ProTaper ATV High stuur

...
Plaats reactie
TooTall

ProTaper ATV High stuur

Bericht door TooTall »

Tijdens mijn vorige rit merkte ik dat mijn rechterpols last had van kramp na een tijd, en dit bleek te komen door de buiging in het stuur. Na wat opzoekingswerk de ProTaper ATV High besteld, aan de deur voor een 60€.

Mooi!
Afbeelding

Plaatsen was makkelijk, eerst het OEM stuur losmaken, ook alle apparaten erop dus grips, hendels, handkappen en schakeldozen. Probeer niet alles er zo af te halen, dus alles losdraaien, dan stuur naar 1 kant schuiven zover mogelijk en dan aan de andere kant alles erafschuiven.

De middenbaar is omvat met een dikke mousse, die wou ik eerst laten steken maar drukte redelijk hard op mijn Scotts Steering Stabilizer. Dus mousse verwijderd met zelfde methode als hierboven de grips.
Afbeelding

Eindplaatje van alles;
Afbeelding
Furiousz

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door Furiousz »

Ziet er netjes uit! Ik ben benieuwd in hoeverre dit stuur de houding veranderd. Kun je daar al wat meer over vertellen?
Ik heb zelf al een paar keer gemerkt dat ik, na een lange rit, soms wat last heb van mijn linker schouder. Misschien is dit ook op te lossen met een ander (misschien hoger) stuur :?:
TooTall

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door TooTall »

Hier kan je het wat zien

Afbeelding

Ik zal weten te zeggen hoe ze zitten, hopelijk morgen al ;) Ik merk nu dat het stuur rechter is, dus de eindes zijn minder naar je toe gebogen. Polsen zijn veel rechter dan met OEM.
Furiousz

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door Furiousz »

TooTall schreef:Hier kan je het wat zien

Ik zal weten te zeggen hoe ze zitten, hopelijk morgen al ;) Ik merk nu dat het stuur rechter is, dus de eindes zijn minder naar je toe gebogen. Polsen zijn veel rechter dan met OEM.
Zo te zien is de ProTaper wat lager? Ik zag dat je ook al e.e.a. op VSRI had gepost. Zal eerst eens proberen het stuur wat te draaien alvorens een andere te kopen.
Dgr

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door Dgr »

Ziet er netjes uit!

Ik zat me toevallig deze week te storen aan de sterke hoek naar achteren die het originele stuur maakt, dus je timing kon niet beter :mrgreen:

Heb je niets hoeven aan te passen aan de stuurschakelaars? Dacht eens gelezen te hebben dat daar een plastic pinnetje in zit die in het stuur steekt, om verdraaiing te voorkomen.
TooTall

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door TooTall »

De foto is van een Pro Taper CR, dat is dezelfde buiging van handvaten maar veel lager. De mijne is wel degelijk hoger hoor, ik vind zo snel geen vergelijkende foto.

Ja draaien doet al veel hoor, test wat verschillende posities uit zou ik zeggen.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door Joskestiller »

Dgr,

Er zit inderdaad een plastic pinnetje aan elke kant maar dit is geen probleem. Gewoon een gaatje boren in het vervangstuur waar het pinnetje in past.
Je kan natuurlijk ook het pinnetje wegsnijden maar dan moet je zorgen dat de boel goed vastgezet is!!

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
TooTall

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door TooTall »

Boren in het nieuwe stuur wou ik niet doen, maar is inderdaad een optie. Zie dan wel dat je op voorhand goed past waar je alles hebben wilt!

En nog ne Hasseleir hier zie ik :mrgreen: :bye:
Furiousz

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door Furiousz »

Heb je er al mee gereden ?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door Peterzeeland »

lijkt qua hoek veel op Lucas stuur wat ik heb. idd veel fijnere hoek, minder naar binnen gebogen, en ietsje lager. maar niet veel.
vind het lekker, veel actievere houding. en idd even gaatje boren, NADAT je de goede houding hebt bepaald en de stand van je hendels!

bij mijn oranje KLV met zwart frame vond ik zwart stuur mooier en was direct mee te nemen voor ca. 60 euro ook.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
TooTall

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door TooTall »

Ik heb er al mee gereden ja, een 350km gisteren; heel lekker (kwam ook door de nieuwe verwarmde handvaten :mrgreen: ) geen last meer van kramp in de rechterhand, goede zithouding. Tijdens 3 u-bochten mezelf verrast doordat ik zo kort draaide, om een of andere reden voelt dit stuur veel directer aan. Ik raad het zeker en vast aan!
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: ProTaper ATV High stuur

Bericht door Joskestiller »

Ik denk dat mijn Fatbar stuur nog iets breder en vlakker is.
Door de breedte van het stuur is het inderdaad veel gemakkelijker om bochten aan te snijden. Ook de zithouding van zo'n stuur (iets meer naar voor en actiever) speelt daarin een rol.

Met het originele stuur had ik ook veel last van pijn in mijn onderarmen. De houding leek zo onnatuurlijk.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Plaats reactie