Stuurverhoging of -verplaatsing.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Stuurverhoging of -verplaatsing.
Bij het monteren van de handkappen kwam eruit dat bij een enkeling de kappen tegen de tank aankomen. Dat is dan waarschijnlijk na verstelling van het stuur. Nu kan die behoefte er natuurlijk toch zijn wanneer je met niet al te lange armen bent uitgerust of misschien wel een heel ander stuur wil of hebt geplaatst. Voor diegene die dat niet weet/wist deze tip. Er bestaan heel wat stuurverhogings en -verplaatsingssetjes waarmee je het stuur hoger of verder naar je toe kunt zetten. Ze passen in de bestaande bevestiging van je stuur en/of op de kroonplaat. In de Louiscatalogus staan er heel wat. Je kunt ze ook op de website opzoeken. Hieronder een voorbeeldje. Die komt van SW Motech af.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ook een mogelijkheid is zoals ik dat mijn Bandit heb gedaan om de orginele stuurblokjes ( waar de bouten inzitten) bij te bestellen en deze omgedraaid onder het stuur te plaatsen zodat deze hoger gemonteerd kan worden. Voordeel: het is hetzelfde van kleur en hetzelfde blokje, zo ziet het er orgineel uit.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Sorry, maar die uitleg begrijp ik niet helemaal. Heb je daar een (foto) vooorbeeld van. Let wel op dat bij de V-Strom de onderzijde van de stuurbevestiging 1-geheel is met de kroonplaat. Dus dat beperkt je wel in de mogelijkheden als je die vergelijkt met andere stuurbevestigingen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik begrijp het, maar dat doe je met die bovenstaande blokjes ook. Alleen dan heb je idd grote kans op kleurverschil.
Een ander bijkomende mogelijkheid is om de voorpoten verder door te laten steken. Nu is dat maximaal ca. 2 cm. Dan kan dat nog oplopen tot ca. 5 cm. Als je dat combineert (ik zou het niet alleen doen) met achterbrugverlaging dan kan iemand die korte benen heeft al snel een heel stuk comfortabeler op z'n fiets zitten. Nadeel is dat je ook met de rest dichter bij de grond komt zoals middenbok en voetsteuntjes.
Een ander bijkomende mogelijkheid is om de voorpoten verder door te laten steken. Nu is dat maximaal ca. 2 cm. Dan kan dat nog oplopen tot ca. 5 cm. Als je dat combineert (ik zou het niet alleen doen) met achterbrugverlaging dan kan iemand die korte benen heeft al snel een heel stuk comfortabeler op z'n fiets zitten. Nadeel is dat je ook met de rest dichter bij de grond komt zoals middenbok en voetsteuntjes.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik ben gegaan tot 15 mm met het laten doorsteken van de voorvorkpoten. Ik denk dat het maximum zo'n beetje ligt rond de 2,5 cm omdat je anders zeer waarschijnlijk een probleem gaat krijgen bij het geheel inveren van de voorvork ( bij zeer sterk remmen of op ongebaande paden). Heeft iemand ervaring met het verder dan 2,5 cm laten doorsteken van de voorvorkpoten???Iron Horse schreef:Ik begrijp het, maar dat doe je met die bovenstaande blokjes ook. Alleen dan heb je idd grote kans op kleurverschil.
Een ander bijkomende mogelijkheid is om de voorpoten verder door te laten steken. Nu is dat maximaal ca. 2 cm. Dan kan dat nog oplopen tot ca. 5 cm. Als je dat combineert (ik zou het niet alleen doen) met achterbrugverlaging dan kan iemand die korte benen heeft al snel een heel stuk comfortabeler op z'n fiets zitten. Nadeel is dat je ook met de rest dichter bij de grond komt zoals middenbok en voetsteuntjes.
Spyball
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Harry heeft laatst een link naar een perfecte uitleg hierover geplaatst in een ander topic. Dit gaat wel hoofdzakelijk over de afstelling van de vering. Klik hier voor de directe link naar het artikel.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.