Suzuki Gelzadel

...
Plaats reactie
TooTall

Suzuki Gelzadel

Bericht door TooTall »

Ik heb de gewoonte nogal lange ritjes te maken, 500km Eiffel op 1 dag, rond de 800 op een weekend. Ik ben 1.95meter, en heb op mijn DL650 een DL1000 zadel zitten. Bij het thuiskomen toch wat klachten van de onderste regionen. Na de discussie over het gelzadel in Motorpraat, ook eens op zoek gegaan. Bij een lid van het Britse forum, uitgekomen op een 2dehands Suzuki OEM Gelzadel. Ja, origineel van Suzuki. Deze zijn te vinden op de suzuki.co.uk site, onder nummer 99950-62186 met als naam GEL SEAT.

Voor een 150€ lag de zadel na een dag of 4 voor mijn deur. Vandaag voor de eerste keer uitgetest, en hij voelt véél beter aan! Steviger, ik zou bijna zeggen harder. Maar het grootste verschil zit in de drukpunten, die zijn namelijk niet meer! :mrgreen: Ik heb ook de indruk iets hoger te zitten, maar dat kan ook liggen aan de stevigheid van het zadel. Erg tevreden!

Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet of deze beschikbaar zijn in de handel hier in België, op Ebay vind je af en toe eentje, maar die prijzen zijn ook niet min daar. Of je deze kan bestellen hier in België, daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van...
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Suzuki Gelzadel

Bericht door Bacchus »

Deze zadel klinkt erg goed, vooral voor deze prijs. Is er een mogelijkheid deze het komende jaar eens te zien? Ik ga in januari naar London en zit er aan te denken er een mee te nemen. Voor de prijs hoef je het niet te laten!
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
TooTall

Re: Suzuki Gelzadel

Bericht door TooTall »

Wel, je kan altijd eens iets laten weten, en het een keertje komen bezien.

Ik heb er vandaag trouwens 360km mee gedaan in de Ardennen, geen centje pijn. Het enige nadeel van een gelzadel is dat als je ffe een pauze neemt en het ding in de zon laat staan, het ERG warm kan worden. En dat blijft dan ook warm. Ik heb altijd wel een vod of een stuk stof mee, zo verbrand ik mijn achterkant niet :mrgreen:
Kiddy
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13-03-2009, 20:22
Mijn motor is een: V-strom 650, 2015, zwart, hepco & becket kofferset, tomtom 40
Woonplaats: Oost Gelre

Re: Suzuki Gelzadel

Bericht door Kiddy »

Hoi Too tall,

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een 650 en mij viel het standaard zadel op wat langere ritten behoorlijk tegen. Ik vond dat ik erg in een kuil zat en me niet of nauwelijks kon verplaatsen. Ik heb nu het 6 centimeter hogere zadel van Suzuki en dat zit veel beter. Het zadel is bijna vlak en je kunt veel meer heen en weer gaan verzitten. Wel moet je een behoorlijke lengte hebben, ik ben zelf 1,98m, om goed met je voeten bij de grond te komen.

Dick
TooTall

Re: Suzuki Gelzadel

Bericht door TooTall »

Ik zit zelf ook tegen de 2 meter :lol: Ik voel je pijn :wink:

Ik dacht dat in volgorde van grootte het zo ging;

1. DL650
2. DL1000
3. Gel seat
4. Suzuki Tall Touring Seat

Jij hebt dus de laatste denk ik. Bij mij zouden er best wat cm'tjes bij mogen, maar ik toren nu al zo ver boven het ding uit dat ik het maar ga laten :lol:
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Suzuki Gelzadel

Bericht door Bacchus »

TooTall schreef:Wel, je kan altijd eens iets laten weten, en het een keertje komen bezien.
Ik zie dat je uit Hasselt komt. Hasselt te België of Nederland? België is namelijk niet zo ver. Ik ben erg benieuwd. Als hij maar niet te hoog is. Mijn DL1000 zadel is al aan de ruimere kant. Het kan nog net.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
TooTall

Re: Suzuki Gelzadel

Bericht door TooTall »

Hasselt Belgie ja :)

Eeeh....Het is hoger dan het DL1000 zadel...

Ik kom zelf van een DL1000 zadel, en ik merkte echt wel het verschil in hoogte. Voor mij maakt dat niet uit, ik ben bijna 2 meter. Maar als je al moeite hebt met een DL1000 zadel...
Flipsen

Re: Suzuki Gelzadel

Bericht door Flipsen »

Heb nu zelf het 6 cm hogere zadel op mijn DL650 zitten, en dat rijd perfect. Met mijn 1.82 kom ik nog gewoon aan de grond met mijn voeten, maar dat heeft weer te maken met de afstelling van mijn vering ( Hyperpro)

:-)} :-)}
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Suzuki Gelzadel

Bericht door Bruintje »

Gisteren bij de dealer geweest voor een 6000km beurt en meteen gevraagd hoe het zit met de gel-zadel van suzuki.
Suzuki engeland heeft namelijk een gel-zadel in zijn assortiment voor de v-strom.
www.suzuki-gb.co.uk/accessories/detail. ... =&offset=0
Hij kost 133 pond, dat is geen geld voor een gel-zadel. Omgerekend zou dit op € 155,- komen maar dit zal in nederland wel weer flink duurder zijn :frusty:

Maar hij is nog niet in nederland te koop.
Er is gebeld met de importeur en die word er een beetje gek van. Hij kent dat onderdeel nummer al uit zijn hoofd.
Er is dus veel vraag naar dit zadel bij de importeur.

Daarom wil de importeur eind dit jaar een proef starten met de gel-zadel. Hij komt dus in het assortiment.
Hou het dus in de gaten en doe ook eens navraag bij je dealer. Hoe meer vraag de dealer krijgt, hoe groter de kans is dat ze het zeker gaat doen.

edit: link doet het niet ? dus even kopie&past
Afbeelding
Plaats reactie