Motolug

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Motolug

Bericht door Iron Horse »

Afbeelding

Afbeelding

http://www.motolug.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb afgelopen week de enkele uitvoering aangeschaft. Hij is wel iets aangepast en dus wat anders dan op de website, maar functioneel maakt het niet uit. Hij is inmiddels samengebouwd. De gebruiksaanwijzong is oud en komt niet goed overeen. Maar ben je een beetje technisch dan gaat het wel lukken.

Ik heb over de prijs onderhandeld en had hem een stuk goedkoper dan op de website. Momenteel staat er op de website dat alle aanhangers tot eind mei 10% goedkoper zijn. Zo komt de enkele uitvoering dan nu op 855 Euro. Reken nog wel op wat extra kosten. Ik heb er de 10" wielen optie bij plus een reservewiel en de spanbanden en hem zelf opgehaald wat weer 51,75 scheelde. Verder is de kentekenplaathouder (rechthoekig) niet overal even gemakkelijk verkrijgbaar. Ik heb die uiteindelijk bij Brezan gehaald. Dan heb ik er nog een disselslot type "handtasje" bij gekocht (kan aangekoppeld worden gebruikt) aangezien men anders de aanhanger met motor eenvoudig afhaakt als je even een kop koffie gaat drinken. Voor de borgas heb ik inplaats van de borrgpennen 2 cijfersloten geplaatst anders kan men eenvoudig de dissel van de aanhanger halen en ben je nog alles kwijt.

Het is niet goedkoop, maar ik ben van mening dat het 't wel waard is. Ik heb er helaas nog niet mee kunnen rijden. Het regent momenteel pijpenstelen. Minpuntje is de wat gebrekkige gebruiksaanwijzing. Verder is men wel wat optimistisch over het in de achterbak passen. Ik heb een Grand Scenic en de middenconsole past daar niet in de breedte in. De minimale breedte of lengte indien in de lengte neergelegd is 1,17 meter. Nu zal dat in andere auto's msschien anders zijn omdat daar de wielkasten mogelijk anders verwerkt zijn. Hij past er in, maar het neemt alsnog best veel ruimte in. Vergeet ook niet dat een middenconsole met gemonteerde lichtdragers zo'n 30 kg weegt. Ik laat de lichtdragers er dan ook af en vind hem dan net aan tilbaar. (Maar dat kan ook aan mijn kippenkracht en leeftijd liggen) Ook al zal het in de achterbak plaatsen misschien niet voor iedereen het belangrijkste zijn, hij neemt thuis in ieder geval ook niet al te veel plek in. Past eventueel op zolder.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motolug

Bericht door Iron Horse »

Ik begrijp wel dat er nog geen reacties op mijn bericht zijn geweest. :D
Dit is ook eigenlijk een verkeerd accessoire voor een V-Strom, want die wil je alleen maar zelf berijden en niet op een trailer plaatsen. :o) :-)}
Maar er zijn wel wat situaties te bedenken waarbij het een welkome uitkomst biedt. Denk aan met z'n tweetjes of de familie een weekendje weg willen, maar niet iedereen is even motor-minded. Mijn vrouw vindt de motor (in mijn geval de Vespa) prima en wil ook wel achterop, maar dan niet te lang en niet te ver. Zo is het toch weer op een leuke manier te combineren.

En voor mezelf, als ik alleen reis, is het ook een alternatief voor de langere ritten met meer comfort en de mogelijkheid meer bagage mee te nemen en dan wil ik ook nog steeds wel gaan kamperen. Toch net effe luxer wanneer je met je Vespa, sorry :o) de V-Strom naast de tent toch in je tuinstoel kunt genieten van het mooie uitzicht of je wijntje i.p.v. op een kleedje voor de tent. Ja ik weet het, het klink verwend maar ik gun het mezelf maar. Daarna lekker in de omgeving op de binnenwegen toeren. Scheelt weer wat vierkante banden van het kilometervreten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remko

Re: Motolug

Bericht door Remko »

Karretje ziet er keurig uit!!

Begrijp ik nu goed dat ze ook met 2 rijplaten te leveren zijn?

Kan ik mijn eigen motor en die van mijn vrouw eens meenemen.


