Handvatverwarming

...
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

handvat verwarming? wie van jullie rijdt er dan door in de winter? ik heb zelfs met de min16 graden van afgelopen winter geen handvatverwarming nodig gehad. ik heb wel handkappen gemonteerd, en voor naar mijn werk (40km) heb ik ook in de winter nog het meeste mijn zomerhandschoenen aan. dit omdat het veel meer gevoel geeft, dan die dikke pantoffels die ze winterhandschoenen noemen. ik ben eigenlijk op zoek naar een tussenvorm tussen de zomerhandschoen en de winterhandschoen. iemand een tip?
The V

E.T. Phone Home ;)

Bericht door The V »

Niet echt een tussenhandschoen maar wel lekker warm voor als het echt koud is. Doordat al je vingers (behalve je duim dan) twee-aan-twee zitten houden die elkaar op temperatuur (ofzoiets!)

Afbeelding

Toen de verkoopster er mee aan kwam dacht ik; "Die is gek!"
Maar na ze even aangehad te hebben heb ik ze gelijk meegenomen en heb er afgelopen winter veel plezier van gehad!

Het oogt zeer onnatuurlijk maar dit zijn voor mij de perfecte winterhandschoenen!
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

goede winterhandschoenen heb ik al. maar gebruik ik bijna nooit. ik zoek iets in het midden.
Boris

Bericht door Boris »

Vandaag de Hotgrips van Daytona gemonteerd. Was een hoop gepiel. Heb het extra suzuki calxon schakelaartje gebruikt, maar het was bijna onmogelijk om bij de schakelaar zelf te komen en deze zat ook nog eens vastgetaped aan een andere.
Duurde ook ff voordat we doorhadden hoe die plastik plugjes, onder de kuip werken en losgemaakt moeten worden.
Al met al een uur of drie bezig geweest.

Eerste indruk, ze worden na een minuut wel warm, maar niet brandend heet. Misschien dat dit na 5 minuten anders is? Merk het morgen wel.
Wat is jullie ervaring met de Daytona's wat opwarmtijd betreft?

@ Erik:
Ik rijd het hele jaar door, dus ook hartje winter en ik heb toch echt behoorlijk last van de kou. Dat jij het met zomerhandschoenen vohoudt, vind ik knap! Voel je ook geen pitty and remorse? Of alleen geen pain?

Maar zereneus, kou is heel slecht voor je handen en gewrichten en waar je nu geen last van hebt, kan zich over een paar jaar komen wreken, dus ik zou er niet al te lichtelijk mee omgaan.
Er zijn prima winterhandschoen alternatieven die niet als keepershandschoenen aanvoelen.
Heb zelf een setje van BLH die ik bij de leertent in Amsterdam heb gekocht. Super pasvorm en niet te massief en goed voor temperaturen tot het vriespunt.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb er nog weinig ervaring mee, maar met behulp van de startstand is de boel al erg snel opgewarmd. Daarna de normale stand en je wilt dan echt niet met 18 graden buitentemperatuur met die dingen aan rijden. Ik ken ook mensen (E-Strom :roll: ) die continu de startstand van 50 watt benutten. Dat levert kennelijk geen problemen op al zou je dat wel verwachten, maar mij lijkt het wel erg heet worden. Volgens de handleiding wordt dit echter ook afgeraden!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Boris

Bericht door Boris »

Vandaag dus mee gereden. Werkt prima. Blijkbaar wordt het een en ander veel sneller warm tijdens het rijden dan met alleen stationair draaien (of ben ik nou gek?).
Ennieweej, binnen een minuut voelde ik de warmte al door dikke handschoenen heen.

Ik heb het dus aangesloten via het apprate schakelaartje. Betekent dat nu dat m'n accu niet leeg kan lopen als ik de schakelaar per ongeluk op on laat staan (als de motor uit is)?
Wil het liever niet op de moeilijk manier testen...

Groeten.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wanneer je met dat "schakelaartje" het stekkertje achter je radiateur bedoelt dat vastgetaped zit aan de kabelboom en waar je het claxonsnoertje aan vastmaakt, dan wordt alles via je contactslot geschakeld en kan je accu niet leeglopen als je de schakelaar van de verwarming vergeet uit te zetten. Die aansluiting is speciaal voor handvatverwarming voorgeïnstalleerd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Boris

Bericht door Boris »

Iron Horse schreef:Wanneer je met dat "schakelaartje" het stekkertje achter je radiateur bedoelt dat vastgetaped zit aan de kabelboom en waar je het claxonsnoertje aan vastmaakt, dan wordt alles via je contactslot geschakeld en kan je accu niet leeglopen als je de schakelaar van de verwarming vergeet uit te zetten. Die aansluiting is speciaal voor handvatverwarming voorgeïnstalleerd.
Die bedoel ik ja :wink:

Hij staat op het werk altijd buiten en het zal niet de eerste keer zijn dat een grapjas iets uithaalt, dus dat is een hele geruststelling.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Vanmorgen opweg naar Safe Rotterdams jaarmarkt de handvatverwarming even aan gehad. Nu blijkt dat als de handel warm wordt dat mijn linker handvat los raakt en kan draaien. Ik heb die ruim met Bizonkit (-tix?) ingesmeerd alvorens hem te monteren. Iemand ook zo'n ervaring? En wat eraan gedaan? Ik zou denken dat hij toch gewoon zou moeten kleven, maar kennelijk niet dus. De rechter heb ik een problemen mee, maar de linker zit rechtstreeks op het stuur (metaal) gemonteerd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Gisteren mijn orginele Suzuki handvatverwarming laten vervangen door de daytona's (ik ben niet zo handig dat ik dit zelf kan). Nu maar door Safe Amsterdam laten doen (zie ook mijn topic met betrekking tot de 60.000 km beurt in relatie tot electrische problemen met mijn dim-licht........in totaal nu vier keer terug geweest bij mijn oude dealer).
De Suzuki hadvatverwarming is aan elkaar gekoppeld met behulp van een hoop stekkertjes. Deze stekkertjes waren niet afgetaped, waardoor ze na drie jaar volledig verrot waren. De daytona's worden in ieder geval lekker warm 8)
adro

Bericht door adro »

Ik heb vorige week bij zowel de Bandit als de V-Strom de handvatverwarmers van Daytona aangesloten. Bij de Bandit werken ze perfect bij de V-Strom maar half. Als ik hem op start zet worden ze warm schakel ik hem door naar on koelen ze weer af. Volgens mij is de schakelaar niet goed :?: :?: . Ook heb ik het gevoel dat ze op de Bandit veel sneller warm worden. Bij de Bandit zijn ze aangesloten op de oranje kabel en de minpool zoals achter op de verpakking beschreven staat. Bij de V-Strom zijn ze op de daarvoor bestemde stekker aangesloten. Niet met de originele aansluitkabel. Ik heb aan het uiteinde van de rode en zwarte kabel een busje gezet en deze platgedrukt zodat ze in de aansluitstekker klikte.
MarcT

Bericht door MarcT »

Heeft er iemand de originele Suzuki handvatverwarmers ?
Ik vroeg me af waar de schakelaar hiervan zit, en hoe die er uitziet. Foto's ? Namelijk zit rechts, boven de startknop nog een ruimte voor een knopje of zoiets....kweetniet... :?

Trouwens, gebruik altijd een contact-schakeling met een relais of zo. Mijn vorige motor had ook die Daytona's, en er zijn "grappenmakers" die dat ding 's nachts op "Start" zetten. Als de handvaten rechtstreeks op de accu zouden zijn aangesloten zou dat in ieder geval een lege accu betekenen, maar waarschijnlijk ook gesmolten handvaten of brand !
:evil:
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

MarcT schreef:Heeft er iemand de originele Suzuki handvatverwarmers ?
Ik vroeg me af waar de schakelaar hiervan zit, en hoe die er uitziet. Foto's ? Namelijk zit rechts, boven de startknop nog een ruimte voor een knopje of zoiets....kweetniet... :?

Trouwens, gebruik altijd een contact-schakeling met een relais of zo. Mijn vorige motor had ook die Daytona's, en er zijn "grappenmakers" die dat ding 's nachts op "Start" zetten. Als de handvaten rechtstreeks op de accu zouden zijn aangesloten zou dat in ieder geval een lege accu betekenen, maar waarschijnlijk ook gesmolten handvaten of brand !
:evil:
Er zit al een aansluiting standaard op de V-Strom voor handvatverwarming die over het contact gaat dus niet aan kan als je contact niet aan staat. Heb zelf niet de Suzuki handvatverwarming maar van CLS (zit een thermostaat in die met behulp van de buitentemperatuur zelf aan de gang gaat enz.)

