Oxford Heated Grips

...
Plaats reactie
TooTall

Oxford Heated Grips

Bericht door TooTall »

Bij de vorige rit toch gemerkt dat verwarmde handvaten leuk waren. Dus ook maar een setje gekocht. Oxford Heated grips, voor een 50€ van Ebay. Voor deze aan te sluiten op de voorziene plug onder aan de radiator, een kabeltje daarvoor gekocht bij Eastern Beaver Zeer leuke spulletjes daar, kostte me een 16€ dacht ik.

Eastern Beaver harnasje rechts beneden. De handgrepen zijn voorzien van Grip Puppies, een mousse omhulsel, aangenamer gevoel.
Afbeelding
(Eastern Beaver harnasje rechts beneden)

Eerst de Stuurgewichtjes afdraaien, dan met een kleine schroevedraaier tussen de rubberen grip en de stuurstang in. Ronddraaien. Dan een drukje WD-40 spuiten langs de handgreep, nog eens ronddraaien. En los komt de grip!
Afbeelding

Opletten aan de gaskant, de throttle buis zit daar. Dus beetje voorzichtig zijn, als je deze beschadigd kan het zijn dat deze niet meer vrij terugdraait, of blijft hangen. Opnieuw, hetzelfde systeem van WD40.
Afbeelding

Grips erop, links makkelijk te doen. Beetje haarlak op de buis doen (doet eerst glijden, droogt dan op en zet alles vast)
Afbeelding

Rechts op de throttle tube zit er een richel (daar moet je de OEM rubbergrip overtillen met een schroevedraaier trouwens), deze moet je wegvijlen/dremelen/schrapen)
Afbeelding

Afbeelding
Schakelaar voor de verwarmde grepen, moeilijk te zien soms, ligt bovenop de cylinder. Speciale plug van Eastern Beaver paste er zo in, lekker makkelijk.

De kabels moet je zelf wat zien, ik heb de grips symmetrisch geplaatst, dan met straps gewerkt. Harnas netjes afgetaped en weggewerkt, extra opletten bij de throttle kant natuurlijk!
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door Chopperbiker »

Duidelijke uitleg & plaatjes, helemaal top!
Thanks!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door TT-Strom »

mmm..ziet er goed uit..en voor dat geld........

Mooi gedaan, complimenten!!!!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
TooTall

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door TooTall »

Dank!

Ik heb er heel content van, ik zet ze op 75% (nog niet het maximum) en na een 2 minuten is de grip al lekker warm. De grip puppies zijn er al af, waren net iets te dik. Verwarmde handgrepen, het BESTE sinds gesneden brood? :lol:
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door PvdBogaard »

net begonnen om de Oxfords te plaatsen. Verloopkabeltje aan de plug achter radiator bevestigd (verloopkabel van Suzuki voor claxon).
Even direct aangesloten op de accu, en op 100% gezet. Jahoor, paar minuten en ze worden warm. Mooi. Die lijkt het te doen.
Nu de bevestiging.

Vraag 1: wat is de plus pool, was is de min pool? Ik zie geheel geen markering. Beide draadjes van het verloopkabeltje zien er hetzelfde uit (blauw en zwart gekleurd)

Vraag 2: de +/- aan/uit doos komt ergens op het stuur. Waar kan je dat andere doosje kwijt. Uit dit doosje komen de kabels voor de accu; het stuursignaal vanaf het kastje aan het stuur; Ook de draden naar de eigenlijke handvaten komen hier uit voort.

Overige hints en tips natuurlijk welkom
TooTall

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door TooTall »

Eeeeehm....

Ik zou het allessinds niet weten....Met die kabel van Eastern Beaver was het gewoon plug and play...
Stromtrooper

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door Stromtrooper »

Haarspray!!! nu maar hopen dat het niet gaat regenen!!

Meeste grips zijn in diameter te groot, tip! rol er 1x tape om je stuur.

Lijmen met Bizon combi power... bij je gasbuis ook eerst tape anders krijg je later (als nodig) die grip er niet meer zonder schade af...

grt
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door PvdBogaard »

Ze zitten erop. Alle kabels met 100-den ti-raps weggewerkt.Gecontroleerd, en nog eens gecontroleerd. Worden warm. Nu de cockpit toch geheel open ligt meteen maar ff doorgaan met wat kleine loose ends: de Nautilus hoorn herplaatsen, en de aarde voor het licht is niet helemaal correct (is het vermoeden). Ook mijn grootlichtaanduider (blauwe lampje op dashboard) brandt op halve kracht. De parkeerlichten beginnen spontaan te stotteren bij gasgeven. Net iets té flitsend ;-)
Wel lastig controleren nu het dashboard op de grond ligt...

Iemand enige idee welk pinnetje op die éne centrale dashboardstekker de invoer leverd voor dat blauwe lampje? Om steeds dat spul aan te sluiten en weer los te koppelen is wel heel tijdrovend.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door DesertStrom »

PvdBogaard schreef:Iemand enige idee welk pinnetje op die éne centrale dashboardstekker de invoer leverd voor dat blauwe lampje? Om steeds dat spul aan te sluiten en weer los te koppelen is wel heel tijdrovend.
Het gele touwtje (dus niet groen-met-geel of geel-met-zwart) moet je hebben.
Is zowel voor de indicator als het groot licht zelf.

Edit: dat is in ieder geval op een 650 zo geregeld. Nader onderzoek (zeg maar: alles lezen) doet mij vermoeden dat je op een 1000 rond-toert.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door PvdBogaard »

Inderdaad een 1000. Zal eens kijken of ik daar ook een zuiver geel draadje kan vinden. Alvast bedankt !
Graafie68

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door Graafie68 »

moet je je gashandelheatedgrip ???? zelf een beetje afschuinen aan de kant waar je plastic gashandel taps afloopt.
of hebben ze dezelfde vorm als de orginele standaard handvaten.
TooTall

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door TooTall »

De plastic buis (je gashendel) heeft een opstaande rand. Je kan ofwel de rubber van de grip wat wegsnijden op het einde, ofwel doe je zoals ik en neem je gewoon een tang en knip je de opstaande rand van de plastic buis eraf :) Netjes bijvijlen en klaar!
Stromtrooper

Re: Oxford Heated Grips

Bericht door Stromtrooper »

Graafie68 schreef:moet je je gashandelheatedgrip ???? zelf een beetje afschuinen aan de kant waar je plastic gashandel taps afloopt.
of hebben ze dezelfde vorm als de orginele standaard handvaten.
Aan de binnenkant van je handvat schuin afsnijden... niet te ver anders raak je wellicht het verwarmingselement.
Ik ben gestopt toen de plastic huls bijna "zichtbaar" werd. (gaat goed met een smal scherp breekmesje)

Handvaten zijn ook te lang, dus ook op maat snijden...
TIP 1eerst binnenkant schuin weg snijden dan op lengte!
TIP 2 gebruik voor elk hanvat een nieuw mesje ivm mooie snede in één keer!

Grt
Plaats reactie