paddock-stand
paddock-stand
beste medestrommers,
Zojuist op de beurs in Den Bosch wegens het ontbereken van een middenbok op mijn strom een zogenaamde paddock-stand gekocht.
Bij thuiskomst natuurlijk gelijk geprobeert!
Misschien st(r)om maar .......is dit een bepaalde greep of zo?
Na hulp van mijn vriendin kreeg ik hem gedeeltelijk op de stand dat zal volgens mij veel makkelijker moeten kunnen gaan.
Kan iemand mij dit uitleggen ?
Of heb je in een paddock altijd een man of 8 beschikbaar, die kreeg ik er niet bijgeleverd!
Of moet ik elke keer als ik mijn ketting wil invetten voortaan een oproep op het forum zetten dat ik personeel zoek ?
Robert
Zojuist op de beurs in Den Bosch wegens het ontbereken van een middenbok op mijn strom een zogenaamde paddock-stand gekocht.
Bij thuiskomst natuurlijk gelijk geprobeert!
Misschien st(r)om maar .......is dit een bepaalde greep of zo?
Na hulp van mijn vriendin kreeg ik hem gedeeltelijk op de stand dat zal volgens mij veel makkelijker moeten kunnen gaan.
Kan iemand mij dit uitleggen ?
Of heb je in een paddock altijd een man of 8 beschikbaar, die kreeg ik er niet bijgeleverd!
Of moet ik elke keer als ik mijn ketting wil invetten voortaan een oproep op het forum zetten dat ik personeel zoek ?
Robert
Hoi Blueberry,
Jammer dat JIJ nou ook zo'n exemplaar hebt, waar je hetzelfde probleem mee hebt, als ik (toen).
Zoals ik je vanmiddag al zei; dat moest ik destijds ook met mijn 'Grand Canyon'......: Alléén met hulp van mijn 'personeel' (waar ik ook nog mee getrouwd ben) lukte het mij, om zo'n 'paddock-stand' te gebruiken!
Één persoon om de motor vast te houden, en de ander voor de 'bok' te bedienen.
Ik weet van je 'omstandigheid', dat jij (liever) géén middenbok kan hebben, ivm je stallings-problemen, maar ik ben bang dat je écht lief moet zijn (blijven) voor je vriendin
Rinus
Jammer dat JIJ nou ook zo'n exemplaar hebt, waar je hetzelfde probleem mee hebt, als ik (toen).
Zoals ik je vanmiddag al zei; dat moest ik destijds ook met mijn 'Grand Canyon'......: Alléén met hulp van mijn 'personeel' (waar ik ook nog mee getrouwd ben) lukte het mij, om zo'n 'paddock-stand' te gebruiken!
Één persoon om de motor vast te houden, en de ander voor de 'bok' te bedienen.
Ik weet van je 'omstandigheid', dat jij (liever) géén middenbok kan hebben, ivm je stallings-problemen, maar ik ben bang dat je écht lief moet zijn (blijven) voor je vriendin
Rinus
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Het blijft natuurlijk persoonlijk en van diverse factoren afhankelijk, maar geef mij maar gewoon de middenbok. Ook al kost die een paar (?) Euro meer. Je hebt hem altijd bij je en hij is met een "pink" op te bokken.
Maar dat is niet je vraag. Ik heb er geen ruime ervaring mee. Het kan soms wel meermanswerk zijn afhankelijk van het type fiets.
Maar dat geeft toch niet? Zo zie je ons ook nog weer eens als je elke keer een oproep moet plaatsen wanneer je je ketting wilt spannen ofzo.
Maar dat is niet je vraag. Ik heb er geen ruime ervaring mee. Het kan soms wel meermanswerk zijn afhankelijk van het type fiets.
Maar dat geeft toch niet? Zo zie je ons ook nog weer eens als je elke keer een oproep moet plaatsen wanneer je je ketting wilt spannen ofzo.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
nou rob,
Ik had gehoopt een heel handig ding te kopen voor weinig zodat ik thuis wat makkelijker mijn ketting kon onderhouden enzo.
Dit lijkt nu wat minder makkelijk dan ik gedacht had.
Gezien de korte/hoge ingang van mijn berging heb ik liever geen vaste steun onder de fiets.
Ook de prijs is belachelijk hoog.
Mocht je verdere tips hebben, altijd graag.
Groetjes
Robert
Ik had gehoopt een heel handig ding te kopen voor weinig zodat ik thuis wat makkelijker mijn ketting kon onderhouden enzo.
Dit lijkt nu wat minder makkelijk dan ik gedacht had.
Gezien de korte/hoge ingang van mijn berging heb ik liever geen vaste steun onder de fiets.
Ook de prijs is belachelijk hoog.
Mocht je verdere tips hebben, altijd graag.
Groetjes
Robert
Ik weet niet wat jouw probleem is Robert, maar mijn zelf gefabriceerde exemplaat (ik zal bij gelegenheid nog wel een foto mailen) werkt zonder een enkel probleem. Na een kleine oefen sessie, waarbij natuurlijk een bedreven "opbokker"aanwezig was, plaats ik nu de bok helemaal alleen en zonder problemen.
Sterkte en veel oefenen, Toon
Sterkte en veel oefenen, Toon
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Nou Robert, die paddockstands vergen best wat handigheid. Ik kan mijn RF900 er nu alleen opzetten Maar als we samen zijn wezen rijden, doen we het toch maar zo, Katja houd de RF's vast en ik zet de bok erachter en druk de RF's omhoog, vergt best enige kracht
Helaas kan er onder de RF geen middenbok, maar dat is op zich niet gek bij een sportfiets. Maar een middenbok maakt het toch wel een stuk makkelijk, bijv tijdens de vacantie. Dan hebben we die paddockstands echt niet bij ons
Helaas kan er onder de RF geen middenbok, maar dat is op zich niet gek bij een sportfiets. Maar een middenbok maakt het toch wel een stuk makkelijk, bijv tijdens de vacantie. Dan hebben we die paddockstands echt niet bij ons
- POWERSTROM
- DL1000 berijder
- Berichten: 22
- Lid geworden op: zo 12-09-2004, 20:07
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 - Suzuki SFV 650
- Woonplaats: 't Gooi
Dag bleubery,
Ik gebruik al jaren deze paddock stands voor mijn motorfietsen. Ik heb altijd racemotoren gehad en daar gebruikte ik vlakke paddock stands voor. Deze moet je dus NIET gebruiken voor je VSTROM want daar glijdt ie van af! Doordat dit een hoog type motorfiets is staat de achterbrug relatief schuin.
De beste en meest veilige oplossing is gewoon de orginele stand van Suzuki aanschaffen je kunt dan de bijgeleverde 'doppen' in je achterbrug schroeven, tapgaten zijn al aanwezig, en je kan hem dan heel makkelijk opbokken kost totaal geen kracht en je kan het makkelijk alleen!!!
Good luck
Ik gebruik al jaren deze paddock stands voor mijn motorfietsen. Ik heb altijd racemotoren gehad en daar gebruikte ik vlakke paddock stands voor. Deze moet je dus NIET gebruiken voor je VSTROM want daar glijdt ie van af! Doordat dit een hoog type motorfiets is staat de achterbrug relatief schuin.
De beste en meest veilige oplossing is gewoon de orginele stand van Suzuki aanschaffen je kunt dan de bijgeleverde 'doppen' in je achterbrug schroeven, tapgaten zijn al aanwezig, en je kan hem dan heel makkelijk opbokken kost totaal geen kracht en je kan het makkelijk alleen!!!
Good luck
"The eyes of a friend are a good mirror"