Bijgevoegd op de foto de schakelaar bij mij, vlak boven het linkervoorknipperlicht zie je het knopje.

Afbeelding
marcel1963

Bericht door marcel1963 »

Black Rhino schreef:
MarcT schreef:Heeft er iemand de originele Suzuki handvatverwarmers ?
Ik vroeg me af waar de schakelaar hiervan zit, en hoe die er uitziet. Foto's ? Namelijk zit rechts, boven de startknop nog een ruimte voor een knopje of zoiets....kweetniet... :?

Trouwens, gebruik altijd een contact-schakeling met een relais of zo. Mijn vorige motor had ook die Daytona's, en er zijn "grappenmakers" die dat ding 's nachts op "Start" zetten. Als de handvaten rechtstreeks op de accu zouden zijn aangesloten zou dat in ieder geval een lege accu betekenen, maar waarschijnlijk ook gesmolten handvaten of brand !
:evil:
Er zit al een aansluiting standaard op de V-Strom voor handvatverwarming die over het contact gaat dus niet aan kan als je contact niet aan staat. Heb zelf niet de Suzuki handvatverwarming maar van CLS (zit een thermostaat in die met behulp van de buitentemperatuur zelf aan de gang gaat enz.)

Bijgevoegd op de foto de schakelaar bij mij, vlak boven het linkervoorknipperlicht zie je het knopje.

Afbeelding
HALLO, DEZE WEEK KRIJGEN WIJ ONZE NW DL 650 ABS MET HANDVASTVERW, VOLGENS DE DEALER IS DE ORIGINELE SUZUKI NIET TRAPLOSS INSTELBAAR...DAAROM NEMEN/HEBBEN WIJ EEN TRAPLOZE BESTELD...VOLGENDE WEEK MAAK IK EEN FOTO...
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

Die van mij is niet helemaal traploos, ik geloof iets van 14 standen. In ieder geval meer dan de standaard 3 standen.
MarcT

Bericht door MarcT »

Nou, 3 of 14 standen is prima hoor. De daytona had eigenlijk maar 1 stand (de start-stand tel ik niet mee).

Maar waar het mij om gaat: Hoe ziet het knopje er uit, een waar zit het ? Is het professioneel afgewerkt (bijv. boven de startknop), of zit het ergens op je cockpit geplakt ? Dat zou ik wel eens willen weten.
marcel1963

Bericht door marcel1963 »

MarcT schreef:Nou, 3 of 14 standen is prima hoor. De daytona had eigenlijk maar 1 stand (de start-stand tel ik niet mee).

Maar waar het mij om gaat: Hoe ziet het knopje er uit, een waar zit het ? Is het professioneel afgewerkt (bijv. boven de startknop), of zit het ergens op je cockpit geplakt ? Dat zou ik wel eens willen weten.
Ik ben gevraagd waar ik de regelaar wilde hebben....ik heb gekozen voor een plekje op het stuur naast het linker handvat...De originele Suzuki schijnt geintergreerd te zijn in het handvat...maar was niet 'traploos' regelbaar...of snoeiheet of UIT...en dat wilde ik niet...maar zoals al gezegd maak ik een foto als de motor binnen is...ik hoop a.s. donderdag 14 sept.
V-strom Jack

Bericht door V-strom Jack »

Heb ook handvatverwarming bij mijn nieuwe strom geregeld: orgineel van Suzuki.

Effect is nog niet bekend maar Kost 219 Euries en traploos regelbaar.
Ben wel van plan om zoveel mogelijk door te rijden in de winter vandaar deze keus.

Hem wel eens geprobeert met ijskoude handen te koppelen, auw!
Laat de winter maar komen of niet natuurlijk.

Groet Jack
TheQ

Bericht door TheQ »

Vandaag ook een daytona set gekocht voor 79,99 € bij GSM Beringen. (Belgische prijzen hé :? )
Nu, warme handen zijn me dat wel waard, 't was vree koud deze week richting BXL, vandaar...

Dat wordt knutselen dit weekend. :shock: :lol:
Een montage/test verslagje volgt.

Q
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Voor 68 euro incl verzendkosten had je ze ook bij louis.de kunnen bestellen, maar goed dat scheelt ook niet zo heel veel.

Overigens is de "start" setting (de eerste na off) de heetste met zo'n 57 Watt. De "on" gebruik je nadat hij goed opgewarmd is met start en levert 14 Watt, een heel stuk minder dus. In tegenstelling tot wat Adro zegt is dit dus gewoon normaal gedrag. Start is dus heel heet, On is warm, Off is uit.

Aansluiten is heel simpel als je een DL1000 hebt. De Suzuki verloopstekker kopen, twee platte stekkers op de grote rode en zwarte snoertjes zetten en deze op die verloopstekker aansluiten die dan zelf weer direct aangesloten kan worden op de stekker die achter de radiator verstopt zit. Daarbij komen kan wat lastig zijn, de bevestigingsbout van de DL1000 radiator zit als het goed is aan de linkerkant. Dus het verwijderen van de linkerkuip en daarna de main bout van de radiator zouden voldoende moeten zijn. Deze installatie hebben we met foto's in deze thread staan dacht ik.

Op de DL650 is het iets lastiger. De accessoire stekker is daar reeds aanwezig en helaas is de toeter daar al op aangelosten. Er zijn verschillende oplossingen, maar je zou dus met een aansluit-knijpstekkertje (die bij de grips geleverd zitten geloof ik) de rode draad op de plus van de toeter kunnen zetten (moet je eerst even meten welke kant van de toeter dat is). De draad naar de toeter staat namelijk constant onder spanning, de toeterknop is geschakeld op de negatieve kant (massa). Als je hem aan de verkeerde kant aansluit gaat de toeter aan samen met je grips zodra je ze aanzet. De zwarte massa draad van de toeter sluit je vervolgens aan op de min kant van de accu. Tevens moet je er rekening mee houden dat radiator van de DL650 precies andersom zit (althans, als ik het me goed herrinner), dus zal je de rechterkuip moet verwijderen om bij de bevestingsbout van de radiator te komen (de andere kant is een pen die in het ophanggat van de radiator steekt).

Sluit je rode draad (plus) van de grips niet direct op je accu aan, anders kan je wel eens erg gemakkelijk vast komen te staan met een lege acccu. Zelfs als je zelf er consequent aan denkt om de grips uit te zetten als je het contact uitschakelt kan elke voorbijganger (of elk kind) met een draai aan de knop je accu laten leeglopen anders. Via de toeterdraad is dus redelijk veilig, eventueel kan je er ook voor kiezen om de plus draad direct op de accu aan te sluiten maar met tussenkomst van een relais die je laat schakelen door (bijvoorbeeld) de positieve toeterdraad.

Verder zal je het opstaande randje van je throttlesleeve moeten afvijlen of dremelen en zal je het uiteinde van je heated grip aan de throttlekant moeten afsnijden omdat ie anders te lang is en gaat vastlopen tegen je stuurgewicht. Zie ook de foto's in de thread... Succes verder 8)
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Hee Emile,

Voortaan mag je wel ff terugzwaaien hoor als je met je bedrijfsvoer(?)tuig me tegenkomt naast de oprit naar de A4 .... :wink:
(Dinsdag ca. 16.10 uur)
(of moet deze mededeling staan onder het topic 'VStrommer gespot' ? )
Laatst gewijzigd door Dyrck op zo 28-10-2007, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Dyrck schreef:Hee Emiel,

Voortaan mag je wel ff terugzwaaien hoor als je met je bedrijfsvoer(?)tuig me tegenkomt naast de oprit naar de A4 .... :wink:
(Dinsdag ca. 16.10 uur)
(of moet deze mededeling staan onder het topic 'VStrommer gespot' ? )
..:bye:...ach van heel hard zwaaien krijg je ook warme handjes en heb je geen handvatverwarming meer nodig..... :lol: :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
TheQ

Bericht door TheQ »

Laat de koude nu maar (terug) oprukken, ook bij mij zitten de Daytonas erop.
Het heeft me drie uren gekost om ze deftig te monteren.
Ze hadden het voorziene kabeltje niet korter kunnen maken :? , maar met de radiotor los te maken, was het toch mogelijk om de kabels goed aan te koppelen.
De linkerhandgreep plaatsen was kinderspel, rechts heb ik echter gummie moeten wegsnijden om ervoor te zorgen dat het gashendel niet blijft hangen.
Opletten hiermee :!: :!:

En nu ..... testen maar.....

V-greets

'Q'
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

De genoemde beschrijving van Emile staat op pagina 2 van dit topic. Ik heb trouwens op mijn 650 gewoon de daarvoor bestemde aansluiting achter de radiator gebruikt. De toeter heeft zijn eigen aansluiting. Het verloopstekkertje is wel hetzelfde als van de toeter.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Vorige week Oxford Hotgrips besteld op E-bay.
Kosten EUR 59,00 incl. verzendkosten.

Afgelopen weekend gemonteerd en werkt uitstekend.

4 standen t.w. 100% - 75% - 50% - 25% en natuurlijk OFF
De standen worden aangegeven met led-lampjes en zijn in te
stellen via 2 drukknoppen.
Ziet er allemaal zeer degelijk en goed afgewerkt uit.

Ik heb de handvatten direct op de accu aangesloten. In de bedieningsunit
zit nl. een beveiliging die, als de accu minder dan 11,5 volt gaat geven,
de verwarming uitzet. (11,5 volt is nog voldoende om de motor te
starten).

Had ik jaaaaren eerder moeten doen !!!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dan maar hopen dat het niet kouder wordt nadat de grips op 11,5 volt zijn uitgeschakeld. Een (erg) koude accu presteert een stuk minder. Ik had toch maar de moeite genomen om het via de daarvoor bestemde aansluiting te bevestigen. Het enige dat je meer nodig hebt is het verloopkabeltje. Maar goed je kunt voor de zekerheid natuurlijk ook nog een reserve (gel)accu in de topkoffer meenemen..... :D
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Iron Horse schreef:Dan maar hopen dat het niet kouder wordt nadat de grips op 11,5 volt zijn uitgeschakeld. Een (erg) koude accu presteert een stuk minder. Ik had toch maar de moeite genomen om het via de daarvoor bestemde aansluiting te bevestigen. Het enige dat je meer nodig hebt is het verloopkabeltje. Maar goed je kunt voor de zekerheid natuurlijk ook nog een reserve (gel)accu in de topkoffer meenemen..... :D
Het daarvoor bestemde kabeltje is al bezet door de TomTom.
Vandaar deze oplossing.
De beveiliging treed alleen in werking wanneer je de hotgrips vergeet
af te zetten en die kans is zeer klein door de felle ledlampjes op het
controlepaneeltje.

Maar bedankt voor je goedbedoelde advies
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Iron Horse schreef:De genoemde beschrijving van Emile staat op pagina 2 van dit topic. Ik heb trouwens op mijn 650 gewoon de daarvoor bestemde aansluiting achter de radiator gebruikt. De toeter heeft zijn eigen aansluiting. Het verloopstekkertje is wel hetzelfde als van de toeter.
Dat is raar, die aansluiting hebben we echt niet gevonden bij Danny's DL650. Hebben ons rot gezocht, maar de enige aansluiting die we vonden was degene die al naar de toeter ging. Vreemd....
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Dyrck schreef:Hee Emile,

Voortaan mag je wel ff terugzwaaien hoor als je met je bedrijfsvoer(?)tuig me tegenkomt naast de oprit naar de A4 .... :wink:
(Dinsdag ca. 16.10 uur)
(of moet deze mededeling staan onder het topic 'VStrommer gespot' ? )
Ik niet zwaaien Afbeelding? Jij kan gewoon niet kijken, wij zwaaien altijd! Beter opletten volgende keer...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had nog vakantie dinsdag... dat kan het natuurlijk ook zijn...
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Bericht door Puff »

Wil je toch niet dood in gevonden worden in zo'n koffiemolen?????

:twisted:
D(e) Jetjockey
Ter Land Ter Zee en........
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Puff schreef:Wil je toch niet dood in gevonden worden in zo'n koffiemolen?????

:twisted:
D(e) Jetjockey
Hey dude, better two screws than a sucky blowjob :lol:
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Bericht door Puff »

:schater:
Ter Land Ter Zee en........
TheQ

Bericht door TheQ »

Ik heb nu een week de Daytona's uitgeprobeerd en ze doen het prima.
De 'Start' stand is inderdaad héél warm :shock: , omschakelen naar 'ON' vergeet je echt niet :lol: .
Meerdere tussenstanden zou beter geweest zijn, maar ze doen dat waarvoor ze gemaakt zijn........ verwarmen.

TheQ
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

blackstrom schreef:Vorige week Oxford Hotgrips besteld op E-bay.
Kosten EUR 59,00 incl. verzendkosten.

Afgelopen weekend gemonteerd en werkt uitstekend.

4 standen t.w. 100% - 75% - 50% - 25% en natuurlijk OFF
De standen worden aangegeven met led-lampjes en zijn in te
stellen via 2 drukknoppen.
Ziet er allemaal zeer degelijk en goed afgewerkt uit.

