Klein behuisd en/of een rangeerhulpje nodig.

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Klein behuisd en/of een rangeerhulpje nodig.

Bericht door Iron Horse »

Je hebt soms of continue de behoefte aan een korte draai en dat gaat soms/meestal niet. Zelf heb ik er als eens m'n oog op laten vallen. De rangeerhulp of hoe men het moge noemen. Bij Louis was hij vorig jaar 99,95 Euro nu voor 79,95 (plus verzendkosten)

[edit]
Ik zie trouwens dat ik me vergist heb, die van 99,95 staat 2 bladzijden verderop onderstaande versie is een nieuwopgenomen uitvoering.
[/edit]

Voorbeeldje:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 23-01-2005, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb een dergelijk hulpmiddel vorig jaar gekocht. Werkelijk perfect: je bokt de motor op dit plateau en vervolgens kan je 'm alle kanten opduwen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Tnx 4 the support. Ik vang er niks voor maar het gaat om het idee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Voor de v-strom denk ik goed geschikt want als je hem op de bok zet merk je dat het gewicht in het midden van de motor zit. Dwz dat zowel het voorwiel als het achterwiel met 1 vinger omhoog te duwen is en dan zal zo'n ding wel werken. Ik heb dezelfde uitvoering gekocht voor mijn Bandit 600 maar dit werkte voor geen meter! Gelijk weer terug gebracht. Je moet er wel een gladde vloer voor hebben.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Daar zat ik idd ook aan te denken. Als je veel druk op je voorwiel hebt zal het niet gemakkelijk worden want dan draait ie om zijn voorwiel een rondje. En die gladde vloer lijkt me gezien de kleine wieltjes ook wel een must. Maar het kan bijvoorbeeld ook handig zijn om hem in de schuur naar binnen te rijden als hij aan de linkerkant tegen de muur moet komen staan. Dan geeft het niet als er veel druk op het voorwiel staat want dan is het voordeel dat je genoeg ruimte hebt om hem eerst op de bok te zetten en daarna naar de muur te schuiven. Iets dat ik nu absoluut niet kan doen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Ook voor de aanschaf van zo'n ding kan ik maar 1 ding aanbevelen: Een proefrit!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat wordt een beetje moeilijk want dan moet ik daarvoor even met de Strom naar Duitsland (indien ze hem daar op voorraad hebben). Maar je kunt hem uiteindelijk als hij geen gebruikssporen heeft en dat zal denk ik een probleempje worden, hem wel weer voor 6,50 terugsturen. Dan heeft ie je al met al toch nog 13 Euro gekost als hij niet bevalt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Veel motorzaken hebben hem ook wel op voorraad en dan kun je hem daar toch proberen 8)
adro

Bericht door adro »

Zijn er al meer ervaringen met een rangeerhulp.
Ik zat zelf te denken aan deze voor de Bandit
Afbeelding
Afbeelding
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Motor Mover

Bericht door Jambo »

Hallo Iron Horse,

Ik gebruik al bijna een jaar de motormover die verkrijgbaar is bij Motoport. 119 euri.

Werkt perfect bij schoonmaken en draaienb in je garage,

Een belangrijke tip!! ZORG DAT DE STANDAARD GOED IN HET MIDDEN VAN DE MOTORMOVER STAAT! Vermoeidheid/onoplettendheid mijnerzijds gebeurde het dat een van de poten van de middenbok net van de motormover afviel toen ik hem op de middenbok trok.

De motor viel dus van mij af en ik hield hem niet meer. Gelukkig alleen psychische schade en een kromme pen in mijn handvat. Maar kijk uit.

Als tweede controleer regelmatig de bouten van de mover ze krijgen best wel veel te verwerken.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Plaats reactie