zag dat ik pas om 16:30 uur thuis zou komen volgde ik mijn Quest trouw op...
Omdat ik thuis en op mijn werk al veel achter een computer zit, was ik eigenlijk niet van plan dat op de motor ook te gaan doen. Dus ik denk dat ik hem steed vaker in de jas mee ga nemen en als de nood hoog is hem eruit haal. Hoe ie werkt weet ik nu.
Leuker lijkt het me om er zelf kaarten voor te gaan ontwikkelen. Heb nu al een kaart met er op alle flitspalen waarvan de kleur aangeeft hoe hard je er langs mag. Misschien is een kaart met bijzondere plekken ook wel leuk.
De zip file uitpakken. en de .exe file uitvoeren. Daarna is er een nieuw MapSource product geinstalleerd. Als je MapSource nu opent, zie je linksboven bij de selectie van je kaart materiaal het nieuwe product staan.
Het nieuwe product selecteren en vervolgens de maps net zo uploaden naar je Garmin als met de andere maps.
P.S. Hier een screenshot van de camera's in MapSource
En hier hoe het er in de buurt van Groningen op de Quest uitziet:
Het nieuwe product selecteren en vervolgens de maps net zo uploaden naar je Garmin als met de andere maps.
P.S. Hier een screenshot van de camera's in MapSource
En hier hoe het er in de buurt van Groningen op de Quest uitziet:
- Teddy
- DL1000 berijder
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 03-01-2005, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (2021)
- Woonplaats: Veenendaal
- Contacteer:
European city navigator version 6
Voor degenen die van het programma Mapsource "European city navigator version 6" gebruiken, is er een nieuwe update beschikbaar, namelijk 6.9.1. (gratis te downloaden via http://www.garmin.com/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Groeten Jan
Re: European city navigator version 6
En vanaf deze versie is hij ook in het nederlands te installeren, let op: je moet dan wel voor nederlands kiezen bij het installerenTeddy schreef:Voor degenen die van het programma Mapsource "European city navigator version 6" gebruiken, is er een nieuwe update beschikbaar, namelijk 6.9.1. (gratis te downloaden via http://www.garmin.com/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Tom-Tom Rider
Tom-Tom Rider is eindelijk beschikbaar. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen? Als iemand er iets over weet of links heeft naar tests, dan zijn die welkom . In het voorjaar wil ik de knoop doorhakken .
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
- Woonplaats: beverwijk (broekpolder)
gps
ikke ga nou maar voor een garmin 2610 heb je veel meer aan...
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Vandaag kreeg ik de nieuwsbrief van Way-Point uit Notter via de mail binnen met de volgende tekst:
GPS-vrienden,
er is al veel over gesproken en na maanden wachten is hij nu eindelijk leverbaar; de TomTom Rider.
De TomTom Rider is de waterdichte variant van de TomTom Go serie waardoor deze geschikt is voor het gebruik op een motor. De levering compleet voor het gebruik op een motor of scooter binnen de BeNeLux. Een autokit is optioneel, evenals de kaarten voor de rest van Europa. Software om zelf routes te maken ontbreekt, maar er zijn via de TomTom plus diensten een aantal kant-en-klare routes beschikbaar. Voor Nederland betreft dit een kleine selectie van de routes van GPStracks die geschikt zijn gemaakt voor de TomTom Rider.
We hebben de TomTom Rider inmiddels ruim op voorraad. Kom gerust langs om te kijken en vergelijken.
Groeten uit Notter (en begin volgend jaar ook uit Moordrecht).
http://www.gps.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op, je kunt dus NIET zelf vooraf mooie routes maken om te gaan rijden. Dit kan met Garmin (2610) wel. Ik heb natuurlijk geen ervaring met de Tom Tom Rider maar hij moet van hoge huize komen om de Garmin te verslaan. OK hij is wel goedkoper dan de Garmin mkaar als je dan toch veel geld uitgeeft kun je dat beter aan een produkt doen dat volledig aan de wensen kan voldoen ander krijg je last van cognitieve disonantie
GPS-vrienden,
er is al veel over gesproken en na maanden wachten is hij nu eindelijk leverbaar; de TomTom Rider.
De TomTom Rider is de waterdichte variant van de TomTom Go serie waardoor deze geschikt is voor het gebruik op een motor. De levering compleet voor het gebruik op een motor of scooter binnen de BeNeLux. Een autokit is optioneel, evenals de kaarten voor de rest van Europa. Software om zelf routes te maken ontbreekt, maar er zijn via de TomTom plus diensten een aantal kant-en-klare routes beschikbaar. Voor Nederland betreft dit een kleine selectie van de routes van GPStracks die geschikt zijn gemaakt voor de TomTom Rider.
We hebben de TomTom Rider inmiddels ruim op voorraad. Kom gerust langs om te kijken en vergelijken.
Groeten uit Notter (en begin volgend jaar ook uit Moordrecht).
http://www.gps.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op, je kunt dus NIET zelf vooraf mooie routes maken om te gaan rijden. Dit kan met Garmin (2610) wel. Ik heb natuurlijk geen ervaring met de Tom Tom Rider maar hij moet van hoge huize komen om de Garmin te verslaan. OK hij is wel goedkoper dan de Garmin mkaar als je dan toch veel geld uitgeeft kun je dat beter aan een produkt doen dat volledig aan de wensen kan voldoen ander krijg je last van cognitieve disonantie
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Als ik de 2 met elkaar vergelijk dan kom ik tot de volgende conclusie:
Als je de SP2610 met 256 mb geheugen vergelijkt met de TTR dan scheelt dat in Notter 176 Euro. Dat kost de SP2620 meer, maar die heeft als ik het goed lees wel de Europeesche kaarten meegeleverd. En daarvoor betaal je bij de TTR nog eens 140 Euro voor in Notter. Oftewel een miezerig verschil van slechts 36 Euro blijft er over. Als je dan de uitgebreidere mogelijkheden van de SP2610 bekijkt is de keuze enorm rap gemaakt. Als ik er eentje zou aanschaffen tenminste. Ik maak nog even pas op de plaats. Als ik iets verkeerd heb geinterpreteerd dan hoor ik het wel.
Als je de SP2610 met 256 mb geheugen vergelijkt met de TTR dan scheelt dat in Notter 176 Euro. Dat kost de SP2620 meer, maar die heeft als ik het goed lees wel de Europeesche kaarten meegeleverd. En daarvoor betaal je bij de TTR nog eens 140 Euro voor in Notter. Oftewel een miezerig verschil van slechts 36 Euro blijft er over. Als je dan de uitgebreidere mogelijkheden van de SP2610 bekijkt is de keuze enorm rap gemaakt. Als ik er eentje zou aanschaffen tenminste. Ik maak nog even pas op de plaats. Als ik iets verkeerd heb geinterpreteerd dan hoor ik het wel.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Met die gps dingen gaat het toch net zo als het met computers al jaren aan de hand is. De prijs blijft ongeveer gelijk of daalt en de prestaties gaan elke jaar flink omhoog. We staan hier nog maar aan het begin van die ontwikkeling.Iron Horse schreef:Ik maak nog even pas op de plaats. Als ik iets verkeerd heb geinterpreteerd dan hoor ik het wel.
Dus passen op de plaats nu, worden grote sprongen in de nabije toekomst en nog grotere als je nog langer wacht. Wachten op het ideale apparaat zou dan nog wel eens jaren kunnen duren en al die tijd rijdt je dan zonder zo'n ding.
Als je nu twijfelt omdat het te slecht weer is om te rijden snap ik dat. Maar ik koop bijvoorbeeld (voor mijn werk) al 20 jaar lang om de 2 a 3 jaar een nieuwe computer en denk dat in de toekomst die interval ook wel zal gelden voor een gps navigator.
Over 2/3 jaar is er iets veel mooiers dan de Quest. Dat weet ik nu al zeker....
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ferdo,
met computers doe ik dat al 25 jaar. Maar ik zie voor mezelf nog niet direct de noodzaak om 1000 Euro uit te geven aan iets wat ik zoals het er nu uitziet sporadisch ga gebruiken. Zou ik afhankelijk zijn geweest van alleen of hoofdzakelijk mijn motor dan had hij er al lang opgezeten. In tegenstelling tot de pc's die er hier in huis staan en worden gebruikt, is de motornavigator voorlopig nog een luxe-artikel.
met computers doe ik dat al 25 jaar. Maar ik zie voor mezelf nog niet direct de noodzaak om 1000 Euro uit te geven aan iets wat ik zoals het er nu uitziet sporadisch ga gebruiken. Zou ik afhankelijk zijn geweest van alleen of hoofdzakelijk mijn motor dan had hij er al lang opgezeten. In tegenstelling tot de pc's die er hier in huis staan en worden gebruikt, is de motornavigator voorlopig nog een luxe-artikel.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
't wordt nu wel zwaar offtopic, maar aan mijn computerwieg staan de computers van het voormalige engelse bedrijf Acorn. De BBC micro en later in 1988 de met de 32 bit ARM processor uitgerustte Archimedes. Daarna, nadat met windows 95 ook op het intel/pc platform het 32 bit programeren mogelijk was, steeds pc's gehad. De nieuwste is nu een dual Xeon op 3 Ghz.
Ietsje meer ontopic, misschien zit er wel een opvolger van de ARM in mijn Quest...
Ietsje meer ontopic, misschien zit er wel een opvolger van de ARM in mijn Quest...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Nee, nog effe iets eerder, een TRS-80 model I, 16 kilobyte geheugen. En zelf programmeren. Alleen het toetsenbord/computer 1800 gulden in 1979. Ik heb hem nog steeds en hij doet het ook nog. Is wel door mijzelf uitgebreid naar 48 kb (! ) en v.z.v. floppydiskcontroller en externe drives. Enkelzijdig/dubbelzijdig/single or dubble density. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar absoluut niet meer van deze tijd. Time flyes.
Right, on-topic again.
Right, on-topic again.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7543
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
M-Strom, je hebt gelijk, ook ik maak me er wel eens schuldig aan........
En je hebt toch wel geleerd niet te mogen schreeuwen? (HOOFDLETTERGEBRUIK..... )
Back on-topic.
En je hebt toch wel geleerd niet te mogen schreeuwen? (HOOFDLETTERGEBRUIK..... )
Back on-topic.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
- Woonplaats: beverwijk (broekpolder)