Handvatverwarming

...
Real Biker

Handvatverwarming

Bericht door Real Biker »

:?:
Wie heeft inmiddels handvatverwarming op z'n strommetje?
Hoe is de kwaliteit?


Grt, Ptr
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Ik heb vorig jaar gekozen voor verwarmde handschoenen van Gerbing. Hierbij wordt de buitenzijde van je handen verwarmd i.p.v. de binnenzijde zoals bij gebruik van verwarmde grepen. Bevalt goed, maar wat meer gedoe met snoertjes.

Tom.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Ben ik met je eens Tom.............. 't is een gedoe met die snoertjes maar de handjes blijven wel heerlijk warm...........en zo kan ik veilig blijven remmen en koppelen......... :P :P :P
Mijn handschoenen zijn van Klan.........

Ik hoop ze voorlopig nog niet nodig te hebben, graag eerst nog een nazomer :!: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Scottie

Bericht door Scottie »

Ik heb bij de aankoop een set erbij geregeld. Maar moet ze nog monteren. Volgens mij ga ik bij koud weer niet rijden, tenminste op het moment nog niet (leasebak is goedkoper)
Toontje

Bericht door Toontje »

De originele handvatverwarming is OK. Door de handkappen is dit voldoende. Zelfs midden in de winter verbrandt je gewoon je vingers op de hoogste stand.
LeChef

Ik ook...

Bericht door LeChef »

Daar ik een watje ben [watjes rijden door in de winter] heb ik bij de bestelling van mijn 650 ook de orginele handvatverwarming. Ik had ervaring met mijn BMW K75 met handvatverwarming.
Die van Suzuki kan je traploos regelen van lauw tot heet [itt tot 2 standen bij de K]. Vergeleken met die van BMW vind ik deze van Suzuki comfortabeler en gecombineerd met de handkappen kan ik de winter straks door.

Groet,

Gabby

PS Iemand nog geïnterreseerd in een stel Gerbinghandschoenen [met verwarming]??
Corre

ikke

Bericht door Corre »

en ik ben er heel tevreden over hij vodoet zelfs beter dan mijn vorige op mijn bmw
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Pale Rider schreef:Ik heb vorig jaar gekozen voor verwarmde handschoenen van Gerbing.

Tom.
LeChef schreef:PS Iemand nog geïnterreseerd in een stel Gerbinghandschoenen [met verwarming]

Gabby.
Gabby, probeer je nu mijn handschoenen te verkopen? :lol:

Tom.
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

Ik heb nu de handvatverwarming van Louis gemonteerd (39,95 Euri). Voldoen prima, laat nu de echte winter maar komen.....wel zonder pekel dan.
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

motormuisdl650 schreef:Ik heb nu de handvatverwarming van Louis gemonteerd (39,95 Euri).


Deze misschien? http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/1810

motormuisdl650 schreef:Voldoen prima, laat nu de echte winter maar komen.....wel zonder pekel dan.
Denk dat je dat pas kunt beoordelen als het echt winter is (graadje of 10 vorst en windkracht 8 tegen :lol: ).

Tom.
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

Zie http://www.motorfreaks.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Yippy

Bericht door Yippy »

Tom schreef: Denk dat je dat pas kunt beoordelen als het echt winter is (graadje of 10 vorst en windkracht 8 tegen :lol: ).
Ik heb er ook van die dingen op zitten. Op dit moment nog niet echt aan kunnen hebben want ze zijn onwaarschijnlijk heet. Te warm nog.
Ben afgelopen zondag nog even op pad geweest door Noord Holland ivm de aanstaande toerrit. Het was niet echt warm buiten. Mijn zomerhandschoenen boden te weinig bescherming en toen heb ik dus even aan het eind van de dag mijn handvatverwarming aangezet en nu heb ik zwarte kooltjes aan het eind van mijn armen..... Gelukkig had ik ook mijn "midden" handschoenen bij me en heb ik de verwarming maar weer uitgezet.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Voor diegenen die inmiddels het Louisboek in handen hebben is het gemakkelijk op te zoeken op pagina 630.

Er is weer eens een slimmerik opgestaan die de standaard handvatverwarming niet flexibel genoeg vindt en er een removable system van heeft gemaakt. Of dit de kwaliteit en de levensduur ook ten goede komt kan ik niet beoordelen. Het gaat om een systeem van Oxford.