Ik heb de handvatten direct op de accu aangesloten. In de bedieningsunit
zit nl. een beveiliging die, als de accu minder dan 11,5 volt gaat geven,
de verwarming uitzet. (11,5 volt is nog voldoende om de motor te
starten).

Had ik jaaaaren eerder moeten doen !!!!
Hoi Blackstrom,

Bedankt voor je tip. Ik heb ze ook gelijk besteld op E-Bay (totaal euro 66) en gemonteerd op mijn bromscooter (deze gebruik ik meer in de winter), en ze voldoen perfect. De Led's zijn helder en ik vergeet de verwarming dan ook niet uit te schakelen.

Kortom, ik ben heel erg tevreden.

Groet Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

E-Strom schreef:
Ik niet zwaaien Afbeelding? Jij kan gewoon niet kijken, wij zwaaien altijd! Beter opletten volgende keer...
Ik had nog vakantie dinsdag... dat kan het natuurlijk ook zijn...
Hahaha, dan zal dat het wel geweest zijn.

Maar ff weer on-topic.
Ik heb vandaag handkapverwarming gemonteerd:
2 stukken verwarmingsfolie (wordt normaal gesproken gebruikt voor verwarmde buitenspiegels) heb ik in de handkappen geplakt, net ter hoogte van de vingers.
De folie verbruikt 2x15 watt maar wordt heet genoeg om je vingers te verbranden (niet gebruiken dus bij stilstand, anders smelten m'n handkappen ;-) )
Hopelijk krijg ik nu van de winter geen koude vingers..... :D
(en als dit toch niet werkt koop ik een set Gerbing handschoenen)
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
snarf

Bericht door snarf »

Ik heb ook Daytona's erop zitten (gemonteerd bij aflevering) maar ben er niet echt tevreden over. Nu het echt koud is en ik 1,5-2 uur op de motor zit naar de klant: stand 1 is te koud, en stand 2 wordt loeiheet en vervolgens zet het handvat dusdanig uit dat ik standgas heb... (gaskraan loopt niet meer terug). Zit dus regelmatig aan de schakelaar te draaien en als die afkoeld gaat de gashandle ook weer normaal.

Makkelijkste zou zijn als ik een ander soort regelaar erop zou kunnen zetten, hoef ik de handvaten niet te vervangen. Heb echter niet zo'n oplossing gevonden. Ik zit nu te kijken naar de Oxford: goed regelbaar, maar dan moet ik wel gaan sleutelen... en geen verwarmde garage :( ;)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Op het Duitse forum heeft er ooit een traploos regelaartje gestaan dat je kon bestellen i.p.v. de schakelaar kon monteren. Dat was eigenbouw dus niet in de winkel verkrijgbaar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
snarf

Bericht door snarf »

Thx! ik ga daar zoeken
E-Strom

Bericht door E-Strom »

snarf schreef:Ik heb ook Daytona's erop zitten (gemonteerd bij aflevering) stand 1 is te koud, en stand 2 wordt loeiheet en vervolgens zet het handvat dusdanig uit dat ik standgas heb... (gaskraan loopt niet meer terug).
Dan zijn ze simpelweg verkeerd gemonteerd door die zaak. Je moet aan de gas kant het randje van de daytonas eerst eraf snijden, zoals je ook kan zien in de tutorials die we in deze thread hebben. Anders is de grip te lang en komt ie tegen de mount van de handkap aan.

Je kan met een stanleymes op zich redelijk makkelijk dit randje eraf snijden, zelfs als de grip er nog op zit. Mooier wordt het als je eerst het gewicht er even afschroeft, dan is het wat vlakker af te snijden. Tien minuten werk op z'n hoogst in een lekker najaars zonnetje 8) . Of je laat het lekker oplossen door diegene die het verkeerd gemonteerd heeft.

De stand 1 (start) is de hete stand, bedoelt om hem vanuit koude toestand goed op te warmen tot de temperatuur dat je hem lekker vind waarna je naar stand 2 (on) gaat om hem op een constante temp te houden. Als het echt koud is ben ik zeer blij met stand 1, op een frisse zomeravond kan stand 2 voldoende zijn. Meer standen heb je echt niet nodig.

