Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Frank »

Ik heb in mijn enthousiasme een Stebel Nautilus besteld en heb hem nu in huis, nog mooi in de doos. (ik heb hem er wel al ff uitgehaald, maar er ook weer ingestopt...). Maar nu staat ie hier en vind het allemaal nogal ingewikkeld. Zit de originele toeter bijvoorbeeld geschakeld over de plus of de min? De toeter vastzetten met dat ene boutje lijkt me ook een probleem.

Is er iemand die zin heeft in een klusje om dat samen een keer te klaren? Ik denk dat ik anders hem maar naar Motoport ofzo moet brengen om het eronder te laten zetten. Dat gaat me zeker € 150,00 aan arbeidsloon kosten.. schat ik zo..

Ik heb dit verhaal [KLIK] goed bestudeerd, maar het ziet er nogal ingewikkeld uit allemaal.

Tips zijn welkom!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Blueberry

Re: Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Blueberry »

Ik heb er ook nog 1 op de plank en van plan om dit in een komend weekend te doen, als je zin hebt om naar Rotterdam te komen, doen we het samen.

Moet van te vooren wal even kabelschoentjes en kabeltjes halen, regel ik nog wel dan.


Blueberry
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Frank »

Zin wel, maar helaas laten mijn werkzaamheden dat niet toe.. vrijdag tot en met maandag zit ik helaas in Praag.

Ik heb trouwens een installatiepakketje erbij genomen van 11,50, dan krijg je wat draadjes, schoentjes enz. erbij...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Blueberry

Re: Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Blueberry »

Ik zei ook een komend weekend, hoeft niet dit komend weekend.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Frank »

Dat is waar, dat zei je.. :D

De 18e of 19e dan? Of doordeweeks? 14/15/16/17 april kan ik misschien ook nog regelen...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Iron Horse »

Op zich is het niet moeilijk. Ik had het meeste probleem met het goed plaatsen in de betrekkelijk kleine ruimte. Als ik het weer zou doen op de Strom, dan zou ik kiezen voor de oplossing met de separatie en verbinding met de luchtslang zoals verderop iemand heeft gedaan.

Als je het artikel hebt doorgeworsteld zie je daar ook het antwoord op je vraag staan namelijk: De toeter is geschakeld op de aarde, met het contact aan staat er dus altijd stroom op de plus draad. De plus draad is in dit geval het draadje met de witte streep. Hoe je dit moet aansluiten op het relais zie je op de gebruiksaanwijzing op de doos (installation when replacing original horn with nautilus with wire switched to ground). :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blueberry

Re: Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Blueberry »

Vrijdag 17 april na 12 uur? in Rotjeknor? zal je een PB sturen met mijn gegevens als dit oke is.

(Misschien dat Iron Horse nog tijd heeft om wat advies te geven en langs komen met zijn inrijkilometers met zijn rode italiaan)

blueberry
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Xavier »

Ik kan mij geheel aansluiten bij de eerdere tip: scheidt compressor en hoorn. Is vrij eenvoudig en hierdoor kun je de compressor kwijt achter een zijkap en de hoorn.... tja, die kan dan vrijwel overal. Bij mij zit hij rechtsvoor in de kuip (vanaf het zadel gezien), op een stang waar o.a. ook de koplampunit in zit. Je hebt op deze manier alleen een luchtslangetje nodig en een koppelstukje tussen slang en hoorn. En uiteraard de onmisbare tieraps (pak de goede, die met metalen pennetje ipv kunststof). Op technisch gebied kan ik weinig hulp bieden, daar had ik pa voor! En Rotterdam is erg in de buurt, jullie zouden eventueel mogen afkijken, hahaha. Suc6 in ieder geval, moet haast wel lukken! Ennem, schrik niet van de eerste kreet van Stebeltje......
GSA1200
Blueberry

Re: Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Blueberry »

Heb de compac versie, met 1 bout bevestigen/ zal wel lukken, heb ook nog een compressor voor de auto die ik moet nog aansluiten.

De auto horn is met 2 losse horn's en slangen, misschien kan ik daar ook nog wat van gebruiken?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Frank »

Blueberry schreef:Vrijdag 17 april na 12 uur? in Rotjeknor? zal je een PB sturen met mijn gegevens als dit oke is.

(Misschien dat Iron Horse nog tijd heeft om wat advies te geven en langs komen met zijn inrijkilometers met zijn rode italiaan)

blueberry
Ik ga er achteraan... je hoort het zo snel mogelijk! :)

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Help! Ik heb een Stebel Nautilus..

Bericht door Iron Horse »

Al wil ik met alle genoegen bijstand verlenen, heb dat al eerder gedaan, komt mij 17 april niet uit, heb dan een zakelijke bijeenkomst. Maar ik denk dat het met de beschrijvingen op het forum ook zonder mij wel gaat lukken.

Suc6
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie