Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

...
Plaats reactie

Welke spiegels staan het mooiste op de V-Strom?

Peiling eindigde op do 25-06-2009, 18:35

1. De standaard V-Strom spiegels zijn de mooiste
9
45%
2. De Kawasaki ER-6n spiegels
2
10%
3. De Suzuki Bandit spiegels
4
20%
4. De Aprilia Tuono
4
20%
5. Ik heb nog een betere optie...
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door WisselStrom »

Ik ga mijn spiegels vervangen en heb een shortlist met vier mogelijkheden. Ik ben benieuwd welke jullie het mooiste vinden staan op de V-Strom, of dat iemand nog een betere optie kent.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Jokapo

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Jokapo »

vind de bandit en de aprillia spiegels het mooiste ben alleen benieuwd of je daar net zoon breed kijkveld in hebt als op de Strom spiegels
Spocky

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Spocky »

Deze spiegels zijn ook heel mooi

Afbeelding
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door WisselStrom »

Ik moet het nog even nakijken, maar op het eerste gezicht zijn de spiegels van de BWM exact gelijk aan die op de Aprillia. Alleen kosten de Aprillia's iets van €24,00 per stuk, en de BMW variant €56,00 per stuk. Maar dan heb je ook wel een spiegel die eeeh... als extra eeeh... nou ja, die gewoon veel duurder is :schater:
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Joskestiller »

WisselStrom schreef:Ik moet het nog even nakijken, maar op het eerste gezicht zijn de spiegels van de BWM exact gelijk aan die op de Aprillia. Alleen kosten de Aprillia's iets van €24,00 per stuk, en de BMW variant €56,00 per stuk. Maar dan heb je ook wel een spiegel die eeeh... als extra eeeh... nou ja, die gewoon veel duurder is :schater:
Maar voor die paar euro verschil kan je wel zeggen dat je Strom met BMW-onderdelen is gemaakt !!!! :o)
Honi soit qui mal y pense!!
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Kwakkel-BE »

Joskestiller schreef:Maar voor die paar euro verschil kan je wel zeggen dat je Strom met BMW-onderdelen is gemaakt !!!! :o)
Wie wilt dat dan? :shock:
:schater:
Buzzin

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Buzzin »

Ik vind de spiegels van de Strom zeker niet lelijk, en erg effectief.....dus ik zou ze niet zo snel wisselen.
Iets dat ik wel heb gedaan bij m'n Revere, en daarbij vond ik de spiegels van Far heel mooi (http://www.far.it" onclick="window.open(this.href);return false;)
Overigens gewoon bij louis besteld toen.
Dgr

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Dgr »

Ik stoor me ook niet zo aan de spiegels. En ze geven uitstekend zicht naar achter, vergeleken met andere motoren. :D

Wel heb ik ooit eens op een amerikaans forum gelezen dat de spiegels (oa.) een oorzaak zouden zijn van de turbulentie?!
Dat wil ik nog eens gaan testen door de spiegels naar binnen te klappen en dan een stukje snelweg te rijden.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Kwakkel-BE »

Voor mij zijn de Strom spiegels wel OK.
De hoogte is goed ... alleen mogen ze wat langer zijn. :)
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Patrick8888 »

Ik heb ook andere spiegels op mijn V Strom gezet. Ten eerste omdat ik deze mooier vind en omdat er al kleine scheurtje in een plastic kapje kwamen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Dgr

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Dgr »

Patrick8888 schreef:Ik heb ook andere spiegels op mijn V Strom gezet. Ten eerste omdat ik deze mooier vind en omdat er al kleine scheurtje in een plastic kapje kwamen.
Zien er goed uit. Hoe is het zicht, vergeleken met origineel?
Dgr schreef: Wel heb ik ooit eens op een amerikaans forum gelezen dat de spiegels (oa.) een oorzaak zouden zijn van de turbulentie?!
Dat wil ik nog eens gaan testen door de spiegels naar binnen te klappen en dan een stukje snelweg te rijden.
...Om hier nog even op terug te komen; dit heb ik inmiddels geprobeerd. Als ik de spiegels naar binnen vouw, in de rij-richting, merk ik geen verbetering qua geflapper/windruis. Myth busted.
Frido

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Frido »

Ik vind de originele spiegels het mooiste staan, questie van smaak denk ik,

Vandaag een paar verse erop gezet, ook bij mij scheutjes :( , zeg maar flinke scheuren in de plastik kapjes,
dat stoorde me wel heel erg :cry:

Ik heb ze bij Go-parts besteld, de spiegels zelf zijn hetzelfde maar de pootjes zijn een stukje langer, nog iets beter
zicht denk ik, morgen maar ff proberen............

:-)} :bye:
Jokapo

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Jokapo »

heb dr sinds woensdag verlengers tussen gezet. moet zeggen t was al goed maar nu nog beter en minder turbulentie
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Patrick8888 »

Dgr schreef:
Patrick8888 schreef:Ik heb ook andere spiegels op mijn V Strom gezet. Ten eerste omdat ik deze mooier vind en omdat er al kleine scheurtje in een plastic kapje kwamen.
Zien er goed uit. Hoe is het zicht, vergeleken met origineel?

Zicht is zeer goed, spiegel oppervlak is bijna net zo groot als de originele.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Michael

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Michael »

Deze vnd ik op http://www.mpcycledesign.com/. Welke spiegel (merk) zou dit zijn.
Wel een beetje lef hebben om gaten in de kuip te boren :?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Motorijder

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Motorijder »

gaten boren is het minste, maar je moet weten dat op de modellen waar de spiegels op de kuipen staan deze gemonteerd zijn op het daar onderligende metalen kuipframe.
Michael

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Michael »

Inderdaad. Het moet ter plaatse wel sterk zijn of versterken voor ermee te rijden.
Ik kwam deze foto(s) tegen en vind deze opzet wel mooi (of ik het direct zou doen is een tweede). Ben benieuwd of er forum leden zijn die zoiets hebben gerealiseerd.
Motorijder

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Motorijder »

Michael schreef:Deze vnd ik op http://www.mpcycledesign.com/. Welke spiegel (merk) zou dit zijn.
Wel een beetje lef hebben om gaten in de kuip te boren :?
he gast je hebt geluk deze moto staat te koop en je kan de vraag zelf stellen aan de verkoper.
hier de link naar 2dehands: http://www.2dehands.be/strom-1000-cc-62 ... qq=V-strom" onclick="window.open(this.href);return false;

oeps beter gekeken en het is niet net hetzelfde "maar wel mooi"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door WisselStrom »

Ik ben er uit! Het gaan de Kawasaki spiegels worden. Overigens is de aanleiding niet alleen cosmetisch. Ik voel dat er redelijk wat rijwind naar binnen komt via de standaard spiegels. Ik heb de hoop dat deze spiegels wat minder herrie rond mijn helm zullen produceren. :-)} We zullen zien! Foto's volgen binnenkort.
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Diversion

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Diversion »

WisselStrom schreef:Ik voel dat er redelijk wat rijwind naar binnen komt via de standaard spiegels. Ik heb de hoop dat deze spiegels wat minder herrie rond mijn helm zullen produceren.
IMHO is dit de grootste onzin die er is. Maar je kunt dit eenvoudig zelf testen, schroef je spiegels eraf en ga een eindje rijden (wel steeds goed achterom kijken hè, net als op het rij-examen). Je zult geen enkel verschil merken. De vorm en hoogte van de ruit en de stand ervan zijn veel belangrijker voor de turbulentie rond je helm. Een kleine verandering hieraan geeft veel meer effect dan het al dan niet aanwezig zijn van spiegels ooit kunnen doen.
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door WisselStrom »

Dat ben ik niet met je eens. Als ik mijn spiegels wegklap voel ik wel degelijk een verschil, met name tot 100 km/uur, daarboven wordt het verschil minder duidelijk, maar is IMHO nog steeds waarneembaar. En als het al geen verschil zou maken, dan is mijn redding het cosmetisch aspect. Maar daar geldt, zoals bij zoveel zaken "Beauty is in the eye of the beholder..."
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Diversion

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Diversion »

Aha,
het argument van de turbulentie dient slechts om budget los te peuteren :oops:

Het echte argument is natuurlijk dat de nieuwe spiegels véél mooier zijn :mrgreen:

Graag fotootje na aanschaf en montage.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door PvdBogaard »

Toch geloof ik ook dat er wel degelijk turbulente zaken een rol spiegel wat de spiegel aangaat. Ga maar eens met je hand rond je spiegel tijdens het rijden. Dan voel je duidelijk verschillen. Hoe deze luchtstromen zich verder vormen in hun baan naar jouw toe is nog de vraag.
Ik heb ook het idee dat dankzij de SW Motech verbreders deze "ellende" iets verbeterd is. Het maar een inch geloof ik. En toch al verschil. Al mis ik mijn mooie schoudes wel :lol:
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door WisselStrom »

Ik heb uiteindelijk een set spiegels besteld van Vicma uit Spanje (www.vicma.es) via Easyparts in Nederland (www.easyparts.nl). Het zijn de nagemaakte spiegels van de Kawasaki ER6-N, maar de prijs is daardoor minder dan de helft tov. Kawasaki (20 euro versus 49 euro per stuk). Zodra ze binnen zijn en gemonteerd zal ik wat foto's plaatsen en een review geven over kwaliteit en het effect op de turbulentie.
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Monsterman

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Monsterman »

Ik heb onlangs een setje Tuono spiegels op de kop kunnen tikken Ze zijn iets kleiner van oppervlakte als de originele spiegels en ze staan een stuk lager en verder naar buiten. Daardoor moeten ze volgens mij een stuk minder turbulentie geven terwijl het zicht naar achter ook moet verbeteren. Ik heb ze omwille van de slechte weersomstandigheden van de laatste weken spijtig genoeg nog niet kunnen testen.


Afbeelding
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door WisselStrom »

De spiegels zijn binnen. Bij een eerste inspectie lijkt de kwaliteit redelijk goed. Die spiegels zijn niet heel erg strak uitgesneden, en bij het plaatsen is de binnenkant van de behuizing hier en daar beschadigt. Zaterdag haal ik de motor op van de dealer, dan zal ik de spiegels plaatsen en wat foto's posten van het eindresultaat.

Afbeelding

Afbeelding
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Tulipan »

He Wisselstrom,

Dat zijn spiegels van de Versys,

Ik wilde andere, deze ( Kawa ER-6n ):

Afbeelding

Ik vind ze beter bij de handkappen staan, en ze zijn geloof ik een beetje breder
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door WisselStrom »

Volgens mij hebben de nieuwe modellen ER-6N en de Versys dezelfde spiegels, die op jou foto zijn van de vorige ER-6N. Ik heb ze gister geplaatst en een stukje gereden. Ik merk wel degelijk een verschil in de turbulentie. Veel en veel minder wind die vanaf de spiegels naar binnen komt. In ik vind deze spiegels mooi passen bij de koplamp en de handkappen. Maar smaken verschillen, gelukkig...

Afbeelding Afbeelding
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Tulipan »

Nu ik de foto's zie......

Moet mijn mening veranderen... inderdaad erg mooi !!
Zijn ze breder, maw beter zicht naar achteren ??

Groet, vind je het erg als ik ook voor deze ga ??

Groet Tulipan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Dgr

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Dgr »

Staat erg goed, die Versys spiegels! 8)
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door WisselStrom »

Zaterdag heb ik voor het eerst een serieus stuk gereden met de nieuwe spiegels :-)} . Ik ben er toch van overtuigd dat de turbulentie veel minder is geworden. Waar vroeger mijn hoofd er bijkans afwaaide bij 120 kmh, is dat nu veel en veel minder het geval. De spiegels zijn ook iets breder en ik heb beter zicht naar achteren. En persoonlijk vind ik ze ook beter passen, maar beauty is in the eye of the beholder. :wink:
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door HD2W4W »

Dit item maar eens even flink omhooggeschopt. Ik kocht vorige week de Motoplus vanwege de vergelijkingstest van de grote allroads. (Wat is die KTM toch een fantastische machine cq droommotor). In het nummer ook een mooi verslag van een testrit met een nieuwe SWM 1 cil. Allroad. Ook een prachtig ding met een link naar de V-Strom. Want deze SWM heeft dezelfde spiegels als de V-Strom die door sommigen hardnekkig Mickey oren worden genoemd. [IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201706 ... b58d9b.jpg[/IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door Valetek »

het viel mij ook idd

https://www.youtube.com/watch?v=cFsdJ_Xstxw

Mooie fiets verder ( dacht dat ooit de oude GS 650 F hier vandaar kwamwen )
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Welke spiegels staan het beste op de V-Strom

Bericht door HD2W4W »

Ja, leuke 1 cilinder. Regelmatig op een BMW F650 gereden. Reed best wel vlot. Fijn handelbaar ding. Las in Motoplus dat deze BMW 1 cyl net als de Yamaha XT660 tenere over de euro 4 norm gestruikeld zijn en niet meer geleverd worden. Jammer, want die Yamaha is wel een mooie lichte allroad.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk

Plaats reactie