Afbeelding


Maar voor de echte koukleumen is er ook nog zoiets als verwarming voor je zadel ontwikkeld. Het moet niet gekker worden. Ik heb met alle temperaturen gereden, maar voor zover ik me kan herinneren nog nooit echt last gehad van een kouwe kont. Wel een houten reet. Ook bij Louis verkrijgbaar, staat op dezelfde pagina.

Afbeelding

Respectiefelijk 59,95 en 69,95 Euro.
Zie verder je boek of de website.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik zit eens verder te snuffelen bij de handvatverwarmingen in het Louisboek. Nu was ik vanavond even in Wesel in de shop aldaar. Daar staan de Saito's van 34,95 nu (net als op de website) in de aanbieding voor 19,95. Maar als je dan gaat zitten vergelijken met de andere soorten dan zitten er best wel verschillen in de diverse standen en de bijbehorende vermogens. Er zijn hier meerdere mensen met ervaring. Dus ik zou graag eens horen of die standen nu echt zo'n verschil maken in comfortabel of oncomfortabel aanvoelen. Uiteraard is Start niet bedoeld als verwarmingsstand dus draait het eigenlijk om 10, 15 of 20 Watt. En natuurlijk hangt het af van de dikte en de soort van handschoenen en de buitentemperatuur. Maar desalniettemin ben ik benieuwd.

Als vergelijk:

* Saito I: Hoog 30 W, Laag 10 W (€ 19,95)
* Saito II: Start 40 W, Hoog 20 W, Laag 10 W (Van € 34,95 nu voor € 19,95)
* Daytona: Start 48 W, Continue 15 W. (€ 64,95)

En dan vraag je je ook af of je er een goede koop aan hebt. Daar zijn al wat tests over verschenen en het blijkt dat in dit geval goedkoop niet altijd duurkoop hoeft te zijn en dat de Saito's het goed doen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
10-speed

Bericht door 10-speed »

Gisteren heb ik de originele Suzuki warmertjes laten vervangen door de Daytona's. Een wereld van verschil. Rechts deed Suzuki het wel aardig, links gebeurde er practisch helemaal niets. Met de Daytona's in de startpositie worden ze echt knetterheet. Misschien wel iets te, maar mijn vingers worden snel koud en dan voelt het toch wel lekker. Af en toe schakel je terug naar de 'normale' stand, totdat het weer te koud wordt. Even een paar minuten naar 'start' en het voelt weer lekker aan.

Het probleem met handvatverwarming blijft natuurlijk wel altijd dat alleen de binnenkant van je hand wordt verwarmd. Als je van plan bent om ook te rijden wanneer het vriest kan je ook nadenken over electrische handschoenen. Aangezien ik eigenlijk het hele jaar doorrij staan die wel hoog op mijn verlanglijstje. Waarschijnlijk ga ik vanmiddag naar een dealer om me eens te oriënteren.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ten eerste @ 10-Speed.

Je krijgt dan neem ik aan wel wat centjes retour. Een Daytona kost in Nederland ca. 99 Euro, voor de origineel (???) Suzuki vragen ze maar liefst 239 Euro.

Ten tweede.
Ik ben inmiddels tot aanschaf overgegaan van de de Saito II set voor slechts 19,95 en voor de zekerheid maar het hulprelais er bij aangeschaft. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga aansluiten.

Het is zonder werkelijke ervaring niet zo eenvoudig kiezen dus heb ik op de volgende gronden besloten tot deze set.

Er zitten nogal wat verschillen in de vermogens(standen) van de diverse soorten. Omdat over het algemeen men erg positief is over de Daytona en die "maar" een werkstand van 15 Watt heeft leek mij de nieuwere versie van de Saito (die volgens de gids pas vanaf mei leverbaar zou moeten zijn, maar wel al gewoon in de winkels ligt) met een high-stand van 30 Watt wel wat aan de hoge kant. Het voordeel van de Saito II is dan weer dat je er ook tijdelijk even de BBQ-stand op kunt gebruiken. Verder komt de Saito II mij iets robuuster over dan de nieuwe Saito I versie. Volgens de verkoper in Wesel was de schakelaar wat kleiner ontworpen omdat die andere nogal groot werd gevonden. Bij mij komt de oude versie echter toch beter over en zeker nu de prijs gelijk is. En de grootte van de schakelaar zal me niet zoveel bommen. En verder denk ik dat ik voor die paar centen het risico wel kan nemen dat ze misschien toch niet zo goed blijken te zijn. Alhoewel ik daar op dit moment nog geen reden voor twijfel heb gezien de ook positieve testrapporten.

