Cruise control.

...
Plaats reactie
Spocky

Cruise control.

Bericht door Spocky »

Heeft iemand ervaring met dit ding.

Afbeelding

Met dit ding kun je de gashandvat vast zetten. Lijkt me ideaal op de lange afstanden en volgens mij stelt de montage niets voor.
Kwam hem tegen op deze site

http://www.twistedthrottle.com
Paul

Re: Cruise control.

Bericht door Paul »

Ik heb wel ervaring met "cruise control"

Deze vorm, het vast zetten van je gashendel, vind ik alleen prettig als je hem voor zeer korte momenten gebruikt, of wanneer je ingestelde snelheid duidelijk groter (of kleiner) is als het overige verkeer.

De ervaring is dat je continu met je CC aan het klooien bent om geen last te hebben van het overige verkeer.

Ik heb ook ervaring met een electronisch geregelde CC op de motor. Deze werkt het zelfde als de CC in mijn C-Max. Je stelt hem in op snelheid, maar kan wanneer nodig gas bij geven zonder dat de CC weer uit springt. Als je je gas los laat pakt hij de eerder ingestelde snelheid weer op.
(Heeeeeeeeeeel duur en volledig custom voor gebruik op de motor)

Deze uitvoering lijkt mij overigen moeilijk tot niet te monteren met de mooie handkappen op de DL.

De montage is idd een eitje, kwestie van de trillingsdemper uit het stuur halen, deze erin steken en met een inbus het knelsysteem aan draaien
Spocky

Re: Cruise control.

Bericht door Spocky »

Paul schreef:Ik heb wel ervaring met "cruise control"

Deze vorm, het vast zetten van je gashendel, vind ik alleen prettig als je hem voor zeer korte momenten gebruikt, of wanneer je ingestelde snelheid duidelijk groter (of kleiner) is als het overige verkeer.

De ervaring is dat je continu met je CC aan het klooien bent om geen last te hebben van het overige verkeer.

Ik heb ook ervaring met een electronisch geregelde CC op de motor. Deze werkt het zelfde als de CC in mijn C-Max. Je stelt hem in op snelheid, maar kan wanneer nodig gas bij geven zonder dat de CC weer uit springt. Als je je gas los laat pakt hij de eerder ingestelde snelheid weer op.
(Heeeeeeeeeeel duur en volledig custom voor gebruik op de motor)

Deze uitvoering lijkt mij overigen moeilijk tot niet te monteren met de mooie handkappen op de DL.

De montage is idd een eitje, kwestie van de trillingsdemper uit het stuur halen, deze erin steken en met een inbus het knelsysteem aan draaien
Dit model is geschikt voor gebruik met handkappen
Blueberry

Re: Cruise control.

Bericht door Blueberry »

Beslist NIET aan beginnen !!!, dit soort idiote oplossingen kosten mensenlevens.
Als je 1 milliseconde later van het gas afgaat door onopletendheid, kun je een bocht missen of erger.

Ik ben al een goede vriend verloren door dit soort ondoordachte gekkigheid.
Moto Guzzi had al in 1988 zijn modellen een schoefje om je gashandel langzamer of niet terug te laten vallen, de vriend was dit na `monsters of Rock` weekend in Duitsland even vergeten, hij viel en kwam met hoofd en helm vast onder vangrail, vertelde het niet na, vriendin achterop kwam met beiden benen onder vangrail en heeft hier na 25 jaar nog last van.

Als je levensmoe bent of te lui om gas te geven, zoek dan een andere hobby !

Voor auto's prima, Goldwings en Harleys op route 66 ook goed, maar in Europa NIET DOEN !!!!!!!!
Remko

Re: Cruise control.

Bericht door Remko »

Blueberry schreef:Beslist NIET aan beginnen !!!, dit soort idiote oplossingen kosten mensenlevens.
Als je 1 milliseconde later van het gas afgaat door onopletendheid, kun je een bocht missen of erger.

Ik ben al een goede vriend verloren door dit soort ondoordachte gekkigheid.
Moto Guzzi had al in 1988 zijn modellen een schoefje om je gashandel langzamer of niet terug te laten vallen, de vriend was dit na `monsters of Rock` weekend in Duitsland even vergeten, hij viel en kwam met hoofd en helm vast onder vangrail, vertelde het niet na, vriendin achterop kwam met beiden benen onder vangrail en heeft hier na 25 jaar nog last van.