Ik had op m'n Triumph een Heattroller geinstalleerd die oneindig veel tussenstanden had. Maar met koud weer ging ie toch vol aan, of het was op zich lekker genoeg waardoor hij uit bleef of half aan. De variatie die ik had mis ik nu niet met de daytonas op de TDM.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Als je toch echt niet kan leven met warm en BBQ, dan kan je hier de heattroller vandaan halen: http://www.warmnsafe.com/motorcycle_product_TOC.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Na montage op de Sprint ST:

Afbeelding

Je zal dan wel aan het klussen moeten en moeten kijken hoe de daytonas exact werken (2 is serie, stand 1 is parallel geloof ik). Je kan niet zomaar 1 op 1 vervangen omdat de schakeling heel anders is. Ik vind het het niet waard, behalve als je veel tijd over hebt om te klussen en van leuke gadgets en switches houdt. Maar kouwe klauwen heb je nu toch geen last van. Effe het randje mooi afsnijden en je bent klaar lijkt mij...
snarf

Bericht door snarf »

Ik zal morgen eens kijken naar de lengte van de handvaten. Maar net een standje tussen start en 1 zou mij welkom wezen; stand 1 kon ik gisteren echt niet voelen, leek gewoon koud (temp ervaringen zijn persoonlijk, dus het kan zijn dat anderen wel met stand 1 kunnen leven). Prijzen van die regelaars zijn eigenlijk weer net op het punt van: voor dat geld koop je regelbare Oxfords.

BTW: gisteren was het meer waterkoud en moest ik van Almere naar Eindhoven en terug... terug was 2 uur op de motor met al het fileren erbij.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ik vermoed dat die regelbare Oxfords ook aan de gaskant bijgesneden moeten worden. Wat ook kan schelen in warmte beleving zijn de aanwezigheid van handkappen en het type handschoenen dat je gebruikt.

Zelf gebruik ik Held Raindrop handschoenen (bij motozoom onder de "herfst" handschoenen). Deze hebben geen dikke voering en laten dus genoeg warmte door van heated grips. Ondertussen hebben ze wel gore tex en dan ook nog eens x-trafitt ingebouwd, oftewel met de dunne liner, het gore tex en de handschoen als 1 laag op elkaar gelijmd. Dus geen binnenhandschoen die met nat weer gaat proppen en plakken, meer gevoel met je handen, beter ademen en ideaal in de winter als je handvatverwarming hebt. Ze hebben ook een perfecte wiper op de wijsvinger. Er zijn meer handschoenen die tegenwoordig Gore tex x-trafitt hebben, zelf heb ik zeer goede ervaringen met het comfort, de waterdichtheid (kurkdroog) en de pasvorm van Held handschoenen. Dus wellicht is dat nog een overweging waard.

Je kan natuurlijk ook de trein naar Eindhoven nemen. Elk uur eentje die er 1 uur 38 minuten over doet (2 intercities, maar 1 keer overstappen op Utrecht met 6 minuten ertussen), droog, warm en je kan zelfs onderweg in slaap vallen :wink: . Of een filmpje laden op je laptop... krantje lezen... Vliegen echter niet meer sinds de Utrechtbocht af is, dat duurde zo'n 18 minuten als het mee zat. Helaas zet de trein je nooit voor de deur af (of je moet toevallig op Schiphol werken).
snarf

Bericht door snarf »

En helaas kan ik vanwege een probleem aan mijn linkervoet niet lang staan of veel lopen... Trein is geen optie wat dat betreft. Bovendien geeft de motor meer plezier ;) Maar iets meer regelcapaciteit zou het probleem oplossen. Het is natuurlijk ook van de gekke om maar één stand te hebben en een opwarmstand. One size fits all is zooo out ;)
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ach, de startstand is de enigste stand die je wil hebben als het weer zodanig is dat je écht handvatverwarming nodig hebt. Dan kan het niet heet genoeg zijn....
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Regelbare handvatverwarmings schakelaar

Bericht door RvGS »

Iron Horse schreef:Op het Duitse forum heeft er ooit een traploos regelaartje gestaan dat je kon bestellen i.p.v. de schakelaar kon monteren. Dat was eigenbouw dus niet in de winkel verkrijgbaar.
Hier de link naar het duitse forum:Stufenlose Heizgriffsteuerung
Je moet bij Herr Klaus zijn die deze zelf heeft gebouwd en getest.
Kosten Schakelaar:
- Schakelaar 34,- Euro
- Houder 2,- Euro
- Verpaking en verzending binnen de EU 9.50 eur

Suc6
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Thanks voor de link ik was nog niet op zoek gegaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blackstrom

Re: Regelbare handvatverwarmings schakelaar

Bericht door Blackstrom »

BlackstromNL schreef:Hier de link naar het duitse forum:Stufenlose Heizgriffsteuerung
Je moet bij Herr Klaus zijn die deze zelf heeft gebouwd en getest.
Kosten Schakelaar:
- Schakelaar 34,- Euro
- Houder 2,- Euro
- Verpaking en verzending binnen de EU 9.50 eur

Suc6
Niet echt goedkoop voor alleen een schakelaar, als je voor een euro of
60 gewoon oxfords kan kopen met 4 standen
E-Strom

Re: Regelbare handvatverwarmings schakelaar

Bericht door E-Strom »

blackstrom schreef: Niet echt goedkoop voor alleen een schakelaar, als je voor een euro of
60 gewoon oxfords kan kopen met 4 standen
Ik heb Oxford grips op mijn Diversion gehad. Nou hebben we het over vorige eeuw, maar die dingen waren halflauw in vergelijking met de Daytonas en gingen heel snel kapot. Wellicht dat deze beter zijn, al lees ik op andere fora dat de switch snel kapot roest. Ik had ook oxford grips op de Triumph, maar dan met een heattroller switch. Ik geloof dat de eerste grip al kapot was direct na de installatie, maar kan me niet precies meer herinneren wat de details toen waren.

Ondanks de 4 standen zou ik toch niet voor de Oxfords gaan, gegeven het feit dat ze max 2 amp trekken, 24 Watt maximaal dus. De Daytonas trekken 15 Watt in On en 48 Watt in Start, ze worden 2 keer zo heet dus. En in het echte gure koude weer, waar ik ze voor gekocht heb, is hoe meer hoe beter. En mijn ervaring is ook inderdaad dat de Daytonas de heetste grips op de markt zijn, meer dan de Oxford die ik op de Triumph had, stukken meer dan de oxfords op de Diversion (maar goed, dat was heel lang geleden), meer dan de peperdure Honda heated grips van een vriend. De BMW grips kwamen wel aardig in de buurt van de Daytonas, qua temp.

Dus standje BBQ voor de freezing forenstochten, of 4 standjes halflauw? Ik zou het wel weten, maar het hangt natuurlijk af van je rijcondities.
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Regelbare handvatverwarmings schakelaar

Bericht door Willem »

quote
Ondanks de 4 standen zou ik toch niet voor de Oxfords gaan, gegeven het feit dat ze max 2 amp trekken, 24 Watt maximaal dus. De Daytonas trekken 15 Watt in On en 48 Watt in Start, ze worden 2 keer zo heet dus. Dus standje BBQ voor de freezing forenstochten, of 4 standjes halflauw? Ik zou het wel weten, maar het hangt natuurlijk af van je rijcondities.[/quote]


Hierbij de specificatie van de nieuwe Oxford's: Each Hotgrip 2,1 amp - (28 Watts-30Watts)
Ik geef toe, het is geen BBQ maar ik start op met 100% en ga daarna snel terug naar 75% of 50%, kortom, ik ben dik tevreden

Groet, Willem
Laatst gewijzigd door Willem op vr 28-12-2007, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Blackstrom

Re: Regelbare handvatverwarmings schakelaar

Bericht door Blackstrom »

E-Strom schreef:Ik heb Oxford grips op mijn Diversion gehad. Nou hebben we het over vorige eeuw, maar die dingen waren halflauw in vergelijking met de Daytonas en gingen heel snel kapot. Wellicht dat deze beter zijn, al lees ik op andere fora dat de switch snel kapot roest. Ik had ook oxford grips op de Triumph, maar dan met een heattroller switch. Ik geloof dat de eerste grip al kapot was direct na de installatie, maar kan me niet precies meer herinneren wat de details toen waren.
Je zegt het zelf al; je hebt het over de vorige eeuw.
Ik kan niet beoordelen hoe de Oxford Hotgrips toen waren. Ik kan
alleen zeggen dat ik er nu zeer tevreden over ben.
Op 100% binnen 5 minuten zweethanden bij een temperatuur van
net boven nul en dan terugschakelen naar 75 of 50%.
De switch kan niet roesten want die is van kunststof met aluminium.

De tijd zal leren hoe degelijk ze zijn, voorlopig voldoen ze uitstekend!!
Plaats reactie