drinken op de motor

...
Plaats reactie
Van

drinken op de motor

Bericht door Van »

met vakanties maken mijn vrouw en ik vaak heerlijke lange tochten. tijdens die tochten krijg ik wel eens een beetje dorst. niet echt de moeite om te stoppen en een camel-too-back is weer teveel moeite. dus ik dacht aan een bidon ergens op de DL, waar ik aan kan lurken op een 'saaier' stukje weg (waar de omstandigheden dit toelaten natuurlijk).
heeft iemand dit al? zo ja, dan wil ik graag weten hoe en wat, liefst met foto's.
zelf dacht ik aan een soort bidonhouder op de voorkant van de linker zijkoffer. aan het stuur wil ik liever niet.

ps, ik heb een systeemhelm :lol:
Korsan

Re: drinken op de motor

Bericht door Korsan »

Is het een idee om een harde bidon te bevestigen aan je valbeugel, beetje laag of flesje drank in zo'n tractording.
Van

Re: drinken op de motor

Bericht door Van »

tracktording? wasda?
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: drinken op de motor

Bericht door Joskestiller »

Ik vermoed dat Korsan een Mozzatube bedoelt met het 'tractording' :idea:

Zelf heb ik er geen behoefte aan... ik zou toch teveel morsen met mijn integraalhelm :mrgreen:
Honi soit qui mal y pense!!
Flash

Re: drinken op de motor

Bericht door Flash »

Ik gebruik wel zo'n camel bak, voor mij ideaal. Altijd wat kleine zaken zoals mueslireep of ehbo setje in de buurt en meer dan voldoende water in de buurt en.....
Als je het slangetje even snel in je mond doet kan je ook lurken in de bocht :-)}

Als je echt niets op je rug wil, heeft Touratech ook iets voor in je tanktas, maar uiteraard kan je ook zelf zoiets vogelen!
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... fe36446eaa" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik Hofstee

Re: drinken op de motor

Bericht door Erik Hofstee »

http://www.touratech.com/shops/011/prod ... 5e740580b2" onclick="window.open(this.href);return false;

zoiets?
Van

Re: drinken op de motor

Bericht door Van »

nee, niet echt. ik wil liever niet iets op het stuur.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: drinken op de motor

Bericht door Peterzeeland »

Goh, en heb je dan een jethelm???
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Van

Re: drinken op de motor

Bericht door Van »

Peterzeeland schreef:Goh, en heb je dan een jethelm???
zie laatste zin van de eerste post :bye:
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: drinken op de motor

Bericht door Chopperbiker »

Wat is lekkerder:
:arrow: een ijskoude cola met blokjes, op een zonnig terras, onder een grote parasol
of
:arrow: veel gevaarlijk gekloot met lauw/warme prikloze herrie uit een bidon via een slangetje?

Ik haal bij haast bij de benzinepomp gewoon een ijskoud flesje AA en lurk hem dan in 1 keer naar achteren.
Zo'n soort pitstop red ik binnen de minuut. :-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: drinken op de motor

Bericht door Frank »

Chopperbiker schreef:Wat is lekkerder:
:arrow: een ijskoude cola met blokjes, op een zonnig terras, onder een grote parasol
of
:arrow: veel gevaarlijk gekloot met lauw/warme prikloze herrie uit een bidon via een slangetje?

Ik haal bij haast bij de benzinepomp gewoon een ijskoud flesje AA en lurk hem dan in 1 keer naar achteren.
Zo'n soort pitstop red ik binnen de minuut. :-)}
:mrgreen: :mrgreen:
Ik stop ook liever ff om te drinken....
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
TooTall

Re: drinken op de motor

Bericht door TooTall »

Ik heb een Camelbak classic, gaat gewoon op de rug. Slang zit vanzelf geborgen op een schouderriem, aan een stoplicht of een spoorwegovergang ofzo, ffe de klep open en zuipen maar. Ik heb een flipup, maar dankzij de 90° bocht in de camelbak kan ik ook gewoon via het visier drinken. Zit een draaiknop op dat je niet morst onderweg.

Let wel, dit is héél fris op je rug. In de zomer lekker koel, in de winter...mmmmm....dan maar een 0.5L flesje in de tanktas. Ik voel van de camelbak voor de rest niets, als ik 5 minuten onderweg ben.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: drinken op de motor

Bericht door Peterzeeland »

hihi, idd systeemhelm is handiger dan integraal voor drinken onderweg.

vind camelbak erg handig, scheelt in het stoppen. Je moet zeker met heet weer oppassen niet uit te drogen. In Spanje wel gehad, na een uurtje gaat de weg zo gek draaien joh, en het gaat echt ongemerkt kan ik je vertellen. en om dan elk uur te stoppen schiet ook niet op natuurlijk.
maar af en toe droom je dan van je autootje, met koelbox en airco :wink:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Fredje

Re: drinken op de motor

Bericht door Fredje »

Frank schreef:
Chopperbiker schreef:Wat is lekkerder:
:arrow: een ijskoude cola met blokjes, op een zonnig terras, onder een grote parasol
of
:arrow: veel gevaarlijk gekloot met lauw/warme prikloze herrie uit een bidon via een slangetje?

Ik haal bij haast bij de benzinepomp gewoon een ijskoud flesje AA en lurk hem dan in 1 keer naar achteren.
Zo'n soort pitstop red ik binnen de minuut. :-)}
:mrgreen: :mrgreen:
Ik stop ook liever ff om te drinken....
Ja heerlijk ff lekker een terrasje pikken. peukje erbij! rookt zo lastig op de motor! :)
Van

Re: drinken op de motor

Bericht door Van »

eventueel kan ik naar engeland op vakantie, daar regent het vaak en zal ik weinig dorst hebben...
Plaats reactie