Als je levensmoe bent of te lui om gas te geven, zoek dan een andere hobby !

Voor auto's prima, Goldwings en Harleys op route 66 ook goed, maar in Europa NIET DOEN !!!!!!!!

Tragisch verhaal, maar geen reden om het niet op je motor te willen.

Ik kan me tenminste niet voorstellen dat je na het monteren van zo'n ding achterstevoren gaat zitten om met je bijrijder te kletsen....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Cruise control.

Bericht door Iron Horse »

Waarom moeilijk en/of duur doen als het ok eenvoudig en (relatief) goedkoop kan. Koop een Throttle Rocker voor 9,95 en je bent klaar. Relatief goedkoop aangezien het natuurlijk een belachelijke prijs is voor een stukje gebogen plastic. Ik heb hem destijds dan ook voor ca. 5 Euro elders gkocht en dan als namaak, maar wert net zo goed.

Afbeelding

En wil je de hele discussie hierover nog eens op je gemak doorlezen kijk dan even bij dit onderwerp op het forum uit november 2004.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Cruise control.

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik heb nog een nieuwe Throttle liggen, één keer 1 km gebruikt. Mag je zo hebben. Heb ik uit de USA laten komen. Is niks voor mij :roll:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Cruise control.

Bericht door Iron Horse »

Dat is lijkt me persoonlijk (maar zo schrijf je eigenlijk ook al), ik vond het op de V-Strom ideaal. Op de Vespa heb ik het voor m'n gevoel niet zo nodig daarbij gaat het gas veel lichter en hoef je minder "kracht" op de gashandle te houden tijdens het rijden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Cruise control.

Bericht door Aad900 »

Rhino VStrom schreef:Ik heb nog een nieuwe Throttle liggen, één keer 1 km gebruikt. Mag je zo hebben. Heb ik uit de USA laten komen. Is niks voor mij :roll:

Peter
Ik houd me graag aanbevolen Peter :worship: Misschien wil je de Trottle meenemen naar Friesland :wink:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Cruise control.

Bericht door Sparkle Black Peter »

Aad900 schreef:
Rhino VStrom schreef:Ik heb nog een nieuwe Throttle liggen, één keer 1 km gebruikt. Mag je zo hebben. Heb ik uit de USA laten komen. Is niks voor mij :roll:

Peter
Ik houd me graag aanbevolen Peter :worship: Misschien wil je de Trottle meenemen naar Friesland :wink:
Help me tegen die tijd nog even herinneren. Ik word ook een dagje ouder :|

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Cruise control.

Bericht door Aad900 »

Rhino VStrom schreef:
Aad900 schreef:
Rhino VStrom schreef:Ik heb nog een nieuwe Throttle liggen, één keer 1 km gebruikt. Mag je zo hebben. Heb ik uit de USA laten komen. Is niks voor mij :roll:

Peter
Ik houd me graag aanbevolen Peter :worship: Misschien wil je de Trottle meenemen naar Friesland :wink:
Help me tegen die tijd nog even herinneren. Ik word ook een dagje ouder :|

Peter
Ja das een goeie Peter, ik zal het ergens opschrijven want je wilt niet weten hoe oud ik wel niet ben :o) Maar iig hartstikke bedankt bij voorbaat.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Cruise control.

Bericht door Iron Horse »

60+ :o) :bye:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Cruise control.

Bericht door Aad900 »

Na een dag Strommen:

Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Cruise control.

Bericht door Sparkle Black Peter »

Aad900 schreef:
Rhino VStrom schreef:
Aad900 schreef:
Rhino VStrom schreef:Ik heb nog een nieuwe Throttle liggen, één keer 1 km gebruikt. Mag je zo hebben. Heb ik uit de USA laten komen. Is niks voor mij :roll:

Peter
Ik houd me graag aanbevolen Peter :worship: Misschien wil je de Trottle meenemen naar Friesland :wink:
Help me tegen die tijd nog even herinneren. Ik word ook een dagje ouder :|

Peter
Ja das een goeie Peter, ik zal het ergens opschrijven want je wilt niet weten hoe oud ik wel niet ben :o) Maar iig hartstikke bedankt bij voorbaat.
Ik heb de Throttel gevonden en alvast maar in m'n motorjas gedaan. Weet ik zeker dat ik 'm niet vergeet. Want ik denk dat jij nu al niet meer weet wat je op moest schrijven :mrgreen: :bye:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Spocky

Re: Cruise control.