8)


heb je in ieder geval een reactie!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motolug

Bericht door Iron Horse »

Yep, je hebt ook de enkele uitvoering die uitbreidbaar is naar 2 of gewoon de duo-uitvoering. Wanneer je op hun website de producten bekijkt zie je de mogelijkheden op een rijtje. Het is wat mij betreft best een uitgekiend product. Met 2 motoren is het natuurlijk nog prijsgunstiger dan met eentje. En met z'n tweeen de motor erachter hangen scheelt de helft aan brandstof......
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Motolug

Bericht door RvGS »

Iron Horse schreef: Met 2 motoren is het natuurlijk nog prijsgunstiger dan met eentje. En met z'n tweeen de motor erachter hangen scheelt de helft aan brandstof......
Afbeelding Afbeelding

Rob.
Hangt er natuurlijk wel van af wat voor een soort auto er voor staat en je motorfiets verbruikt.
Indien je met twee motoren op de aanhanger bij een zeg gemiddeld verbruik van 1 op 10 of met de 2 motoren die 1 op 20 rijden is dat precies het zelfde O:-) ! . . .! Natuurlijk bespaar je wel op onderhoud en slijtage van de motoren, maar niet van de auto.

toch?

Het gaat om het gemak, laten we het daar maar op houden. 't is zeker een mooi karretje wat je hebt gekocht, en


Personenauto's en bestelauto's die een lichte aanhangwagen trekken, mogen op autowegen en autosnelwegen voortaan 90 km per uur rijden. Onder een lichte aanhangwagen wordt verstaan: een aanhangwagen met een toegestane maximum massa van niet meer dan 3500 kg.

Bron: Openbaar ministerie
Laatst gewijzigd door RvGS op ma 27-04-2009, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motolug

Bericht door Iron Horse »

Klopt, het is het voordeel van het gemak. En zelfs al kost dat wat meer, maar is het gemak meer dan is het toch een prettig accessoire, dat dan missschien wat meer kost.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leipo

Re: Motolug

Bericht door Leipo »

Ook al gevraagt op MF, maar heb je al meer ervaring met de motolug en dus ook op en of aanmerkingen?
Motorijder

Re: Motolug

Bericht door Motorijder »

oei wat een aankoopprijs! ik heb mijn een gewone tweedehandsaanhangwagen gekocht en daar leg ik een voorwielklem in die dat ik op een houtenplank heb gemonteerd. voordeel ik kan deze aanhanger voor alles gebruiken en ik vindt een gesloten aanhanger veel veiliger om de moto er alleen op te plaatsen.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Motolug

Bericht door DesertStrom »

Je kunt de brommer ook gewoon onder aan je camper hangen..... :schater:
EX70HDQ-MANTGA6x6.13-560.jpg
EX70HDQ-MANTGA6x6.15-560.jpg
Buzzin

Re: Motolug

Bericht door Buzzin »

Motorijder schreef:oei wat een aankoopprijs! ik heb mijn een gewone tweedehandsaanhangwagen gekocht en daar leg ik een voorwielklem in die dat ik op een houtenplank heb gemonteerd. voordeel ik kan deze aanhanger voor alles gebruiken en ik vindt een gesloten aanhanger veel veiliger om de moto er alleen op te plaatsen.
Zet je hem verder niet vast als je gaat rijden? Of toch wel een paar spanbandjes? (zou ik voor m'n gemoedsrust wel doen)
Verder ziet het er uit als een prima oplossing :)
Motorijder

Re: Motolug

Bericht door Motorijder »

Natuurlijk leg ik die vast! Vooraan steek ik een spanbandje door het wiel en leg ik vast aan het midden ijzer van mijn aanhanger net boven de wielklem. Voor het stuur heb ik een harnas gekocht (bij RAD) en dat trek ik naar beneden en naar voor. Achteraan leg ik links en recht een trek-spanband (ratelsysteem) en die span ik ook naar voren toe. Nu zoek ik nog een systeem uit te dokteren een soort klem (hoge hoekijzers) dat ik tegen mijn achterband kan plaatsen. Want dat het achterwiel tijdens het rijden niet kan verplaatsen is wenselijk. Maar nogmaals ik monteer niks vast in de aanhanger, want deze moet voor alles bruikbaar blijven. Als ik de DL er eens op heb dan zal ik enkel foto’s plaatsen.
B&C

Re: Motolug

Bericht door B&C »

DesertStrom schreef:Je kunt de brommer ook gewoon onder aan je camper hangen..... :schater:

:idea: Of de motors in de camper plaatsen... Klikkerdeklik :idea:

Gegroet,
Bruno.
HBosch8

Re: Motolug

Bericht door HBosch8 »

Discussie is al van wat jaren terug maar ben benieuwd wat zijn je ervaringen tot nu toe?
Wil namelijk ook een Motolug aanschaffen..

Hoor het graag van je/jullie...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motolug

Bericht door Iron Horse »

Motolug heb ik nog steeds. Alleen lijkt die in Nederland volgens die uitvoering niet meer goedgekeurd te zijn en niet meer verkrijgbaar. Zoek maar eens op internet en je krijgt de hele geschiedenis plus de wel heel erg gelijkende alternatieven (Duits) ervoor terug, die wel goedgekeurd zijn. Ik heb voor de zekerheid maar een kopie van de aanschaf bij me in de auto als ik ga rijden, want toen ik hem kocht was hij wel goedgekeurd. Enige vreemde dat ik er wel altijd aan vond is dat het kenteken rechts gemonteerd zat, typisch Britisch dus. Mogelijk dat je nog een gebruikte voordelig op de kop kunt tikken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Motolug

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Mmm Foto's zijn niet meer te zien, en de site link werkt ook niet meer.
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motolug

Bericht door Iron Horse »

Klopt, daarom moet je ook even googlen om alternatieven te vinden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Motolug

Bericht door Drummer »

[Heb ik zonet gedaan ;-) maar persoonlijk vind ik zo iets maar bizar om je motor mee te vervoeren.

Ik zet hem gewoon op de aanhanger die ik ook gebruik om materialen mee te vervoeren.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 16-10-2012, 23:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Motolug

Bericht door John007 »

Is de motor nu zo lang of is de kar zo kort?? :mrgreen:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Motolug

Bericht door Drummer »

Tja, de aanhanger is 20cm te kort om goed te zijn, maar het lukt zo perfect.

Ben er zelfs al met 2 motoren op naar Alpe D'huez gereden ;-)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 17-10-2012, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Motolug

Bericht door Jeen »

@ Rob: ik zit zelf te denken aan een motolug en bij femonparts in Nederland zijn ze te koop voor 1395 (voor een dubbele). Je hebt dan nog de keuze uit een 8 of 10 inch wiel. Welke heb jij, waarom en hoe bevalt deze keuze? Is het oprijden van de motor met de geknikte dissel goed te doen? Is de kwaliteit na zoveel jaar gebruik nog goed? Alvast bedankt voor je info.
groet Jeen
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motolug

Bericht door Iron Horse »

Ik heb de 10" wielen genomen. Een 10" wiel draait nu eenmaal langzamer rond dan een 8" en vind ik een veiliger gevoel. Grotere wielen zijn ook iets stabieler. Het oprijden met geknikte dissel is goed in je eentje te doen. Het kan soms wel nodig zijn de auto met aanhanger te moeten verplaatsen omdat hij anders niet goed of dicht genoeg bij de grond komt door ongelijk wegdek of hobbels. Met 8" wielen heb je daar misschien iets minder last van, maar ik zie het niet als een probleem. Het materiaal is steviger dan menigeen vermoedt en er zich soms laatdunkend over uitlaat. Ik heb hem niet zo heel vaak gebruikt, maar er mankeert niks aan en rijdt nog perfect.