Nu nog effe een keertje rustig tijd vinden om de boel erop te bouwen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
swintie

Bericht door swintie »

Ik heb dezelfde ervaring als 10-speed met men Daytona's:
De turbo-stand is écht te gek, die dingen worden KNOERheet :twisted:
Ook op de koudste dagen van januari heb ik kunnen rijden zonder de minste last van koude handen (de handkapbeschermers zullen natuurlijk ook een rol spelen gecombineerd met de verwamde handvaten). Na een kwartiertje op de hoogste stand MOET je hem gewoon op de normale stand zetten want anders geraken je vingertjes gefrituurd :roll: HEEeerlijk... Daarna voel je de handvaten heel langzaam afkoelen om ze daarna weer op standje Sahara te laten werken, hehe.
Bandit

Bericht door Bandit »

Zijn die fabrikanten dan niet slimmer (als dat ze al zijn), een tussen standje op het halve vermogen zou een hoop geschakel tussen hoog en laag voorkomen. 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb m.b.t. de Saito's toch wel een opmerking gevonden die mogelijk erg belangrijk kan zijn. Wanneer gebruik je de heat grips normaal gesproken het meest......? Bij lage temperaturen en/of vorst natuurlijk. En dat is nu juist een probleem bij bepaalde materialen. Ik las dat de Saito's o.a. PVC kabel gebruiken. Stom dat ik daar zelf niet op heb gelet. Ik ben er niet 100% zeker van, maar het lijkt er wel veel op dat er PVC is gebruikt. Het is in ieder geval geen siliconenkabel. Het nadeel van PVC-(kabel) is dat het naarmate het kouder wordt het stugger en zelfs breekbaar wordt. Dus dat zou een probleem voor de gashandle-kant kunnen zijn. Er ligt er nu eentje in de vriezer om dat te controleren. Wordt vervolgd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Nou, het resultaat van de koelkast-/vrieskasttest is dat de kabel bij ca. 0 graden redelijk stug is geworden maar niet echt breekbaar. Bij ca. -18 graden is hij zeker heel stug/stijf en kun je niet van echt flexibel meer spreken. Hij is echter nog steeds niet "breekbaar", maar zeker niet zo soepel als wanneer er siliconenkabel gemonteerd zou hebben gezeten. Maar voordat het hier min 18 wordt en ik dan overweeg te gaan rijden zal niet echt een punt van overweging hoeven zijn.

Vanmiddag bij Emile (E-Strom) de DL1000 van Ben (Be-Outside) onder handen genomen om daar de Daytona handvatverwarming op te zetten. Deze is wel v.z.v. aansluitkabel met een siliconen buitenmantel, maar de losse aders zijn ook weer PVC geisoleerd. Deze combinatie blijft toch een stuk flexibeler tijdens gebruik bij temperaturen onder nul.
(Ik heb ook nog een jaar of 15 signaal- en thermokoppel- en compensatiekabel verkocht. :D )

Enige nadeeltje was de "open garage" :lol: van Emile, deze is namelijk gewoon de parkeerplek in de voortuin. En dat was best koud na 3 uurtjes buiten bij 3 tot 5 graden. Beiden hadden hun digitale camera in de aanslag om e.e.a., waar men nodig achte en het niet vergat, vast te leggen in een fotosessie. Ben gaat (snel?) proberen hiervan op deze (of een andere) plek iets te publiceren. We wachten af.

Wel mooi is dat bij de V-Strom de aansluiting voor de verwarming al is voorbereid in de vorm van een stekker onder de beplating. Is al eens eerder vermeld. Daarvoor is afhankelijk van de gekozen handgrepen en het fabrikaat een verloopstekker nodig of je moet zelf iets aanpassen. Maar de ruimte daarvoor is vrij beperkt en zeker geen pretje met een paar verkleumde handen. Ben had trouwens dat verloopstekkertje van Suzuki. Op deze manier wordt het geheel via het contactslot geschakeld wat wel zo prettig is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

[edit] Zie het prachtige verslag van Ben. [/edit]
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 06-02-2005, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Ok.... Daar gaat 'ie dan.

Zoals wellicht genoegzaam bekend :wink: , sta ik nu niet direct bekend om mijn twee rechter handen, en toen E-Strom mij aanbood te helpen (:roll:) bij het installeren van de Daytona handvatverwarming, greep ik zijn aanbod met twee mijn twee linkerhanden aan. Gisteren was het zover; een middagje sleutelen. Ook Het IJzeren Paard was aanwezig om Emile met raad en daad bij te staan. Hieronder, voor hen die eventueel geïnteresseerd zijn om dit zelf ook te (laten :roll: ) doen, hierbij een fotoverslag van deze middag.

Eerst de bestanddelen; de hotgrips van Daytona, aangeschaft bij Motozoom voor € 59,95 en het origineel Suzuki snoertje om het makkelijker aan te sluiten:
Afbeelding

Het snoertje (bestelcode 36852-06G00) waarmee je het geheel wat makkelijker kan aansluiten:
Afbeelding

Beginnen met het demonteren van de kuip. Eerst het voorste deel:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna de zijpanelen:
Afbeelding
Afbeelding

Daar moet het Suzuki-snoertje aan gekoppeled worden:
Afbeelding

En zo ziet het er dan uit:
Afbeelding

Zoals Rob hier op het forum reeds eerder heeft aangegeven, dien je uitermate voorzichtig te zijn bij het demonteren van de handvatten, opdat het er als een geheel uitkomt. Als je voorzichtig genoeg bent, ziet 'ie er zo uit:
Afbeelding

De rechterzijde (de 'gas'kant) heeft een opstaand randje wat even weggevijld dient te worden om vooral het nieuwe handvat erop te kunnen glijden:
Afbeelding

En niet vergeten goed te lijmen!!!
Afbeelding

Terwijl ik vooral goed toekeek, waren de beide heren actief bezig met mijn motor. Ach.... iemand moet toch ook delegeren 8):
Afbeelding

Terwijl het aardig richting donker ging, waren we nog druk bezig om het allemaal op orde te krijgen. Nu de kuip er toch volledig vanaf was, heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn (Amerikaanse) tankcover er op te zetten:
Afbeelding

Met tie-raps werden de snoertjes netjes weggewerkt:
Afbeelding

Een hele goede tip van Rob :idea: ; als je dubbelzijdig tape wilt plakken, zorg dan dat het niet te koud is. Het was gisteren, na zonsondergang ongeveer 3 graden, dus een föhn kwam goed pas. Ook erg lekker om je handen aan te worden, trouwens....
Afbeelding
Afbeelding

Nadat alles netjes weggewerkt was, de kuip weer in elkaar gezet. En... geen schroefje overgehouden :!:
Dit was het eindresultaat. De foto's daaronder zijn vandaag gemaakt, met wat meer licht. Zo kan iedereen een een aardig beeld krijgen van de hotgrips en de tankcover. De laatste foto's zijn GROOT, dus let op als je een trage verbinding hebt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rest mij nog mijn onmetelijke dank uit te spreken voor zowel Rob en Emile. Heren, hartelijk dank voor alle hulp! Als ik een keer iets voor jullie kan doen....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb de Saito II set nog niet gemonteerd, maar het leek me wel even aardig om hem vooraf te testen. Ze doen het prima met wel 1 aantekening die ik weer minder vind en ze daarom waarschijnlijk toch ga ruilen voor de Saito I of de Daytona's.

Bij meting blijkt dat de 3 standen die men opgeeft er wel erg veel afwijking zit in de Low-stand.

Alles gemeten bij 12 Volt. De opgegeven vermogens zijn bij 12 Volt opgegeven gezien de gemeten weerstand van de verwarmingselementen. (ca. 7,5 Ohm) Bij 14+ Volt vallen de waardes nog hoger uit.

Start opgegeven 40 Watt, gemeten 38,5 Watt. (Ligt redelijk dicht bij de specificatie)
High opgegeven 20 Watt, gemeten 27,5 Watt (Ligt dus ruim boven de specificatie)
Low opgegeven 10 Watt, gemeten 23 Watt (Is dus 2,3 keer zoveel als de specificatie en zelfs nog hoger dan de opgegeven high-stand)

Bij 14,5 Volt dus resp. 46,5 Watt, 33,2 Watt en 27,8 Watt.

Nu is een bepaalde afwijking "normaal" om te verwachten, dat heet nu eenmaal de tolerantie, maar bij de Low-stand neemt dit wel erg extreme vormen aan.

Nu heb ik ze gevoeld in een niet gemonteerde situatie en zonder handschoenen aan. Maar de Low-stand is daarbij met 23~28 Watt al een dusdanige BBQ-temperatuur dat ik dat op een koele voor- of najaarsrit niet echt prettig zal vinden met mijn zomerhandschoentjes aan. En lager dan uitzetten is dan dus niet mogelijk. Met de afwijkingen bij Start en High heb ik geen moeite, maar wel met die bij de Low-stand.

Ik wil hiermee niet zeggen dat dit voor de hele reeks van Saito II handgreepverwarming geldt, maar het zou me ook niet verbazen als dat wel zo zou zijn. Ik ga ze alleen niet eerst weer voor de II omruilen want ik rij me al een slag in de rondte, ook al is dat gepland gebeurd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ik was blij dat de Stalen Knol erbij was, anders had ik toch wel problemen gehad met die (op zich heel makkelijke als je het een keertje gezien hebt) poppers van het voorste onderrandje van de kuip en met de stuuruiteindes die dus niet helemaal losgeschroefd moeten worden. Beide waren het dingen die ik nog nooit op een andere motor gezien had. Het Suzuki stekkertje is in ieder geval perfect, dat maakt het een stuk makkelijker.

Wat misschien ook nog wel een goeie tip is, het rechter handvat kregen we alleen maar op de plastic throttlesleeve geschoven nadat we de binnenkant net daarvoor met benzine zacht en glibberig hadden gemaakt. Het binnenste stukje hebben we (net als de hele linkerkant) met patex contactlijm ingesmeerd voor de zekerheid. Ook is het van te voren (of als de lijm en benzine nog nat zijn) belangerijk om te kijken of het snoertje in een comfortabele richting wijst. Teveel naar onder en je zit er met je duim tegenaan, teveel naar boven en je zit er met je vingers en/of de rem/koppelingshendel tegenaan.

Maar hoe bevallen ze nu, Ben? Ben (hihi) wel benieuwd hoe goed ze het de afgelopen (toch wel redelijk koude) dagen uitgehouden hebben. Alleen maar op BBQ gehouden?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het vervolg:

Ik ben bekeerd!

Vandaag na het werk even doorgereden naar Wesel en daar de Saito II grips omgruild (met bijbetaling uiteraard) voor de Daytona's.

De verkoper daar was oprecht pissig dat zijn baas Detlev Louis dit spul durft te verkopen. Hij had hem daar, naar eigen zeggen, persoonlijk op aangesproken. Van de Saito II kreeg men met regelmaat sets terug met klachten. Van de nieuw geintroduceerde Saito I was het volgens zijn zeggen helemaal een ramp. Het probleem met handvatverwarming is, zoals je kunt begrijpen, dat je die niet even gemakkelijk opstuurt nadat die blijkt kapot te zijn. Aangezien die redelijk vast zit gemonteerd is het bijna alleen mogelijk die destructief te verwijderen. Waarna er dus geen bewijs meer over is. En met de motor tig-honderd kilometer te moeten gaan rijden om het te kunnen aantonen is ook niet alles. Zeker niet als je ca. 20 Euro komt claimen.

Met de Daytona's had men bij Louis echter nog (bijna) nooit een reclamatie gehad. Dus ik heb toch maar eieren voor mijn geld gekozen en heb nu de Daytona's thuis liggen. Maar ik zou ik niet wezen als ik ze niet prompt aan een test zou onderwerpen alvorens ze te monteren. Ook hier de (slechts) 2 standen gemeten. En hier blijken de specificaties uitstekend te kloppen. De opgebrachte warmte lijkt me op het eerste gevoel ook prima.
Ze zijn nog niet gemonteerd, en dat zal nog wel even duren, maar de procedure daarvan heeft Ben al omschreven.

Blijft er nog wel 1 opmerking en die is dat er in de gebruiksaanwijzing uitdrukkelijk op wordt gewezen dat de startstand slechts 1 minuut zou mogen worden gebruikt. Nu heb ik uit meerdere bronnen vernomen dat die in de praktijk dus kennelijk ook continue gebruikt wordt. Zolang dat goed gaat geen probleem, maar dit dan maar even ter info. Het lijkt me dan trouwens wel behoorlijk heet worden met zo'n 24~30 Watt per handje.

En daarbij komt dan nog het voordeel dat deze grips siliconen buitenmantel voor de bekabeling hebben waardoor ze soepel blijven bij lage temperaturen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Henk

Bericht door Henk »

Hoi Ijzeren paardje,

Op de beurs zag ik bij de SAfe tent Daytona's liggen voor 30 eurootjes.
Ik weet niet of dit oude type of nieuwere zijn.