Bericht door Spocky »

Iron Horse schreef:Waarom moeilijk en/of duur doen als het ok eenvoudig en (relatief) goedkoop kan. Koop een Throttle Rocker voor 9,95 en je bent klaar. Relatief goedkoop aangezien het natuurlijk een belachelijke prijs is voor een stukje gebogen plastic. Ik heb hem destijds dan ook voor ca. 5 Euro elders gkocht en dan als namaak, maar wert net zo goed.

Afbeelding

En wil je de hele discussie hierover nog eens op je gemak doorlezen kijk dan even bij dit onderwerp op het forum uit november 2004.
Is heel leuk dit en zeker goedkoop maar met dit ding moet ik nog mijn hand aan het gas houden. Ik vind het fijn om zo af en toe ens mijn handen van het stuur te halen en ze naast mijn lijf te laten hangen. Ik ben dus echt op zoek naar iets waarmee ik het gas vast kan zetten.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Cruise control.

Bericht door Aad900 »

Rhino VStrom schreef:
Ik heb de Throttel gevonden en alvast maar in m'n motorjas gedaan. Weet ik zeker dat ik 'm niet vergeet. Want ik denk dat jij nu al niet meer weet wat je op moest schrijven :mrgreen: :bye:
:schater:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Big V

Re: Cruise control.

Bericht door Big V »

Misschien is dit een optie, volgens de site alleen te verkrijgen voor een DL650.
Ik heb er zelf geen ervaring mee,
http://www.brakeawayproducts.com/appguide-6CB03.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Suc6
Grtz. Eric
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Cruise control.

Bericht door Iron Horse »

Ik ben toch wel huiverig als het gaat om het echt vastzetten van je gashandle. Een hulpje om het te verlichten ala, maar vastzetten gaat mij toch echt te ver. Bloedlink. Op een recht stuk natuurlijk niet meteen een probleem, maar een ongeluk zit in een klein hoekje, je wilt er toch niet aan denken dat je een seconde te laat je gas los krijgt of het blijft hangen. Je kunt natuurlijk altijd nog je koppeling inknijpen, maar dan heb je geen directe controle meer over de motor. Nee, voor mij niks dat blokkeren kan aan m'n gashandle. Maar dat is slechts mijn mening.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Spocky

Re: Cruise control.

Bericht door Spocky »

Je gas zit natuurlijk niet echt vast. Er is altijd een mogelijkheid om het gas dicht te draaien
Pommetje

Re: Cruise control.

Bericht door Pommetje »

Ik heb iets soortgelijks op mijn BMW gehad, je kunt instellen hoeveel weerstand het gas heeft. Ideaal. Je went er heel snel aan dat je zelf het gas dicht moet draaien. Je hebt je rechterhand vrij om te zwaaien of (op de bmw) de choke dicht te zetten. Nog nooit het idee gehad dat het me in gevaar zou brengen. Alleen als je valt bestaat er een kans dat de motor met halfgas en draaiende motor blijft liggen :( En last but not least: je rijdt er vloeiender door. Niet elke trilling in je pols wordt meteen vertaald in gasgeven of- minderen.
Alleen die prijs... Volstaat een O-ring tussen handvat en armatuur ook niet? (Even afwachten tot ik mijn v-strom heb!)
Dgr

Re: Cruise control.

Bericht door Dgr »

Big V schreef:Misschien is dit een optie, volgens de site alleen te verkrijgen voor een DL650.
Ik heb er zelf geen ervaring mee,
http://www.brakeawayproducts.com/appguide-6CB03.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Suc6
Grtz. Eric
Dat ziet er echt doordacht uit! Zou 't graag eens proberen, maar met een prijskaartje van 200USD heeft 't niet m'n hoogste prioriteit... de site gaat in ieder geval wel in de favorieten!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Cruise control.

Bericht door Iron Horse »

Het kan nog veel goedkoper en simpeler. (Zoals pommetje al schrijft.) Met handkappen zal het alleen niet werken.

In gebruik.
Afbeelding

Niet in gebruik.
Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie