Handvatverwarming

...
E-Strom

Bericht door E-Strom »

De Diversion was vorige eeuw, de Triumph echter was vorig jaar. De roestende Oxford switches is van deze maanden als je andere fora af gaat (meerdere rijders), maar ze schijnen recentelijk een nieuwe switch gemaakt te hebben. Dus waarschijnlijk / hopelijk is dat verleden tijd (als je geen oude versie hebt).
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Gezien het feit dat vorige week m'n vingers ondanks de verwarmingsfolie in de handkappen toch behoorlijk koud werden ben ik toch overstag gegaan en heb vandaag een setje Oxford's gemonteerd.
'k Heb getwijfeld om Gerbing's te kopen, maar dat geklooi met stekkertjes zie ik toch niet zo zitten.
'k Ben benieuwd.....
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Remko

Bericht door Remko »

Drievinger handschoenen van DANE werken ook prima!!

Geen geklooi met draadjes en geen gepuzzel over waar de prik vandaan moet komen.

Vorige week weer tig km gereden met een graadje of drie onder nul en heerlijke warme handjes!!


:D :D :D :D :D :D
wilfred

Bericht door wilfred »

Tot nu toe prima tevreden met m'n oxfords. Nou rij ik pas twee weken, maar twee weken terug was het toch redelijk onder het vriespunt tijdens de ochtendspits. Alleen bij het starten in de hoogste stand gehad en daarna altijd flink teruggeschroefd anders kreeg ik blaren :lol:

Nou heb ik wel de extra hulp van handkappen en winterhandschoenen. Toch binnenkort eens zomerhandschoenen halen om te voelen vanaf welke temperaturen dat te doen is met handkappen en verwarming.

Nog geen ervaring met roest, maar dat zou na twee weken ook wel erg snel zijn.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Remko schreef:Drievinger handschoenen van DANE werken ook prima!!
Die heb ik al, inclusief onderhandschoendjes met windstopper.
'k Heb echter zo'n 15 jaar geleden tijdens een winterse tocht van Nijmegen naar Twente bevriezingsverschijnselen aan m'n rechter hand opgelopen.
Sinds die tijd heb ik altijd last van koude vingers.
Met name de helft van m'n pink en de bovenste kootjes van m'n ringvinger en duim gaan bij vorst na een half uurtje zeer doen.
Na 45 min (Almere-Hoofddorp) heb ik geen gevoel meer in die vingers en beginnen ander vingers ook zeer te doen.
Verder heb ik geen last van de kou, alleen heb ik extreem snel last van koude vingers.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

Is dit ook een idee voor de 'doorrijders'.... :idea: :
http://www.gerbing.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Barry/Stroom2.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ik heb een Gerbing heated vest, ideaal voor een langere rit. Echt lekker en heel snel heel warm. Hoe minder dikke lagen je eronder doet hoe warmer het is.

Drievinger wanten heb ik heel lang geleden ook gehad. Je vertraagt wellicht de bevriezingsverschijnselen wat langer, maar uiteindelijk ook daarmee teringkouwe klauwuh....

Had paar weken geleden met een zeer koude en mistige dag een FJR1300A als leenmotor mee. Daarop gemonteerd was de standaard Yamaha handvatverwarming, niet veel anders in uiterlijk (ik denk zelfs identiek) dan de Honda en Suzuki heated grips. Zelfs op max waren deze grips te koud voor de rit. Ik denk dat ze ietsjes meer dan de helft van de hitte van mijn Daytona's hadden. Nou was ik al blij dat ik een leenmotor had die sowieso handvatverwarming had (en een volle kuip, grote verstelbare ruit etc), maar ik zou niet blij zijn met dat niveau aan handvatverwarming (die standaard als op de nieuwe FJR zit), hoe mooi ingebouwd dan ook. De standaard Honda grips (bij vriend op Transalp) vielen wat dat betreft ook heel erg tegen. Erg duur en gewoon een stuk slechter (kouder), ondanks het feit dat ze traploos instelbaar zijn.

Overigens kan je bij http://www.warmnsafe.eu/default.asp?lang=uk" onclick="window.open(this.href);return false; ook een heel goed verwarmd vest (en andere items) bestellen. Dat is de uitvinder van de systemen die in de Gerbing (en Harley) kleding zitten. Aangezien je geen copyright op electronische verbindingen kan aanvragen hebben ze zijn contract opgezegd en zijn ze het gewoon gaan kopieren. Warmnsafe is dus in tegenstelling tot Gerbing wel doorontwikkeld en veiliger (en eerlijker). Je kan daar ook de heattroller switch bestellen als je een traploze en degelijke switch voor je handvatverwarming wil hebben, daar staan ze vooral bekend om.

Hier de link naar de NL dealer van hun producten: http://www.migsel.com/store/index.php?a ... t&catId=14" onclick="window.open(this.href);return false; (selector voor Nederlands in linkerkant)
Plaats reactie