Handige zaken

...
Plaats reactie
LeChef

Handige zaken

Bericht door LeChef »

Hoi allemaal,

In het vorige forum en bij de 1e toerrit had ik al laten zien, wat voor extra zaken handig kunnen zijn. Bij deze nog een keer mijn lijstje:
  • EHBO tasje [stamt nog uit de tijd dat in in Oostenrijk zat, daar verplicht ook voor de motor].
  • Verkeersvest. [brandweer souvenier]
  • Mini-maglite AA met lithiumbatterijen en oranje kegel [Li batterijen blijven langer goed, wel duurder].
  • LED lampje AAA met hoofdband [voor pech of op de camping].
  • TipTop bandenplaksetje [is bij de 1e toertocht uitgeprobeerd, niet goedkoop. Het voordeligst bij http://www.hobbyist.nl
  • ATB pompje voor extra lucht.
  • Multitool [Gerber, Leatherman of vergelijkbaar].
  • Extra gereedschap, daar het orginele van pisbakkenstaal gemaakt is:
    * alle steeksleutels v.v.
    * de orginele combischroevendraaier gaat wel.
    * kleine combinatie tang.
    * kleine griptang.
    * spanningszoekertje 12 V.
  • Filmbusje met handenreiniger.
  • Rolletje 'gaffer-tape', super sterk textiel tape.
  • Zelfvulkaniserende tape voor repataries koelslangen.
  • Poetsdoeken.
  • Baggagenetje met 6 haken [voor die doos die mee moet]
  • Spanbanden [voor alles zeker en vast te binden].
  • Koord voor overige zaken.
  • Bandenspanningmeter [digitaal of analoog]
  • Alu-plaatje met touwtje [voor onder de zijstandaard bij slappe ondergrond, 8x8 cm. Touwtje is voor om je stuur om het plaatje weer binnen te halen.]
  • Keukendoekje voor je natte zadel af te wissen.
  • € 20,- noodgeld voor benzine [oude gewoonte].
Het lijkt een hoop, maar alles is in mijn diva zonder problemen opgeborgen. Voor andere tips etc. hou ik mij aanbevolen.

Groet,

Gabby 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het is dat het zelf al aangeeft dat het kennelijk allemaal op te bergen is in je diva, anders zou ik als aanvulling toch de aanhangwagen hebben gesuggereerd. Maar met die hoeveelheid ben je waarschijnlijk wel een meester in het inpakken, want waar laat je nu nog je ART gekeurd slot van tig kilo? :P :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
LeChef

The noble art of packing....

Bericht door LeChef »

Ugh IJzeren Paard,

Nou snap ik waarom jij 2 x Givi 40 nodig hebt :lol:

Mijn ART slot met geheugendraad en ketting gaan in mijn toptas, samen met regenoverall, EHBO met Maglite, verkeersvestje, bandenspanningsmeter, spanbanden, baggagenetje, jiffyplaatje en koord. Dan kan ik de toptas nog in inhoud verdubbelen als de gelegenheid daartoe noodt.

De rest zit onder de buddy en het kontje. En daar heb ik nog ruimte over.
Maar ja, met 20 jaar motorervaring......kuchkuch :wink:

Groet,

Gabby 8)

PS. je kan een cursus bij mij volgen: "The noble art of packing...." :lol:
Afbeelding
VstromRuud

Bericht door VstromRuud »

Zijn we geen lid van de wegenwacht? :shock:
LeChef

Wegenwacht..

Bericht door LeChef »

Hoezo?? Er zit toch 2 jaar garantie op een V-strom?
Bandit

Bericht door Bandit »

ART slot ??????
Ik ben toch verzekerd 8)
VstromRuud

Re: Wegenwacht..

Bericht door VstromRuud »

Gelukkig wel. Met mijn twee linker handen ben ik grotendeels afhankelijk
van de dealer en reken ik onderweg op de wegenwacht indien nodig.

Ik zou niet weten hoe ik anders thuis zou moeten komen mocht mijn
Strom er mee kappen.
LeChef

Bericht door LeChef »

Ruud,

Kan ik mij ook voorstellen met al die moderne techniek. Vroeger kon je nog wat zelf sleutelen. Mijn ervaring met mijn extra spullen is dat je het meestal voor andere motorrijders nodig hebt. En in Noorwegen kan het soms lang duren tot de NAF (Noorse wegenwacht) er is. Die jongens hebben vaak een gebied waar je u tegenzegt. Tot nu toe gaat alles perfect met de Diva [ehhh een beetje roest hier en daar...WD40 erover...klaar]

Groet,

Gabby
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Nou, LeChef,

ik heb dit weekend wel even aan je opsomming van mogelijk mee te nemen zaken moeten terugdenken. Gelukkig niks dramatisch, maar wel ergelijk.

Heb ik zo'n 95 kilometertjes binnendoor afgelegd om vervolgens op de Beverwijkse markt aan te komen, kom ik er achter dat ik mijn portemonee niet naar mijn motorpak heb omgewisseld. Geen cent te makke. Gelukkig had ik ervoor al getankt en zat of kwam ik niet zonder peut, maar de ergernis was des te groter. Nog geen frietje of een kop koffie kon ik kopen.

Resultaat: meteen 25 Euro onder het zadel in het EHBO setje erbij. Al is het "alleen maar voor benzine". Dan is de nood natuurlijk het grootst.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
LeChef

Noodgeld....

Bericht door LeChef »

Hallo IJzeren paard,

Zo zie je maar weer, denk je alles onder controle te hebben en dan zo iets. Gelukkig is alles goed gekomen [op de inwendige mens na]. Je houdt in iedergeval een oude traditie onder motorrijders in ere.
Wist je dat de beroemde motorrijder T. E. Lawrence [ook wel bekend als Lawrence of Arabia] in de tankdopfilter van zijn Brough Superior SS100 benzinegeld bewaarde voor nood? De huidige eigenaar van deze motor vond de munten bij nadere inspectie van deze historische motor. Zomaar een weetje.....

Groet,

Gabby 8)
Vynka

aanvullinkje

Bericht door Vynka »

Kheb nog een 2 tal aanvullingen. (of vervangingen).
1) Easypay betaal sleutel van Shell aanvragen en naast je sleutel hangen (geen benzine geld meer nodig alleen een pincode in je hoofd prenten)
2) Telefonnnummer van LeChef meenemen en hopen dat hij in de buurt is met de gereedschapskist.

Zonder dollen, thx voor de opsomming, is zeker de moeite van het overdenken waard.
motomalibu

Bericht door motomalibu »

Voor degene die op zoek zijn naar zaklampen en multitools etc... kijk eens op toolshop.de

Stephan
Plaats reactie