Tip: Meet eerst in welk gat je voorwielklem moet komen voordat je hem hebt aangekoppeld. Ik heb dat gedaan door de oprijgoot op de grond te leggen zonder wielen gemonteerd te hebben. Dan de wielklem monteren waar je denkt dat hij moet en de motor erop rijden. Zit hij goed dan kun je de motor eraf rijden en de boel opbouwen, zit hij niet goed dan verplaats je hem tot hij goed zit. Kun je beter achter komen voordat je de motor omhoogrijdt. Zet dan met een watervast viltstift bij het juiste gat een voor jou herkenbaar teken. Dit is belangrijk als je hem er alleen op wilt rijden want dan is die wielklem je zekerheid dat je motor los kunt laten en de dissel recht kunt zetten. Het recht zetten wil overigens nog wel eens moeilijk gaan door de kracht die de motor op de dissel uitvoert waardoor het moeilijk wordt de 2 pennen in te drukken (eigenlijk uit te trekken aan de binnenzijde).

Vergeet niet meteen een reservewiel mee te bestellen, je zult onderweg maar komen te staan en er geen bij je te hebben. Zelf heb ik er een paar aanpassingen aan gemaakt. Ik heb er een andere koppeling op gezet omdat bij de originele de handle naar boven bleef staan en ik er daardoor geen disselslot type "tasje" overheen kon zetten. En ik heb op het punt waar de koppeling met de aanhanger in een scharnierpunt door middel van een as met splitpennen is verbonden de gaten van de splitpennen iets opgeboord en in de plaats van de splitpennen cijfersloten (4 cijferig) geplaatst. Beide zijn bedoeld om diefstal van achter de auto te voorkomen wanneer je bijvoorbeeld even wat wilt gaan eten of drinken in een wegrestaurant. De constructie is namelijk wel doordacht als het gaat om de demontabele mogelijkheden, maar niet als het gaat om diefstalpreventie. Nu kan hij niet zomaar even van de auto worden losgekoppeld. Vergeet ook niet een paar reserve splitpennen in de auto mee te nemen want als je er eentje kwijt bent kun je niet verder, als je het tenminste veilig wilt doen.

Al is het niet moeilijk om hem in elkaar te zetten en uit elkaar te halen het neemt best wel even tijd in beslag, meer in ieder geval dan men destijds in het filmpje deed voorkomen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Motolug

Bericht door PDvD »

Uhhh ligt misschien aan mij maar een motor heeft toch zelf wielen? Speciaal een aanhanger kopen voor als je dermate met stukken staat? Dan is de anwb goedkoper denk ik en veel dealers komen 'm ook wel halen denk ik.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Motolug

Bericht door Jeen »

Ha Rob, dank je wel voor de info. Ik denk dat ik er wel eentje ga bestellen. Tweedehands zie ik ze niet. In de meivakantie gaat het naar Italie en in de zomer naar de Pyreneeen/Baskenland. Dan is het toch wel prettig de vervelende snelwegkilometers in een zuinig dieseltje met airco te vertoeven.
groet Jeen

ps In de teksten hierboven wordt ook nog gerept over Duitse klonen. Iemand daar meer kennis van?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motolug

Bericht door Iron Horse »

Die Duitse versie is tegenwoordig ook in Nederland verkrijgbaar. Dat is de A2B Trailer van Boxer design. Ze doen net of ze het hebben uitgevonden, maar het is gewoon gekopieerd en op punten verbeterd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Motolug

Bericht door Jeen »

Hoi Rob,
Dat is een wel heel dure duitser!! geen dubbele uitvoering ook.

ik heb femonparts gevraagd naar de typegoedkeuring (die sinds 2009 verplicht is) en wel voor de dubbele uitvoering van de motolug en dit is wat zij antwoordden:
"Sinds 29 oktober jl. zijn de regels zelfs nog verder aangescherpt. De aanhangers moeten nu een zogenaamd typeplaatje hebben met hierop het VIN nummer en EC nummer. De Motolug aanhangers voldoen hier volledig aan en worden geleverd met EC certificaat. Wij hebben hier de Twin (dubbele uitvoering) ook opgesteld staan, als je interesse hebt valt de aanhanger hier te bezichtigen."

Ik ga maar eens kijken......
dank voor al je info
groet, Jeen
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motolug

Bericht door Iron Horse »

Ik heb er eerlijk gezegd geen prijskaartje van gezien. Maar het hoeft wat mij betreft ook niet metten RVS te zijn en daar is die Duitser in uitgevoerd. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Het is best veel geld, maar het compacte maakt weer veel goed.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
HBosch8

Re: Motolug

Bericht door HBosch8 »

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een 2de hands, dubbele Motolug.. nog niet mee gereden wel ff in elkaar gezet en motor erop geplaatst.
Beetje onhandig de eerste keer, maar tis goed alleen te doen.. (had wel iemand reserve staan). De gebruikte auto met trekhaak was ook niet echt ideaal.. want trekhaak zat onmogelijk hoog.. (eigen bouwsel)
Nu is mijn vraag heeft er iemand foto's van hoe je de V-strom goed vast kan zetten op een Motolug. Ik heb geen valbeugels en carterbeschermer. En geen houders voor zijkoffers..
Graag jullie tips en trics.. foto zou geweldig zijn...
Beetje zonde om het wiel opnieuw uit te vinden, of door verkeerde montage mijn motor op te moeten rappen...

Alvast bedankt.
Grote Smurf

Motolug

Bericht door Grote Smurf »

Wij hebben sinds een lange tijd een dubbele motolug en hebben er deze zomer pas voor de eerste x allebei de motoren erop gehad. Een intruder en een witte DL650 L2. Paste net. Ik maak m voorin altijd vast met de spanbanden om de vering/voorvork. Achter altijd aan de beugel waar de steuntjes vd bijrijder aanzitten. Staat muurvast.
Ik hoop wel dat je weet dat als je maar 1 motor vervoert, je niet de dubbele motolug kunt gebruiken, maar alleen de enkele.
Het is ff een gedoe, maar ze staan als een huis en rijdt ze er alleen op en af.
Succes,

Bert
HBosch8

Re: Motolug

Bericht door HBosch8 »

Hoi Bert,

Dank je wel voor je reactie.. voorvork en bijrijder steunen.. klinkt me heel logisch.
Had mee gekregen dat je niet met 1 motor de dubbele uitvoering moet gebruiken.. Zonder motor overigens ook niet begreep ik... Ben heel benieuwd of de Motolug uberhaupt veel ga gebruiken.. lijkt me wel zie gewoon de voordelen ervan ... wel veel gedoe.. vrijdagavond maar klaar maken voor de zaterdagmiddag rit ...

Greetz,

Henk-Jan
Grote Smurf

Motolug

Bericht door Grote Smurf »

Hoi Henk-Jan,

Zoals zovaak: oefening baart kunst! In dit geval zeker.
Succes,

Bert
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Motolug

Bericht door Jeen »

@Rob: Op de motorbeurs een dubbele besteld! ga 'm vrijdag ophalen en in de meivakantie mee naar Spanje :-)} .
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motolug

Bericht door Iron Horse »

Ik heb daar ook nog met ze gesproken. Suggestie gedaan dat ze er een sticker met wielmaten opplakken. Nu moet je eerst zelf uitzoeken in welk gat je het beste de voorwielklem kunt vastzetten. Niet zo erg als je maar 1 maat vervoert, maar ik heb ook nog een Vespa met 12" wielen. Je merkt trouwens niet dat hij er achter hangt. Is soms wel even oppassen met de maximum snelheid. Alhoewel je in Frankrijk 130 met dat ding erachter mag.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Motolug

Bericht door Jeen »

Gelukkig hebben ons beider motors dezelfde maat: 19 inch. Dat maak het leven weer wat makkelijker. Ik heb er zin in!
HBosch8

Re: Motolug

Bericht door HBosch8 »

Heb de Motolug nu een aantal keren gebruikt en moet zeggen ik ben zeer tevreden.

Trailer in elkaar zetten, achter de auto plaatsen, motor erop rijden en vastzetten .. kost een 20 minuten tot een half uurtje..
En hierbij is hulp geen noodzaak..
Achter de auto is de trailer nauwelijks voelbaar..

Ook 2 x uitgeleend en ook hierop werd zeer enthousiast gereageerd.
Vstrom vastzetten aan de brug van de voorvork en de 2 bijrijderssteunen.
Zelf binnenband om de spanbanden gedaan, geeft extra grip en minder beschadigingen.

Martkplaats staat een verhuurder dus als je het een x wilt proberen...
Plaats reactie