Het waren in ieder geval wel daytona's.

Henk
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dan zou ik ze maar aangeschaft hebben. Ik heb er van de week 64,95 voor betaald en bij Safe zijn ze normaal ca. 99,= Euro. En ouder type of niet is denk ik minder belangrijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dutch

Bericht door Dutch »

Be-Outside schreef: Daar moet het Suzuki-snoertje aan gekoppeled worden:
Afbeelding

En zo ziet het er dan uit:
Afbeelding

....
iemand enig idee of dat stekkertje er ook op de DL 650 op zit?? en zo ja...waar??

Thnx voor jullie reactie!

T. 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dutch,

dat is precies hetzelfde. Hieronder een screenshotdeel van het schema van de 650. Blz. 467 van het service manual. Het is effe wat werk erbij te komen maar hij is er speciaal voor zoals je ziet. Moet zelf de Daytona's ook nog monteren.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

Ik heb zelf de Saito 2 handvat verwarming en bij mij werken ze perfect. Ik vindt de stand low soms zelf te low. Dit is mijn 3e motor waar de saito's opzitten. De eerste met de saito1, maar de bijgeleverde schakelaar ging maar 1,5 jaar mee ( twee jaar garantie, dus wat kan je gebeuren?). Ik heb toen bij Louis in Münster ze kunnen omruilen voor type 2, die ik twee jaar op mijn BMW heb gebruikt, en sinds 0,5 jaar weer nieuwe op mijn DL650 en ik moet zeggen weer zonder problemen en weer twee jaar garantie. :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Leuk die garantieperiode, maar het vervangingswerk moet je (meestal) dan wel zelf doen en dat is niet altijd even leuk als het goed zit vastgelijmd.

Mijn metingen gaven geen goede waardes aan, kan een toevalstreffer zijn, maar dan nog. Ik ben omgeturned en ga toch echt voor de Daytona's (lijkt door eenieder bevestigd dat dit DE kwaliteit is.), alleen nog even monteren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Nou, na ze bijna een half jaar in m'n bezit te hebben heb ik ze er dan eindelijk opgezet. Was nu een stuk gemakkelijker en confortabeler dan destijds bij Ben. Temperatuur 23 graden i.p.v. 3 graden Celsius. Alles in combinatie met wat andere zaken gedaan. Lekker op het gemakje. Kon nu de draden ook veel beter wegwerken en geleiden. Wat dat betreft zou ik eenieder die erover denk ze ook te (willen) installeren adviseren dat NU te doen, want dat werkt wel heel veel prettiger dan wannneer je ze pas op het moment dat je zo nodighebt wilt gaan monteren. En erop is maar gedaan, normaal geen omkijken meer aan. Of je moet natuurlijk over de luxe van een overdekte en verwarmde garage beschikken, maar ook dan is het wel gemakelijk als ze er alvast opzitten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jantje

Bericht door Jantje »

ik heb mij de oxfords vandaag erop gezet,
dat is toch veel meer werk dan dat ik eerst verwacht had :roll:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wanneer je het netjes wilt doen en je hebt de boel nog niet eerder zover uit elkaar gehad dan is het idd wel even werk. Dan red je dat niet in een uurtje. Heb je ook dat claxonsnoertje toegepast of heb je rechtstreeks op de stekker aangesloten of heb je hem via een relais geschakeld.

De Oxford ken ik niet. welke specs hebben die? (O.a. het prijskaartje.)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jantje

Bericht door Jantje »

Iron Horse schreef:Wanneer je het netjes wilt doen en je hebt de boel nog niet eerder zover uit elkaar gehad dan is het idd wel even werk. Dan red je dat niet in een uurtje. Heb je ook dat claxonsnoertje toegepast of heb je rechtstreeks op de stekker aangesloten of heb je hem via een relais geschakeld.

De Oxford ken ik niet. welke specs hebben die? (O.a. het prijskaartje.)
het is via een relais die aan wordt geschakeled als je het contact op zet (dus verwarming werkt enkel als het contact op staat). het is een leuk setje, alles is degelijk
Afbeelding

regelaartje gaat in 8 verschillende standen (bij aan) en eentje voor uit te schakelen.

bij mijn suzukidealer gekocht voor 90€ (er zat ook nog een buffje bij)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Kun je deze Hollander uitleggen wat een "buffje" is?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Iron Horse schreef:Kun je deze Hollander uitleggen wat een "buffje" is?
Hi IH,
:arrow: dat is zo'n nieuwerwets ding om je nek(zonder eind of begin)...........vroeger droegen we een sjaaltje of een zakdoek..... :roll: :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Stroompje schreef:
Iron Horse schreef:Kun je deze Hollander uitleggen wat een "buffje" is?
Hi IH,
:arrow: dat is zo'n nieuwerwets ding om je nek(zonder eind of begin)...........vroeger droegen we een sjaaltje of een zakdoek..... :roll: :roll:
Thanx, voor mij nieuw. Zal de leeftijd wel zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

In tegenstelling tot onze zuiderburen verzinnen wij daar geen nieuwe Nederlandse woorden voor maar kopieren wij de exotisch klinkende namen uit de taal van de samenleving die op dat moment populair is. Van vroeger hebben wij daar veel Franse woorden aan overgehouden, maar tegenwoordig komt de invloed uit het westen.

Een buffje noemen wij volgens mij dan ook tegenwoordig een "Bandana"... :?

Afbeelding
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Ik rij nu 3 jaar door in de winter (tot +1 gr C.) zit niet langer dan een half uurtje op de motor. Ik kan dus zonder. Ik overweeg alleen de handkappen nog.

Op mijn werk kan ik opwarmen (het is daar iedere dag te warm)
En thuis doet het vrouwtje het.... :lol:
Jantje

Bericht door Jantje »

Dutchchef schreef:Ik rij nu 3 jaar door in de winter (tot +1 gr C.) zit niet langer dan een half uurtje op de motor. Ik kan dus zonder. Ik overweeg alleen de handkappen nog.

Op mijn werk kan ik opwarmen (het is daar iedere dag te warm)
En thuis doet het vrouwtje het.... :lol:
dan heb jij wel heel dikke handschoenen :lol: ??
ik heb handkappen en verwarmde handvatjes en ik had het nog koud deze ochtend ... :P
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Stroompje schreef:
Iron Horse schreef:Kun je deze Hollander uitleggen wat een "buffje" is?
Hi IH,
:arrow: dat is zo'n nieuwerwets ding om je nek(zonder eind of begin)...........vroeger droegen we een sjaaltje of een zakdoek..... :roll: :roll:
Zo'n ding dus?
Afbeelding
Dutchchef schreef:Ik rij nu 3 jaar door in de winter (tot +1 gr C.) zit niet langer dan een half uurtje op de motor. Ik kan dus zonder. Ik overweeg alleen de handkappen nog.
Ik vind zelf de handkappen niet zoveel helpen tegen de kou.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Mijn persoonlijke ervaring met koude handen is dat de (voor mij) meest efficiente oplossing handvatverwarming is in combinatie met niet te dikke handschoenen (nu Held handschoenen met gore tex en armacor, dat voorkomt een dikke voering) en een windvanger in de vorm van handkappen of kuip. Bij de Sprint blijven m'n handen net uit de wind door de kuip, bij de ST1100 en T-max had ik kleine kuipverbreders en op de GS handkappen. Zonder handkappen of kuip koelen de handvatten te snel af in echt koud weer en met te dikke handschoenen komt het nooit bij je handen. Maar als aan alle 3 voorwaarden wordt voldaan is het perfect :). Als ik echt lange ritten wil maken in koud winterweer sluit ik m'n verwarmde Gerbing binnenvoering aan op de 12V, dan is het in 1 klap zomer.

Net terug met vrienden uit Frankrijk waar we het centraal massife, de Franse Alpen en de Vogezen verkend hebben. Zeker op de hoge passen en helemaal de laatste dag toen er een koude stroming uit het noorden stond, kwam de handvatverwarming heel erg van pas. Zeker als de wolken op jou eigen hoogte met grote snelheid voorbij blazen is het meer noodzaak dan luxe. In de valleien was het lekker (hele week rond de 25 graden) maar met zo'n 5 graden bovenop de cols met een snijdende wind en mist/wolken voor wat chill factor was het wat meer sport-adventure. Op dat soort momenten en met late ritten in heldere nachten is het echt heerlijk die grips op standje BBQ :). Ik hoef echt nooit meer zonder.

Vorig jaar in de Pyreneeen hadden we ook een bewolkte dag, dus op de cols best fris. Patricia had geen handvatverwarming, dus die zat bovenop elke pas met haar handen aan de cilinders om wat gevoel terug te krijgen:
Afbeelding

Afbeelding

Foto's van "MOTARD 2005" zullen ASAP online staan, hier alvast foto's van een zeer hete vakantie in Kroatie afgelopen juli:
http://piloot.smugmug.com/gallery/725166" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook nog best wat VauStrooms tegengekomen op de Grossglockner Hochalpstrasse:
Afbeelding
Boris

Bericht door Boris »

Leuk! Waar in Kroatie ben je geweest?
(Naast het feit dat ik daar geboren ben) ben ik er ook afgelopen zomer geweest en de hele kust gedaan (met de auto, waren met z'n vieren) en wil het zeker een keer met de motor nog doen. Schitterende wegen en lekker veel haarspeldbochten (en een hoop gekken zonder helm en in t-shirt + korte broek op een K5 GSX-r 1000).

Maar back on topic;
Heb gisteren een setje Daytona's besteld bij motozoom. 80 euro inclusief verzendkosten. Dankzij jullie foto's en tips (dat suzuki snoertje ook al besteld, koste 10 euro) moet dat wel gaan lukken.

Groeten.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Boris schreef:Leuk! Waar in Kroatie ben je geweest?
Zie http://piloot.smugmug.com/gallery/725166" onclick="window.open(this.href);return false; . Autozug naar Salzburg > Grossglockner over, via Slovenie naar Plitvicka national parc (praaaachtig), door het binnenland (erg mooi, wijds en puur natuur) richting en langs Split, aantal dagen in buurt van Trogir (om precies te zijn in een baai achter Marina) om vanaf daar Krka, Hvar, Split en Trogir te zien, daarna via de hele kustweg omhoog naar de Kroatische riviera bij Istrie (oostkust), dwars door Istrie naar Rovinj, daar aantal dagen lokaal doorgebracht, vanaf daar met tussenstop in Italiaanse Dolomieten weer opgestapt op de Autozug in Munchen naar Dusseldorf. Die Autozug is wel ideaal hoor, scheelt veel peut, geld voor accomodatie en eten en vooral veel vermoeidheid. Alhoewel de Sprint wel een erg relaxte motor is... Moet op de V-Strom helemaal lekker zijn, is ook niet zo warm bij de benen in heet weer lijkt mij.

Afbeelding
Boris

Bericht door Boris »

Wat een monster rit! Klinkt geweldig!

Wij hebben (in Kroatie) praktisch dezelfde route gereden als jullie.
Alleen andersom
Ook nog stuk binnenland van Istrie gedaan (Bij stadje motovun en zo. Erg fraai).

Die autozug wil ik ook doen. Het is anders te ver. We hebben afgelopen mei 850km in een dag gereden (naar Jura, Frankrijk) en dat is net teveel van het goede.
Over meedere dagen reizen kan uiteraard ook, maar ik maak nu al teveel km's op jaarbasis...

Groeten.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

jantje schreef:
Dutchchef schreef:Ik rij nu 3 jaar door in de winter (tot +1 gr C.) zit niet langer dan een half uurtje op de motor. Ik kan dus zonder. Ik overweeg alleen de handkappen nog.

Op mijn werk kan ik opwarmen (het is daar iedere dag te warm)
En thuis doet het vrouwtje het.... :lol:
dan heb jij wel heel dikke handschoenen :lol: ??
ik heb handkappen en verwarmde handvatjes en ik had het nog koud deze ochtend ... :P
Ik rij nog met mijn zomerhandschoenen? Van de 80% vrouwen op mijn werk krijg ik het ook wel warm :lol:
Biker

Bericht door Biker »

Waar doe jij wat voor werk en zijn er nog vakatures????
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

biker schreef:Waar doe jij wat voor werk en zijn er nog vakatures????
Verzorgende (ook voor mij), vepleegkundige (als ik m'n wat pips voel),
Medewerkers Huishoudig (voor de kleding ect), zelf m'n baas is een vrouw :?
en''nnn... er zijn geen vacatures ik hou ze liever voor m'n zelf :lol:
En ik op mijn werk ben die stoere man op een V-Strom. :P
helsen

Bericht door helsen »

ben eens gaan horen wat die set kost van suzuki voor m'n DL650...

275€, niet geplaatst, viel wel even achterover, zal het met dikke handschoenen moeten doen!
Plaats reactie