N-com

...
Plaats reactie
V-man

N-com

Bericht door V-man »

Ik heb een Nolan N103 en mijn vrouw een Nolan N43.
Beide helmen bevallen uitstekend. Comfortabel en stil.
Nu zoeken we een goed intercomsysteem waarop ik tevens mijn TomTom, audio en portofoon kan aansluiten.
Nolan heeft zijn eigen N-com systeem.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zoek een vergelijk met bijvoorbeeld een systeem van Autocom.

Groet,

V-man
Erik Hofstee

Re: N-com

Bericht door Erik Hofstee »

er staat mij bij dat in een pro-motor een hele lijst van die communicatie systemen stonden en dat ze deze getest hebben. ik kon die aflevering zo snel nog niet vinden. zal morgen nog eens kijken ben nu veels te moe.

groeten
Erik
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: N-com

Bericht door Kwakkel-BE »

V-man: rijdt je vrouw als duo, of heeft ze haar eigen motor?
Het N-com systeem is niet geschikt voor bike-to-bike communicatie.

Zelf hebben mijn vriendin en ik de Scala rider Q2 teamset, en zijn daar best wel tevreden van :)
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: N-com

Bericht door Silverstorm »

Ik heb zo een n-com en moet zeggen dat het perfect werkt.
Nadeel is natuurlijk dat je als je een andere helm aanschaft dat je dan steeds bij nolan zal moeten blijven om het te kunnen blijven gebruiken.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
PeetPadjak

Re: N-com

Bericht door PeetPadjak »

Ik ben ook in het bezit van het N-Com systeem. Gebruik het samen met mijn vriendin (als duo). Beide met de bluetooth kit en dan is het goed te gebruiken. Heb het eerst geprobeerd met de intercom draad (1 helm met bluetooth kit en de duo met alleen een basisset en dan dus het draadje ertussen), maar dat was geen succes.

Op de helm zelf is ook nog een mogelijkheid om de multimedia kabel aan te sluiten en zodoende (bedraad) telefoons, mp3 spelers en mogelijk ook portofoons aan te sluiten.

Echter op basis van de eerder genoemde ervaringen met het intercomdraadje kan ik je eigenlijk niet aanraden om dit systeem te nemen.
Het werkt, het ziet er netjes weggewerkt uit, maar...

Ik heb er toch een aantal storingen mee gehad,
het werkt niet bike-to-bike
en als je een andere helm hebt dan heb je niets meer aan het N-com systeem (of je blijft vastzitten aan Nolan en dan maar hopen dat N-com er in kan...)

Er is inmiddels de Scala Rider multiset (meen dat het zo heet...) en deze heeft een veel groter bereik en iets meer functies. Ziet er misschien iets minder net uit, maar kan in ieder geval op (nagenoeg) iedere helm geplaatst worden.
Plaats reactie